Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Daggie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Air Berlin vraagt faillissement aan (maar vliegt nog wel even door)

Bericht door Daggie74 »

Wij hebben ook nog niets... Bij ons is de vraag van wie het moet komen, Kilroy of AB. AB heeft destijds de tickets overgenomen, ivm een hele lange achternaam die niet goed op het ticket stond. Maandag bel ik Kilroy maar weer...
En ja, Jacqueline, ik vind het ook zo erg. Wij hebben dan nog de hoop van de cc, maar dan draait die er voor op. Ik wil er niet eens aan denken om hoeveel geld het gaat: aantal vluchten pd (5-10?) x 400 (?) Passagiers x 250 euro (gem ticketprijs, enkele reis) en dat is dan per dag (bij 5 vluchten is dat dus 5 ton :shock: ), zo in een bodemloze put, weg...
ronenivonne
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door ronenivonne »

Wij hebben waarempel zojuist de officiele annulerings bevestiging gekregen van onze vlucht DUS -MCO in Januari. Denk dat we die nog aan de CC maatschapij nasturen
2010: Florida
2011: Orlando
2012: Florida en LA
2013: Orlando en W. USA
2014: Florida
2015: New York - Boston - New York - Orlando
2017: Miami - Fort Lauderdale - Davenport
2018 t/m 2020 Orlando/ Davenport
2022 en 2024: Orlando/ Davenport
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Vito schreef:Hier nog niets :?: Apart, wij zouden in maart vliegen.
Staat er wel in waar je de claim bij de curator in kunt dienen?
Er staat:

Dear passenger,
Unfortunately, the flight you booked will not operate. We apologize for any inconvenience.
We regret we are unable to offer you a suitable alternative for your service.
If you bought your ticket on or after August 15th 2017 on airberlin.com, you will automatically be refunded the
full ticket price to the form of payment on file. For the refund, you will receive a cancellation invoice.
For tickets bought before August 15th 2017, reimbursement is not possible for insolvency reasons. In this case,
however, you may submit your claim for reimbursement of the ticket price to be included in the insolvency table
after the opening of the insolvency proceedings. You will automatically and unsolicitedly receive a form with
further information after the opening of the insolvency proceedings.
You will find further information on airberlin.com and in particular in the FAQ section published there.
We once again wish to apologize for any inconvenience caused by the cancellation of your flight
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
Carolien123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Carolien123 »

Jacqueline donders schreef:
Zo erg mensen die hard voor de centen moeten werken om op vakantie te kunnen gaan daag centjes en Air Berlin doet het af met een sorry voor het ongemak :twisted:
Ik snap wel wat je schrijft, maar wat had je dan wel gewild dat ze hadden geschreven. Voor nu staat het in ieder geval duidelijk en op naam op papier, zodat je er eventueel nog iets mee kan.
2016 Florida
2017 South West
2017 Deep South
2018 Seattle
BigAppleLover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door BigAppleLover »

Ik vind het wel erg opvallend dat nu bijna iedereen bericht krijgt vanuit AirBerlin, terwijl wij nog totaal niets gehoord hebben van AirBerlin of Schipholtickets terwijl we toch echt komende zaterdag naar SFO zouden vliegen. Dit terwijl de terugvlucht dus gewoon zondere verdere info uit onze boeking geschrapt is. :sadcry:

Ben blij dat ik andere tickets heb geboekt als ik hierboven zo lees wat voor gedoe het is om ter plekke een terugvlucht geregeld te krijgen. Mijn werkgever ziet me al aankomen "sorry, ik heb nog geen terugvlucht. Ik kom 5 dagen later werken."
Volg je hart, dat klopt altijd (zeker in Amerika) !
daphne1984
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door daphne1984 »

even voor de volledigheid: wij hebben ook een bericht gekregen dat onze vlucht is gecanceld en er dus geen alternatief komt. Waarom ze me dat vorige week wel hebben bericht is best wrang, maar wat doe je er aan?

Ik vind het vervelend dat ik anderen hier blij heb gemaakt met een dode mus, dus sorry hiervoor! Ik dacht dat er hoop was aan de horizon!

Wat ik wel vreemd vind is dat toen het faillissement bekend was (en dus de curator aangesteld en hij verantwoordelijk voor de communicatie ) er toen gesteld werd dat alle tickets geldig blijven.

Helaas heb ik afgelopen jaar een faillissement meegemaakt op het werk en ervaren dat curatoren extreem voorzichtig zijn met wat ze kunnen toezeggen. Ik wil maandag dan ook even met 'onze' curator contact opnemen om te vragen of we met deze toezegging niet nog iets juridisch kunnen.

Mocht daar iets vermeldingswaardigs uitkomen (ook als het weer een dode mus is) laat ik het weten..

Mvg,

Daphne
Kida
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Kida »

Hier ook mail gehad :(
Met Mastercard geboekt voor februari... 2650 euro.
Morgen eens bellen.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Tenminste nog met MC geboekt, dat scheelt.

Ik heb gisteravond laat ook de mail ontvangen. Nu de formulieren nog afwachten van de curator, niet dat ik verwacht dat daar wat te halen valt maar het geeft je in ieder geval het idee dat je nog wat kunt doen.
bvleer
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door bvleer »

Heeft niemand van jullie vluchten naar bestemmingen die Lufthansa na november opeens in het programma voert? Anders zou ik daar zeker een overboeking vragen. Eerst geen interesse in longhaul, nu opeens wel, en LH is de belangrijkste overnamepartij AB. Zou toch wel netjes zijn als hier wat geregeld zou worden.
Jacqueline donders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door Jacqueline donders »

Vito schreef:Tenminste nog met MC geboekt, dat scheelt.

Ik heb gisteravond laat ook de mail ontvangen. Nu de formulieren nog afwachten van de curator, niet dat ik verwacht dat daar wat te halen valt maar het geeft je in ieder geval het idee dat je nog wat kunt doen.
Wij ook weer een mail gisteravond wat betreft de vlucht voor december die niet door gaat,en van feb ook niet.
Denk Vito dat we van een kouwe kermis thuiskomen eerlijk gezegd verwacht ik niets van de curator :cry:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Ik ook niet, maar je voelt je zo machteloos (en daarbij ook nog ontzettend dom omdat ik niet met CC betaald heb, terwijl ik normaal gesproken online bijna alles met CC betaal :roll: )
Gruffalo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Gruffalo »

ik heb net gekeken, de vluchten staan nog gewoon online bij airberlin en cheaptickets. We hebben besloten nieuwe tickets te gaan boeken op het moment dat de vluchten niet meer op deze sites staan, tot die tijd wacht ik nog even af.

net gekeken naar tickets, het gaat ons op dit moment meer dan 600 euro extra kosten voor vergelijkbare vluchten. En dan maar hopen dat we het geld voor de vorige vluchten via die verzekering terug krijgen.
kriegniet
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door kriegniet »

Vandaag gaan wij nieuwe tickets boeken aangezien we heel die affaire niet willen afwachten.

Wij hoeven niet opnieuw een reis & annuleringsverzekering nemen hé? We reizen op dezelfde dagen.
Hard Rock Cafe.
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Hard Rock Cafe. »

Ook hier een bevestigingsmail.
Mia91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mia91 »

Iemand al een bevestigingsmail voor tickets naar Miami?
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

:offtopic: https://www.nu.nl/economie/4945982/brit ... aling.html

Nog een vliegmaatschappij onderuit en die mensen zitten dus wel vast op de plaats van bestemming.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Waarschijnlijk minder relevant voor NL/B reizigers naar de VS, maar vanochtend is de Britse airline Monarch per direct gestopt met vliegen.
Meer dan 100.000 (Britse) reizigers zitten nu zonder vlucht terug naar huis.

https://nos.nl/artikel/2195810-110-000- ... lines.html

Wat een drama's in luchtvaartland.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Iedereen kan kostenloos terug naar huis:
The CAA is chartering 30 aircrafts to bring back citizens within the next fortnight from over 30 airports.

Transport secretary Chris Grayling said in a statement: "This is a hugely distressing situation for British holidaymakers abroad - and my first priority is to help them get back to the UK.

"That is why I have immediately ordered the country’s biggest ever peacetime repatriation to fly about 110,000 passengers who could otherwise have been left stranded abroad."
Source: http://uk.businessinsider.com/monarch-a ... &r=UK&IR=T
Daggie74
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Daggie74 »

Ik heb reactie van de Bijenkorf Mastercard: ze storten het bedrag van de door mij aangegeven transacties terug op mijn Bijenkorf Card :clap: Echter gaan ze nog wel onderzoek doen, als blijkt dat ik toch aansprakelijk ben voor de transacties (wat dat ook moge betekenen) kunnen ze er nog op terugkomen. Ik ga straks bellen om te vragen wat dat betekent.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Zo werkt een credit card dispuut.

De klant krijgt het voordeel van de twijfel: het bedrag wordt direct gerefund en daarna wordt de incassant verzocht om documentatie te overleggen. Als daaruit blijkt dat er geen reden is voor de chargeback dan wordt het bedrag weer opnieuw in rekening gebracht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer