Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Knoppie79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Knoppie79 »

Klopt het als je bij Alamo via USTravel boekt je geen No Risk garantie kunt toevoegen? Mij lukt het niet. Via Alamo.nl kan dit wel maar daar is de autohuur zo maar weer €500 duurder.

Ik sprak net een vriendin van een reisorganisatie en die zei dat er wel veel problemen zijn qua dekking van verzekering met Alamo als er ter plaatse iets gebeurt. Zij heeft 2 grote rechtszaken gehad waarbij klanten hoge kosten kregen alsnog. Dit geeft me dan weer twijfels. Iemand hier ervaring mee?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

de No risk garantie dekt de kosten bij het wegslepen van je auto en geeft je 100% garantie op terugbetaling van je eigen risico, Nu komt het, Amerika kent geen eigen risico bij autohuur. Of er moet in de tussentijd wat veranderd zijn?
Bij mijn weten dekt de AAA het wegslepen ok onder de emergency roadside assistance, dus ben je lid van de ANWB, dan heb je hier recht op.

https://www.aaa.com/International/inter ... iates.html
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

En met een anwb silver creditcard ben je 750 exta verzekerd voor eigen risico en goldcard zelfs 1500.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Alamo.nl. zegt er zelf iets over op hun website:
Eigen risico

Europa

In Europa geldt een eigen risico. De hoogte van het eigen risico is afhankelijk van het land en autotype dat u heeft gereserveerd. De hoogte kunt u nalezen in de voorwaarden per land en staat vermeld op uw autohuur voucher.

Noord-Amerika

In de USA bestaat er geen eigen risico. U hoeft uzelf hier dus ook niet voor te verzekeren. Wel kunt u gebruikmaken van de No-Risk Garantie, zodat u ook voor wegsleepkosten (tot 500 euro) en schade aan de banden van de huurauto bent beschermd. Dit valt in Amerika namelijk buiten de verzekering. In Canada bedraagt het eigen risico CA$ 1500,-.
En
Banden, bodem, dak, spiegels en ruiten

Schade aan banden, bodem, dak, spiegels en ruiten wordt niet standaard vergoed. In de Verenigde Staten zijn deze onderdelen wel verzekerd, met uitzondering van de banden. In sommige gevallen is het mogelijk om hiervoor een extra verzekering af te sluiten ter plaatse. Ook kunt u hiervoor onze No-Risk Garantie afsluiten voor 3,50 euro per dag, zodat u ook voor deze onderdelen bent beschermd. Zeker in IJsland is dat, door al het gravel, een echte must. In Noord-Amerika kunt u bijvoorbeeld ook kiezen voor de Roadside Assistance Plus
Bron: https://www.alamo.nl/service/uw-huuraut ... verzekerd/#

M.a.w. Die no risk garantie is niet nodig. Voor je banden kun je ook road assistance nemen. En het lijkt mij dat een lekke band of een kapotte band schade aan een band is, en we hebben hier tientallen verhalen van mede forummers die zonder problemen hun auto konden omruilen.

Overigens is alamo.nl zo te zien een broker onder de naam Target Travel Services. Je boekt bij hun en zij boeken vervolgens bij Alamo. Die no risk garantie staat los van Alamo zelf. Het verschil tussen Alamo.nl en bijvoorbeeld US travel, of bijvoorbeeld American Vacations is dat je dan wel zelf een boeking maakt bij Alamo
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Voor de volledigheid vanaf de Amerikaanse site over Roadside assistance
Cost of a replacement tire is not covered by RSP
Knoppie79
Amerika-ontdekker

Bericht door Knoppie79 »

In dit forum en op de NL website van Alamo wordt gezegd dat de Third Liability insurance een dekking heeft tot $1 miljoen dollar. Echter is het vrij verwarrend want ik heb met Alamo gemaild en dan kom je toch in USA uit en daar antwoorden ze vanuit Alamo dat er echt maar een dekking is tot $300.000. Heel lastig die tegenstrijdige berichten en US Travel geeft er ook geen duidelijkheid over.
Knoppie79
Amerika-ontdekker

Bericht door Knoppie79 »

d_vdploeg schreef:
03 mei 2023, 20:33
Alamo.nl. zegt er zelf iets over op hun website:
Eigen risico

Europa

In Europa geldt een eigen risico. De hoogte van het eigen risico is afhankelijk van het land en autotype dat u heeft gereserveerd. De hoogte kunt u nalezen in de voorwaarden per land en staat vermeld op uw autohuur voucher.

Noord-Amerika

In de USA bestaat er geen eigen risico. U hoeft uzelf hier dus ook niet voor te verzekeren. Wel kunt u gebruikmaken van de No-Risk Garantie, zodat u ook voor wegsleepkosten (tot 500 euro) en schade aan de banden van de huurauto bent beschermd. Dit valt in Amerika namelijk buiten de verzekering. In Canada bedraagt het eigen risico CA$ 1500,-.
En
Banden, bodem, dak, spiegels en ruiten

Schade aan banden, bodem, dak, spiegels en ruiten wordt niet standaard vergoed. In de Verenigde Staten zijn deze onderdelen wel verzekerd, met uitzondering van de banden. In sommige gevallen is het mogelijk om hiervoor een extra verzekering af te sluiten ter plaatse. Ook kunt u hiervoor onze No-Risk Garantie afsluiten voor 3,50 euro per dag, zodat u ook voor deze onderdelen bent beschermd. Zeker in IJsland is dat, door al het gravel, een echte must. In Noord-Amerika kunt u bijvoorbeeld ook kiezen voor de Roadside Assistance Plus
Bron: https://www.alamo.nl/service/uw-huuraut ... verzekerd/#

M.a.w. Die no risk garantie is niet nodig. Voor je banden kun je ook road assistance nemen. En het lijkt mij dat een lekke band of een kapotte band schade aan een band is, en we hebben hier tientallen verhalen van mede forummers die zonder problemen hun auto konden omruilen.

Overigens is alamo.nl zo te zien een broker onder de naam Target Travel Services. Je boekt bij hun en zij boeken vervolgens bij Alamo. Die no risk garantie staat los van Alamo zelf. Het verschil tussen Alamo.nl en bijvoorbeeld US travel, of bijvoorbeeld American Vacations is dat je dan wel zelf een boeking maakt bij Alamo
Bedankt voor de uitleg. Band vervangen kunnen we op zich zelf dus road assistance zal dan niet nodig zijn hoop ik. Qua verzekeringen ben ik nog steeds aan het uitzoeken of Alamo wel veilig genoeg is.
Knoppie79
Amerika-ontdekker

Bericht door Knoppie79 »

dejong89 schreef:
03 mei 2023, 16:09
de No risk garantie dekt de kosten bij het wegslepen van je auto en geeft je 100% garantie op terugbetaling van je eigen risico, Nu komt het, Amerika kent geen eigen risico bij autohuur. Of er moet in de tussentijd wat veranderd zijn?
Bij mijn weten dekt de AAA het wegslepen ok onder de emergency roadside assistance, dus ben je lid van de ANWB, dan heb je hier recht op.

https://www.aaa.com/International/inter ... iates.html
Dank voor je tip. Dan ga ik hier maar vanuit en wij zijn ANWB lid en heb een kaart van AAA gedownload
TDAM
Amerika-ontdekker

Bericht door TDAM »

Ik begreep van ANWB website dat AAA connectie middels Show your Card is afgelopen per 2023 dus wellicht minder op vertrouwen?

https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/show-your-card
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

Op de website van ANWB staat dat de Emergency Roadside Assistance wel geldig blijft in de VS in 2023. Ook het gratis ophalen van kaarten bij AAA winkels kan nog steeds.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door eborn »

HennyCox schreef:
02 mei 2023, 08:17
Coyote schreef:
02 mei 2023, 05:40
Ga er overigens vanuit dat je ALTIJD langs de balie moet als je voor de eerste keer bij Hertz huurt.
Niet ALTIJD hoor. Mijn eerste keer gebruik van PC status en Gold Canopy afgelopen oktober ben ik gewoon naar de auto's gegaan, auto uitgezocht (zelfs uit de "reserved" rij) en binnen een minuut reed ik weg. :thumbup:
Die ervaring hebben wij ook. We hebben wel eerder bij Hertz gehuurd, maar dat is jaren geleden en we hebben toentertijd ons Hertz profiel niet overgezet naar Gold Plus. We hadden maar een paar huren dus geen stagis. Maar wij konden bij de eerste huur ook via Gold Canopy uitzoeken in de Five Star afdeling en reden eenvoudig weg bij de gate.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
jeppiepruts
Amerikafan

Bericht door jeppiepruts »

Knoppie79 schreef:
06 mei 2023, 09:13
In dit forum en op de NL website van Alamo wordt gezegd dat de Third Liability insurance een dekking heeft tot $1 miljoen dollar. Echter is het vrij verwarrend want ik heb met Alamo gemaild en dan kom je toch in USA uit en daar antwoorden ze vanuit Alamo dat er echt maar een dekking is tot $300.000. Heel lastig die tegenstrijdige berichten en US Travel geeft er ook geen duidelijkheid over.
Ik vind dit interessant @Knoppie79 omdat ik (ook) via USTravel heb geboekt. Heb je inmiddels meer informatie?
Als ik de SLI voorwaarden lees, dan is het standaard inderdaad 300.000. Maar in de voorwaarden voor de EP - die je er volgens mij altijd bij krijgt via USTravel - staat het volgende. Daar leid ik uit af dat EP verhoogt tot 1 mio. Wat doet jou anders vermoeden en was je aanleiding voor bericht naar Alamo?
EXTENDED PROTECTION (EP): Owner provides Renter or any AAD with third party liability protection in an amount equal to the minimum financial responsibility limits applicable to the vehicle (the Primary Protection). EP also provides additional third party liability protection, through an excess liability policy, with limits of the difference between the Primary Protection and a combined single limit of $1,000,000 per accident for bodily injury and/or property damage to others arising out of the use or operation of the Owner rental vehicle by Renter or an AAD, subject to the terms and conditions of the policy.
(ik heb als back-up overigens bij Sixt maar een auto geboekt voor een paar tientjes meer; bij hen staat duidelijk 1 mio in de voorwaarden)
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door pumi1000 »

@jeppiepruts en @Knoppie79
Ustravel.nl met Alamo heeft EP en dat is 1.000.000 staat in de mail en voorwaarden van Alamo.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Precies die vraag werd gisteren hier viewtopic.php?p=1309721#p1309721 ook al gesteld. Ik heb mijn bevestiging erbij genomen, 1Mio dekking staat daar toch echt.
Fyi @jeppiepruts, welkom op het forum, en @Knoppie79
jwensammy
Amerikafan

Bericht door jwensammy »

In het draadje waar je naar linkt gaat het over EP van National icm CDW.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

dat was in reactie op jouw vraag over de dekking van US travel / Alamo. Zelfde vraag, zelfde antwoord
ReB87
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door ReB87 »

Ik sta op het punt om via de UStravel/Alamo te boeken, dank voor de tip! Ik krijg echter nog de keuze om vooraf of achteraf te betalen. Het bedrag wijzigt verder niet. Zit er nog een nadeel aan achteraf betalen, anders dan dat de wisselkoers dan net iets ongunstiger kan zijn? Of zie ik iets gigantisch over het hoofd? :wink:
Staten bezocht: 32
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor achteraf betalen omdat je simpelweg een stuk flexibeler bent bij annuleren. Geen gedoe met terugbetalen etc.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door harryh »

@ReB87 bij betaling vooraf kunnen er afhankelijk van het moment van annuleren kosten bijkomen bij annulatie. Ik kies ook altijd voor achteraf betalen.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

ReB87 schreef:
08 mei 2023, 20:32
Ik sta op het punt om via de UStravel/Alamo te boeken, dank voor de tip! Ik krijg echter nog de keuze om vooraf of achteraf te betalen. Het bedrag wijzigt verder niet. Zit er nog een nadeel aan achteraf betalen, anders dan dat de wisselkoers dan net iets ongunstiger kan zijn? Of zie ik iets gigantisch over het hoofd? :wink:
Als je achteraf betaald , kun je skip the counter doen. Met vooraf betalen niet( info klantenservice Alamo).
Ook is het net iets makkelijker met annuleren mochten de prijzen nog wijzigen. Mijn reservering heb ik al 3x gewijzigd, heb nu een standaard SUV voor de prijs waar ik eerst een compact had, geboekt bij UStravel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer