Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Almere vak V
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 5

Bericht door Almere vak V »

Mirav5410 schreef: Nu nog de auto annuleren, die was al geboekt. Ik zie wel dat de prijzen van het huren van een auto in Canada wat hoger liggen. Even goed zoeken.
Auto annuleren is geen probleem. Dat kan je net zo vaak als je zelf wilt.

Wat bij ons de goedkoopste optie was, is de auto huren via Lufthansa. Ook daar kan je m gewoon annuleren. Maar was ruim 20% goedkoper dan bijvoorbeeld via AutoEurope.

Van het ritje ga je zeker genieten!! Mocht je tips nodig hebben voor Vancouver, Washington State of Oregon. Laat maar horen.

Plezier met de voorpret!!
Carolena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Carolena »

M23M schreef: Dankjewel voor je informatie! Via welke aanbieder heb jij geboekt? Ik lees namelijk allemaal verhalen over verschillende e-ticket nummers en dat dat wel eens problemen kan opleveren? En hoe zit dat met stoelreservatie? :-)
Ik heb geboekt met gate1.nl. Geen problemen gehad. Een paar weken voor vertrek alle paspoortgegevens doorgegeven en bij het online inchecken bij BA de dag voor vertrek was het enkel nog maar "bevestigen" en had onze boardingpasses.
Voor Virgin hebben we effe gezweet omdat 1 van ons 3 een extra security check kreeg op Heathrow (random pick door het systeem blijkbaar) waardoor we nog niet online konden inchecken en onze boarding passen nog in Londen moesten ophalen. We hadden een overstap van 3u op heen- en terugvlucht, dus dat viel ook wel mee. Moesten we dat niet gehad hebben, hadden we die extra check nooit gehad denk ik.
Wij hebben dus geen stoelen op voorhand gereserveerd en was een beetje bang dat we niet naast elkaar gingen zitten, doordat we pas in Londen onze boarding passes hadden, maar Virgin heeft mij toen per chat bevestigd dat we als reisgezelschap zowiezo naast mekaar zaten (zagen de stoelnummers al wel bij inloggen bij Virgin.
Al bij al is alles dus goed verlopen!!
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Almere vak V schreef: Vliegveld: Dusseldorf. Relaxed overzichtelijk compact vliegveld. Goedkoop parkeren als ik alleen ben,
Daarna Schiphol. Alleen omdat dit het kortste rijden is voor mij. Voor de verdere rest een drama. Parkeren belachelijk duur.
Nog nooit gevlogen van Dusseldorf omdat Schiphol toch wel een stuk dichterbij is voor mij, maar hoe en waar parkeer je dan op Dusseldorf?
Wij konden afgelopen sept/okt voor 125 euro 30 dagen parkeren op Schiphol (P3).
Als ik ga zoeken naar parkeren op Dusseldorf kom ik voor willekeurige data op datzelfde bedrag. Of kijk ik op de verkeerde sites?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Almere vak V
Amerika-expert

annet2009 schreef: Nog nooit gevlogen van Dusseldorf omdat Schiphol toch wel een stuk dichterbij is voor mij, maar hoe en waar parkeer je dan op Dusseldorf?
Wij konden afgelopen sept/okt voor 125 euro 30 dagen parkeren op Schiphol (P3).
Als ik ga zoeken naar parkeren op Dusseldorf kom ik voor willekeurige data op datzelfde bedrag. Of kijk ik op de verkeerde sites?
Als ik alleen ga, is het nooit zo lang. Ik wil mijn auto zo dicht mogelijk bij de terminal parkeren en niet afhankelijk zijn van een shuttlebus. Dat is op Schiphol dus P1 of P2. Vergeleken met Dusseldorf, bijvoorbeeld P4 zit daar al gauw 50% verschil tussen.

Als we lang gaan, met het hele gezin. Dan is parkeren gratis omdat onze gehandicapte dochter dan ook meegaat. Dan zet ik de auto dus letterlijk 3 weken voor de deur. Bij het uitrijden nemen ze je gegevens van je invalideparkeerkaart over en is het klaar. Moet je op Schiphol mee komen. Allereerst kan je daar al niet dichtbij parkeren met je invalideparkeerkaart. En vervolgens moet je de invalideparkeerkaart in de auto laten liggen anders krijg je een boete van €360,-. Op Schiphol heeft er nog nooit iemand over nagedacht dat je dat ding wellicht ook wel is in het buitenland zou kunnen gebruiken.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij parkeren op P24 in Düsseldorf:
https://www.dus.com/nl-nl/parkeren/park ... eservering

Je kunt online reserveren en de prijs bekijken.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
markw68
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door markw68 »

Hallo iedereen,

Ik heb nog eens jullie advies nodig ivm de boeking van vliegtickets.
Volgend jaar in september (3/9 heen en 24/9 terug) gaan we nog eens een roadtrip doen in de USA. We vertrekken in Denver en komen terug in Denver aan.
Ik had via Lufthansa ideale vluchten gevonden qua vliegtijden. En de prijs leek me ook wel OK (605€ per persoon).
Dom als ik was wou ik wachten op de bevestiging van ons verlof op het werk en wat stelde ik gisteren vast, deze vluchten zijn van 605€ naar meer dan 750€ gegaan... En blijkbaar zijn alle vluchten AMS-DEN flink verhoogd in prijs.
Nu is mijn vraag, zit de kans erin dat deze vluchten terug in prijs verlagen of gaan ze alleen nog maar de hoogte in en boek ik nu om de 'schade' te beperken.
Ik weet dat er niemand een glazen bol heeft en dit met zekerheid kan zeggen maar onder jullie zijn er misschien bij die meer ervaring hebben met het boeken van vluchten, voor mij is dit de eerste keer.
Alvast bedankt voor de hulp.

Mvg,

Mark
Mark

2019 - California/Arizona/New Mexico/Texas
2018 - Colorado/Wyoming/South Dakota/Montana/Utah
2016 - Arizona/Utah/Nevada/California
2014 - California/Nevada/Idaho/Montana/Wyoming/Utah/Arizona
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Daar is echt niets van te zeggen. Maar het gaat om tickets voor over bijna een jaar. Dan zou ik me persoonlijk niet vastleggen op dit tarief maar rustig afwachten en rondkijken.

Wat flexibiliteit inbouwen qua data en/of luchthavens kan ook veel schelen. Maar als je echt perse op deze dagen wilt, geen zin of tijd om de aankomende maanden tarieven in de gaten te houden of wellicht de onzekerheid niet fijn vind dan is het wellicht wel het geld waard. Die keuze moet je zelf maken.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Ik zie bij Paperflies tickets van Brussel naar Vancouver in mei voor 309 euro met Lufthansa. Misschien kan iemand er iets mee :)
Almere vak V
Amerika-expert

ina schreef:Ik zie bij Paperflies tickets van Brussel naar Vancouver in mei voor 309 euro met Lufthansa. Misschien kan iemand er iets mee :)
Gisteren ook rechtstreeks te boeken bij Lufthansa naar meerdere locaties in Canada. Vandaag kosten ze 4 keer zoveel bij Lufthansa. Mocht je ze nog willen. Dan zou ik opschieten...
PeterVH72
Amerika-ontdekker

Bericht door PeterVH72 »

Ik weet niet of dit hier thuishoort, maar reizen jullie met harde of zachte koffers (koffers uit textiel)?
We gaan een set koffers moeten kopen en we vragen ons af of zachte koffers niet gescheurd of beschadigd worden doordat ze met de bagage gooien. Harde koffers zijn uiteraard robuuster maar wegen meer en kosten ook meer in aankoop...
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

wij reizen al jaren met zachte koffers. die komen steeds ongeschonden uit de strijd. mocht ik wat kwetsbaardere spullen hebben dan zorg ik dat die goed ingepakt in het midden van de koffer zitten en ook dat gaat altijd goed.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
UitHolland
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Bericht door UitHolland »

markw68 schreef:Dom als ik was wou ik wachten op de bevestiging van ons verlof op het werk en wat stelde ik gisteren vast, deze vluchten zijn van 605€ naar meer dan 750€ gegaan... En blijkbaar zijn alle vluchten AMS-DEN flink verhoogd in prijs.
Als ik tickets zou verkopen zou ik dit ook zo doen. Het is niet dom dat je niet meteen hebt geboekt. Het was dan ook een gok. Zo werkt het gewoon. Een korte periode de prijs omlaag, zodat de klanten gaan bewegen, denken en regelen. Dan de prijs weer rustig opvoeren. Zodat het idee gewekt wordt, als ik nu niet boek dan is die prijs straks 1400 euro.
Regel in ieder geval dat je zonder cookies de boekingssite benadert. (in private navigatie)

Ik kijk toevallig naar dezelfde terug reis en had dezelfde conclusie, woensdagochtend was bij mij het laagste punt.
sindsdien is de prijs omhoog gegaan. In het weekend zullen de prijzen wel op zijn hoogst zijn. Alhoewel ik mijn vorige tickets juist op zondagochtend gekocht heb voor een goede prijs. Prestaties behaalt in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Weer die cookies mythe. Ticketprijzen hebben te maken met seat inventory en gaan dus primair omhoog omdat er stoelen worden verkocht. Ze gaan weer omlaag als de airline stoelen in een lagere fare class toevoegt. De andere variabele is de fare base zelf (de tariefvoorwaarden). Lees die ook altijd als je een tarief ziet, en let met name op de uiterste data en andere geldigheidsvoorwaarden.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Een vraag waar ik denk ik het antwoord op weet, maar toch even wil checken bij de kenners :)
Volgend jaar vliegen we van Amsterdam via Newark en LA naar Honolulu. Klopt het als ik denk dat we de koffers, na de overstap op Newark en alles wat daarbij hoort, pas weer terug zien op Honolulu?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Alle vluchten op hetzelfde ticket? Dan ja.. Je koffer zou in AMS al gelabeld moeten worden tot de eindbestemming, controleer dat dus. Dat neemt niet weg dat je in inderdaad in EWR, na immigrations, zelf even van de band moet halen, door de douane moet lopen en daarna weer moet droppen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Yes, alles op zelfde ticket, dus inderdaad zoals ik al dacht. Dank je! :thumbup:
Ivetje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Ivetje »

roelb schreef:Weer die cookies mythe. Ticketprijzen hebben te maken met seat inventory en gaan dus primair omhoog omdat er stoelen worden verkocht. Ze gaan weer omlaag als de airline stoelen in een lagere fare class toevoegt. De andere variabele is de fare base zelf (de tariefvoorwaarden). Lees die ook altijd als je een tarief ziet, en let met name op de uiterste data en andere geldigheidsvoorwaarden.
Die cookies-mythe was bij mij anders wel echt van toepassing. Ik zat op mijn iPad te zoeken en vond daar op skyscanner een goede vlucht voor een mooi bedrag. Paar dagen later op de laptop laten zien aan een vriendin. Toen we er helemaal uit waren qua werk regelen enz een paar dagen later willen boeken, maar ik kon op skyscanner die vlucht voor dat bedrag niet meer vinden. Op de iPad ook niet meer. Lichtelijke paniek, maar gelukkig heb ik nog een gewone pc en ja hoor. Daarop kwam ik die vlucht voor dat bedrag weer wel tegen. En op die pc had ik dus nog niets opgezocht qua vluchten. Dat lijkt me niets te maken hebben met seat inventory. Toen ik de cookies op mijn iPad had verwijderd, zag ik de vlucht daar ook ineens weer verschijnen.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

http://www.travelvalley.nl/vliegen/het- ... et-nu-echt

Onderzoek van de Universiteit van Twente is inmiddels niet ectrecent meer, maar ik geloof dat dit verhaal nog steeds klopt.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ook in dit verhaal staan veel zaken die onjuist zijn. De "mysterieuze" reden dat een single day return meestal duurder is dan een langere retour is simpelweg dat er verschillende tariefregels van toepassing zijn. Waarbij de airline inderdaad veronderstelt dat een retour waar bijvoorbeeld niet minimaal een zondag op de plek van bestemming in zit een zakelijke reiziger is en daarom duurder. Maar dat is hartstikke transparant, wantdie fare rules zijn gewoon gepubliceerd en ook volledig in te zien als je boekt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

markw68 schreef:Volgend jaar in september (3/9 heen en 24/9 terug) gaan we nog eens een roadtrip doen in de USA. We vertrekken in Denver en komen terug in Denver aan.
Ik had via Lufthansa ideale vluchten gevonden qua vliegtijden. En de prijs leek me ook wel OK (605€ per persoon).
Dom als ik was wou ik wachten op de bevestiging van ons verlof op het werk en wat stelde ik gisteren vast, deze vluchten zijn van 605€ naar meer dan 750€ gegaan... En blijkbaar zijn alle vluchten AMS-DEN flink verhoogd in prijs.
Heb je al eens op http://www.wtc.nl gekeken voor vliegtickets?

Ik zie daar nu tickets op jullie vliegdata AMS-DEN voor < € 600 p.p. :D

Mijn ticket voor volgend jaar heb ik daar ook geboekt. Betaald met iDeal en binnen een uur het E-ticket in de mail. Voor mij was deze site de meest voordelige die ik kon vinden voor mijn vliegroute van en naar Amerika voor volgend jaar.

Wel even goed kijken naar de vliegduur. Dat loopt nogal uiteen. De meest goedkope heeft niet altijd de mooiste vliegtijden qua lengte. Maar ook voor Denver vind ik hele schappelijke vliegtijden op dit moment.

Ook voor anderen die nog op zoek zijn naar tickets, kijk eens op bovengenoemde site. Wie weet doe je je er voordeel mee. 8)

Succes! :thumbup:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer