Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Harry »

Je kunt het ook positief bekijken, bij voldoende vertraging levert de vergoeding je weer een ticket voor de volgende reis op. :D
Moet je op de terugweg wel met een Europese maatschappij vliegen.
pacific
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door pacific »

Astatic schreef:
23 feb 2023, 01:34
Ik zou als opstap Brussel en Düsseldorf ook echt overwegen omdat dit aanzienlijk in totale prijs kan schelen.
Als dat niet gaat dan zou ik sowieso de buitenlandse sites van de vliegmaatschappijen zelf in de gaten,
Zoals dus een airfrance.us, maar kijk ook bij Lufthansa of United inderdaad. en vooral ook spelen met de data.
Het blijft voor iedereen een zoek werk, maar zet ook zeker voor jezelf een bedrag in je hoofd waar je tevreden mee zou zijn. Alles wat eronder valt is alleen maar beter.

Succes :thumbup:
Heb een vraagje hierover dat misschien al eerder werd gesteld. Hoe doe je dat dan met zo'n buitenlandse site? Prijzen bij airfrance.us staan in $, moet je dan ook in $ betalen of kan het gewoon in euro's?
En zijn er mogelijkheden om auto goedkoop te parkeren bij airporthotel (indien nodig)?

Ria
Fiba
Amerika-ontdekker

Bericht door Fiba »

Harry schreef:
28 feb 2023, 12:04
Je kunt het ook positief bekijken, bij voldoende vertraging levert de vergoeding je weer een ticket voor de volgende reis op. :D
Moet je op de terugweg wel met een Europese maatschappij vliegen.
We vliegen met Delta, dus helaas geen vergoeding.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@pacific

Ja je rekent af in lokale valuta. Dus als jij via een US site boekt van bijvoorbeeld airfrance betaal in je dollars. Maar als het behoorlijk scheelt tov de Nederlandse site dan is die koersopslag en wisselkoers natuurlijk wel de moeite. Zoals @nwolf aangeeft lukt het soms niet, als je een Nederlands adres opgeeft wordt je doorgelinkt naar de Nederlandse site (of Europese site) van de airline met bijbehorende hogere prijzen. Ik heb dat o.a. bij American airlines meegemaakt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
dmoorc
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dmoorc »

En zijn er mogelijkheden om auto goedkoop te parkeren bij airporthotel (indien nodig)?

Ria
Er zijn via Google wel wat hotels te vinden met betaalbare parking.
https://www.parken-und-fliegen.de/ Is een site waarop je kan zoeken. Hoe betrouwbaar deze site is weet ik natuurlijk niet, maar de prijzen vallen wel mee…
2025: to do Nevada, Arizona, Utah, Californië
2023: Florida
2001: Arizona, Utah, Nevada, New Mexico, Texas
1995: Florida
1990: Boston
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Wij vliegen in juni ook vanuit Dusseldorf en hebben gekozen voor een park, sleep & fly hotel.

We hadden verschillende opties gevonden:
- Lindner hotel
- Ibis Duesseldorf Airport
- Mercure Hotel Düsseldorf City Nord
- Van Der Valk Düsseldorf Airport hotel

en hebben uiteindelijk gekozen voor "Mercure Hotel Duesseldorf Ratingen" voor onze periode kwam dit op 115 euro inclusief 15 dagen parkeren,
contact opgenomen met het hotel en per extra dag kwam er 5 euro bij.

Ik weet niet of dit een optie is voor jullie?
Voor ons was een park, sleep & fly een betere optie, vroege vlucht, minder stress de dag van vertrek.
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Tinus1955
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tinus1955 »

pacific schreef:
28 feb 2023, 13:04
Ria
Beetje offtopic maar misschien interessant: 50 euro deal in Van der Valk Hotel Düsseldorf. Zie: https://www.airporthotelduesseldorf.de/ ... -megadeal/
En dan kun je parkeren bij https://www.parkvogel.de/nl/ of via parkos.nl er nog bij boeken. Maar kom je misschien ook uit op eerdere genoemde tarief voor een park, sleep & fly arrangement.
Fiesta68 schreef:
01 mar 2023, 09:38

en hebben uiteindelijk gekozen voor "Mercure Hotel Duesseldorf Ratingen" voor onze periode kwam dit op 115 euro inclusief 15 dagen parkeren,
contact opgenomen met het hotel en per extra dag kwam er 5 euro bij.
Ook wel eens naar dit hotel gekeken. Komt er voor dit hotel niet 25 euro extra bij voor de transfer naar het vliegveld?
Zoiets stond op parken-und-fliegen.de dacht ik.
Tantelotje
Amerikakenner

Bericht door Tantelotje »

Het kan best dat het inmiddels is veranderd; wij sliepen in 2017 in het Mercure in Rattingen.

Prima, hotel waarbij toen in ieder geval wel, de shuttle naar en van het vliegveld inbegrepen was. Eenvoudige kamers, maar voor ons gaf de prijs toen de doorslag.
Vond het iets minder dat de auto op een open parkeerplaats stond, maar die lag wel aan het einde van een doodlopende straat en stond er 3,5 week later ook nog gewoon. Overigens kostte het toen € 3,- per extra parkeerdag :-)

Paar jaar daar weer voor sliepen we in de Golden Tulip Esprit Arena en we hebben ook nog eens in het Relaxta hotel geslapen, allen in Rattingen en allen met een Park, Sleep, Fly arrangement.
Ondanks dat het Mercure van die drie het 'minste' hotel is, zou ik dat, gezien de prijsverschillen, de volgende keer zo weer boeken.
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door Fiesta68 »

Ook wel eens naar dit hotel gekeken. Komt er voor dit hotel niet 25 euro extra bij voor de transfer naar het vliegveld?
Zoiets stond op parken-und-fliegen.de dacht ik.
Oei, ik hoop dat dit inbegrepen is, ik neem voor zekerheid contact op met het hotel.
Ondanks dat het Mercure van die drie het 'minste' hotel is, zou ik dat, gezien de prijsverschillen, de volgende keer zo weer boeken.
idd, de prijs gaf de doorslag :wink:
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Ik ben op zoek naar vliegtickets naar Amerika voor komende winter (2023/2024).
Phoenix, Las Vegas, Denver...whatever.
Ik zie op dit moment nog niet veel goede vluchten.

Zijn er mensen hier op het forum die ervaring hebben met de periode wanneer er weer meer vliegtickets (routes) beschikbaar komen voor het winterseizoen?
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door HennyCox »

@Coyote Buttes Tot nu toe alleen tm december2023. Ik zie wel al goedkope tockets voor Dus-Las.
image.png
Maar ik weet niet voor welke data je zoekt en ook niet voor hoelang.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik denk dat nog niet alle vluchten voor komende winter vrijgegeven zijn. Ik zou gewoon wachten als er nog niks voor je tussen zit. Mijn vlucht naar Newark eind vorig jaar boekte ik vier weken van te voren.
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Wij hebben ook voor juni een Park,Sleep,Fly hotel geboekt bij Dusseldorf airport.

Heb eigenlijk alle opties vergeleken en kwamen 2 hotels uit als keuze:

Mercure hotel en Lindner hotel.

Uiteindelijk gekozen voor Lindner hotel toen we het kostenplaatje naast elkaar hadden gezet:

Overnachting Mercure was 115
Overnacht Lindner was 126 incl ontbijt

Parking was bij Lindner 14 dagen gratis, bij Mercure 15 dagen. Aangezien wij 21 dagen weg gaan was bij ons de langere periode parkeren van belang:
Lindner 25 euro per week (als je buiten parkeert, binnen 50)
Mercure 5 euro per dag extra.

Bij Mercure zit heen en terug wel de shuttle erbij als ik het goed heb onthouden en bij Lindner alleen de heenweg, wordt er vervoer voor je geregeld (Denk een taxi).

Al met al zou Mercure dus kosten: 115 + 30 (6 dagen x 5 eu) = 145
Lindner kost: 126 + 25 + 20 (transfer van airport terug naar hotel) = 171

Wij vonden voor 26 euro (en heb je ook nog eens voor 2 personen ontbijt) het de meerprijs zeker waard, Mercure vonden we een minder hotel met mindere beoordeling en Lindner ziet er goed uit, waarbij je eventueel ook nog naar de sauna kan in het hotel om nog even te relaxen.
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

@Coyote Buttes Ben zelf op zoek naar ticket voor januari 2024 naar Orlando, en zie weer mooie prijzen op Exit Reizen.
Voor afgelopen januari had ik daar ook geboekt, goed contact met Exit Reizen, reageren snel.
Zie nu bv United ticket met goede tijden voor EUR 566,=. Op de site van United zelf bijna EUR 1000,=

Geen idee of jouw bestemming ook gunstig geprijsd is maar je zou eens kunnen kijken op de site https://tickets.exit-reizen.nl/
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

@Cindy1969

Dank je voor de tip. Ik ga eens kijken (periode 20 dec - 5 jan 2024 voor mij).

Mooi bouwjaar trouwens; 1969 :thumbup:
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Graag gedaan, en zeker mooi bouwjaar :thumbup:
Erwin10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Erwin10 »

Als je een vlucht in Amerika boekt in dit geval van Houston naar New York met Delta, zijn dan Flying Blue Gold status van toepassing, dat je gratis een koffer mag meenemen? Lijkt er namelijk op dat je deze vlucht niet kan boeken vanaf de KLM of Air France site.
Seyst
Amerikafan

Bericht door Seyst »

Erwin10 schreef:
06 mar 2023, 21:52
Als je een vlucht in Amerika boekt in dit geval van Houston naar New York met Delta, zijn dan Flying Blue Gold status van toepassing, dat je gratis een koffer mag meenemen? Lijkt er namelijk op dat je deze vlucht niet kan boeken vanaf de KLM of Air France site.
Yes, Flying Blue nummer opgeven in de boeking en het komt helemaal goed :)
Erwin10
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Erwin10 »

Bedankt @Seyst
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Is hier iemand die het gelukt is via de United Airlines app online in te checken? Ik blijf hangen op 'pending' na uploaden vaccinatiebewijs en paspoort. Er staat specifiek bij dat ik nog langs de balie moet. Op deze manier heeft online alles uploaden volgens mij geen toegevoegde waarde voor ons Europeanen. Ik ben gewoon even benieuwd want, dan heeft het ook geen zin om voor mijn man alles te uploaden en in te vullen.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer