Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oplichting Autoverhuur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Oplichting Autoverhuur

Bericht door Marcopstal »

Het is inderdaad niet jouw beslissing om het vluchtschema aan te passen. Maar het is ook niet de beslissing van budget en dus moeten zij niets oplossen. Mocht je alles in een "pakketreis" kopen dan is het iets wat men wel zal moeten oplossen, maar met losse boekingen is dat dus niet zo.
Neil mcauly schreef:Wat die 200$ betreft.... het is op zich niet logisch als je een wagen 1jaar op voorhand betaald je die boeking niet meer kan of mag wijzigen. Terwijl als je een "pay at the counter" boeking doet mag je die wel wijzigen. Dus de firma heeft een jaar op voorhand al toegang tot de fondsen die jij levert voor de dienst die zij maar een jaar later gaan leveren. Terwijl een "pay at the counter" boeking hebben ze pas hun geld als zij de dienst leveren die je geboekt hebt. Maar is zoals je schrijft.... hun regels, hun wetten maar dat mag ons er toch niet van weerhouden om het spel te spelen zoals zij proberen.
Vaak is dan ook een op voorhand betalen goedkoper dan een pay at the counter.

Het is een beetje zoals hotels boeken. Soms heb je de keuze tussen annuleerbaar of niet, waarbij de niet-annuleerbare goedkoper is. Neem je deze en je plannen wijzigen dan ben je er ook aan voor de moeite, zelfs al is die wijziging buiten je wil om.

Je blijft volharden in "het spel te spelen zoals zij proberen". Hierbij blijf je dus voorbij gaan aan het feit dat je bewust zaken verzwegen hebt en eigenlijk geprobeerd hebt om hun op te lichten.
Neil mcauly schreef:Nu lees ik dat een spouse nooit als betalende additional driver gezien wordt daar dat dit wettelijk toch niet van elkaar los kan gemaakt worden. In het verleden al dikwijls betaald voor mijn vrouw als extra bestuurder, nog nooit heeft een loketbediende me daarop attent gemaakt dat dit feitelijk niet betaald moet worden.
Dit is een beetje een voorbeeld van het gebrek aan klantvriendelijkheid welke bij die verhuurbedrijven schering en inslag is. Natuurlijk aan de andere kant hoeft men je niet alle regels, rechten en plichten te gaan voorlezen. En, hoe kan men zien dat het je echtgenote is ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Dit is een beetje een voorbeeld van het gebrek aan klantvriendelijkheid welke bij die verhuurbedrijven schering en inslag is. Natuurlijk aan de andere kant hoeft men je niet alle regels, rechten en plichten te gaan voorlezen.
Dus als zij niet de regels moeten duidelijk maken bij het afhalen van het voertuig (wat ze bewust niet doen uit financiële motieven) moet ik ook niet alle voorgaande informatie betreffende mijn huurperiode voorlezen, kan het dus ook niet als oplichting (of poging tot...) gezien worden denk ik.
En, hoe kan men zien dat het je echtgenote is ?
Dat heb ik me op dat moment niet afgevraagd. Maar staat wel zo op de FAQ pagina van Budget.

Als je voor de counter van zo'n verhuurmaatschappij staat voel je sowieso de drang van de loketbediende om de $'s uit je zakken te halen, liefst zo veel mogelijk en met zo weinig mogelijk tegenwerking. Want ze weten toch dat jij niet zonder hen kan.
Zie verhaal van topicstarter waarbij ze ook gretig probeerden om hen wat $'s lichter te maken.
Als ik dan probeer om met hen hetzelfde te doen om in mijn geval zo weinig mogelijk bestolen te worden moet ik er idd. uiteindelijk maar de consequenties van dragen...... alhoewel ik er geen enkele minuut van wakker heb gelegen hoor.

Maar 1ding is zeker, ik heb een correcte prijs betaald voor een voertuig met alle opties die reeds op voorhand betaald waren. Als wij dan ter plaatse komen vind ik het ook mijn recht om te proberen die meerprijzen die zij proberen aan te rekenen te omzeilen, net zoals zij het hun recht vinden om de huurder te proberen dingen te verkopen die je toch niet nodig hebt. Al zijn er 1000'den die er jaarlijks inlopen en hun een grotere auto, extra (onnodige) verzekeringen, etc.... laten aansmeren wil niet zeggen dat iedereen zich hierbij moet neerleggen.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Marcopstal
Amerika-expert

Neil mcauly schreef:Als je voor de counter van zo'n verhuurmaatschappij staat voel je sowieso de drang van de loketbediende om de $'s uit je zakken te halen, liefst zo veel mogelijk en met zo weinig mogelijk tegenwerking.
Klopt, want dar hangt hun commissie vanaf. het is hun ook zo aangeleerd.
Neil mcauly schreef:Als wij dan ter plaatse komen vind ik het ook mijn recht om te proberen die meerprijzen die zij proberen aan te rekenen te omzeilen, net zoals zij het hun recht vinden om de huurder te proberen dingen te verkopen die je toch niet nodig hebt
Uiteraard is het het recht van de klant om af te zien van extra kosten. Als er reeds inbegrepen is wat je nodig hebt dan hoeft het niets extra te kosten.
Neil mcauly schreef:kan het dus ook niet als oplichting (of poging tot...) gezien worden denk ik
Als je weet dat het niet zo voorzien is en je verzwijgt dit bewust in een poging van "als ze het niet merken ben ik er mee weg" dan vind ik dit toch niet correct. Zeker als je dan een tweede keer ook niet eerlijk bent.

Dat is nog altijd iets anders dan dat ze je een upgrade, extra verzekering, GPS of roadside assistance proberen aan te smeren. Want die zaken heb je uiteraard niet in je overeenkomst. Dat ze hierbij nogal agressief te werk gaan is een feit en dat vind ik ook bedenkelijk.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ook met prepaid boekingen kan je vaak aanpassen en/of annuleren. Heb ik bij bijv. Autoeurope al een paar keer meegemaakt: bij reservering alles betaald, prijzen zakken; ik pas mijn reservering aan (half uurtje erbij of eraf) en krijg het prijsverschil teruggestort.

Blijkbaar heeft Neil mcauly zo'n scherpe aanbieding waarbij dat niet mocht. Dat is dan een zelfgenomen risico. En dan nog is een paar uur eerder ophalen of later inleveren geen probleem; zolang je maar binnen dezelfde kalenderdag blijft en binnen het 24u slot.
Budget kan inderdaad best vervelend zijn (zelf ook 2x meegemaakt), maar van oplichting is hier m.i. geen sprake. Wel spelen ze het spel scherp, maar dat deeze Neil mcauly ook.
Nog 12 nachtjes slapen dan mag ik zelf weer. Met Alamo skip-the-counter, voor de zekerheid....
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Neil mcauly
Amerikafan

Als je weet dat het niet zo voorzien is en je verzwijgt dit bewust in een poging van "als ze het niet merken ben ik er mee weg" dan vind ik dit toch niet correct. Zeker als je dan een tweede keer ook niet eerlijk bent.
Als je weet dat wij in al onze reizen telkens met 2 personen (man en vrouw in de echt verbonden :D ) altijd met 2 de wagen bestuurd hebben en daar telkens voor betaald hebben. Dit hebben ze zelf (uit financiële redenen) altijd keurig verzwegen dat dit feitelijk wettelijk niet nodig is. Dan behoudt ik mij het recht om ook voor mijn financiële motieven dingen te verzwijgen.
De dingen die ik verzwegen heb zijn trouwens nog altijd data die ze zelf recht voor hun neus op het scherm zien staan. (de eerste keer dat we aan de counter stonden toch).
Ik kan toch moeilijk de bediende er zelf op beginnen wijzen dat de datum op de boeking niet juist of misschien niet juist kan zijn, het is zijn job om te controleren of alle parameters waaraan voldaan moet worden correct zijn. Of ik dit nu wist of niet doet niet ter zake, zij verzwijgen ook zaken voor ons voor financieel gewin. Dingen die niet recht voor onze neus op een scherm genoteerd staan!

En wat die 2de keer betreft. De eerste bediende had samen met supervisor gezegd dat als we op de juiste datum (na 12am) terugkwamen alles in orde zou zijn en we het voertuig zouden meekrijgen. Dan vind ik het ook nog steeds mijn plicht niet om haar daar van op de hoogte te brengen van heel de voorgeschiedenis. Als dan blijkt dat zijzelf ondanks de belofte van haar eerdere collega beslist om ons de wagen niet mee te geven op basis van het uurverschil dan nog zie ik dit niet als oplichting van mijn kant uit maar als een tekortkoming van hen.
Marcopstal
Amerika-expert

Neil mcauly schreef:Als je weet dat wij in al onze reizen telkens met 2 personen (man en vrouw in de echt verbonden ) altijd met 2 de wagen bestuurd hebben en daar telkens voor betaald hebben. Dit hebben ze zelf (uit financiële redenen) altijd keurig verzwegen dat dit feitelijk wettelijk niet nodig is. Dan behoudt ik mij het recht om ook voor mijn financiële motieven dingen te verzwijgen.
Voor de counter staan twee mensen, een man en een vrouw. Op hun gezicht staat niet te lezen dat deze beide in de echt verbonden zijn. Moeten ze dit dan aan iedereen gaan vragen volgens jou ? Je doet nu precies alsof ze dat bewust verzwijgen, dat is een aanname.

Je lijkt verder ook absoluut niet te snappen dat er iets fout zit aan je houding. Inderdaad ze kunnen dit zelf zien, en uiteindelijk hebben ze het dan ook gezien. Terwijl je evengoed naar de counter had kunnen stappen met te zeggen: "onze vluchten zijn gewijzigd waardoor we vroeger zijn, we hadden voorzien de auto te huren vanaf morgen x uur, kunnen we dit aanpassen ?" En dan verwacht je nog dat ze het alsnog voor je oplossen ?

Probeer te begrijpen dat de fout bij jou zat en op dit vlak de verhuurder totaal geen fout of blaam treft. Mbt wat gebeurd inzake de extra bestuurder is dat een andere zaak, maar ik blijf erbij dat je dat zelf min of meer hebt uitgelokt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het hele verhaal van Neil mcauly lezende, denk ik toch dat je het voor jezelf en je reisgezelschap een ontzettend stuk moeilijker hebt gemaakt dan nodig.
Als je direct had uitgelegd met een zielig verhaal dat je te vroeg was door een vluchtschema dat gewijzigd was, had je denk ik een aardige kans gehad op coulance of een net aanbod voor de paar uur extra huur.
Nu begin je direct verkeerd, en dan krijg je advies om na 12:00 terug te komen en begin je direct weer met achterhouden van info.
Natuurlijk je goed recht om het zo te spelen, maar niet handig.....juist Amerikanen zijn over het algemeen gevoeliger voor de waarheid en zielige gezichten.
Neil mcauly
Amerikafan

@ Marcopstal
Ik zie het niet echt als ik zit fout en zij zijn verkeerd. Ik zie het eerder als ik speel het spel zoals zij het spelen.

Als er een man en vrouw van gelijke leeftijd voor je counter staan die een wagen huren en je weet dat die betalen voor een dienst die normaal gezien niet hoeft betaald te worden en je laat alsnog de mensen voor die dienst betalen zonder hen hiervan op de hoogte te brengen of zelfs de vraag te stellen (hebben al 10 wagens gehuurd in de VS, nog nooit die vraag gesteld geweest maar wel meestal mooi betaald) dan vind ik niet dat mijn houding verkeerd zit om het spel mee te spelen en ook mijn informatie die ik voorhanden heb enkel te delen op een need to know basis.

Als er een man en vrouw voor je counter staan en ze huren voor 1maand een wagen en je ziet dat er betaald wordt voor een additional driver is het minste wat je kan doen polsen naar de situatie of hen ervan op de hoogte te brengen. Dat zou getuigen van degelijke klantgerichtheid en niet enkel op winstbejag. Dus waarom ligt het dan nog steeds aan mijn houding? Ik heb me op geen enkele keer arrogant gedragen, ben altijd vriendelijk geweest en heb op ordentelijke manier gereageerd.

Kon ik onderdanig gereageerd hebben en zoals Pete.z zegt een beetje zielig gedaan hebben..... Mss. Hadden we de wagen zomaar meegekregen?...No way. Want eerst was de wagen nog niet klaar en toen ze het papier van haar collega en supervisor zag was de wagen plots wel klaar. Als ze zo beginnen is mijn zin om redelijk te blijven ook rap voorbij.

@Pete.z
Je hebt gelijk, kon idd een zielig verhaal opgedist hebben maar ik had via mail reeds te lezen gekregen dat er sowieso een nieuwe boeking moest volgen met de aan dat tijdstip geldende tarieven. Dus dacht ik om het maar zo te proberen, het alternatief was om eerst naar het hotel te gaan en wat te slapen of 7uur op de luchthaven te slenteren en te wachten tot het effectieve tijdstip. Neemt niet weg dat je dikwijls door die mannen achter de counter onheus behandeld wordt omdat ze weten dat je toch geen keus hebt.
Marcopstal
Amerika-expert

Blijkbaar is je avertie tegen de autoverhuurders zo groot dat het meer een wrok geworden is. Je maakt er een spel van, maar dat is het niet. Hier alleen ben je in mijn ogen verkeerd. het is geen spel, het is zaken doen.

Dat het niet de meest klantgerichte bedrijven zijn (en dat is misschien licht uitgedrukt) is een feit. Dat ga ik zeker niet ontkennen.

Mogelijks hebben de mensen achter de counter de richtlijn om als mensen vroeger komen dan het opgegeven uur in eerste instantie aan te geven dat de wagen niet klaar is. Uiteindelijk zijn het ook maar werknemers en weten wij niet welke instructies/opdrachten zij krijgen.

Ik denk dat nagenoeg iedereen die op je verhaal gereageerd heeft de mening is toegedaan dat de fout bij jou ligt. Aan jou om er al dan niet conclusies aan te hangen. Naar mijn mening moest je hier ook niet de zielepoot gaan uithangen, gewoon correct zijn.
Neil mcauly
Amerikafan

Is het ook zo niet in zaken doen dat je niet meteen al je troeven op tafel legt?

Zij zitten daar om (gemakkelijk) geld te verdienen en je te proberen geld afhandig te maken. Als jij als toerist dan afkomt met een vastgelegde afspraak waar jij een aanpassing op wilt zien zij dit als een zeer gemakkelijke manier om geld te verdienen. Ik ben niet de enige die dergelijke verhalen kan voorleggen van autoverhuurbedrijven die geld ruiken als een toerist voor hen staat, jammer genoeg laten veel toeristen hen nog misleiden door de verhalen die ze hen wijsmaken.

Ik ga er nog altijd van uit dat klant koning is (zeker in een land als de VS waar de dienstensector toch rekent op de klanten i.f.v. beloning naar werken) en eis dan ook enige klantvriendelijkheid.

Dat ik het anders kon aangepakt hebben is juist maar ik vind niet dat ik grotere fouten heb begaan dan zij (bewust) doen.

Ik heb mijn verhaal ook elders gedaan. Niet iedereen was de mening die jij hebt aangedaan.

Ps: sorry Amathanio, dat we hier je topic enkele pagina's gekaapt hebben :wink:
Marcopstal
Amerika-expert

Over het gebrek aan klantvriendelijkheid twijfelt niemand. Dat is hier reeds duidelijk gezegd en ook bij andere discussies over autohuur. Dat men de "zwakke" positie van de toerist hierbij misbruikt is ook vaak een feit. Je moet inderdaad jammer genoeg vaak stevig in je schoenen staan als je een huurwagen gaat afhalen.

De laatste keren gebruikte ik de kiosk. Dit is een goede vooruitgang. Stelt eigenlijk dezelfde vragen, maar dreigt niet, dringt niet aan, doet je niet twijfelen,....

Het zijn wel niet de mensen die achter de balie zitten die met het grote geld gaan lopen.

Heb je elders ook de voorgeschiedenis eraan toegevoegd ? Want uiteindelijk is dat de kern van de zaak.
Neil mcauly
Amerikafan

Is tegen mijn collega's (enkele ervan zijn ook fervente USA gangers en kennen dus het klappen van de zweep) van in het begin met geuren en kleuren verteld. En moet zeggen dat ik van geen enkele gehoord heb dat ik volledig verkeerd zat. Sommige zouden het idd anders aangepakt hebben maar jij bent bij mijn weten de enige die de schuld bij mij legt.

Maar goed...... we kunnen immers niet altijd allemaal op dezelfde golflengte zitten nietwaar :wink: .
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Neil mcauly schreef: maar jij bent bij mijn weten de enige die de schuld bij mij legt.
Dan heb jij dit topic niet goed gelezen. Niemand die zich in de discussie omtrent jouw ervaring mengde is het met je eens geweest.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Normaal gesproken kun je bij Avis/budget maar ook bij Hertz/Thrify/Dollar kostenloos online wijzigen zolang de data maar niet wijzigen en de totale lengte van de huur niet wijzigt.

In dit geval wijzigde de dag van ophalen. Dan vind er inderdaad herberekening plaats, dat geld voor alle verhuurders. De tip is dus: altijd goed nadenken bij het vastleggen van een auto als je zo rond middernacht zit. Het kan ook geen kwaad om al direct een tweede reserveringen te doen in zulke gevallen.

In dit geval hebben we je nog alternatieven gegeven in het originele topic dat je hierover opende. Je had natuurlijk gewoon kunnen cancellen bij Budget en dat alternatief vast kunnen leggen. Budget is nu eenmaal niet de meest klantgerichte verhuurder. Sowieso is het vastleggen met prepaid rates altijd een risico, je beperkt daarmee je flexibiliteit.

De autoverhuurder is verder niet aansprakelijk voor jouw vluchtwijzigingen. De airline ook niet - die sluit dat uit in haar voorwaarden. Maar ook daar geld: als je vooraf met de airline had gebeld (mits direct bij de airline geboekt) had je nog kunnen kijken of herroutering een optie was. En zo niet zouden de meeste airlines uit klantvriendelijkheid vermoedelijk wel een voucher verstrekt hebben als je het issue had voorgelegd.

Verder kun je wellicht een reisverzekering aanspreken voor zo'n tariefverschil.
Amathanio
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Amathanio »

sanook schreef:
eric44051 schreef:Op vliegveld bij inleveren een bon van 0 gehad.Terwijl sunpass na huurperiode gerekend zou worden.
Wordt dit tegelijkertijd met je tol afgeschreven?
Sunpass kan enkele weken/maanden duren voordat dit verrekend wordt. Kan ook in delen verrekend worden. Als het goed is (tenminste wel bij Alamo en AVIS) krijg je een email met een link waar je de specificatie kunt bekijken.
Inderdaad, kan een hele tijd duren.
Bij Budget kan je dit meestal op e-tolls.com bekijken met je CC gegevens. Echter, ik heb ook al eens een afrekening ontvangen die onvindbaar was op e-tolls. Ik heb toen de factuur opgevraagd via een mailtje naar de customer service en enkele uren had ik die al binnen.
eric44051 schreef:Geen wagens beschikbaar bijna.
Was dit op MIA? Daar staan toch gigantisch veel wagens te wachten?
2024 Las Vegas Fire Observers CCFD
2023 Orlando Themeparks
2019 Las Vegas/Los Angeles Monster Jam - Themeparks
2017 Miami/Orlando UMF - Themeparks
2016 Orlando/Miami Themeparks
2014 Las Vegas /Los Angeles Themeparks
2012 Las Vegas Monster Jam
2011 Las Vegas Monster Jam
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer