Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
1BJK903
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6

Bericht door 1BJK903 »

Old Faithful schreef:@1BJK903. Bij usareisen.de
Knipsel.JPG
De prijs komt aardig overeen met het bedrag dat jij kreeg. Daar zit $119.00 drop off fee in.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Dank je wel!

Wat ik heb gedaan, is het volgende:

Reservation Details

Pickup Date & Time
Tue, 8 Aug 2017 10:00

Return Date & Time
Fri, 11 Aug 2017 21:30

Pickup Location
Philadelphia International Airport
Return Location
Philadelphia International Airport

Rate Details
Base Rate 186.60 GBP
Collision Damage Waiver Full (included)
Extended Protection (included)
Customer Facility Charge 8.00/day (included)
Concession Fee Recovery 11.11 Pct (included)
Phil Vehicle Rental Tax 2 Pct (included)
Pta Fee 2.00/day (included)
Vehicle Rental Tax (included)
Phl Tax (included)
Pa Tax (included)
Additional Driver (included)
Estimated Total Price** 186.60 GBP
To Pay on Arrival**
245.12 USD(186.60 GBP**)

Auto:
Fullsize, Nissan Altima or similar

Bij Alamo.co.uk/brits gereserveerd. Heb ik dan alle benodigde verzekeringen en al? Kan ook gratis annuleren volgens mij (met pay later). Mis ik iets? Ik zoek een addertje onder het gras of is die er niet?
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

Oh, wacht...

Lees nu pas dat Alamo.co.uk/brits alleen voor mensen met een Brits paspoort is. Klopt dit?

Prices given on this website are only applicable to holders of a UK driving licence and are not applicable to residents of the USA or Canada or holders of USA or Canadian driving licenses. Free additional driver offer valid on all car types and any length of rental. Additional driver must be aged 25 or over. Cannot be combined with any other offer. Standard terms and conditions apply. Terms and Conditions are subject to change at any time without notice. Please contact Alamo for more details. You will be requested to present your copy of the Brit Guide in order to qualify for your rental at time of pick up.
RKNS
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door RKNS »

Rechtsboven is een box, daar staat 'Zoek'. Probeer het daar eens, deze vragen zijn al zo vaak langsgekomen (zelfs in dit topic), een beetje zelf zoeken mag wel.
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

Yes, heb het Alamo.co.uk/Brits probleem opgelost. Genoeg draadjes inderdaad.

Kan iemand me nog helpen met de deal die ik heb gemaakt. Is die goed genoeg (vooral in verband met verzekeringen?)
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

als je via alamo brits boekt zit je goed met verzekeringen :)
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

Ik ben even op drive-usa.de aan het kijken en ik zie daar dat Avis geen One Way Fee rekent, klopt dat?
Als ik namelijk kijk op avis.nl of avis.com dan kom ik veeel hogere prijzen tegen (dus dan denk ik; daar zit wel een one way fee in).
OF komt het dan toch stiekem later er nog bij...? (zie onderaan de tekst die ik zie tijdens het boekingsproces)

Het gaat om pick-up 17/9/2017 om 15.00 uur vanaf JFK en inleveren op 19/9/2017 om 15.00 uur in Philadelphia (30th street station)
Vehicle Rental Price (paid to the tour operator now): 131.60 EUR
One-way Fee / Drop Fee (paid to the rental car company at drop-off. Local taxes and fees are included): free

One-Way Fee:
The indicated one-way fees represent the current fees. Rental car companies reserve the right to change these fees prior to pick up. In order to determine the total one-way fee due, rental car companies use the total distance between the pick-up and drop-off locations. The amounts listed include taxes and fees.
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

Matan schreef:als je via alamo brits boekt zit je goed met verzekeringen :)
Is alamo.co.uk, dus zonder de slash brits, ook goed?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ja, maar zonder de korting, dus waarom zou je dat doen?
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

@Roelb:

Nee, qua bedrag is het exact hetzelfde, alleen dan heb je geen extra driver. Zou handig zijn geweest, maar ondanks het feit dat jullie zeggen dat ze niet checken op een Brits rijbewijs, vertrouw ik die medewerkers daar niet echt. Vandaar.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

1BJK903 schreef:Kan iemand me nog helpen met de deal die ik heb gemaakt. Is die goed genoeg (vooral in verband met verzekeringen?)
Het tarief is prima, Korte periodes zijn altijd duurder en een week vooraf betaal je ook meestal meer dan een maand vooraf.

De rate die je hebt geselecteerd is postpaid, dus je hebt geen annuleringskosten en ook een no-show is geen probleem. Al is het natuurlijk wel netjes om even te annuleren als je er geen gebruik van maakt.

Op alamo.com kun je na het doen van de reservering op de britse site inchecken en skip the counter doen. Dan kun je in PHL direct naar de rij met full size auto's lopen, iets uitzoeken, instappen en naar de uitgang rijden. Daar geef je het thuis uitgeprinte skip-the-counter ticket af, samen met je rijbewijs en de ingevoerde credit card, en 1 minuut later ben je onderweg.

En nogmaals, zolang jij een europees rijbewijs hebt is het prima. Niet alleen juridisch, maar ook in de praktijk. En ik ben ruim ervaringsdeskundige.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Matan schreef: Maar ik was eigenlijk ook in de veronderstelling dat dit zo is en dat je ophaaltijd ook je eindtijd zou bepalen. In dit geval heb ik iets te vroeg genomen met 1 uur.
Zo werkt het ook. Je hebt een tarief betaald voor X dagen. Zolang je de auto ophaalt binnen 24 uur van de aanvangstijd op je reservering en de auto binnen Xx24 uur weer terugbrengt is het in orde.

Bij sommige andere verhuurders is de marge in aanvangstijd van de huur vaak wat stricter.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

roelb schreef:
1BJK903 schreef: En ik ben ruim ervaringsdeskundige.
Ook met veroorzaken van (flinke) schade/letsel tijdens een huur via alamo.co.uk/brits ?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Purk87 schreef:Ik ben even op drive-usa.de aan het kijken en ik zie daar dat Avis geen One Way Fee rekent, klopt dat?
Als dat er expliciet staat klopt dat. Goede deal hoor, ik zou daar niet te lang over twijfelen. Bij Avis direct krijg ik trouwens ook geen apart vermelde one-way fee, maar is de rate voor deze twee dagen EUR 183 prepaid.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

1BJK903 schreef:
Matan schreef:als je via alamo brits boekt zit je goed met verzekeringen :)
Is alamo.co.uk, dus zonder de slash brits, ook goed?
Zolang de brexit nog niet doorgevoerd is, wel.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

@sanook: we gaan de discussie niet herhalen. Maar Enterprise UK ltd is een europees bedrijf, en daar doe je de reservering. Zij mogen niet discrimineren tussen burgers uit verschillende lidstaten. Jij hebt tegenover Enterprise UK _exact_ dezelfde rechten als een iemand die toevallig een rijbewijs heeft dat uitgegeven is in de UK of toevallig daar woont. Dus maak mensen niet bang met dit soort - nergens op gebaseerde - zaken. Er heeft ook nog nooit iemand een probleem gehad bij Alamo met schadeafwikkeling, dat is ook hier op het forum meermalen door mensen bevestigd die daadwerkelijk schade hadden. En verder zeg ik er echt geen woord meer over.
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

Dank je wel @Roelb!

@Arno: de verzekeringen zijn hetzelfde zo te zien en aangezien Brexit nog loopt, voel ik me er prima bij. Thanks!
Purk87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Purk87 »

roelb schreef:
Purk87 schreef:Ik ben even op drive-usa.de aan het kijken en ik zie daar dat Avis geen One Way Fee rekent, klopt dat?
Als dat er expliciet staat klopt dat. Goede deal hoor, ik zou daar niet te lang over twijfelen. Bij Avis direct krijg ik trouwens ook geen apart vermelde one-way fee, maar is de rate voor deze twee dagen EUR 183 prepaid.
Top, dank je. We hebben gereserveer, dus ben benieuwd :)
[2016] Zuidwest Amerika
[2017] Philadelphia, Washington DC, Boston & New York
[2018] Deep South
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Vroeg mij af op de pick-up tijd erg veel problemen geeft?

Wij zouden in eerste instantie om 19.30 aankomen in Miami en dan de auto halen. Nu is dat vervroegd en komen om 14.15 uur aan. (delfde dag)
Hier melding van maken bij Alamo of lekker zo laten?
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

De (ongeschreven ?) regel is dat je bij een wijziging van meer dan 2 uur beter even door kunt geven. Als je inleverdatum/tijd niet wijzigt kan dit gevolgen hebben voor je huurprijs want die gaat per 24u. Met een beetje pech kom je nu op een dag langer uit en als je helemaal pech hebt zul je de reservering opnieuw moeten maken.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Lekker zo laten. Hou er alleen rekening mee dat je je auto dan ook eerder terug moet brengen (voor de ophaaltijd) als je niet wilt dat er een extra dag in rekening wordt gebracht. Als je om 15.00u uitrijdt dan moet je dus ook weer voor 15.00u terugbrengen met maximaal 30 minuten uitloop. Doe je wel even skip the counter?
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer