Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7

Bericht door roelb »

Je redenering is verkeerd.

Het normale economy tarief bij Delta betekent dat je gewoon 1 stuks checked luggage mag meenemen. Ook kun je bij Delta gewoon kostenloos alle standaard stoelen selecteren. Heb je status binnen Skyteam, dan kun je ook de preferred seats gratis selecteren en krijg je korting op Economy comfort stoelen.

Kies je echter voor het basic economy tarief, dan krijg je 80 euro korting, maar lever je ook een paar zaken in. Geen checked luggage (en wil je toch wat meenemen, dan betaal je 50 euro per koffer per segment). Maar ook: geen stoelselectie tot checkin (ook niet tegen betaling) en boarding in de laatste zone (als alle overhead bins al vrij vol liggen).
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

s_janssen schreef:Ik heb het overigens nog niet vaak meegemaakt dat het boeken van een intercontinentale lijnvlucht bij de maatschappij zelf goedkoper is dan via brokers.
Mooi dat het gelukt is met goedkope tickets! :thumbup:

Als je dit topic de laatste tijd in de gaten hebt gehouden dan kon je lezen dat dit meerdere malen voorbij is gekomen. Bovendien heb ik meerdere malen aangegeven dat United momenteel mooie aanbiedingen heeft naar Amerika. :wink:

Zelf ook geboekt bij United voor dezelfde prijs eind augustus voor over 1,5 week. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcel5050
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Marcel5050 »

Ben deze maand voor de eerste keer met Delta naar Amerika gevlogen.In Brussel aan bagage drop off zegt men dat bij mijn tussenlanding in Atlanta ik mijn bagage zelf van de ene band naar de andere moet brengen.Toen ik verwonderd antwoordde dat ik dit nog nooit moeten doen heb zegt de bediende dat dit niet kan en zij nog nooit heeft geweten dat de maatschappij de bagage overlaad en bekijkt me of ik uit mijn nek lul.Bij mijn terugvlucht met tussenlanding terug in Atlanta hoeft het dan weer weer niet en zie ik mijn bagae pas terug in Brussel.Het personeel van Delta is dusduidelijk niet op de hoogte van zijn eigen regels.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Personeel heeft helemaal gelijk. In Atlanta moet je wel degelijk je bagage ophalen als dit je eerste stop in Amerika is. Je moet namelijk daardoor Immigrations en daarna zelf met je bagage door de douane. Direct na de douane kun je je bagage weer afgeven. De bagage zal dus wel al doorgelabeld naar je eindbestemming
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik ben bang dat je inderdaad degene bent (ik citeer je eigen woorden, no pun intended) "uit zijn nek lult".

Dit heeft helemaal niets met Delta of welke airline dan ook te maken. Dit is gewoon zoals het werkt in de USA, altijd, al sinds jaar en dag, en het is ook een zeer logisch systeem.

Kom je vanuit het buitenland de USA binnen, dan dien je, na immigrations, zelf je koffer door de douane te brengen. Immers, je kunt wat aan te geven hebben. Je passeert in de USA geen douane meer als je ergens vanuit een binnenlandse vlucht land. dus je internationale aankomst is het enige moment waarop je langs de douane komt. Dat is anders dan bijvoorbeeld in Europa, waar je altijd langs de douane komt (en elke luchthaven die ook heeft), ook als je binnen het Schengen gebied reist.

Dat betekent dus: van de band pakken, door de douane heen en daarna weer afdroppen. Dat is op elk vliegveld in de USA prima geregeld. Soms pik je zelfs je koffer op van een speciale band, alleen voor connecting passengers. Direct na de douane is er in ieder geval altijd een speciaal punt waar je, als connecting passenger, de bagage weer kunt afdroppen. Dat is een kwestie van afgeven c.q. op de band zetten en kost een paar seconden. Je bagage wordt gewoon bij vertrek gelabeled tot je eindbestemming en gaat met datzelfde label gewoon verder in het systeem en door naar je eindbestemming in de USA. Je moet het alleen zelf even langs de douane rollen/dragen.

Op de terugweg gaat bagage natuurlijk gewoon door naar je eindbestemming of, als je naar een land vliegt dat hetzelfde systeem hanteert (China bijvoorbeeld), dan tot aan je port of entry aldaar.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

roelb schreef:Je redenering is verkeerd. … dan krijg je 80 euro korting, ...
Ik zie dat anders @roelb. Als je nu vanuit Google Flights, Momondo etc naar Delta gaat om te boeken of daar rechtstreeks een ticket gaat zoeken krijg je standaard Basisc Economy met daarnaast Main Cabin (normale economy tarief). Je moet dan zelf iets doen, nl. kiezen voor Main Cabin tegen 80,- betaling. Geen korting te kiezen. Je ziet in de vragen hier dat dat niet voor iedereen duidelijk is ;)
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat is misschien zoals de consument het nu ervaart, maar de unbundled tarieven zijn een bijzondere, aparte categorie en zeker niet het reguliere economy tarief. Je krijgt korting in ruil voor restricties.

In het voorbeeld van Delta is je aanname ook niet helemaal correct. Als je op delta.com zoekt krijg je de keuze uit 5 tarieven, van basic tot Delta One, waarbij er niet een de voorkeur heeft. Basic staat duidelijk vermeld met "No advanced seat assignment" en zelfs zonder pictogram voor het stoeltype.

Kies je toch voor een tarief in de "basic" kolom dan krijg je direct een popup, met daarin de tekst:

"REVIEW YOUR CHOICE:BASIC
Basic Economy is best suited for solo travelers and light packers who don't anticipate changes to their travel plans." En daaronder een lijstje zaken dat je dan niet krijgt, maar die je wel krijgt als je voor Main cabin kiest:

"CHECK 1ST BAG FREE
EARLIER ACCESS TO OVERHEAD BIN SPACE
SELECT AVAILABLE SEAT(S), INCL. SEATS TOGETHER
TICKET CHANGES OR UPGRADES"

En in diezelfde popup, onderaan onder andere:

"Basic Economy passengers are the final group to board, and overhead bins may be full. If bin space is not available, you may be required to gate check your carry-on bag. Checked luggage fees do not apply for gate checked carry-on bags.
With this fare, your seat will be assigned after check-in or at the gate and assigned seats may not be together. Advance seat assignment, if available, may require a fee when flying Delta operated or Delta partner operated flights; seats may otherwise be assigned at check-in or at the gate."

Je kunt pas doorgaan met dat basic tarief als je in die popup kiest voor "Accept restrictions". En zelfs daarna zie je op elke pagina nog de waarschuwing dat je basic economy boekt, met de mogelijkheid om alsnog het normale tarief te selecteren.

Ook als je vanuit Google Flights binnenkomt met een Basic economy tarief dan krijg je als eerste die popup. Overigens kun je bij de US airlines in Google Flights al enige tijd het tarieftype selecteren. Je kunt dus ook al in Google Flights kiezen voor het reguliere tarief.

Zo gaat het ook bij American en United. Het probleem is dat juist de Europese airlines, en vooral de tussenpersonen, er een potje van maken. Die zijn niet helder en duidelijk hierover.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Als je niets doet in Google Flights (of andere zoekmachines) zoals de meeste mensen doen, krijg je de Basic Economy fares zonder koffer en stoelkeuze. Als je daar doorklikt dmv knop "Boeken bij Delta" krijg je inderdaad een popup met maar 2 keuzes, Basic en Main. Dan moet je Accept Restrictions of Move to Main Cabin kiezen. Dat kun je uitleggen als dat je "kiest voor Basic" zoals jij zegt maar zo zie ik dat niet, zolang de search engines geen aanpassingen doen krijg je het laagste tarief daar te zien en zo kom je ook binnen bij Delta. En tarieftype is geen standaard keuze. Je ziet hier op het forum dat het al vaker is misgegaan met koffers.
We zijn het overigens verder eens met elkaar; kies niet voor Basic als je een koffer mee wilt nemen, kies dan bij het boeken Main bij Delta.
Laatst gewijzigd door harryh op 24 sep 2018, 13:06, 2 keer totaal gewijzigd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

En dat zal niet misgaan bij mensen die bij Delta boeken. Als je leest, weet je precies waar je aan toe bent als je toch Basic economy boekt. En dat geldt ook voor United en American.

Het gaat volgens mij juist mis bij de Europese airlines die het vaak niet duidelijk weergeven (KLM voorop, echt heel erg slecht). En het gaat mis bij alle tussenpersonen. Tijd voor duidelijke regelgeving lijkt me.
els70
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door els70 »

roelb schreef:Ik ben bang dat je inderdaad degene bent (ik citeer je eigen woorden, no pun intended) "uit zijn nek lult".

Dat is anders dan bijvoorbeeld in Europa, waar je altijd langs de douane komt (en elke luchthaven die ook heeft), ook als je binnen het Schengen gebied reist.
.
Als je vanuit een Europese luchthaven vertrekt heb je steeds een groen label aan je bagage, de Europese doauna gaat dan nooit controleren.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Dat klopt. Alhoewel ze dat nog steeds mogen doen hoor, er is geen vrij vervoer van accijnsgoederen in europa, dus als je die bij je hebt moet je nog steeds aangifte doen bij binnenkomst in een andere lidstaat.

Maar het principe is anders. Hier is iedere luchthaven een "internationale" luchthaven. Alle passagiers komen langs de douane. De scheiding op mensen die nationaal of binnen Schengen reizen wordt gedaan op basis van het bagagelabel, maar ze lopen allemaal langs diezelfde douane.

In de US is er een stricte scheiding tussen passagiers die afkomstig zijn uit het buitenland, en alle overige (domestic) passagiers. Er zijn ook maar een klein aantal luchthavens die de faciliteiten hebben (immigrations en customs) om passagiers uit het buitenland te verwerken. Op alle andere luchthavens is dat simpelweg niet aanwezig. Een systeem zoals in Europa zou dus al helemaal niet kunnen. En laten we eerlijk zijn: het Amerikaanse systeem is vele malen logischer en helderder. Domestic is domestic, klaar.
zahara
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door zahara »

Hallo,

ik ben op zoek naar vliegtickets zomer 2019 VS westkust , speelt niet veel rol precies waar, San Francisco , Los Angeles , ....
Iemand enige ervaring in welke periode er flashsales komen?
Twee jaar geleden heb ik tickets gekocht in september met bestemming Boston en achteraf gezien was dit voor een zeer mooi tarief.
Ik leerde toen jullie forum leren kennen en was zeer handig om mij te oriënteren qua prijzen , verplichtingen in de VS , ...

Waar moet ik ongeveer op rekenen per persoon voor deze regio? Zou voor augustus 2019 zijn.

Alvast bedankt voor jullie reactie :D
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Wat zijn de precieze data? Vanaf waar wil je vliegen? AMS, BRU en DUS?

Ticketprijzen kunnen per dag verschillen dus als je weet wanneer je vertrekt en weer terugvliegt maakt het makkelijker voor ons mee te zoeken.

Roland

dr.dre
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door dr.dre »

Wij willen volgend jaar zomer van 15 juli tot en met 7 augustus een rondreis maken door Zuidwest Amerika. Retour AMS - LA 2 volwassenen en 3 kids (dan 16, 15 en 10). Hebben nu een optie op tickets van KLM rechtstreeks incl. koffers voor €4210,-. Wat vinden jullie van de prijs? Rechtstreeks heeft wel onze voorkeur, maar een vlucht met 1 tussenstop en gunstige tijden voor weinig is ook aantrekkelijk :wink: We moeten nu een keuze maken of geduld hebben op aantrekkelijke prijzen. Ik laat me graag adviseren door kenners :thumbup:

Bij voorbaat dank voor een reactie!
Gast

Bericht door Gast »

De prijs die je noemt is in mijn ogen veel te hoog.
Je zou prijzen incl bagage voor onder de €500 moeten kunnen vinden als je geduld hebt en op het juiste moment kunt toeslaan. Denk ook na om iig flexibel met je vluchtdagen en eventuele aanvlieg luchthaven te zijn (want je gaat toch een rondreis maken?) dan heb je veel meer alternatieven en kun je waarschijnlijk voor rond de €2000-€2500 vliegen.
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

€4210,- voor 5 tickets is wel wat aan de prijs, maar prijzen onder de €500,- inclusief bagage zie je ook niet heel veel.
Wat je eventueel kunt doen is kijken of je vlucht en hotel (bijv. de laatste paar nachten in LA?) kunt combineren. Dat kan ook al wat schelen.
Maar nu nog niet boeken voor die prijs, dat moet wel goedkoper kunnen...
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

dr.dre schreef:Hebben nu een optie op tickets van KLM rechtstreeks incl. koffers voor €4210,-. Wat vinden jullie van de prijs? Rechtstreeks heeft wel onze voorkeur, maar een vlucht met 1 tussenstop en gunstige tijden voor weinig is ook aantrekkelijk :wink: We moeten nu een keuze maken of geduld hebben op aantrekkelijke prijzen. Ik laat me graag adviseren door kenners :thumbup:
Kijk eens bij British Airways en kies dan voor vlucht + auto (standard/full size SUV voor jullie). Komen leuke aanbiedingen voorbij. Nog steeds niet goedkoop maar doordat je er direct een auto bij huurt ben je ongeveer het bedrag kwijt wat je nu betaalt bij KLM maar wel mét huurauto. Overstap is dan op Londen Heathrow (heen en terug met prima overstaptijden). Vanaf daar vlieg je rechtstreeks naar Los Angeles.

Kijk inderdaad ook naar andere steden op je route en probeer wat te spelen met de data. Je wilt nu op maandag vertrekken. In het weekend of di of wo vertrekken kan soms goedkoper zijn.

Roland

dr.dre
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door dr.dre »

Dank voor jullie reactie en tips! :thumbup: Vluchten boeken incl. auto zal niet gaan, aangezien we met een camper rond willen reizen. Dat maakt alles iets lastiger, want we willen de camper al vastleggen om de korting te kunnen pakken. Consequentie is dat we ons dan beperken in de mogelijkheden m.b.t. de vluchten. Stad en datum liggen dan nl. vast.
Ik heb deze topic vanaf zomer 2018 helemaal nagelezen en dan vind ik een prijs tussen €2000 en €2500 wel wat aan de positieve kant. Maar goed dus nu nog niet boeken. Wat ik niet terug heb kunnen lezen is of er aanbiedingen van rechtstreekse vluchten van de KLM zijn geweest. Of ik heb er overheen gelezen, want het zijn wel een paar reacties :wink: .Een vlucht met BA is ook prima. Prima vluchten gehad met BA heen en terug naar Engeland en Downunder.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het is hoogseizoen. Je zit vast aan specifieke data /en/ je wilt 5 stoelen tegelijk boeken. Natuurlijk kan het lonen om te wachten, maar 840 euro retour AMS-LAX non-stop is zeker niet heel erg hoog (dat is dus 760 euro op de prijsvergelijkingssites, die het unbundled tarief weergeven). In de laagste fare classes zijn vaak geen 5 stoelen beschikbaar, dus je zult altijd iets meer betalen dan het goedkoopste tarief dat je voorbij ziet komen.

Kan het goedkoper. Vast, maar dan moet je wel wat flexibeler zijn en durven wachten. Maar veel lager dan 600 tot 700 euro per persoon ga je echt niet uitkomen denk ik, met een connectie ergens, als je 5 stoelen in een reservering wilt. Als je zekerheid wil en waarde hecht aan de non-stop vlucht zou ik dit gewoon kopen.
Marlies
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Marlies »

Ik volg dit draadje al een tijdje, omdat we in 2019 weer een mooie rondreis gaan maken. Net als bij de vorige post geldt dat wij met een camper gaan reizen. Ivm de vroegboekkorting hebben we deze al geboekt. De flexibiliteit qua luchthaven is dus beperkt (Seattle), maar omdat we een rondje maken, hebben we nog wel wat flexibiliteit in de data (we kunnen schuiven met de dagen die we in Seattle door willen brengen). Concreet ben ik op zoek naar 4 tickets (2 volwassenen en 2 kinderen) met vertrek op 31 juli, 1 of 2 augustus en retour op 25, 26 of 27 augustus. Ik weet dat het nog erg vroeg is (deze tickets zijn bij sommige maatschappijen pas net beschikbaar), maar ik ben benieuwd naar een inschatting van de haalbare prijs.

Beste deal die ik tot nu toe heb gezien is €2780, oftewel gemiddeld €695 per ticket inclusief bagage. Betrof vluchten van Iceland Air (en dus één overstap van ongeveer anderhalf uur, totale vluchttijd is daarmee prima). Ik hoop dat het nog wat goedkoper kan (en ik wil ook best nog een tijdje wachten met boeken).
Eerdere rondreizen:
Rondje zuidwest USA in 2006
Zuidwest Canada in 2007
Grote ronde vanuit Denver in 2009
Rondreis CA - OR - WA - ID - WY - UT in 2017
Rondreis WA en OR in 2019
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer