Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Kan nooit kwaad om je esta=print bij je te hebben. De US Immigrations zullen er nooit naar vragen. Wel is er hier een verhaal geweest waarbij passagiers op de luchthaven van Lissabon een print moesten tonen voordat ze het vliegtuig in mochten.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wait, whut? Dit ben ik niet tegengekomen, waar / wat moet ik dit doen? En is het een ramp als ik het niet gedaan heb?John&Sylvia schreef:Wij vliegen met KLM, dus ik neem aan dat je bedoelt dat je daar kon invullen wat je eerste adres wordt in de VS en wat andere vraagjes? Als je dat bedoelt, is het antwoord jadimona schreef: Heb je de API op de site van de vliegmaatschappij ook al (online) ingevuld?.
Vlieg volgende maand voor de eerste keer die kant op, vandaar.
Dank alvast,

Update: En op de site van KLM alle informatie tegengekomen. Bleek een fluitje van een cent. Toch bedankt!
Beste lezers, eind oktober ga ik met mijn vrouw naar Mexico, dit gaat gebeuren met Delta airline en we hebben een tussenstop op Atlanta. Hiervoor hebben we een Esta aanvraag gedaan. Alleen hebben we geen mailtje terug gekregen. Wel kan ik inloggen en zien dat ik betaald heb en dat er een goedkeuring voor is. Mijn vraag is: is Esta geheel digitaal of moeten wij een print aan de douane overhandigen? en zo ja hoe ziet deze er uit en hoe haal ik deze op???? Ik heb erlders gelezen dat als je je spullen niet inorde hebt je de usa niet in komt. Kan iemand mij helpen,alvast bedankt. Peter
- Fraa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb je vraag al beantwoord in de topic waar je je eerste reactie in gepost hebt, twee maal dezelfde vraag stellen in verschillende topics is niet nodig.
Reisblog: thisisfraa.be
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Vraag: ik heb bij mijn ESTA-aanvraag aangegeven dat ik reis met KLM-Royal Dutch Airlines. Maar nu zie ik dat de vlucht wordt uitgevoerd door DELTA.
Klein verschil, maar een groot probleem, of dat niet?
Dank!
Klein verschil, maar een groot probleem, of dat niet?
Dank!

- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Gewoon invullen bij wie je geboekt hebt, ik heb geboekt bij Delta maar ik vlieg eigenlijk met KLM, ik heb dus gewoon het vluchtnummer van Delta ingevuld.
Die gegevens zijn niet echt van belang, maar je kan ze ten allen tijde aanpassen.
Hier is dus iemand die de ervaring heeft dat men het formulier wel wil zien. Gistermiddag op de vlucht van Winnipeg naar Minnapolis moest je bij het inchecken bij delta het formulier laten zien anders werd je niet toe gelaten in het vliegtuig. Ik had ze gelukkig bij me maar weet anders niet hoe het verder was afgelopen.dimona schreef:En als je de prints niet bij je hebt, dan is het óók goed. De essentie is dat je goedkeuring hebt gekregen; naar dat papier zal verder niemand je vragen.
Heb je de API op de site van de vliegmaatschappij ook al (online) ingevuld?
Andre
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op een binnenlandse vlucht? 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:

Elke
- RNA
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wellicht niet helemaal ESTA, maar als mijn paspoort in oktober verloopt... mag ik dan in september nog een citytrip (4dagen) maken met mijn paspoort? of moet deze persé 90 dagen geldig zijn?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Hij moet geldig zijn voor de duur van je trip dus normaal moet dat goed zijn. Ik zou niet de laatste week van september reizen met een paspoort wat begin oktober verloopt. Als je om wat voor reden dan ook niet terug kunt vliegen op de geplande datum dan heb je een probleem maar als er een ruime week tussen zit zou ik gewoon afreizen ermee.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Een wat late reactie.andre208 schreef:Hier is dus iemand die de ervaring heeft dat men het formulier wel wil zien. Gistermiddag op de vlucht van Winnipeg naar Minnapolis moest je bij het inchecken bij delta het formulier laten zien anders werd je niet toe gelaten in het vliegtuig. Ik had ze gelukkig bij me maar weet anders niet hoe het verder was afgelopen.dimona schreef:En als je de prints niet bij je hebt, dan is het óók goed. De essentie is dat je goedkeuring hebt gekregen; naar dat papier zal verder niemand je vragen.
Heb je de API op de site van de vliegmaatschappij ook al (online) ingevuld?
Andre

Bron: de officiële ESTA website.Moeten reizigers een uitgeprinte versie van hun reistoestemming naar de luchthaven meenemen?
Nee. Het DHS is in staat om de ESTA-status van een reiziger aan de vervoersmaatschappijen door te geven. Het DHS adviseert reizigers echter de reactie op hun aanvraag voor reistoestemming uit te printen om het aanvraagnummer van hun reistoestemming bij de hand te hebben en om een bevestiging van hun ESTA-status te hebben.
Het is dus niet verplicht. Ik neem de uitgeprinte bevestiging echter ook mee, voor het geval een (onwetende?) medewerker van de luchtvaartmaatschappij daar naar vraagt.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Fraa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wel, ik geloof je (want er is nog iemand die dit blijkbaar heeft voor gehad), maar dat moesten ze bij mij toch niet proberen. NERGENS staat dat het verplicht is om het bij te hebben, al hebben de meeste mensen het gewoon bij voor de zekerheid. Natuurlijk kan je dag fameus om zeep zijn als ze je niet zouden toe laten op jouw vlucht, maar volgens mij hebben ze geen poot om op te staan als puntje bij paaltje komt. In principe is jouw ESTA enkel een waiver zodat je zonder visum mag afreizen naar de VS, jouw info is dan gewoon bij hen bekend & als je je API gegevens ook nog eens hebt door gegeven, dan is ook de luchtvaartmaatschappij op de hoogte. Ik geloof zelfs dat er op de ESTA staat dat je het niet moet afdrukken, maar dat dat wel kan als je een bevestiging wil voor in je persoonlijke boekhouding.andre208 schreef:Hier is dus iemand die de ervaring heeft dat men het formulier wel wil zien. Gistermiddag op de vlucht van Winnipeg naar Minnapolis moest je bij het inchecken bij delta het formulier laten zien anders werd je niet toe gelaten in het vliegtuig. Ik had ze gelukkig bij me maar weet anders niet hoe het verder was afgelopen..
Dus ondanks het feit dat ik nooit een vlucht zou willen missen zou ik toch eens in deze situatie willen terecht komen, al was het maar gewoon om die onwetende medewerker eens op zijn plaats te zetten

- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
Met mijn eigen ogen gezien eind oktober op Orlando airport: de immigrations officer vroeg van iemand die voor mij stond toch om de papieren ESTA bevestiging te zien.mtl schreef:Kan nooit kwaad om je esta=print bij je te hebben. De US Immigrations zullen er nooit naar vragen. Wel is er hier een verhaal geweest waarbij passagiers op de luchthaven van Lissabon een print moesten tonen voordat ze het vliegtuig in mochten.
Om wat voor reden dan ook, maar ik neem de bevestiging voor alle zekerheid toch steeds mee.
Waarschijnlijk simpel vraagje:
Afgelopen september zijn we naar NYC gevlogen en hebben toen uiteraard een ESTA aangevraagd.
Zojuist hebben we een nieuwe trip geboekt. Kunnen wij de reeds bestaande ESTA updaten, of moeten we gewoon een nieuwe aanvragen?
Afgelopen september zijn we naar NYC gevlogen en hebben toen uiteraard een ESTA aangevraagd.
Zojuist hebben we een nieuwe trip geboekt. Kunnen wij de reeds bestaande ESTA updaten, of moeten we gewoon een nieuwe aanvragen?
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
je kan updaten (vlucht en verblijfsadres), maar dat hoeft niet
Tenzij je in de tussentijd een nieuw paspoort hebt gekregen.
Nee, we hebben geen nieuwe paspoorten, dus we zullen hem dan gewoon updaten.
Mack
MW Drawings
MW Drawings