RuthdeLange schreef: ↑12 nov 2022, 16:20
Hou er wel rekening mee dat er via een broker meestal geen ruimbagage bij zit. Ook merk ik dat tegenwoordig via brokers soms wel 3-4 maatschappijen betrokken zijn. Dat op zich vind ik al niet prettig. In het verleden wel via cheaptickets geboekt maar zou het nu niet meer gauw doen (na de ellende die ik meemaakte bij schipholtickets). Veel brokers zijn ook niet eenvoudig te bereiken. Is dus een ramp als er bijvoorbeeld een vlucht geannuleerd wordt en je dus in contact moet komen om iets te regelen.
Zonder de discussie Broker vs Luchtvaartmaatschappij weer op te willen rakelen, maar ik ben het niet zo met je eens. Ook de meeste luchtvaartmaatschappijen adverteren zonder ruimbagage. Als ruimbagage niet in de prijs is verwerkt, kan je ruimbagage net als bij Brokers bijboeken. Dat er meerdere luchtvaartmaatschappijen in je ticket (zelfde ticket) zijn betrokken zijn, is toch geen probleem? Of je bij een overstap bv op LHR nu overstapt in een vliegtuig van BA of AA, maakt weinig uit denk ik.
In een "normale vliegwereld" (zonder Covid) heb ik de ervaring dat brokers net zo makkelijk/lastig te bereiken zijn als de luchtvaartmaatschappijen zelf, maar gelukkig gaat alles nu weer de goede richting op. Wij zijn gisteren teruggekomen van 10 dagen Florida. Geboekt bij Broker Expedia.nl, met ruimbagage, met twee luchtvaartmaatschappijen (BA en AA stoelreservering incl.) gevlogen, een overstap op LHR en dat voor een prima prijs.