Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door Martin & Marianne »

Die under age fee moet je sowieso betalen. Maar hij mag niet rijden, er is een leeftijdsgrens van 21 als ik me niet vergis.

Marianne
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

http://www.bnm.com/uage2.htm

En
http://www.vroomvroomvroom.com/teens-an ... l-cars.asp

Ik kan niet specifiek info vinden waaruit blijkt of jongeren wel als extra bestuurder (evt met under age fee) mogen rijden in een auto die door een oudere persoon is gehuurd.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Het is volgens mij enkel van 21 tot 25 toegestaan mits betaling under age fee. Bestuurders (ook extra) zijn steeds +25 tenzij je expliciet voor het under age pakket kiest dan mag het tussen 21 en 25 jaar.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Wij hebben het vorig jaar een keer nagevraagd hoe het precies zit, aangezien mijn vriendin toen in de categorie 21-25 viel en ik daarboven. Als je een auto huurt zonder 'under age fee' zijn alleen bestuurders inbegrepen die > 25 jaar zijn.
Wil je iemand laten rijden die 21-25 jaar is, dan moet je voor de gehele periode ook een underage-fee afsluiten. Vaak zijn de kosten daarvan zo hoog, dat het niet loont om dit te doen.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Bij ons was het toen 25 dollar per dag ex. Tax en idd voor de gehele periode, je kon dus niet een paar dagen doen.
arnovdb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door arnovdb »

Valt het jullie ook op dat bij diverse brokers/ autoverhuurbedrijven de prijzen de laatste tijd aanzienlijk zijn gestegen?
Bijv. budget, alamo/brits
USAReisen.de heeft het vooralsnog niet verhoogd. Ik kom daar nog uit op 965 eur voor een midsize SUV incl extra bestuurder en geen one way fee.
Het gaat om PHX naar San Diego, 23 juli tm 11 aug.
Maar dit zou toch lager moeten kunnen?
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Misschien te maken met de huidige euro-koers?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

RNA schreef:Misschien te maken met de huidige euro-koers?
Ik heb in december via alamo brits 10 dagen cabrio eind februari in Miami geboekt voor 400 dollar, boek ik nu hetzelfde dan komt dat uit op bijna 1100 dollar. Zo veel is de euro ook weer niet gezakt :) Laatste week overigens weer een lichte stijging van de euro.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Ik volg het tarief bij uscarhire.com aangezien zij voor onze reis de goedkoopste broker zijn. Daar zijn de prijzen ook wel hoger, maar niet meer dan 70 euro. Dat is wel conform de schommelende eurodollarkoers.
Afbeelding
Broeckie
Amerika-newbie

Bericht door Broeckie »

Hallo, pas dit forum ontdekt naar aanleiding van een eerste trip naar de VS in september (o.a. WK Wielrennen Richmond) en ik heb een vraagje over rijbewijzen: we willen met een huurauto met 8 personen van Washington naar Richmond rijden, en nadien van Richmond naar New York. Ik twijfel tussen 2 auto's te huren of een busje, tupe Ford E350. Dat laatste zou 350 euro goedkoper zijn, en er kunnen 12 personen zitten dus volgens mij zouden daar dan 8 personen met bagage ook wel moeten in passen, of is dat te optimistisch?
Ik weet dat je behalve je Belgisch (Europees) rijbewijs ook een internationaal rijbewijs nodig hebt, maar mag je ginder in Amerika gewoon met zo een busje rijden als je hier een gewone B hebt, of mag dat alleen als je hier een D hebt, en is er een verschil van staat tot staat wat dat betreft?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Zo' busje is meer dan groot genoeg
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

Broeckie schreef:Hallo, pas dit forum ontdekt naar aanleiding van een eerste trip naar de VS in september (o.a. WK Wielrennen Richmond) en ik heb een vraagje over rijbewijzen: we willen met een huurauto met 8 personen van Washington naar Richmond rijden, en nadien van Richmond naar New York. Ik twijfel tussen 2 auto's te huren of een busje, tupe Ford E350. Dat laatste zou 350 euro goedkoper zijn, en er kunnen 12 personen zitten dus volgens mij zouden daar dan 8 personen met bagage ook wel moeten in passen, of is dat te optimistisch?
Ik weet dat je behalve je Belgisch (Europees) rijbewijs ook een internationaal rijbewijs nodig hebt, maar mag je ginder in Amerika gewoon met zo een busje rijden als je hier een gewone B hebt, of mag dat alleen als je hier een D hebt, en is er een verschil van staat tot staat wat dat betreft?

Eigenlijk heb je geen Internationaal rijbewijs nodig, je Europees (Belgisch) rijbewijs is meer dan goed genoeg.
En ja een B is voldoende om zo'n bus te besturen.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Hans uit Koekelare schreef:En ja een B is voldoende om zo'n bus te besturen.
Geldt er voor B niet een max aantal personen in het voertuig ? Volgens mij (voor NL althans) max 7 personen + bestuurder.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Precies Hans.!
En nog even over dat "Internationaal Rijbewijs " dat is volstrekt overbodig.
sanook schreef: Geldt er voor B niet een max aantal personen in het voertuig ? Volgens mij (voor NL althans) max 7 personen + bestuurder.
Ja ; er is altijd een max. aantal personen in het voertuig.
In NL 8 + bestuurder, maar het gaat hier over huur in USA
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Hans_Belgium »

bedeve schreef:
Precies Hans.!
En nog even over dat "Internationaal Rijbewijs " dat is volstrekt overbodig.
sanook schreef: Geldt er voor B niet een max aantal personen in het voertuig ? Volgens mij (voor NL althans) max 7 personen + bestuurder.
Ja ; er is altijd een max. aantal personen in het voertuig.
In NL 8 + bestuurder, maar het gaat hier over huur in USA
Klopt :thumbup:
Lily
Amerika-newbie

Bericht door Lily »

Zou iemand me kunnen helpen ?

Ik zoek een auto van 6 mei (SFO) tot 5 juni (SLC).. Ik heb meerdere sites (gevonden hier op het forum) gevonden... De prijs bij usa drive.de ligt rond de 850 eur voor de kleinste auto... Ik zie hier staan dat de one fee meestal 300 dollar is + tax... Nog te voldaan ter plaatse...

Een offerte van Avis brengt me op 1040 euro all incl... Ook,de one way fee...

B

Ford Focus - AUTOMATIQUE

1044.91 EUR

C

Chevrolet Cruze - AUTOMATIQUE

1084.91 EUR

D

Chrysler 200 Sedan - AUTOMATIQUE

1133.79 EUR

Bij deze prijs is inbegrepen :

Lokale taks en/of BTW
Onbeperkt aantal kilometers
Luchthavensupplement
Annulatiekosten
'Additional Liability Insurance': garantie-uitbreiding tot 1 miljoen dollar (ALI)
Totale vrijstelling van de financiële aansprakelijkheid bij een ongeval met of diefstal van het AVIS-voertuig (LDW)
Verzekering van persoonlijke bezittingen
Bij deze prijs is niet inbegrepen :

Verzekering voor vervoerde personen (PAI 3.49 EUR/Dag)
De brandstof
Geldende voorwaarden en aanvullende informatie :

Een geldige internationale kredietkaart aanvaard door Avis (geen bankkaart, Elektro of Maestro) en op naam van de bestuurder is verplicht (behalve voor Full credit vouchers)
De bestuurder moet een geldige nationale identiteitskaart of paspoort voorleggen bij het ophalen van de wagen
De eventuele supplementen: jonge bestuurder (25 USD per dag), kinderzitje (8 USD per dag)
De eventuele supplementen: kinderzitje per dag max. 6 dagen aangerekend
RSN (Roadside Safety Network)-De gedeeltelijke bescherming van persoonlijke eigendommen in de wagen (PEP) kost 1.95 USD per dag
De optionele verzekeringen en supplementen worden indicatief vermeld (exclusief btw) en kunnen enkel ter plaatse gekozen en betaald worden voorgesteld en betaald worden ter plaatse

Ik heb altijd gedacht dat AVIS duurder zou zijn... Zie ik mss iets over t hoofd ?
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Is Momondo net als bij vliegtickets een goede site om voor een huurauto te kijken?
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

ina schreef:Is Momondo net als bij vliegtickets een goede site om voor een huurauto te kijken?
Kijken kan nooit kwaad :-0)
Ik vind ze niet bijster goedkoop, maar dat kan per dag misschien verschillen.
Zoals hier al meer te lezen is, is autohuur momenteel een lastig verhaal.
Alles is duurder dan normaal, dan lijkt zo'n site al gauw ook duurder.
Terwijl het misschien meevalt.
Kwestie van opletten en wanneer 'je' klasse goedkoper is/wordt...toeslaan en boeken.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Eergisteren zat een fullsize SUV nog op 996 euro voor 3 weken bij uscarhire. Gisteren keek ik en zag ik een daling van 7 euro. Vandaag weer gekeken: 1220 euro. :shock: En niet alleen de categorie fullsize SUV, maar ook alle andere auto zijn tientjes tot honderden euro's duurder. :thumbdown: Dat wordt nog maar even afwachten dus.
Afbeelding
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Division schreef:Eergisteren zat een fullsize SUV nog op 996 euro voor 3 weken bij uscarhire. Gisteren keek ik en zag ik een daling van 7 euro. Vandaag weer gekeken: 1220 euro. :shock: En niet alleen de categorie fullsize SUV, maar ook alle andere auto zijn tientjes tot honderden euro's duurder. :thumbdown: Dat wordt nog maar even afwachten dus.
Ik zag vorige week een full size SUV voor € 868,- via uiteindelijk Alamo
twijfelde, maar had ik maar toegehapt denk ik nu...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer