Dat is om 5uur s morgens in de luchthaven toekomen. We hebben dat nog gedaan, maar als het kan toch liever uitgerust vertrekken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik het het extra geld niet waard (persoonlijke mening, kan voor iedereen anders zijn) ondanks mijn eigen lengte van 1,90 m. Wat ik bij mijn laatste 2 KLM vluchten heb gedaan is een Economy ticket kiezen (incl. bagage + stoelkeuze vooraf) en na het boeken voor weinig (± EUR 70) een stoel in een Exit row (gangpad) gekozen (voor zowel heen- als terugreis). Een zee van beenruimte en nooit anderen tot last als je wilt opstaan.redeye schreef: ↑24 dec 2022, 14:19Wij hebben zitten kijken naar de optie om Premium Economy te vliegen. We hebben de voorkeur om rechtstreeks te vliegen en dan economy of met overstap en dan premium economy. Vond jij het het extra geld waard? Is het echt een verschil qua zitcomfort? Had jij extra beenruimte in economy of premium economy? Ik ben namelijk 1,84m en mijn vriend 1,90m.

Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Premium Economy vind ik de meerprijs ook niet echt waard.
Dan liever meteen door de zure appel heen bijten en voor business gaan. Heb je tenminste een volledig plat bed als je wil.
Het probleem dat ik in economy heb heb ik ook in premium economy: dat ik moet rechtzitten. Ik kan niet slapen al rechtzitten. Lukt niet, nooit. Zelfs met een vrij straf slaapmiddel val ik hooguit in stukjes van 5 minuten in slaap en schiet dan telkens wakker met pijn in nek, rug,…
Mocht ik in business een slaappil nemen en me goedleggen, ik slaap 8 uur ofzo. Maar dat vind ik dan weer zonde voor de ‘ervaring’ (comfortabele zetel, eten, snacks, drank, groter scherm voor games en film,…)
Dan liever meteen door de zure appel heen bijten en voor business gaan. Heb je tenminste een volledig plat bed als je wil.
Het probleem dat ik in economy heb heb ik ook in premium economy: dat ik moet rechtzitten. Ik kan niet slapen al rechtzitten. Lukt niet, nooit. Zelfs met een vrij straf slaapmiddel val ik hooguit in stukjes van 5 minuten in slaap en schiet dan telkens wakker met pijn in nek, rug,…
Mocht ik in business een slaappil nemen en me goedleggen, ik slaap 8 uur ofzo. Maar dat vind ik dan weer zonde voor de ‘ervaring’ (comfortabele zetel, eten, snacks, drank, groter scherm voor games en film,…)
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
@Timothy555 Herkenbaar 'probleem'.
Ik kan ook niet rechtzittend slapen. Gevolg is dat ik in een vliegtuig hooguit een beetje indommel. Ik zou in Business niet eens een slaappil nodig hebben. Stoel plat en ik ben 'weg'.
Ik heb alleen het prijsverschil er niet voor over. Dan maar even 10 uurtjes 'ongemakkelijk'. Komt bij dat ik misschien 2 vluchten naar Amerika maak per jaar dus dat is wel te op te brengen. Het prijsverschil is vaak dusdanig groot dat ik daar heel veel leuke andere dingen voor kan doen in Amerika.
Roland

Ik heb alleen het prijsverschil er niet voor over. Dan maar even 10 uurtjes 'ongemakkelijk'. Komt bij dat ik misschien 2 vluchten naar Amerika maak per jaar dus dat is wel te op te brengen. Het prijsverschil is vaak dusdanig groot dat ik daar heel veel leuke andere dingen voor kan doen in Amerika.
Roland
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
@Coyote altijd heb ik het er ook niet voor over. Sinds heropening van de grenzen 5 keer naar de States, af en toe eens een vlucht upgraden heb ik er wel voor over.
Het scheelt natuurlijk dat ik of alleen, of enkel met m’n echtgenote vlieg. Als je voor 4 moet upgraden tikt het enorm in de papieren natuurlijk…
Puur prijs-kwaliteit is het het wel waard voor mij. Ik zou het ook nooit doen mocht ik er in de VS iets voor moeten laten, maar om eens te ‘splurgen’ af en toe vind ik het ideaal.
Het scheelt natuurlijk dat ik of alleen, of enkel met m’n echtgenote vlieg. Als je voor 4 moet upgraden tikt het enorm in de papieren natuurlijk…
Puur prijs-kwaliteit is het het wel waard voor mij. Ik zou het ook nooit doen mocht ik er in de VS iets voor moeten laten, maar om eens te ‘splurgen’ af en toe vind ik het ideaal.
@Frasi 6x€450 tikt inderdaad lekker aan! Dus je gaat op 1 dag naar Antwerpen én weer terug naar huis om dan de volgende dag richting Schiphol te gaan?
Ik vind reserveren na het boeken inderdaad wel het handigst. Vind op zo’n lang vlucht het wel fijn om naast elkaar te zitten.
@Coyote Een exitrow had ik ook aan zitten denken. Je noemde €70 als meerprijs voor deze stoel. Als ik dat 2x zou doen (want retourvlucht) is het €140 pp meer. In de berekening in mijn vorige post blijkt dat het een kleine €300 extra kost voor heen en terug voor 2p om Premium Economy te vliegen. Voor 2 personen Exitrow is dat €280, dus net zoveel als Premium Economy.
@Timothy555 Bedankt voor je info. Heel fijn om eindelijk een indicatie te hebben van die prijzen. Is natuurlijk nog veel geld, maar wel een stuk goedkoper dan direct business class te boeken.
Toch nog wel meerdere mensen die Premium Economy het extra geld niet waard vinden. Doordat wij beide lang zijn (en we Europese economy soms best wel afzien vinden) leek ons dat nog wel wat.
Zittend slapen lukt mij ook vaak moeilijk. Ik heb een keer het geluk gehad om business class te vliegen. Wauw! Heb heerlijk geslapen. Dan kom je gewoon uitgerust aan op je eindbestemming. Vliegen kan dus toch echt comfortabel. Maar helaas vind ik het te veel geld. Zoals @Coyote mooi verwoordde, kun je van dat geld veel leuke dingen in Amerika doen
Ik vind reserveren na het boeken inderdaad wel het handigst. Vind op zo’n lang vlucht het wel fijn om naast elkaar te zitten.
@Coyote Een exitrow had ik ook aan zitten denken. Je noemde €70 als meerprijs voor deze stoel. Als ik dat 2x zou doen (want retourvlucht) is het €140 pp meer. In de berekening in mijn vorige post blijkt dat het een kleine €300 extra kost voor heen en terug voor 2p om Premium Economy te vliegen. Voor 2 personen Exitrow is dat €280, dus net zoveel als Premium Economy.
@Timothy555 Bedankt voor je info. Heel fijn om eindelijk een indicatie te hebben van die prijzen. Is natuurlijk nog veel geld, maar wel een stuk goedkoper dan direct business class te boeken.
Toch nog wel meerdere mensen die Premium Economy het extra geld niet waard vinden. Doordat wij beide lang zijn (en we Europese economy soms best wel afzien vinden) leek ons dat nog wel wat.
Zittend slapen lukt mij ook vaak moeilijk. Ik heb een keer het geluk gehad om business class te vliegen. Wauw! Heb heerlijk geslapen. Dan kom je gewoon uitgerust aan op je eindbestemming. Vliegen kan dus toch echt comfortabel. Maar helaas vind ik het te veel geld. Zoals @Coyote mooi verwoordde, kun je van dat geld veel leuke dingen in Amerika doen
En zojuist de melding gekregen dat mijn vlucht vanwege een defect aan het vliegtuig een vertraging heeft van 21 uur

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dan wordt het tripje wel erg kort, is er geen alternatief via een andere luchthaven? Of met partner Lufthansa?
Voor vandaag niet. Ben overgeboekt naar een rechtstreekse vlucht AMS-EWR morgen. Dan kom ik 17 uur later aan.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
De € 600 vergoeding verzacht de pijn een beetje. 

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Oh dat is balen, jammer dat er gisteren niets meer mogelijk was.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Volgens mij vliegt @mtl met United...dus helaas geen €600

- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zeker wel, want hij vliegt vanaf een Europese luchthaven.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Bij de heenvlucht kan er inderdaad een beroep worden gedaan op de Europese consumentenbescherming: https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_nl.htm
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hi!
Ik heb last minute, toch besloten om Ruimbagage mee te willen nemen. Ik ben alleen nieuwsgierig of het qua kosten wat uitmaakt of je dit online doet, tijdens het inchecken of ter plaatse op de luchthaven. Weet iemand hier meer over? Daar zou ik erg mee geholpen zijn. Ik vlieg met Delta
Ik heb last minute, toch besloten om Ruimbagage mee te willen nemen. Ik ben alleen nieuwsgierig of het qua kosten wat uitmaakt of je dit online doet, tijdens het inchecken of ter plaatse op de luchthaven. Weet iemand hier meer over? Daar zou ik erg mee geholpen zijn. Ik vlieg met Delta
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Loozapalooza Ik weet niet zeker of dat nog zo is, maar een aantal jaren geleden was het duurder om pas aan de balie extra bagage te melden en betalen. Ik kan me voorstellen dat er extra kosten gerekend worden als je bij de bagageafgifte nog moet betalen (= extra handelingen en tijd).
Dus als je nu al weet dat je een koffer (max 23kg) gaat meenemen; wat houd je tegen om deze tijdens het online inchecken al aan te melden en te betalen? Scheelt gedoe aan de balie.
Bij mijn weten is er geen prijsverschil tussen het betalen van je (extra) bagage vooraf of tijdens het inchecken. Zolang je dit maar online doet.
Dus als je nu al weet dat je een koffer (max 23kg) gaat meenemen; wat houd je tegen om deze tijdens het online inchecken al aan te melden en te betalen? Scheelt gedoe aan de balie.
Bij mijn weten is er geen prijsverschil tussen het betalen van je (extra) bagage vooraf of tijdens het inchecken. Zolang je dit maar online doet.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
@Frasi
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het voor mij een gewenning is om in te checken bij de balie. Maar omdat ik las dat er online kan worden ingecheckt en hierbij dus ook Ruimbagage kan worden bijgeboekt, ben ik toch geneigd om dit online te doen. Ik was voornamelijk benieuwd of dat verschil maakt qua kosten, gezien ik eigenlijk altijd gewoon eerst ga inchecken bij de balie, op Schiphol. Nu lees ik ook dat je dan gewoon gelijk door kan gaan naar Bagage drop off. Voelt voor mij een beetje onwennig, maar goed voor alles een eerste keer.
Bedankt voor je reactie.
Ik denk dat het voor mij een gewenning is om in te checken bij de balie. Maar omdat ik las dat er online kan worden ingecheckt en hierbij dus ook Ruimbagage kan worden bijgeboekt, ben ik toch geneigd om dit online te doen. Ik was voornamelijk benieuwd of dat verschil maakt qua kosten, gezien ik eigenlijk altijd gewoon eerst ga inchecken bij de balie, op Schiphol. Nu lees ik ook dat je dan gewoon gelijk door kan gaan naar Bagage drop off. Voelt voor mij een beetje onwennig, maar goed voor alles een eerste keer.

- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Zojuist geboekt: Fra-Las 15mei - Las-Fra 31mei voor €430 pp.
Heenweg tussenstop in Denver van 2u25 en op de terugweg een stop in SFO van 1u41.
We reizen met alleen een trolley en rugzak, dus geen koffer nodig. Bewaakt parkeren Frankfurt incl transfer van11minuten voor €80.
Heenweg tussenstop in Denver van 2u25 en op de terugweg een stop in SFO van 1u41.
We reizen met alleen een trolley en rugzak, dus geen koffer nodig. Bewaakt parkeren Frankfurt incl transfer van11minuten voor €80.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Mooie deal!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20066 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties