Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ERROR FARE! Many European cities to USA or Canada from €113!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
itafroma
Amerika-ontdekker

Re: ERROR FARE! Many European cities to USA or Canada from €113!

Bericht door itafroma »

ryan schreef: De grap is dat ik gisteren keek en exact dezelfde vluchten zag voor 100 euro pp extra ongeveer... Dacht het niet... Voor hetzelfde geldt doen ze hetzelfde weer... Ben wel even klaar met Air Canada!
In jouw geval vind ik het inderdaad echt bizar. 300 euro AMS - MCO is echt niet zó gek in oktober.

Ik lees nu trouwens op twitter ook berichten van mensen die het rechtstreeks vragen aan Air Canada of ze de tickets gaan honoreren of niet.
Ze antwoorden dan dat ze het in privébericht zullen bekijken. Ik heb echter altijd gehoord dat je bij een error fare de luchtvaartmaatschappij best helemaal niet kan contacteren (hoe minder mensen naar je boeking kijken, hoe beter..?). Of vergis ik me daarin?
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

Ik heb verder niet in de voorwaarden gekeken en me er niet in verdiept, maar ik vraag me oprecht af of ze dat zo maar mogen annuleren. Ze zetten de prijs zelf op het scherm. Dat is niet de schuld van de koper. En dan annuleren ze de koop omdat het "een fout in het systeem" is. Dat is hun probleem niet de jouwe.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Tenzij het duidelijk een fout is, d.w.z. dat de prijs veel lager is dan normaal, een "type fout" (maar wat is een typefout?). Een uitspraak van een rechter over flatscreen TVs voor 99,- die Otto niet heeft hoeven leveren wordt soms aangehaald: https://blog.iusmentis.com/2008/01/22/t ... webwinkel/
ryan
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ryan »

harryh schreef:Tenzij het duidelijk een fout is, d.w.z. dat de prijs veel lager is dan normaal, een "type fout" (maar wat is een typefout?)
En in mijn geval was het helemaal niet zo bizar als die tv van 99 euro... 300 euro is helemaal niet ontzettend laag...
Dat mogen ze schijnbaar gewoon volgens de meneer van Schipholtickets doen... En iedereen snapt het en begrijpt het, maar verwijzen allemaal naar elkaar...
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Californie 2018: http://www.hannekesteen.nl
LA 2012, Orlando/Canada 2013 en Florida 2016+2017:
http://ryanenhannah.blogspot.com
Reisverslag Orlando 2010: http://hanenryangoflorida.blogspot.com
Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Ing »

Jeetje, wat enorm stom zeg! Zeker omdat 300 ook niet weer een hele duidelijke error is... Vanaf DUS regelmatig vluchten voor 316 euro gezien.

Ik heb via Gate1 geboekt voor 275 euro en nog niks over annuleren gehoord... Kan gewoon bij de boeking via de website. Ik vind t wel lastig dat Air Canada dus blijkbaar nog lang mag annuleren? Wanneer kun je er van uitgaan dat je boeking echt vaststaat...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Matan
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matan »

Maar dan zie je op Twitter bv ook:

Dus vraag ik mij af: bij de personen die geannuleerd werden: er waren hier toch ook mensen bij waarbij het electronic ticket uitgegeven was?

Maar inderdaad: wat moet je gaan doen? Op social media vragen ze je vlucht bevestigen? Of blijven wachten... Mijn reis is nu pas in april, maar eind september zou ik toch al eens willen kijken voor een hotel enzo.
ryan
Amerika-ontdekker

Bericht door ryan »

Matan schreef: Dus vraag ik mij af: bij de personen die geannuleerd werden: er waren hier toch ook mensen bij waarbij het electronic ticket uitgegeven was?
Ja hoor, had al netjes een boekingsnummer én etickets. Kon de boeking bij Air Canada ook al zien! Toch geannuleerd...
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ing schreef:Ik vind t wel lastig dat Air Canada dus blijkbaar nog lang mag annuleren? Wanneer kun je er van uitgaan dat je boeking echt vaststaat...
Zodra je in het vliegtuig zit.
itafroma
Amerika-ontdekker

Bericht door itafroma »

Ik heb een uur geleden nog een nieuw e-ticket in mijn inbox gekregen (in het Spaans).

Zelfde ticketnummers, maar dit is echt een "travel document", waarbij de vorige eerder een gewone bevestiging was met e-ticket nummers bij. Op dit e-ticket staat wel dat het vandaag is uitgegeven (i.p.v eergisteren).

Echt heel gek allemaal.

Ik heb ondertussen wel de sprong gewaagd en mijn tussenvlucht geboekt (ik had een open jaw)...
Misschien niet het allerbeste idee, maar LAS - EWR voor 70 euro met 2 stuks bagage ga ik niet snel meer tegenkomen.
Voordeel is wel dat je bij Southwest nog semi kan annuleren (krediet voor een volgende boeking).

Sinds 2015 of zo zijn de maatschappijen niet meer verplicht error fares te honoreren, maar ik zag op de DoT website wel het volgende:

As a matter of prosecutorial discretion, the Enforcement Office will not enforce the requirement of section 399.88 with regard to mistaken fares occurring on or after the date of this notice so long as the airline or seller of air transportation: (1) demonstrates that the fare was a mistaken fare4 ; and (2) reimburses all consumers who purchased a mistaken fare ticket for any reasonable, actual, and verifiable out-of-pocket expenses that were made in reliance upon the ticket purchase, in addition to refunding the purchase price of the ticket. These expenses include, but are not limited to, non-refundable hotel reservations, destination tour packages or activities, cancellation fees for non-refundable connecting air travel and visa or other international travel fees.

Ik dacht eerst dat Air Canada niet onder DoT viel, maar blijkbaar zijn ze hier wel al eens door veroordeeld geweest wegens misleidende reclame... Dus wie weet. :p

EDIT: Edreams wist mij trouwens te vertellen dat zij zelf als broker 24 uur hebben om te annuleren (ik zag op twitter heel wat klachten over vb. lastminute.com die zelf reservaties hebben geannuleerd). Eventuele annulaties op een later moment kunnen enkel door Air Canada, maar aangezien zij momenteel op twitter beweren dat alles wat bevestigd en geticket is op de website zal gehonoreerd worden vermoed ik dat ze dit niet meer zullen doen.
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

mtl schreef:
Ing schreef:Ik vind t wel lastig dat Air Canada dus blijkbaar nog lang mag annuleren? Wanneer kun je er van uitgaan dat je boeking echt vaststaat...
Zodra je in het vliegtuig zit.
En zelfs dan niet altijd: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ht-gehaald

Op "als het vliegtuig in de lucht is" durf ik wel te gokken. :wink:
Groet,

Old Faithful
Angelique67
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Angelique67 »

Wat een bof als het lukt om tegen zo'n tarief straks te vliegen. Voor diegenen die nu al twijfelen of het definitief gaat lukken: je moet een lange adem hebben en met een pitbull mentaliteit kom je er misschien wel. Ik heb afgelopen september tijdens een flash sale tickets gekocht, heen met Austrian en terug met Air Canada. Problems Problems. Air Canada honoreerde de aankoop niet, Schipholtickets beriep zich op het recht op annuleren als broker. Vele telefoontjes, mailtjes, twitterberichten naar wie dan ook later kreeg ik na 6 weken alsnog mijn gelijk. Dat moet je er wel voor over hebben... Overigens zijn we vorige week teruggekomen van een geweldige rondreis met die mooie ticketprijs dus ja, het was mij wel de moeite waard. Ik weet alleen niet of ik nog snel bij Air Canada ga boeken. Vond ook hun vliegtuigen en service aan boord een stuk minder.
James
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door James »

Voor ons nog alles OK: AMS-NYC-AMS @ 170 Euro via Schiphol tickets, alles bevestigd en geen annulatie bericht :clap:
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Old Faithful schreef:
mtl schreef: Zodra je in het vliegtuig zit.
En zelfs dan niet altijd: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... ht-gehaald

Op "als het vliegtuig in de lucht is" durf ik wel te gokken. :wink:
Haha okay dank voor deze relativerende posts ;-)

M'n boeking is 'ticketed', dus ik vertrouw dan maar op wat Air Canada zegt via Twitter en anders op zoek naar andere tickets.
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Ik heb gisterenavond een mail gekregen van schipholtickets met een schemawijziging ( 5 min verschil). Dus ik denk dat mijn reservatie wel oké is.
ryan
Amerika-ontdekker

Bericht door ryan »

Ik heb bij schipholtickets navraag gedaan. Ook met de mededeling erbij dat het social media vanuit Air Canada aangegeven wordt dat alle uitgegeven tickets gehonoreerd worden. Ik had ze tenslotte ook al. Schipholtickets gaf aan mij aan dat dat in ons geval niet opging wat op social media gemeld werd omdat het bij de andere tickets ging over een tax die er niet bij stond en die zouden wij wel betaald hebben. Ik blijf het nog steeds een ontzettend vaag vinden. En zeg ook gewoon wat dan wel de reden is lijkt me en neem me als klant serieus!
Ryan en Hannah

Reisverslagen:
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

Matan schreef:Ik heb gisterenavond een mail gekregen van schipholtickets met een schemawijziging ( 5 min verschil). Dus ik denk dat mijn reservatie wel oké is.
Ik heb vandaag van Gate1 mail gekregen met een schemawijziging die gunstig is in ons voordeel, namelijk nu een overstap van 1.30 op Toronto terug ipv 1.15. Ik neem dus nu ook aan dat we safe zitten.
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Nog even bumpen met de vraag of iemand nog geannuleerd werd of informatie ontving?
Bij mijn reservatie is het stil.. Na de schemawijziging niks meer ontvangen. Zowel op schipholtickets als Air Canada kan ik de reservatie raadplegen.
Heb nu alvast een hotel geboekt ( gratis te annuleren 1 dag voor vertrek).
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Begint je ticketnummer met 014? En je ziet zo te lezen een bestaande boeking?
Afbeelding
Matan
Amerikafan

Bericht door Matan »

Ticketnummer begint idd met 014. Voor je 2e vraag: ik heb geboekt op 27/8 ( zoals de meesten hier). 122 euro pp betaald retour BRU-LGA met overstap in YUL
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Balen dat ik dat gemist heb, was toen bijna aan het boarden naar Indonesië.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer