Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Hoe is de service van Amerikaanse vliegmaatschappijen?

Bericht door DejaVu »

Bij de slager is het wel "mag het een onsje meer zijn?" ;)

Maar als ik tickets boek zie ik alleen staan: 600 euro(300 euro ticket + 300 tax)
usjunkie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Wat mij opvalt is dat op de intercontinentale vluchten vaak “iets” :mrgreen: ( licht uitgedrukt) ouder personeel hebben, ik heb dit een keer gevraagd hoe dit nou zit…. Het gaat er om dat als je als personeel intercontinentaal vliegt je meer extra’s krijgt zo wel in salaris als meer rustdagen, maar om in aanmerking te komen om intercontinentaal te vliegen moet je al aardig wat jaartjes voor ze vliegen…
Dus hebben wij vaak de pech bij Amerikaanse vliegtuig maatschappijen dat het personeel ECHT al een paar jaartje in de lucht zit…..Jammer…. :cry:
I love cruise vacations !!
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ach maakt mij niet zoveel uit. Laatste keer was 50% man van de bemanning excl vliegers
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

usjunkie schreef:Dus hebben wij vaak de pech bij Amerikaanse vliegtuig maatschappijen dat het personeel ECHT al een paar jaartje in de lucht zit…..Jammer…. :cry:
Wat een vreemde redenering. Natuurlijk krijg je, als je langer bij een bedrijf werkt, ook de meer interessante routes. Bovendien is dat personeel zeer ervaren en een langere vlucht heeft ook meer kans op iets (zieke patienten, mankement aan het vliegtuig, ik noem maar iets), dat mis gaat. Verschrikkelijk sexistisch vind ik bovenstaande opmerking. Alsof flight attendants allemaal mooie jonge blommen zouden moeten zijn :roll: . Geef mij maar een bekwame bemanning met veel ervaring. Ik ben echt blij, dat de Amerikaanse maatschappijen hun personeel niet om hun leeftijd afdanken. Geen idee, hoe dat in Europa gaat, ik let er niet zo op, maar het lijkt me sterk, dat het personeel daar wordt ontslagen, als ze niet meer jeugdig genoeg zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

DejaVu schreef:Bij de slager is het wel "mag het een onsje meer zijn?" ;)

Maar als ik tickets boek zie ik alleen staan: 600 euro(300 euro ticket + 300 tax)
Het problem hier is dat die extra 300 tax pas op het laatste moment wordt vermeld, mogelijk is dat in Europa anders. Hier zie je dan een advertentie die een ticket aanbiedt voor $300 en pas als je zes lagen dieper graaft zie je dat er nog eens zo'n bedrag bijkomt aan taxes en kosten. Zeg dan meteen dat die ticket $600 kost, dan weet ik wat ik heb.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Zo werd er hier ook geadverteerd maar dat mag niet meer. Alles moet van te voren duidelijk zijn.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Petra/VS schreef:Geen idee, hoe dat in Europa gaat, ik let er niet zo op, maar het lijkt me sterk, dat het personeel daar wordt ontslagen, als ze niet meer jeugdig genoeg zijn.
Maar wel om te kort haar ;)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Loek schreef:
DejaVu schreef:Bij de slager is het wel "mag het een onsje meer zijn?" ;)

Het problem hier is dat die extra 300 tax pas op het laatste moment wordt vermeld, mogelijk is dat in Europa anders.
Yup, sinds een paar jaar moeten ze inclusief alles prijzen geven :).

Dat is vooral na de reclames van Ryanair en Easyjet gekomen (Vanaf 5 euro naar barcelona en dan bleek er nog 100 euro administratiekosten bij te komen ofzo ;)), KLM had toen ook bushokjes reclame "Vanaf 99 euro naar Barcelona" en dan kleine lettertjes "gebaseerd op enkele reis".
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Petra/VS schreef:
usjunkie schreef:Dus hebben wij vaak de pech bij Amerikaanse vliegtuig maatschappijen dat het personeel ECHT al een paar jaartje in de lucht zit…..Jammer…. :cry:
Wat een vreemde redenering. Natuurlijk krijg je, als je langer bij een bedrijf werkt, ook de meer interessante routes. Bovendien is dat personeel zeer ervaren en een langere vlucht heeft ook meer kans op iets (zieke patienten, mankement aan het vliegtuig, ik noem maar iets), dat mis gaat. Verschrikkelijk sexistisch vind ik bovenstaande opmerking. Alsof flight attendants allemaal mooie jonge blommen zouden moeten zijn :roll: . Geef mij maar een bekwame bemanning met veel ervaring. Ik ben echt blij, dat de Amerikaanse maatschappijen hun personeel niet om hun leeftijd afdanken. Geen idee, hoe dat in Europa gaat, ik let er niet zo op, maar het lijkt me sterk, dat het personeel daar wordt ontslagen, als ze niet meer jeugdig genoeg zijn.

Jammer dat je het zo opvat ... kan aan mij liggen maar vind het bij andere maatschappijen en stuk vriendelijker aan toe gaan .. ik doelde niet op dat ik graag een crew van twintig jaar oud zou willen hebben ... maar het gaat om de sleur van het werk ... als je iets al twintig jaar doet word het sleur en wij worden vervelende passagiers.. dat vind ik jammer zeker op een vlucht van gemiddeld 9 uur.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Chagrijnige jongere bemanningsleden heb je net zo goed. Ik blijf het een vreemde redenering vinden, dat oudere personeelsleden minder vriendelijk zouden zijn. Ik vlieg zeker 3 a 4 keer per jaar met Amerikaanse maatschappijen en de keren, dat we een norse flight attendant hadden, kan ik op een hand aftellen. Ik ken persoonlijk een aantal flight attendants van in de veertig en vijftig en die doen hun werk al jaren met heel veel plezier. Mijn man werkt ook al meer dan twintig jaar bij hetzelfde bedrijf en heeft het er nog prima naar zijn zin. Men heeft wel graag een ervaren piloot, maar de flight attendants moeten maar jong zijn, vreemd, hoor.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Beetje vreemde redenering hoor. Geldt dat voor alle beroepen?

Ik vlieg toch vrij regelmatig en ik heb echt nog nooit een correlatie gemerkt tussen de leeftijd van het personeel en klantvriendelijkheid.
Afbeelding
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

usjunkie schreef: Dus hebben wij vaak de pech bij Amerikaanse vliegtuig maatschappijen dat het personeel ECHT al een paar jaartje in de lucht zit…..Jammer…. :cry:
Ik begrijp het probleem ook niet helemaal? Die persoon biedt jou een service aan, in dit geval de service aan boord van een vliegtuig. Wat maakt het dan uit hoe oud deze persoon is? Als hij of zij zijn/haar werk naar behoren uitvoert is er niets aan de hand lijkt mij?

Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of de stewardess 20 of 120 is, zolang alles gaat zoals ik mag verwachten dat het gaat is er wat mij betreft niets aan de hand!

Natuurlijk verwacht iedereen goede service, maar ook iedereen kent het begrip "offday", dus ook stewardessen. Natuurlijk is het vervelend als je net zo iemand treft op je vlucht van 9 uur, maar ook stewardessen zijn net mensen ;)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

tosca schreef:Persoonlijk zal het mij een zorg zijn of de stewardess 20 of 120 is,
Bij 120 moet je wel wat langer wachten op je drankje en by the way, er zijn ook stewards :wink:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Als je de rest van de zin ook leest hoef ik dus niet langer te wachten op m'n drankje als ik tevreden ben ;)
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Misschien ligt mijn verwachtingspatroon wel hoger :? :lol:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Die gemaakte vriendelijkheid geloof ik wel, maar het is natuurlijk niet alleen vriendelijk zijn en drankjes serveren. Nooit opgevallen dat de dames bij de verkoop van belastingvrije artikelen hun grootste "smile" opzetten. Laat daar voor de dames en heren nou een behoorlijke provisie op zitten.

Ik denk dat er belangrijkere zaken zijn. Kijk ook eens naar de lichamelijke conditie van cabin crew. Dagelijks zie ik op Schihol Amerikaanse flight attendants achter hun (baas) captain aansjokken en met veel moeite en misbaar hun koffer met de welbekende trolley voorttrekken. De welbekende :) is dan ver te zoeken. (daarom hanger er op Schiphol zoveel AED's :wink: ) Bij een emercency wordt er heel wat van deze cabin crew gevraagd en dan is een beetje fitheid geen overbodige luxe. Zo'n clubje steekt, mede veroorzaakt door de vaak ouderwetse uniformen, echt af bij de gemiddelde Europese airlines.

Ach, het zooitje ongeregeld van Easyjet en de schoolmeisjes van Transavia wekken ook niet veel vertrouwen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ooit met Wizzair gevlogen? Dat is ook een budget maatschappij, voor 10 euro meer krijg je een glimlach :clap:
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

Beste forum leden ik probeer het nog een keer… de topic van dit forum is “hoe is de service van de Amerikaanse maatschappijen” Mijn persoonlijke bevindingen zijn dat het personeel op trans Atlantische vluchten van Amerikaanse maatschappijen gemiddeld ouder zijn dan laten we zeggen Europese maatschappijen.. DIT IS GEEN PROBLEEM.. het valt mij op en als je naar de service gerichtheid in Amerika kijkt is die niet terug te vinden aan boord van hun vluchten… En dat verwijt ik aan sleur en iets te lang doen.

Ja ik heb ook liever een crew die weet Wat hij/zij moet doen als er wat mis gaat maar dat is niet de vraag… En ja ik krijg mijn drankje en pindas … leuk maar mis vaak de glimlach en spontaniteit die ik bij ander luchtvaart maatschappijen wel terug vind en ja op de vluchten die ik daarmee maak is de crew gemiddeld een stuk jonger…..

En dat verwijt ik aan sleur en iets te lang doen
vencel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door vencel »

usjunkie schreef: het valt mij op en als je naar de service gerichtheid in Amerika kijkt is die niet terug te vinden aan boord van hun vluchten…
Waar baseer je dat op ? Dat gevoel heb ik namelijk nog nooit gehad
usjunkie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door usjunkie »

vencel schreef:
usjunkie schreef: het valt mij op en als je naar de service gerichtheid in Amerika kijkt is die niet terug te vinden aan boord van hun vluchten…
Waar baseer je dat op ? Dat gevoel heb ik namelijk nog nooit gehad
Dat kan.. niets mis mee ik baseer dit op mijn eige ervaringen.. Het kan er mee te maken hebben dat ik zelf zes jaar in Amerika heb gewerkt en dat mijn verwachtingspatroon wat hoger is.. wie weet er word naar mijn mening gevraagd dus geef ik die..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer