Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
breaker9240
Amerikakenner

Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door breaker9240 »

Gerben Steeg schreef:twijfel nog tussen vegas en SF als start. Zag idd ook die 822,- , met AAirlines. Is dit een degelijke maatschappij (bijv in vergelijk met KLM)? Hebben tzt een baby van tussen de 3 en 4 maanden bij ons.

Ik vond hem zeker degelijk, maar vond united beter :).
Het personeel bij AA vond ik zeker niet vriendlijk!
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vincent Morit
Amerikafan

Bericht door Vincent Morit »

Vond zelf ook United Airlines het beste, maar ben het eten daar een beetje beu :lol: "chicken or pasta?" al zal dat wel beetje het basis eten zijn van de maatschappijen!
2007: Miami/Orlando
2009: San Francisco/Los Angeles/Las Vegas
2009: New York
2010: New York/Philadelphia/Washington
2011: Miami
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Gerben Steeg schreef:twijfel nog tussen vegas en SF als start. Zag idd ook die 822,- , met AAirlines. Is dit een degelijke maatschappij (bijv in vergelijk met KLM)? Hebben tzt een baby van tussen de 3 en 4 maanden bij ons.
Ik heb in november geboekt naar las vegas (via Atlanta) en terug vanaf SF. Met de KLM, via amsterdam, maar wel als begin en eind antwerpen centraal. Dit is dus een stukje met de trein. Destijds was dat 550 euro pp, maar nu weet ik dat niet.
Vertrek en terugkomst in mei trouwens.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Coyote schreef: Soms kan het enorm schelen als je een paar dagen eerder of later vertrekt.
Bij Britisch Airways is dat zeker het geval. Dat is goed zichtbaar op hun site omdat je meerdere dagen ziet staan. Uiteraard het goedkoopste buiten het weekend. En hoe dichter bij de zomer des te duurder en minder vaak mooie prijzen.

Bij KLM vallen de aanbiedingen me tegen. Ze hebben bovendien sinds december de prijzen voor een aantal bestemmingen verhoogd waardoor de korting van werelddealweken soms bijzonder weing voorstellen (ik kijk wat KLM betreft vooral naar vluchten naar Azie).

Johan
Jozef
Amerikafan

Bericht door Jozef »

Via Vliegwinkel.nl:

AMS - SFO via Philly en terug dezelfde route.
27/08 heen, 08/09 terug.

433 euro!! Ben je geabonneerd op de vliegwinkel.nl nieuwsbrief gaat er nog eens 25 euro vanaf.
Typisch gevalletje van: niet nadenken maar boeken! Net gedaan dus. :lol:
Maartje
Amerikafan

Bericht door Maartje »

Dat is een mooie tip, ga ze morgen eens bellen over onze ongelofelijk ingewikkelde reis, die krijg ik online niet geboekt, maar zie wel mooie tarieven, voor het eerst onder de 3 nullen in het hoogseizoen!

Bedankt!!
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Mooie prijzen zie ik allemaal. Jammer dat we in het hoogseizoen moeten vanwege het werk van me vriendin (basis onderwijs). Maar ik hoop nog op een mooie deal. We gaan van 11 juli tot 30 juli dus als iemand iets moois tegenkomt hou ik me aanbevolen.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

dus ua 536 euro (13 mei-22 mei) connections brus-lax terug van vegas

499 met aa

ik vind nergens goedkoper.
Dus ik zal maar gewoon boeken he ?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Iemand enig idee waarom er zoveel verschilt qua prijs in vliegen van AMS naar Phoenix en van Phoenix naar AMS. Deze trip kost 770 euro.
Als ik van AMS naar San Fra. en van Los Angeles naar AMS vlieg kost het zo 900 euro.
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Phoenix is al verschillende jaren een goedkope aanvlieg airport, dat zit hem waarschijnlijk in de veel lagere airport tax.
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Hi,

ik stoei vast wat met tickets, zodat ik volgend jaar een beetje de weg weet als het voor het eggie moet.
Mar deze viel mij nu wel op bij cheaptickets.nl (ja, ik kan de verleiding van het wachten nog net weerstaan :lol: )

di 10/08 10:45 Brussel di 10/08 12:25 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc AC 833 (7h40)
di 10/08 17:30 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc di 10/08 20:25 Los Angeles, ca AC 775 (5h55)

vr 03/09 08:30 Los Angeles, ca vr 03/09 16:39 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc AC 782 (5h09)
vr 03/09 19:45 Montreal,Pierre-Elliot-Trudeau qc za 04/09 08:35 Brussel AC 832 (6h50)

Prijs 1 volwassene: € 471,00 + € 245,41 tax = € 716,41
Customer Service Pakket € 155,00

X Uitgebreid Customer Service Pakket (Dit pakket bevat Customer Service Tax en Vliegticketverzekering)

Prijs (5 volwassenen) € 3.737,05

Dat is voor 't hoogseizoen toch niet gek ... en dit is toch inclusief alles (ik heb eigen reis- en annuleringsverzekering)? Of komen er nog addertjes bij de volgende stappen van het reserveren (die zie ik niet zonder alle namen in te vullen).

gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
claudia1970
Amerikafan

Bericht door claudia1970 »

Ik zoek een ticket naar boston, zit helaas ivm met de katten gebonden aan een direct flight en moet vanuit Amsterdam vertrekken. Ik wil rond 1 juni vertrekken, liever nog ietstjes eerder. Ben al een beetje aan het rond snuffelen en het goedkoopste wat ik kan vinden is 755 euro. Nu vind ik dat niet overdreven duur maar mischien kan het goedkoper en zoek ik gewoon verkeerd? iemand ervaring / tips voor me?
Moving to Maine in 2010

http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

IngeRene schreef: Prijs (5 volwassenen) € 3.737,05

Dat is voor 't hoogseizoen toch niet gek ... en dit is toch inclusief alles (ik heb eigen reis- en annuleringsverzekering)? Of komen er nog addertjes bij de volgende stappen van het reserveren (die zie ik niet zonder alle namen in te vullen).
Voor zover ik weet zullen dit alle kosten zijn (soms heb je nog met boekingskosten te maken) maar de prijs die getoond wordt zou ook de totale prijs moeten zijn. Ik heb nog niet eerder bij cheaptickets.nl geboekt. Je kunt natuurlijk de gegevens kunnen invullen (of fictief) en zien wat de prijs doet.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

IngeRene schreef:
X Uitgebreid Customer Service Pakket (Dit pakket bevat Customer Service Tax en Vliegticketverzekering)

Prijs (5 volwassenen) € 3.737,05

René,

Ik heb net 2 tickets geboekt bij Cheaptickets. nl. Ik heb niet gekozen voor het Uitgebreid Customer Service Pakket maar voor het Standaard Service Pakket. Het liefst had ik die ook uitgevinkt, maar dat gaat niet. Ik heb zelf ook een eigen Reis- en Annuleringsverzekering, dus die werd ook niet meegeteld. Er overheen kwamen nog dossierkosten ad € 20,00.

Zo zag mijn boeking er uiteindelijk uit:

336,55 (ticketprijs p.p.)
336,55 (ticketprijs p.p.)
20,00 (dossierkosten)
28,52 (Standaard CSP incl. CS tax)

Totale prijs kwam daarmee op € 721,62)

Zo een beetje duidelijk wat betreft extra kosten bij boeking? Verder geen addertjes dus.... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dat is wel heel vreemd dat je dus verplicht bent een verzekering af te sluiten. :shock:
28,52 (Standaard CSP incl. CS tax)
Zou niet mogen, je bepaalt immers zelf of je iets er wel of niet bij wilt hebben? Wat heb je nu aan een dubbele verzekering, geldt toch niet als je zelf al een reis- en annuleringsverzekering hebt, dan gaat de oudste immers voor.

Lijkt op een verkapte prijsverhoging. :?

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Dit kom je bij boeking via reisbureau's ook al een paar jaar tegen. Een paar euro extra voor de verplichte vliegverzekering ingeval van faillissement van de luchtvaartmaatschappij zit hier bij in en daar gaat het hier eigenlijk om. Ze hebben het alleen mooi verpakt in een pakketje en dus betaal je dan gelijk wat extra euro's. Helaas was dit dus niet uit te vinken want dan had ik dat zeker gedaan.

Ik zie dit niet als verkapte prijsverhoging, maar als extra verdienste voor Cheaptickets door het verkopen van een (min of meer half verplichte) verzekering.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Alles wat onnodig is valt gewoon onder de noemer 'verkapte prijsverhoging'. Zo simpel is het. Ze kunnen het nog zo'n mooie naam geven.

Dat ze wat extra willen verdienen is niets mis mee maar dan moeten ze het in de ticketprijs verrekenen dan wel in het beginscherm aangeven. Niet op het eind als ze weten dat men met pak 'm beet 95% zekerheid gaat boeken. Ik vind zulke prijsverhogingen een hele kwalijke zaak en mag ook niet eens volgens mij.

Zou voor mij een reden kunnen zijn hier niet te boeken.

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Het is ook in een beginscherm (vóór de officiële boeking) aangegeven, dus geen verrassing wat dat betreft. In het eindscherm komen alleen 20 euro dossierkosten erbij.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

hekkie schreef:Het is ook in een beginscherm (vóór de officiële boeking) aangegeven, dus geen verrassing wat dat betreft.
Maar daar zit 'm juist de kneep. Het wordt pas later opgegeven als men al min of meer besloten heeft te boeken. De meesten zullen dan een boeking niet meer afbreken dus tel uit je winst voor cheaptickets.nl. Voorheen was een vliegticketverzekering slechts € 6 en nu wordt het in een mooi jasje gegoten en is het ineens € 14 p.p. Dat vind ik nogal wat.

Feit blijft dat ze op alle mogelijke (sluwe) manieren geld te verdienen als je al bijna door het boekingsproces heen bent. Ze kunnen ook in het beginscherm aangeven dat er € 28 bij komt en en € 20 dossierkosten. Dat doen ze niet omdat dat mensen afschrikt.

Om een forumlid aan te halen: "Boeven zijn het!" :wink:

Roland

merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Wij hebben ook deze week geboekt naar Newark, via budgetair.nl (met dank voor de tip). Dit zijn de gegevens:

05/09/2010 Brussel(BRU) Vertrek: 09:45
05/09/2010 New York Newark(EWR) Aankomst: 12:00
Met: United Airlines
Uitgevoerd door CONTINENTAL AIRLINES - CO61

Terugreis
17/09/2010 New York Newark(EWR) Vertrek: 18:10
18/09/2010 Brussel(BRU) Aankomst: 07:45
Met: United Airlines
Uitgevoerd door CONTINENTAL AIRLINES - CO60

Met vrieskorting (die nu nog steeds geldt) kwamen we op 352 euro uit pp. Daar kwamen natuurlijk nog kosten bij: 7 euro airline fee (die verschilt van maatschappij tot maatschappij, bij Air Canada zou er 30 euro zijn bijgekomen), ticketverzekering 7 euro per ticket, 10 euro kredietkaarttoeslag en 30 euro boekingskosten.

Totaalbedrag: 765 euro. Dat was het goedkoopste wat ik kon vinden en gezien de rechtstreekse vluchten ben ik wel blij met de prijs. Elk jaar wachten wij de vroegboekactie van Connections af om te boeken, en elk jaar hebben we het elders goedkoper gevonden...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer