Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Kath90
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Kath90 »

linda83 schreef:
26 jul 2022, 23:08
Nog een Alamo rental car partner, gewoon via NL reisorganisatie: https://partners.rentalcar.com/ustravel-nl/
Top tip, ik ben hiermee ook zon 40% goedkoper uit dan met hertz vanaf SFO.!!
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
24: Boston
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenRegina
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

knetterbekie schreef:
28 jul 2022, 16:26
*Rates taxes and fees do not reflect rates taxes and fees applicable to non-included coverages extras added later or to coverages required if the customer fails to provide acceptable proof of current liability coverages.
Staat ook in mijn reservering en ik heb niet via UStravel.nl geboekt, maar via american vacations. Ik interpreteer het als volgt: Zoals @Coyote aangeeft zijn CDW en EP het belangrijkste en verplicht. Die * betekent iets als je nog verzekeringen toe zou voegen, zoals PAI en Road ass. dat dan het bedrag exclusief taxes kan zijn en een ander tarief kan gaan gelden. Dat andere deel betekent dat als je niet kunt aantonen voldoende verzekerd te zijn, er ook een ander tarief kan gelden, want die * staat achter je huurprijs. Maar je hebt geen non included coverages (niet inclusieve verzekeringen), deze heb je wel, want deze zitten er al standaard bij.

Je kunt ook, behoudens personal accident insurance en road assistance geen andere extra verzekeringen toevoegen. Die zijn wel optioneel.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 29 jul 2022, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

Heb net via de USTravel link geboekt. Ik moest verplicht mijn credit card gegevens invullen. De reservering staat in mijn Alamo Insiders account. Wil nu de Activate Check in doen, maar als daar alles is ingevuld krijg ik de foutmelding: Error Payment ID or Payment Method fields are missing or invalid. Weet iemand wat die foutmelding betekend? Ik snap dit niet, want ik dan daar nergens meer credit card gegevens invullen en ik zie ook dat er al een reservering voor het volledige bedrag op mijn credit card staat. Er staat ook aan de rechterkant 'About pre pay, your credit card had been securely charged.
Ik baal hier wel van, want dacht dat mijn credit card pas belast zou worden bij het uitrijden bij Alamo, en dat ik Skip the Counter kon doen.

Update, nu werkt het wel, misschien had de reservering wat tijd nodig erdoorheen te komen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Dan heb je een pay now reservering gemaakt. Volgens mij kan accelerated check in en skip the counter alleen bij pay on arrival reserveringen.

Ik heb even een proefboeking gemaakt. Na het invullen van je gegevens krijg je als het goed is onderstaand scherm te zien en daar staat ''pay on arrival instead'' Goed verstopt, toegegeven. Daar moet je op klikken en vervolgens kun je je reservering afronden. Er wordt dan ook niet naar credit card gegevens gevraagd.

Vervolgens log je in op de website van alamo en dan kun je accelerated check in en skip the counter doen. Pas bij de stap van skip te counter vul je je credit card gegevens in. Bij alleen accelerated check in kun je je reservering afronden aan de balie of de kiosk. Ik zou dat laatste doen, scheelt je weer een gesprekje aan de balie.

Tenzij iemand hier andere ervaringen heeft dat het wel kan met pay now reserveringen. Maar volgens mij niet.

Annuleren en opnieuw boeken?

Er is overigens een kans dat je bij third party websites geen skip te counter kan doen. Maar in juni nog via american vacations geboekt en skip the counter werkte. Wel op de manier hoe ik hierboven schrijf.
Bijlagen
Schermafbeelding 2022-07-29 092535.png
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 29 jul 2022, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevin77
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Kevin77 »

idd, annuleren en opnieuw boeken, kiezen voor pay later (staat ergens links onder naast het totaalbedrag voor je op reserve moet klikken)
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

Hmm, die pay later knop zit wel erg verborgen. Ik kan ook niet online cancellen staat erbij, moet naar een Amerikaans telefoonnummer bellen. Skip the Counter lukt nu ook niet, hij loopt vast bij het toevoegen van de credit card. Misschien probeer ik het later nog eens en laat ik deze reservering staan, als cancellen zo lastig is. Ik kon wel de accelerated check in doen en er staat bij dat ik eligible ben voor Skip the Counter, maar bij toevoegen credit card loopt hij vast.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Als je via UStravel.nl en ook via de andere links die in dit topic gedeeld zijn, geboekt hebt staat er onderaan existing reservations. Kan je via hun niet cancelen? Via de website van alamo kan het inderdaad niet want je boekt via ''een derden partij'' (Third site party). Je credit card voegt ie waarschijnlijk niet toe omdat je dat al eerder gedaan hebt.
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

Waar kan ik existing reservations vinden? Op de link die op dit forum gedeeld is naar UStravel.nl? Daar zie ik niets staan over Existing Reservations.
P.s. bedankt voor alle hulp.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Schermafbeelding 2022-07-29 100516.jpg
astu.
PaulB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door PaulB »

Heb je geen mail gehad met een bevestiging?
Daarin staat een link: "modify or cancel your reservation here".

Ik heb via die link mijn eerste reservering gelijk kunnen cancellen (fout pakket gekozen).
Daarna gewoon een nieuwe boeking gedaan op de manier die hierboven beschreven staat. Let op de optie "pay later" ,die inderdaad redelijk verstopt zit, aan te klikken.

Als mij het als niet techneut al lukt moet iedereen dit lukken :wink:
erider
Amerika-ontdekker

Bericht door erider »

Als ik de reservering probeer op te zoeken via de link in de e-mail krijg ik de foutmelding 'We've encountered an issue, please check your selections and try again', terwijl ik zeker weet dat ik de juiste gegevens heb ingevuld. Als ik via Alamo naar de reservering ga, dan zie ik wel de link Skip the Counter maar loopt hij vast bij het invoeren van mijn CC gegevens.
Ik denk er nog even over of ik vanavond het Amerikaanse Alamo nummer bel om te annuleren, of dat ik hem laat staan en bij aankomst langs de kiosk ga. In ieder geval bedankt voor de hulp iedereen en een wijze les dus extreem goed op te letten bij boeken om naar de Pay Later knop te zoeken.
DennisS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Zie nu die prijzen van ustravel.nl. Eigenlijk best interessante prijzen. Nu hebben wij een reservering (pay later) bij Avis.is staan voor een Full Size SUV (Chevy Tahoe or similar). Daar staat nu de volgende prijs (estimated total $ 1457.93). Dus als ik dat via de huidige wisselkoers bereken kom ik op: € 1424.33

Nu vind ik het nadeel bij Avis dat ik eerst nog langs de preferred desk moet en vervolgens een auto krijg toegewezen en dus niet zoals bij Alamo er eentje zelf mag uitkiezen (eerste keer bij Avis). Bij Alamo kunnen we natuurlijk skip the counter doen met Alamo Insider

Een Full Size SUC bij ustravel.nl kost mij nu € 1406.06 (Chevy Suburban or similar). Voorheen reisden wij altijd met z'n tweeën. Nu dit jaar voor het eerste met onze zoon van 2.5. Dus meer spullen om mee te nemen (3 Eastpak Tranvers L koffers, 1 Eastpak Tranverz S handbagage, buggy en dan nog 1 of 2 rugzakken. Is een standard SUV voldoende bij Alamo voor onze spullen. Als ik kijk naar wat wij in het verleden altijd als Standard SUV meekregen wel. Maar wil niet voor de verassing komen te staan dat niet alles in de kofferbak past.

Dus SFAR kost bij Ustravel.nl (met Child Toddler seat) € 1137.90. Dus ik bespaar te opzichte van Avis € 285,43. Als ik een Full Size pak dan bespaar ik enkele euro's.

Het gaat mij in principe niet om de besparing van die € 285 euro. Wat ik belangrijk vindt is voldoende ruimte voor onze spullen. Daarnaast mag je bij Alamo altijd zelf een auto uitzoeken. Is dat nu nog steeds zo?

Twijfel, twijfel. Wat zouden jullie doen?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ja, je kunt nog steeds je auto kiezen bij Alamo. Maar huurauto's zijn schaars op dit moment dus de keuze kan beperkt zijn. Afhankelijk van welke locatie en tijdstip je de auto huurt. Kun je ons vertellen welke locatie je huurt en wat je aankomst dag is? Hoeft niet in detail maar bijvoorbeeld ik huur op LAX op een zaterdag einde middag. Dan hebben we iets meer details.

Even ter voorbeeld hoe het kan gaan: Wij hadden via Alamo een gewone midsize gehuurd op Miami airport begin juni. Kwamen aan op vrijdagavond ca. 19:00u lokale tijd. Vlak voor het weekend dus. Gevolg, bijna een lege garage op Miami airport. We kregen uiteindelijk een full size mee. Maar er was verder ook totaal geen keuze.

Als het je niet persé om die 285 euro gaat zou ik voor de full size SUV optie gaan via Alamo. Je kunt dan in ieder geval kiezen naar gelang de mogelijkheden. Een standaard SUV is niet alleen kleiner, dus grotere kans dat het niet past (al zou het wel moeten passen naar mijn idee). Maar stel er staat nog één standaard SUV maar die is maar net net, dan zal je die moeten nemen, als je een full size SUV hebt, heb je al meer kans dat het past, mocht die er niet meer zijn dan zullen ze een alternatief voor je moeten hebben. Een downgrade naar standaard SUV zal minder snel gebeuren denk ik.

Maar er zitten hier op het forum meer experts op autohuur gebied dan dat ik dat ben :D Dus wellicht hebben anderen nog aanvullingen en suggesties.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 aug 2022, 13:39, 2 keer totaal gewijzigd.
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

@d_vdploeg Wij vertrekken op 10 september en landen dan op SFO om 17.10 uur. We vertrekken op 1 oktober weer om 16.35 vanaf SFO. Zit inderdaad wel te denken om bij de Full Size te blijven. Maar dan kan ik Avis annuleren en de nieuwe huurauto bij ustravel.nl direct nu betalen. Scheelt weer een bedrag van € 1457 op de CC bij begin vakantie :-)
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@DennisS En huur je vanaf het vliegveld of een andere locatie in de stad? Direct betalen zou ik overigens nooit doen. Tenzijl het megaveel scheelt. Dan blijf je tot op het laatst flexibel.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 aug 2022, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Overigens nog even over US travel.nl. Het lijkt een zelfde soort constructie die je meer bij die reisorganisaties ziet. Gewoon een korting op huurprijzen bij Alamo, je boekt rechtstreeks bij Alamo.

De prijsverschillen met Alamo.com zelf, maar ook bijv via American Vacations.nl (een zelfde soort constructie) zijn behoorlijk. Misschien ten onrechte, maar de controlfreak in mij zegt dan, bijna te mooi om waar te zijn :wink:

Heeft iemand aanvullende eisen/voorwaarden kunnen ontdekken? Of wellicht al gehuurd via deze aanbieder?
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 aug 2022, 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

@d_vdploeg We huren op SFO. Ons hotel zit vlak bij het vliegveld omdat we de volgende dag naar Monterey vertrekken.
Ik wil ook wel ergens anders in San Francisco huren, maar omdat we redelijk laat op de dag aankomen en ons hotel bij het vliegveld zit (Embassy Suites San Francisco Airport). Maar dan moet ik eerst met een taxi naar een andere locatie. Dus niet ideaal.
Florida | 2019 - 2024
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Keuze in aantallen auto's op een kleinere locatie in de stad kan ook beperkt zijn. Met een kleine, een lange reisdag achter de rug en ''gedoe'' met een taxi of uber eerst richting autohuur locatie zou ik inderdaad niet doen. Ik zou zeker voor de Full size SUV gaan. Let op als je pay now doet via US travel.nl kan je geen skip te counter gebruiken volgens mij. Dus kiezen voor een pay on arrival als je daar gebruik van wilt maken.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 01 aug 2022, 13:44, 2 keer totaal gewijzigd.
DennisS
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door DennisS »

Ok duidelijk. Dan wordt het dus pay later. Nog een vraag. De reservering van Avis laten staan of maar gelijk annuleren? Het is toch zo dat als je niet op komt dagen er ook geen bedrag in rekening wordt gebracht bij Avis? We hebben geboekt via Avis.is met de code D486602.

Aanvulling:
Zojuist geboekt bij ustravel.nl. Heb hier toch een beter gevoel bij. Via Avis was het met een code. Daarnaast mag je bij Alamo zelf de auto uitzoeken. Bij Avis moest ik eerst ook nog naar de preferred desk. Nu gelijk doorlopen naar de auto. Zojuist ook al de accelerated check-in gedaan en we zijn all set.

Maar twijfel om de reservering bij Avis te annuleren. Van de ene kant fijn om in deze tijden een back up te hebben. Van de andere kant hou ik met mijn reservering wel een auto bezet. Wat vinden jullie?
Florida | 2019 - 2024
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Is er een kans dat je die reservering nog gaat gebruiken?
En ben je er zeker van dat er geen kosten in rekening worden gebracht bij een no-show?

Als beide antwoorden nee zijn, lekker annuleren.
Ik zou hem annuleren, maar dat komt omdat ik anders bang ben dat ik ergens iets vergeet te annuleren en dan alsnog kosten voor m'n kiezen krijg. En als je nu een goede deal hebt, is het prima toch?

Overigens hebben wij dit jaar voor het eerst gehuurd bij Avis. Voorheen altijd Alamo. En ondanks dat mensen echt wel welwillend waren, hebben wij zo vreselijk lang moeten wachten dat ik nooit meer bij Avis zal huren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer