Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door Marenko »

Eigenlijk vind ik het ook knap onbeleefd om s'morgens de generator aan te zetten voor een kop koffie.... je weet dan wel waar nederlanders staan.
Onze ervaring is dat het toch echt de amerikanen zelf zijn die hun generator laten draaien. Ook in de NP's, zodra het mag gaat de generator aan, en pas weer uit als het moet.

Eenmaal bij City of Rocks de hele nacht naast een draaiende generator gestaan. Waarbij je dan hoopt dat de camp host wel ingrijpt, maar wat dan niet gebeurd. Echt vrolijk wordt je daar niet van.

Zelf hebben we de generator nog nauwelijks gebruikt op onze reizen.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

John&Sylvia schreef: Thanks!
Maar die generator is dus wel nodig om de aico te gebruiken! Dus bij enorme hitte kan ik me voorstellen dat dat ding aangaat!

En drinken amerikanen dan geen koffie s'ochtends!! :P
of á la cowboy(girl) een vuurtje maken en keteltje opzetten? :)
Gewoon bij de Walmart een koffiekan met filter, filterzakjes en filterkoffie kopen, keteltje water op je gasstel koken en vers opgieten! Heerlijk!
En nee, wij gebruiken ook nooit de generator, vinden het een enorm onnodig kabaal als je midden in de natuur staat.
Als het erg heet is zoeken we een camping met stroom zodat de airco aan kan, full hookup hebben we nooit eigenlijk, dat zijn niet de mooiste plekken namelijk.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Gewoon bij de Walmart een koffiekan met filter, filterzakjes en filterkoffie kopen, keteltje water op je gasstel koken en vers opgieten! Heerlijk!
Zo ongeveer doen wij het ook, alleen dan gewoon met het filter en de kan van het koffiezetapparaat wat bij de inventaris zit.

Of we beginnen met een een starbucks :mrgreen:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik drink pas laat in de ochtend koffie; eerder T.
De generator... die is een keer aangegaan toen manlief en kids op mij wachtten bij Antelope Canyon. Het was er stervens heet. De airco deed goede zaken maar eerlijk gezegd wat een herrie (binnen en buiten) .. en stank buiten.
IN NP hebben wij niet zoveel last gehad vam mensen met generator aan. Het is net pech / geluk hebben denk ik. Wij vonden dat men ook niet vaak radios aan heeft zoals in Europa dat de halve camping mee 'mag' genieten van andermans favo muziek :evil: .
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

Voor ons is koffie een soort van noodzakelijkheid :P

Dus we zullen zeker de tips die jullie geven uitvoeren! Kannetje, filters, pannetje op het vuur (moet natuurlijk buiten, want t gasstel doet het dan toch niet :roll: )
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

moet natuurlijk buiten, want t gasstel doet het dan toch niet
Hoezo buiten, en doet het gasstel het niet? Die begrijp ik niet helemaal.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Gasstel, koelkast (op gas) en ook gasoven doen het prima; alleen 110V niet (dus stopcontacten niet en de magnetron ook niet). Tenzij de generator....
Dus binnen waterkoken op gas gaat heel goed.
John&Sylvia
Amerikafan

Bericht door John&Sylvia »

aha! :P

Ik zei wel 'gas'stel, maar ik dacht dat het electrisch zou zijn! Vandaar dat ik zei dat de generator daar voor nodig is.
Maar aangezien het echt een GASstel is, is dat dus niet nodig, en kan er gewoon water gekookt worden binnen :D
http://johnensylviausa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

ik zeg ook ideaal! elke morgen gaat hier vers heet water in het filterzakje :)

verder hebben wij af en toe de generator aan, kan ook nog wel handig zijn om even je batterijen op te laden of om inderdaad even de airco aan te doen, maar langer dan een uur is het meestal niet.
je dan kan ook makkelijk 2 a 3 dagen zonder hook-up (meestal in de NP's) en daarna weer een full.

wat wij overigens dit jaar apart vonden bij el monte is dat wij verplicht de generator uren moesten afkopen a $5,- per dag, of je ze nu wel of niet gebruikt. Daar had ik nog nooit iemand over gehoord. Bij CA betaal je ze achteraf, de gebruikte uren worden dan op de teller afgelezen
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Bij roadbear betaal je ze ook achteraf. Raar dat je dat vooraf moet betalen, en je krijgt vast ook geen geld terug als bij terugkomst blijkt dat je ze niet gebruikt hebt?
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bij Road Bear kan je ze ook vooruitbetalen, maar dat is zelden voordeliger.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Vreemd hoor bij El Monte.. ik heb daar nog niet eerder over gehoord. Dat uurtje dat onze generator ooit draaide kostte ons niet eens wat want de teller was niet verder gelopen... :thumbup: :)

Wij zijn ook wel 6 dagen in NP's geweest en geen generator aan gehad. Onderweg hebben we een omvormer waarmee we batterijen, telefoons etc opladen. Overigens heb je vaak aan de telefoon niks in de onbewoonde gebieden.. want geen bereik. Mara misschien is dat alweer aan het veranderen.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Heb hier ook nog nooit van gehoord en ga het ook echt niet betalen.
Laat de manager het dan maar eens uitleggen.
Wij gebruiken af en toe een generator en komen nog niet eens op 3 uur in 4 weken, wat we tot nu toe vrijwel nooit hoefden te betalen.
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

Ik ga woensdag bij het wegbrengen toch maar eens even navragen nog dan, we hebben nu 105,- betaald voor 3 generatoruren, beetje veel...

Ik vroeg het al bij ophalen maar toen kregen we te horen dat het gebruikelijk was.
Wat we ook apart vonden is dat de personal- en kitchenkit verplicht zijn, normaal nemen wij alleen de kitchenkit maar spullen voor in de keuken zaten deels bij de personal kit kregen we te horen...

Ook de SLI verzekering werd overgeslagen, dat vonden we wel prima verder maar volgens mij proberen ze die juist er wel bij te verkopen altijd...

Toch een redelijke aparte gang van zaken bij El Monte Las Vegas... Hoewel Rob&Annie daar toch altijd een goede ervaring hebben dacht ik...

http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vreemde gang van zaken, wij zijn vaaak gestart vanaf Las Vegas.
Wij nemen helemaal geen personal- en kitchenkit, kopen alles zelf, veel goedkoper.
We starten nu vanaf Linden New Jersey, zijn benieuwd hoe daar het een en ander verloopt.
Als dit de regels zijn bij El-Monte dn ben ik bang dat ze daarmee toch klanten gaan verliezen.
Zou de manager te spreken vragen .

Oeps van de SLI is wel een grote fout, die hen je nodig, behalve als je verzekerd bent via de Europesche of de verzekering van Jan Doets,( weet de naam niet meer.)
Habi
Amerikafan

Bericht door Habi »

nog even het laatste nieuws voor wat betreft el monte:

we zijn erachter gekomen dat ze in Las Vegas alles erdoor hebben gedrukt om zoveel mogelijk te verkopen.

we hadden de keuze moeten krijgen of we per uur of per dag de generator wilden afkopen. Ik heb toen gezegd dat ik dat erg raar vond en dat ik bij CA anders gewend was. Nee dit was de manier bij El Monte kregen we te horen.
ook het verhaal van de personal/kitchen kit (dat alles door elkaar zou zitten) is onzin werd ons verteld.

we hadden een oneway route naar Denver en daar konden ze er ook niets meer aan doen, overigens was het daar ook een gekke situatie omdat we bij het bedrijf "all stars rv" moesten inleveren die kennelijk de belangen van el monte behartigt.

ik ga in ieder geval per email nog even een klacht indienen bij el monte en toch een teruggave vragen van $70,- want dat hebben we gewoon teveel betaald voor de generator.

voor ons waarschijnlijk volgende keer weer cruise america! hoewel de A-klasse camper (waar we even naar binnen gingen) erg aantrekkelijk uitzag

Hank2
Amerika-ontdekker

Bericht door Hank2 »

Laatste keer bij Moturis gehuurd, ook hier betaald aan het einde van de rit, dmv aflezen van de uren teller! :thumbup:
Ook div. keren bij Cruise america was dit zo, alleen vonden wij de camper kwaliteit bij Moturis veel beter.
Logisch toch, betalen wat je hebt gebruikt?
Groeten Henk & Cokkie!

1991 - 1995 - 1999 - 2003 - 2005 - 2008 - 2011 - 2014 - Rondje Florida!!!
http://www.HenkCokkieMol.waarbenjij.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Habi schreef:nog even het laatste nieuws voor wat betreft el monte:

we zijn erachter gekomen dat ze in Las Vegas alles erdoor hebben gedrukt om zoveel mogelijk te verkopen.

we hadden de keuze moeten krijgen of we per uur of per dag de generator wilden afkopen. Ik heb toen gezegd dat ik dat erg raar vond en dat ik bij CA anders gewend was. Nee dit was de manier bij El Monte kregen we te horen.
ook het verhaal van de personal/kitchen kit (dat alles door elkaar zou zitten) is onzin werd ons verteld.

we hadden een oneway route naar Denver en daar konden ze er ook niets meer aan doen, overigens was het daar ook een gekke situatie omdat we bij het bedrijf "all stars rv" moesten inleveren die kennelijk de belangen van el monte behartigt.

ik ga in ieder geval per email nog even een klacht indienen bij el monte en toch een teruggave vragen van $70,- want dat hebben we gewoon teveel betaald voor de generator.

voor ons waarschijnlijk volgende keer weer cruise america! hoewel de A-klasse camper (waar we even naar binnen gingen) erg aantrekkelijk uitzag
Wat een stelletje daar in Las Vegas, op deze manier raken ze wel klanten kwijt.
Toen wij de allereerste keer een camper huurden bij El-Monte hadden wij een jong meisje die met ons het papierwerk deed, zij vertelde meteen dat we de generatoruren niet moesten afkopen, maar per uur moesten betalen, omdat de generator niet zovaak gebruikt wordt.
marli
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

transfer door roadbear

Bericht door marli »

over een dag of 9 gaan we naar de states en huren een roadbear camper in los angeles de drop off is in san francisco
we hebben de camper tot de laatste dag ,dus de dag van inlevering is ook de dag voor onze vlucht naar amsterdam
de vlucht is om 14.00 uur gepland ! Nu is mijn vraag heeft roadbear verschillende rijtijden naar de airport
of gaat de bus hoe dan ook alleen om 11 .00 uur en komen we dan niet tijd te kort? ...Wie kan me svp info geven ?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Roadbear gaat pas op zijn vroegst om 11.00 uur rijden. Campers kunnen tot 10.30 ingeleverd worden. Je bent dan tussen 11.30 en 12.00 uur op de luchthaven. Dat zou genoeg tijd moeten zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer