Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht

Bericht door nieuwenoord »

Is erg lastig ja ... pff, geen idee wat je nu moet doen eigenlijk.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Na afwijzing moet er volgens mij 10 dagen tussen zitten voor je opnieuw een aanvraag kan doen. Ik vrees dat het consulaat je ook niet 123 kan helpen wat ESTA betreft. Ik zou het over een 10-tal dagen dus nog een keer proberen, ik heb wel vaker gehoord dat mensen die er de eerste keer niet doorheen kwamen, er de tweede keer opeens wel doorheen kwamen. Ik weet niet hoe lang er voor staat om een toeristenvisum te krijgen, maar anders is dat idd je enige andere optie.

Succes!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
xanderr
Amerika-ontdekker

Bericht door xanderr »

Bedankt voor jullie reacties allemaal.

Even een update:
Gisteren het consulaat en uitgebreid mailtje gestuurd met wat er is gebeurd en hoe te handelen. Hierop kreeg ik het volgende korte antwoord:
Please re-try ESTA after 24 hours.
Vandaag dus opnieuw een poging gedaan, en nu niet gelijk een afwijzing.. Eerst een melding dat de aanvraag in behandeling en jawel hoor... 10 minuten later is de toestemming alsnog verleend!

Gelukkig uiteindelijk toch nog goedgekomen! :D
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Phew, da's een opluchting!
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

Deze week heb ik gelezen dat de regering van de VS van plan zou zijn om de toeristen te laten betalen voor hun Esta in de vorm van 'inkomgeld'. Wat mag of moet ik hier van geloven? Klopt dit inderdaad en zijn we dan beter dat we nu al snel de aanvraag doen vooraleer het betalen wordt? Want ik wou eigenlijk pas in januari de paspoorten gaan aanvragen en nadien het esta-gedoe invullen zodat ik alles in één keer kan doorgeven aan de VS.
Nu staat er in een krantenartikel : "Belgen moeten al enige tijd geen visum meer hebben voor de VS, maar ze moeten sinds midden januari wel een aanvraag indienen per computer, het Esta-programma. Daar komt binnenkort 'inkomgeld' bij. Dat zal minimum tien dollar per persoon bedragen (ook voor kinderen). Maar het ministerie van Binnenlandse Veiligheid kan dat bedrag verhogen om de kosten van het Esta-programma te recupereren. Het 'inkomgeld' moet betaald worden bij elke Esta-aanvraag en die is gedurende twee jaar geldig. De Senaat keurde het voorstel al goed. Het gaat nu naar het Huis van Afgevaardigden en kan dus nog wijzigingen ondergaan. De Europese Unie heeft alvast met klem geprotesteerd." (Bron : De Standaard online 12 september 2009)
Nu is tien dollar (als het daar bij blijft) niet zoveel hoor en daar zal ik niet over vallen maar ja, ik bespaar waar ik kan hé :lol: Dat zou voor ons dan al zeker 30 $ worden die we ginder beter kunnen opdoen.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Hangt er ook weer vanaf of de $6 pp die nu bij je tickets ingerekend zit teruggedraaid wordt, anders praatje over slechts $12. Als je je paspoorten eerder aanvraagt, dan zullen die ook weer eerder verlengd moeten worden, en dan blijft er van die $12 besparing maar heel weinig over.

Gr., Flipje
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Waarschijnlijk is het al ergens gevraagd, maar twintig bladzijden doorlezen, zie ik eerlijk gezegd niet echt zitten :cry:
Ik ben onze nummers van esta kwijt en kan dus niet meer inloggen. Enig idee hoe ik dat kan oplossen?

Carine
Groetjes,
Carine
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Gewoon opnieuw invullen, ze maken daar geen probleem van (las ik op een ander forum).
jkv2009
Amerika-newbie

Bericht door jkv2009 »

Aanstaande donderdag-ochtend (overmorgen) vertrek ik naar New York voor 4 dagen.

Morgen ochtend kan ik bij de gemeente pas mijn nieuwe paspoort ophalen, waarbij ik dus slechts 24 uur voor vertrek de ESTA toestemming kan aanvragen...

Gezien de vele ervaringen hier op het forum heb ik me geregistreerd in de hoop op respons in hoeverre dit voor mij problemen gaat geven en zo ja, hoe ik die zo veel mogelijk kan voorkomen.

bvd voor de reactie(s).
Floridafan
Amerika-ontdekker

Bericht door Floridafan »

oei, ik dacht toch dat daar 72 uur voor staat, weet niet of er een versnelde procedure is.

Veel succes er mee hoor.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Gewoon invullen! De kans is groot dat je automatisch binnen een paar seconden toestemming hebt. Die 72 uur staan er eigenlijk voor om de reden dat dat de maximale tijd is dat het kan duren eer je een antwoord krijgt en de VS niet verantwoordelijk is voor een vertraagd antwoord waardoor je het vliegtuig niet in kan. Maar goed, je hebt weinig andere mogelijkheden, gewoon invullen dus.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
jkv2009
Amerika-newbie

Bericht door jkv2009 »

Clint schreef:Gewoon invullen! De kans is groot dat je automatisch binnen een paar seconden toestemming hebt. Die 72 uur staan er eigenlijk voor om de reden dat dat de maximale tijd is dat het kan duren eer je een antwoord krijgt en de VS niet verantwoordelijk is voor een vertraagd antwoord waardoor je het vliegtuig niet in kan. Maar goed, je hebt weinig andere mogelijkheden, gewoon invullen dus.
Net m'n paspoort opgehaald en 24 uur voor vertrek de esta registratie ingevuld. Inderdaad, geen enkel probleem: toestemming! :)
eva
Amerikafan

Bericht door eva »

Ook wij waren de registratienummers kwijt en hebben opnieuw aangemeld, geen enkel probleem. Ook kort van te voren, minder dan 24 uur, dat ging prima. Ik heb het idee dat dit systeem voorlopig werkt om de mensen te laten wennen, je moet tenslotte ook nog het groene formulier aan boord invullen...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Nee het systeem werkt zoals het altijd zal werken. Die 72 uur is geen must, maar een aanbeveling. In SOMMIGE gevallen kan het namelijk zijn dat het tot 72 uur duurt tot je een antwoord krijgt. In dat geval stelt DHS dus niet aansprakelijk te zijn als jij een ticket hebt die je niet kan gebruiken. Dat je de I-94W nog moet invullen heeft hele andere redenen.
Clint's Thoughts
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Clint schreef:Dat je de I-94W nog moet invullen heeft hele andere redenen.
Welke redenen dan, Clint?

Ik zie vooralsnog geen enkel voordeel of nut in de esta registratie. omdat die precies hetzelfde is als het groene formulier, dat je nog steeds moet invullen.
Althans, dat heb ik twee weken geleden wel gedaan in het vliegtuig.

Edit** De enige reden die ik zou kunnen bedenken, is dat je bij het uitreizen het groene flapje moet inleveren. Maar als esta de enige manier van registeren wordt in de toekomst, moet daar moet dan toch ook nog een oplossing voor gevonden worden.
16x USA / 30 staten
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

I-94W is idd nog de uitreiscontrole, waar momenteel nog geen ander systeem voor is. Er wordt gesproken over een vingerafdruk systeem, maar daar heb ik al een tijdje niks meer van gehoord. Een tweede iets waar de I-94W voor wordt gebruikt zijn de immigratiecijfers van de US Census. Die mogen namelijk niet de ESTA gegevens inzien.

Zoals ik al een aantal keer heb aangegeven ligt het feit dat ESTA nog niet goed werkt eraan dat ESTA bij de luchtvaartmaatschappijen nog niet is ingevoerd. Dit kost veel tijd en geld. Tot de ESTA status bij boarden in het systeem van de airline staat (en mensen dus voor het vliegen geweigerd worden), blijft de I-94W.
Clint's Thoughts
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Maar waarom dan iets invoeren dat (nog) niet werkt? Of in ieder geval zijn doel nog niet behaalt?

Zoals ik het in het kort hierboven lees kost het veel tijd en moeite, maar levert het dus niks op?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het ligt niet aan DHS dat het bij de luchtvaartmaatschappijen nog niet helemaal is ingevoerd. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom mensen er zo moeilijk over doen. Het is een paar minuten werk, het is voor jezelf alleen maar fijn. Vroeger kon je er in de VS, na uren reizen, achter komen dat je vanwege de basisregels de VS niet in mag. Nu weet je dat al voor je een ticket boekt.

Er zal voor DHS vast een reden zijn dat dit ingevoerd is. Er is altijd al gesteld dat de I-94W met de tijd gefaseerd afgeschaft zou gaan worden. Die tijd is blijkbaar nog niet aangebroken.
Clint's Thoughts
StefanVanRobays
Amerika-ontdekker

Bericht door StefanVanRobays »

Hallo,

Wij hebben een ESTA registratie van augustus 2008, volgende jaar gaan we terug en onze ESTA vervalt dan midden onze reis, moeten we dan vooraf een nieuwe registratie aanvragen ?

mvg.
Stefan
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kan ik met een ESTA-registratie met de greyhound-bus een paar dagen naar Toronto in Canada en daarna weer terug naar de VS?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer