Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)
Ik vraag me af wat ik zou doen als ik toch bij hen geboekt had voor november.
Het zou mijn vakantiegevoel enorm verpesten als ik zou moeten wachten of ik überhaupt wel zou kunnen vertrekken.
Niet eens zo zeer om het geld. Ik geloof dat ik toch een ander ticket zou boeken, mocht de Airberlin vlucht doorgaan zou ik die andere misschien nog kunnen annuleren. Prijzen stijgen ook nog hoe langer je wacht.
Wat doen mensen die wel geboekt hebben? Afwachten of toch nu al actie ondernemen?
Het zou mijn vakantiegevoel enorm verpesten als ik zou moeten wachten of ik überhaupt wel zou kunnen vertrekken.
Niet eens zo zeer om het geld. Ik geloof dat ik toch een ander ticket zou boeken, mocht de Airberlin vlucht doorgaan zou ik die andere misschien nog kunnen annuleren. Prijzen stijgen ook nog hoe langer je wacht.
Wat doen mensen die wel geboekt hebben? Afwachten of toch nu al actie ondernemen?
Als je kosteloos je Air Berlin ticket kan annuleren dan zou ik doen. Maar niet iedereen kan dat.
Nu.nlLufthansa zou op de achtergrond al langer werken aan een overname van een groot deel van de routes, vliegtuigen en werknemers.
Dan nemen ze vast ook de bestaande reserveringen over als ze de routes overnemen? Denk/ hoop ik ?
- ronenivonne
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Je kan toch niet zomaar een ticket weer annuleren omdat je ticket wat je had gekocht toch geldig blijkt te zijn?ohjajoh? schreef:Ik vraag me af wat ik zou doen als ik toch bij hen geboekt had voor november.
Een ander ticket boeken kan altijd natuurlijk maar als je pech hebt zit je met 2 tickets te kijken. Zit voor nu niets anders op als afwachten voor degene die een ticket hebben geboekt bij Air Berlin denk ik. Zoals mijn gezin en ik ook

2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zit met hetzelfde dilemma , ik vlieg in september naar Ny met Air Berlin, ik heb mijn tickets geboekt bij Budget AIR, die heb ik gisteren gesproken en ze vertelden mij dat de vluchten gewoon doorgingen zover zij weten, maar ze kunnen het niet garanderen. Als ik nu nieuw ticket boek ben ik inderdaad veel goedkoper uit dan dat ik dat een paar dagen van tevoren moet doen.Ik krijg sowieso geen geld terug van Air Berlin ik had geen verzekering voor faillissement genomen.Dus ik ben ook benieuwd of andere mensen dat overwegen. Ik las net ook dat er morgen meer duidelijkheid komt over hoe en wat de overname door Lufthansa.
- ronenivonne
- Amerikakenner
Dat hoop ik ook!! Vluchten zijn ook nog steeds boekbaar en er wordt door Air Berlin naar buiten gebracht dat je gewoon kan boeken bij hun momenteel. Zou toch raar zijn als de tickets dan niet mee overgaanMia91 schreef:Nu.nlLufthansa zou op de achtergrond al langer werken aan een overname van een groot deel van de routes, vliegtuigen en werknemers.
Dan nemen ze vast ook de bestaande reserveringen over als ze de routes overnemen? Denk/ hoop ik ?
Laatst gewijzigd door ronenivonne op 17 aug 2017, 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- ronenivonne
- Amerikakenner
ronenivonne schreef:Dat hoop ik ook!! Vluchten zijn ook nog steeds boekbaar en er wordt door Air Berlin naar buiten gebracht dat je gewoon kan boeken bij hun momenteel. Zou toch raar zijn als de tickets dan niet mee overgaanMia91 schreef: Nu.nl
Ja, dat had ik ook gezien/ gehoord. Je kan ook gewoon de vluchten nog boeken. Waarom zouden ze dat doen als ze iedereen die nu boekt niet meer kunnen vervoeren? Lijkt me dat zo dan zoals bij veel andere faillissementen, meteen ook de reserveringen stop zetten??
Ik heb vanmorgen gebeld met het reisbureau waar ik via mijn werk veel zaken mee doe en zakelijke tickets mee boek.
Puur voor informatie van hun te krijgen wat zij doen met hun klanten waarvoor zij gereserveerd hebben bij AirBerlin.
Ook zij zei dat vluchten nog gewoon geboekt konden worden en dat ze allemaal uitgingen van een overname. Ze zou me op de hoogte houden als er meer nieuws was bij hun intern. Als ik meer weet via haar, zal ik dat zeker hier delen.
Nee maar wat dan? Zitten wachten tot de dag zelf waarop je vertrekt?ronenivonne schreef:Je kan toch niet zomaar een ticket weer annuleren omdat je ticket wat je had gekocht toch geldig blijkt te zijn?ohjajoh? schreef:Ik vraag me af wat ik zou doen als ik toch bij hen geboekt had voor november.
Een ander ticket boeken kan altijd natuurlijk maar als je pech hebt zit je met 2 tickets te kijken. Zit voor nu niets anders op als afwachten voor degene die een ticket hebben geboekt bij Air Berlin denk ik. Zoals mijn gezin en ik ook
Je zal toch ook andere zaken als hotels e.d moeten regelen?
Stel je hoort net van tevoren dat je vlucht niet doorgaat. Wat dan? Weg vakantie en waarschijnlijk een hoop andere zaken die je niet meer kan annuleren als hotels, autohuur, attracties e.d. Een nieuw ticket kost je dan klauwen vol geld als er nog iets te krijgen is.
Ik zou dan nog liever een andere ticket kopen en desnoods maar het verlies voor lief nemen. Of proberen met een doktersverklaring of iets dergelijks toch het nieuwe ticket te annuleren. Wachten en hopen is volgens mij nog nooit iemand beter van geworden.
Is er ooit een consument goed uitgekomen na een faillissement?
Logisch dat je gewoon nog kan boeken, elke euro die ze nog kunnen krijgen, willen ze natuurlijk hebben.
En als ze zouden aankondigen dat alle vluchten worden geannuleerd zou helemaal de pleuris uitbreken.
Zulke antwoorden zijn volgens mij gewoon standaard, alleen hecht ik er niet zoveel waarde aan.
Op dit moment overweeg ik het nog niet. Maar goed, ik zit nog ver voor mijn geboekte reis (april 2018).Juliette10 schreef:Ik zit met hetzelfde dilemma , ik vlieg in september naar Ny met Air Berlin, ik heb mijn tickets geboekt bij Budget AIR, die heb ik gisteren gesproken en ze vertelden mij dat de vluchten gewoon doorgingen zover zij weten, maar ze kunnen het niet garanderen. Als ik nu nieuw ticket boek ben ik inderdaad veel goedkoper uit dan dat ik dat een paar dagen van tevoren moet doen.Ik krijg sowieso geen geld terug van Air Berlin ik had geen verzekering voor faillissement genomen.Dus ik ben ook benieuwd of andere mensen dat overwegen. Ik las net ook dat er morgen meer duidelijkheid komt over hoe en wat de overname door Lufthansa.
Maar als ik in september al zou gaan, zou ik wel gaan zoeken en misschien een annuleerbaar ticket boeken.
Air Berlin heeft mij ook via twitter geinformeerd dat ze binnen een week of 2 met meer info zouden komen over de bestaande reserveringen.
Ik weet niet wanneer in september je vertrekt? Als je kan wachten zou ik dat doen. Anders nu alvast een nieuw, annuleerbaar, ticket boeken. Maar ja, annuleerbare tickets zijn vaak ook stuk duurder weet ik uit ervaring met mijn werk.
Ik mag toch hopelijk aannemen dat geen enkele zichzelf respecterende arts aan dit soort praktijken mee zal werken, zeg... Ik snap dat het zuur is, maar dit zou wel ver gaan.ohjajoh? schreef: Of proberen met een doktersverklaring of iets dergelijks toch het nieuwe ticket te annuleren.
Nee joh, dat doet natuurlijk nooit iemand. Gelukkig leven we in een roze wereld. Ook nooit mensen die hun reisverzekering oplichten of iets dergelijks. Gelukkig maar!Ik mag toch hopelijk aannemen dat geen enkele zichzelf respecterende arts aan dit soort praktijken mee zal werken, zeg... Ik snap dat het zuur is, maar dit zou wel ver gaan.
Desperate times call for desperate measures

On topic: ik hoop voor iedereen van harte dat dat Lufthansa-verhaal doorgaat. Het lijkt me echt enorm zuur om met zo'n kostenpost te zitten die je niet bij je verzekering kunt verhalen! Lijkt me een behoorlijke domper op de vakantievoorpret.

Laatst gewijzigd door GJ op 17 aug 2017, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Lees net op onderstaand forum best goede info van een persoon die bij de AirBerlin balie geweest is.
Voor wat het waard is, wilde ik het toch met jullie delen.
https://insideflyer.nl/forums/threads/a ... 780/page-3
Voor wat het waard is, wilde ik het toch met jullie delen.
https://insideflyer.nl/forums/threads/a ... 780/page-3
Het is koffiedik kijken met overnames.
Het is de vraag of Lufthansa de boel gaat overnemen. Niets is zeker en er kunnen zich ook nog andere partijen melden.
Als AirBerlin wordt overgenomen door Lufthansa (of een andere partij) is het de vraag hoe ze dat vorm gaan geven maar ik kan mij niet indenken dat al verkochte tickets worden vergeten.
Het is de vraag of Lufthansa de boel gaat overnemen. Niets is zeker en er kunnen zich ook nog andere partijen melden.
Als AirBerlin wordt overgenomen door Lufthansa (of een andere partij) is het de vraag hoe ze dat vorm gaan geven maar ik kan mij niet indenken dat al verkochte tickets worden vergeten.
Meer via:'OVERNAME AIRBERLIN DOOR LUFTHANSA AANSTAANDE'
DÜSSELDORF - Lufthansa is in gesprek met het technisch failliete airberlin over de overname van een groot aantal vliegtuigen. Daarnaast zou een groot deel van het netwerk, personeel en dochter NIKI in handen moeten komen van de grootste luchtvaartmaatschappij van Duitsland.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... aanstaande
En:
http://www.upinthesky.nl/2017/08/17/uit ... -verwacht/
Als het zou betekenen dat we een ander schema krijgen of met overstap, geen enkel probleem voor ons!
Gelukkig hebben we de hotels/ auto/ etc. allemaal met mogelijkheid tot annuleren/ wijzigen geboekt.
Afwachten!
Gelukkig hebben we de hotels/ auto/ etc. allemaal met mogelijkheid tot annuleren/ wijzigen geboekt.
Afwachten!

Ik ben er dit jaar helaas achtergekomen hoe handig het is om de hotels en autohuur annuleerbaar te boeken( desnoods 1e overnachting los als je week op zelfde blijft in bv florida) dus ik zou ook kijken of ik annuleerbaar kon boeken als ik al een ticket had.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- ronenivonne
- Amerikakenner
Ben benieuwd, hoop natuurlijk dat ze " ons reizigers" die reeds geboekt hebben niet vergeten.
Alleen een overstap zijn wij niet zo blij mee....dan hadden we wel voor een andere maatschappij gekozen.
Alleen een overstap zijn wij niet zo blij mee....dan hadden we wel voor een andere maatschappij gekozen.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
k heb gister een behoorlijke dipdag gehad, het zit bij ons niet allemaal mee. En duidelijkheid wat er gaat gebeuren zou voor mij echt heel veel verschil maken. Maar dat is natuurlijk niet alleen voor mensen die willen vliegen, het gaat ook om een grote groep mensen waarbij hun baan niet meer zeker is.
Daarnaast ik ga voor geen geld mijn voorpret of de vakantie laten bederven. Daar hebben wij hem te hard voor nodig.
Daarnaast ik ga voor geen geld mijn voorpret of de vakantie laten bederven. Daar hebben wij hem te hard voor nodig.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht