Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Quiksilver
Amerikafan

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Quiksilver »

Dank voor je bericht! :clap: :thumbup: Vraagje: hadden jullie tickets voor de Thalys of Internationale trein?

Al met al een mooie constructie! :mrgreen:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

bedankt dat je de moeite hebt genomen om je aan te melden en je ervaringen te delen, wordt erg gewaardeerd!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
floflo
Amerika-newbie

Bericht door floflo »

Het waren tickets voor de Internationale trein, dus zonder vaste plaatsen.
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Super bedankt voor het bericht! :headbang:
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

RNA schreef:Het voordeel als je het traject met de trein pakt is dat je verzekerd bent dat je op een later moment alsnog vliegt mocht je je vliegtuig missen door vertraging (geldt alleen als trein onderdeel van je ticket is!).
Indien je te laat bent terwijl de trein gewoon op tijd was......... pech :wink:
Wel balen dat je dan een paar uurtjes New York (in mijn geval) mist... :cry:

Vorig jaar naar Rome geweest, vliegen vanaf Eindhoven, maar ik woon zelf in Amsterdam en op een of andere manier kwam ik met de trein terecht bij Schiphol en daar reden opeens alle treinen niet meer. Ik heb nog noooooit zo in de stress gezeten. Ik heb er minstens 3 kwartier gewacht. Uiteindelijk ging alles natuurlijk gewoon goed en op tijd maar toch...

Nouja, ik had het al gezegd, maar ik spendeer liever wat uurtjes extra op schiphol dan m'n vlucht missen door vertraging bij de NS haha!
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

@ Floflo: bedankt voor de ervaring!

Jeetje... nu vraag ik me toch af wat ik moet doen. Reizen vanaf Rotterdam (waar m'n vriendje en tevens reispartner haha) woont, of vanaf Amsterdam (waar ik woon).

Het is ZO jammer dat de internationale trein niet nog bij een Amsterdam station stopt (voor schiphol zeg maar), anders ging ik daar gewoon naartoe met de metro o.i.d.
USADenise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door USADenise »

Hi all,

Ik heb praktisch dit topic helemaal doorgelezen en wilde alleen even checken of ik het zo correct begrijp:

Als ik via connections.be een vlucht boek van Antwerpen naar San Francisco via Amsterdam, dan leggen wij het stuk Antwerpen - Amsterdam af per trein om vervolgens in te checken op de vlucht naar SF. Op de terugweg (ook via Amsterdam), kan ik dan dus gewoon uitstappen, mijn bagage pakken en richting huis gaan? De trein hebben we namelijk niet nodig. Het is voor ons een goedkopere manier van vliegen + een overstap minder en minder reistijd, dus dat vind ik wel een overweging waard! :)

Thanks!

2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heen moet je de treinreis maken, terug niet. Dus heen een omweg via Antwerpen maken en terug rechtstreeks naar huis.
USADenise
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door USADenise »

Yes, thanks, dan begrijp ik het goed! Wordt trouwens dan letterlijk een omweg voor ons, ik woon praktisch naast Schiphol :wink: We plakken er gewoon nog een dagje Antwerpen voor dan! :thumbup:

2016: Honeymoon (Canada - Disney Cruise - CA & NV)
2012: Rondreis CA, AZ, UT, NV
2012: Citytrip Las Vegas, Washington DC, New York
2011: Citytrip Las Vegas
2010: Rondreis SD, WY, UT, AZ, NV, CA
2009: Citytrip New York
2008: Rondreis CA, AZ, UT, NV
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

heb daarnet gebeld met KLM en mij is per telefoon wel gelukt wat ze per e-mail niet wilden doen;
mijn overstap tijd tussen aankomst thalys uit antwerpen en vertrek vlucht was maar 1.5U;
Dat is nu 3.5U... dat is wel lang, maar liever dat dan zitten stressen op die trein dat ik mijn vlucht niet zou halen...
ZE waren aan de telefoon trouwens ZEER vriendelijk, dat is altijd fijn.

Ik ben dus happy :thumbup:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hm ... Ik kan gewoon online checken, heb de boardingpassen al uitgeprint liggen. Ik zou dus morgen direct naar Schiphol kunnen gaan ... Maar het risico dat ik bij het inleveren van de koffers, dat er dan gevraagd wordt om mijn treinkaartje, ik gok er toch maar niet op. We gaan morgen gewoon naar Antwerpen en nemen dan de Thalys. Ik had verwacht niet online te kunnen inchecken, maar ik dacht probeer het eens :mrgreen: ! Kan dus blijkbaar wel !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Nouja... Dan weet je in ieder geval dat je mee mag in het vliegtuig! Dat is toch wel fijn haha. Heel veel plezier!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

MattRob ;veel plezier.

Ik was afgelopen dinsdagochtend om 07.00 uur op Schiphol en ben toen even naar de KLM incheck gelopen in vertrekhal 3.
Daar stond een leuke KLM mevrouw die ik heb gevraagd hoe het nu precies zit met de brussel/antwerpen connectie.
Die vertelde me wat ook op de KLM website staat; niet online inchecken want ze willen kunnen controleren of je je treinkaartje hebt.
Dat gebeurt dan bij balie 19.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

de dame die ik gisteren aan de telefoon had zei me ook dat ik niet on line zou kunnen inchecken.
(ook niet echt meer nodig bij mij, ik moet toch iets doen in die 3.5 u op schiphol)

maar wel tegenstrijdig dat mattrob dat wel kan. KLM weet het blijkbaar zelf niet zo goed.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Ik ga ook zoiezo proberen om online in te checken, al is het maar om de stoelkeuze definitief vast te leggen en we niet verspreid door het vliegtuig zitten.
De treinreis ga ik voor de zekerheid ook maken =)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Zijn inmiddels bijna op Schiphol, was wel gezeur bij ophalen van de treintickets. Vrouw aan de balie zat te zuchten en steunen, en te vloeken op KLM. Ze zetten vaak dingen niet goed in het systeem, waardoor zij weer problemen hebben om tickets uit te geven. Maar het is gelukt, Thalys remt al af nu !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

KAn je de stoelen niet vastzetten op de klm site bij manage mijn boekingen? Op intercontinentale vluchten kan dit 90 dagen voor vertrek.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

oei! was dat in antwerpen centraal dat gezucht? dat belooft!

veilige reis gewenst, en een super vakantie!!!
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Ebelix schreef:KAn je de stoelen niet vastzetten op de klm site bij manage mijn boekingen? Op intercontinentale vluchten kan dit 90 dagen voor vertrek.
Ja dat kan, maar geeft volgens mij niet 100% garantie dat je die ook daadwerkelijk krijgt. Wel een grote kans, vermoed ik, maar niet 100%.
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Het is mij nog nooit overkomen dat ik andere plaatsen kreeg die ik heb gereserveerd. Het is nooit 100% maar wel een zeer grote kans.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer