"A British Airways Boeing 747 has tonight completed a 2 hour 46 minute flight.
"The aircraft took off from Heathrow at 17.55 and climbed to 40000 feet flying 550 miles due west of Cardiff.
"Initially it ascended to 10000 feet, then increased altitude in stages of 5000 feet, remaining for five minutes at each level before reaching 40000 feet.
"The aircraft stayed at 40000 feet for an hour. Returning east, it descended across Ireland from 19000 to 15000 feet, landing at Cardiff at 20.41.
"The conditions were perfect and the aircraft encountered no difficulties. It will now undergo a full technical analysis at British Airways' engineering base at Cardiff.
"The aircraft was piloted by Captain Ian Pringle and Captain Stephen Hawkins. Also on board were the company's chief executive, Willie Walsh, the director of flight operations, Stephen Riley, and the general manager of engineering, Robert Crew."
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat
Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla
Deze test geeft me trouwens een stuk meer vertrouwen in die 'ferrytests' van Lufty en KLM:
Nu ook IATA (overkoepelende luchtvaartorganisatie) zeer kritisch:
“We are far enough into this crisis to express our dissatisfaction on how governments have managed it—with no risk assessment, no consultation, no coordination, and no leadership. This crisis is costing airlines at least $200 million a day in lost revenues and the European economy is suffering billions of dollars in lost business. In the face of such dire economic consequences, it is incredible that Europe’s transport ministers have taken five days to organize a teleconference,” said Giovanni Bisignani, IATA’s Director General and CEO.
“Governments must place greater urgency and focus on how and when we can safely re-open Europe’s skies. This means decisions based on risk-management, facts and utilizing operational procedures that maintain safety,” said Bisignani.
IATA criticized Europe’s unique methodology of closing airspace based on theoretical modeling of the ash cloud. “This means that governments have not taken their responsibility to make clear decisions based on facts. Instead, it has been the air navigation service providers who announced that they would not provide service. And these decisions have been taken without adequately consulting the airlines. This is not an acceptable system particularly when the consequences for safety and the economy are so large,” said Bisignani.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Blijf er bij dat het bij Eurocontrol een stelletje angsthazen zijn die bang zijn voor hun eigen baantje.
Breaking: Engeland zet de Royal Navy in om britten het kanaal over te krijgen. Verder zijn ze van plan Madrid Barajas als intercontinentale hub te gaan gebruiken, en vanuit daar britten terug te shuttelen via grondtransport naar GB.
Bron: Sky News
Bron: Sky News
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
ik denk dat deze 'angsthazen' liever te voorzichtig zijn dan overhaast te werk gaan. Want ze krijgen het wel op hun dak als er een vliegtuig uit de lucht valt.Rob schreef:Blijf er bij dat het bij Eurocontrol een stelletje angsthazen zijn die bang zijn voor hun eigen baantje.
Denk dat jij die beslissing ook niet zo snel neemt. Maar het is makkelijk om vanachter je computer te oordelen. Iets over stuurlui en een wal..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
@Geert1976
Mijn ouders zouden zondag vliegen met BA over London naar Miami. Ze zijn omgeboekt naar nu woensdag de 21ste maar dat hebben ze zaterdag al gedaan. Ik weet niet of het nu nog mogelijk is
We moeten naar een huwelijk dat zaterdag 24/4 plaatsheeft. Zelf vertrek ik donderdag. Ook de moeder van de bruid zit nog op vervoer te wachten, die zou maandag vliegen en is nu ook omgeboekt naar donderdag.
Fingers crossed....
Mijn ouders zouden zondag vliegen met BA over London naar Miami. Ze zijn omgeboekt naar nu woensdag de 21ste maar dat hebben ze zaterdag al gedaan. Ik weet niet of het nu nog mogelijk is
We moeten naar een huwelijk dat zaterdag 24/4 plaatsheeft. Zelf vertrek ik donderdag. Ook de moeder van de bruid zit nog op vervoer te wachten, die zou maandag vliegen en is nu ook omgeboekt naar donderdag.
Fingers crossed....
oke Inge, dat is dan goed nieuws...fingers crossed! 
En inderdaad erg makkelijk en beetje dom als ik overal lees op diverse sites dat mensen "Eurocontrol een stel angsthazen" noemen. Stel dat diezelfde mensen familie zouden hebben zitten in een vliegtuig wat nu zou opstijgen en vervolgens crashen, wie geven diezelfde mensen dat dan de schuld......euhhh.....euhhh....ja!!! Eurocontrol dus!

En inderdaad erg makkelijk en beetje dom als ik overal lees op diverse sites dat mensen "Eurocontrol een stel angsthazen" noemen. Stel dat diezelfde mensen familie zouden hebben zitten in een vliegtuig wat nu zou opstijgen en vervolgens crashen, wie geven diezelfde mensen dat dan de schuld......euhhh.....euhhh....ja!!! Eurocontrol dus!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mijn vader en ik hadden afgelopen woensdag net besloten om een weekje New York te boeken voor half juni, dat wilden we deze week gaan doen maar we wachten maar even met boeken totdat we meer weten over wat die aswolk gaat doen.
Natuurlijk houd ik de prijzen nog wel een beetje in de gaten en ik zag dat je met KLM en Delta sowieso tot aanstaande donderdag helemaal niets kunt boeken. Begrijpelijk, de mensen die nu nog vastzitten op luchthavens moeten daar eerst weg...
Natuurlijk houd ik de prijzen nog wel een beetje in de gaten en ik zag dat je met KLM en Delta sowieso tot aanstaande donderdag helemaal niets kunt boeken. Begrijpelijk, de mensen die nu nog vastzitten op luchthavens moeten daar eerst weg...
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Een collega van mijn man zit sinds vorige week "vast" in Nashville. Hij kan pas op zijn vroegst aanstaande zondag vertrekken, na omboeking. Ze gaan nog proberen of vliegen naar Zuid-Europa een optie is.
Persoonlijk kan ik me ergere dingen voorstellen dan onverwacht een week "vrij" te hebben in Nashville...
Maar leuk is anders...
Een andere collega was op vakantie naar Japan en zou afgelopen weekend terugkomen. Haar vroegst mogelijke omboeking is op 1 mei
Het gaat dus inderdaad allemaal nog wel even duren...
Succes en sterkte voor iedereen die hiermee te maken heeft!
Persoonlijk kan ik me ergere dingen voorstellen dan onverwacht een week "vrij" te hebben in Nashville...

Maar leuk is anders...
Een andere collega was op vakantie naar Japan en zou afgelopen weekend terugkomen. Haar vroegst mogelijke omboeking is op 1 mei

Het gaat dus inderdaad allemaal nog wel even duren...
Succes en sterkte voor iedereen die hiermee te maken heeft!

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerikakenner
Tsja, de vriend van een kennis van mij moest vorige week ook voor z´n werk naar New York, die zit daar nu ook vast.
Ik kan me ergere steden voorstellen om vast te zitten, maar zij zit nu wel in haar eentje thuis met hun zoontje van 11 maanden....
Ik kan me ergere steden voorstellen om vast te zitten, maar zij zit nu wel in haar eentje thuis met hun zoontje van 11 maanden....
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tja, stel je voor dat het wel fout gaat....Rob schreef:Blijf er bij dat het bij Eurocontrol een stelletje angsthazen zijn die bang zijn voor hun eigen baantje.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ja, ik ben ook erg blij dat mijn man niet op zakenreis was; en ik alleen met de kleine op haar verjaardag zou hebben gezeten
Maar bij beide collega's van mijn man is dit niet het geval.

Maar bij beide collega's van mijn man is dit niet het geval.
Groetjes Inge
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gisteren was er in België een extra radio-uitzending van een consumentenprogramma (Peerters en Pichal) een extra weekje vakantie is natuurlijk altijd leuk maar voor sommige mensen is dit finacieel wel moeilijk. Een broer en zus zaten vast in Australië, die moesten vandaag weer op school zitten maar konden ten vroegste de 28ste terugvliegen. ALs 20-jarige heb je natuurlijk niet veel finaciële reserve om nog een week extra te betalen.
Andere mensen zaten vast terwijl ze op weg waren naar de begrafenis van hun vader, dat lijkt mij ook vreselijk.
Andere mensen zaten vast terwijl ze op weg waren naar de begrafenis van hun vader, dat lijkt mij ook vreselijk.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Een begrafenis is heel erg als je die mist of iemand die ziek is en je wilt terug naar huis. Persoonlijk zou ik er niets om geven om een weekje langer te blijven in Florida, beter dat, dan dat je helemaal niet kunt gaan (en waarschijnlijk al wat geld kwijt bent een etickets, autohuur en hotels) 

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
Ik zit op dit moment ook in de zenuwen. Mijn vlucht vertrekt a.s. donderdag vanaf Brussel tenzij deze shitzooi blijft aanhouden.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
25 jaar geleden al werd door mijn ouders telefonisch geld overgeboekt naar israel toen we daar een week langer zaten door autopech, ik neem aan dat dat nu nog makkelijker is....LeenG schreef: ALs 20-jarige heb je natuurlijk niet veel finaciële reserve om nog een week extra te betalen.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn zoon (21) zit al drie dagen met een paar studiegenoten vast in Londen. Maar zij krijgen gewoon de extra verblijskosten tot een maximum van €450 per verzekerde vergoed via de reisverzekering (wel meteen melding maken bij je verzekering dat je niet weg kan)LeenG schreef:ALs 20-jarige heb je natuurlijk niet veel finaciële reserve om nog een week extra te betalen.
.
Veel andere extra kosten heb je niet of je moet allerlei excursies gaan doen ofzo.
Mijn zoon is ook een arme student maar had (alsof het zo moest zijn) net twee dagen voor vertrek zijn creditcard ontvangen.
Als hij die niet bij zich had gehad zou ik naar de bank gestapt zijn om met een spoedboeking geld naar hem over te maken.
Mijn zoon had vandaag ook weer naar school gemoeten maar ik ga er van uit dat ze dat met de school wel zo kunnen regelen dat ze er geen problemen mee krijgen.
Voor mijn dochter zou het erger geweest zijn, want die zit midden in haar tentamens deze week (en is morgen jarig

Wij gaan 2 mei met het hele gezin naar Londen (ik hoop dat Nick er nog zin in heeft

Ik hoop dat de aswolk dan verdwenen is. Stel je toch voor dat Nick voor de 2e keer vast komt te zitten in londen

Marjon
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
KLM vlucht naar Parijs was probleemloos en inspectie toestel oké
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
gaat dit echt nog weken aanslepen of zijn ze aan het over reageren ?
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- WillemenIrma
- Amerika-ontdekker
Hoge bomen vangen nu eenmaal meer wind. Ik wordt een beetje moe van die "risicoanalyses" op dit forum gebaseerd op emoties. Als Rob daarbij aan zijn frustraties lucht geeft door er nog wat extra tegen die bomen aan te blazen dan heeft hij mijn zegen. Niemand wil die vliegtuigen de lucht in sturen omdat dat commercieel beter uit zou komen of zo. Ook Rob niet, neem ik aan.Njit schreef:ik denk dat deze 'angsthazen' liever te voorzichtig zijn dan overhaast te werk gaan. Want ze krijgen het wel op hun dak als er een vliegtuig uit de lucht valt.Rob schreef:Blijf er bij dat het bij Eurocontrol een stelletje angsthazen zijn die bang zijn voor hun eigen baantje.
Denk dat jij die beslissing ook niet zo snel neemt. Maar het is makkelijk om vanachter je computer te oordelen. Iets over stuurlui en een wal..
Wel ziet het er nu toch naar uit dat de verantwoordelijke authoriteiten in Europa andere criteria hanteren dan die in Amerika, terwijl deze laatsten zowel meer ervaring met het fenomeen als een veel verdergaande financiele verantwoordelijkheid hebben in het geval zaken toch mis mochten gaan. Daarnaast blijken "onze" authoriteiten zich voorlopig te verschuilen achter papieren richtlijnen en overleg met de sector uit de weg te gaan, terwijl de twijfel over de kwalitieit van de modellen die gebruikt worden om de verspreiding van de stofdeeltjes te voorspellen alleen maar groeit. Kijk en dat mag wat mij betreft best op een indringende manier aan de orde gesteld worden. Hopelijk krijgen we dan wat meer transparantie.
En ja, ook ik ben bevooroordeeld en hoop nog steeds dat mijn hergeboekte vlucht van woensdag doorgang vindt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 3072 Weergaves
-
Laatste bericht door Loek
-
- 8 Reacties