Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ? Deel 1 reviews t/m 2009
Re: Auto gehuurd? Welke kreeg jij mee ?
Hoe gaat het allemaal in Inverness? Bevalt het je een beetje...?
Jessica Broers nog gesproken?
* Note mod - Marco:
vriendelijk verzoek om niet tot dit topic behorende zaken elders op het forum, of via PB te communiceren.
Jessica Broers nog gesproken?
* Note mod - Marco:
vriendelijk verzoek om niet tot dit topic behorende zaken elders op het forum, of via PB te communiceren.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
@Q-BiC and @Krisju..
Betreffende de Jeep Liberty!
Wij vonden het echt een top auto, we waren met z'n tweeen en 4 stuks baggage (grote zachte weekend tassen, dus geen samsonite koffers), een flinke leren camera/laptop tas en een grote koelbox van de Wallmart. Dit paste goed in de auto, verspreid over de bagageruimte en de achterbank. Met vier personen is het waarschijnlijk wel wat meer proppen dus. De Jeep Liberty lag heerlijk op de weg, deed het erg goed off-road, veel trails gereden en de diverse gears gebruikt.
Ik had mijn eigen iphone en iphone-car kit meegenomen, inclusief kabeltje voor de line-in op de autoradio en dat werkte perfect. Totdat ik na 1,5 week erachter kwam dat we zowaar XM satelite radio aan boord hadden. (vond de antenne al aan de dikke kant
)...
We zijn zo enthusiast geworden door de Jeep, dat we er zelf maar een tweedehands gekocht hebben toen we terug kwamen (1998 Jeep Cherokee).....
Have fun!

Betreffende de Jeep Liberty!
Wij vonden het echt een top auto, we waren met z'n tweeen en 4 stuks baggage (grote zachte weekend tassen, dus geen samsonite koffers), een flinke leren camera/laptop tas en een grote koelbox van de Wallmart. Dit paste goed in de auto, verspreid over de bagageruimte en de achterbank. Met vier personen is het waarschijnlijk wel wat meer proppen dus. De Jeep Liberty lag heerlijk op de weg, deed het erg goed off-road, veel trails gereden en de diverse gears gebruikt.
Ik had mijn eigen iphone en iphone-car kit meegenomen, inclusief kabeltje voor de line-in op de autoradio en dat werkte perfect. Totdat ik na 1,5 week erachter kwam dat we zowaar XM satelite radio aan boord hadden. (vond de antenne al aan de dikke kant

We zijn zo enthusiast geworden door de Jeep, dat we er zelf maar een tweedehands gekocht hebben toen we terug kwamen (1998 Jeep Cherokee).....

Have fun!
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
Last: Texas (Oct. 2018)
Next: Florida (Feb 2019)
Next: Utah (April 2019)
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
Love to drive off-road 4x4, Fly in a Piper Cherokee, Ride in a Jeep Cherokee and enjoy the desert..
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De antenne is waarschijnlijk de reguliere antenne geweest, of wellicht een gecombineerde antenne, aangezien een auto met satellietradio niet per se een dikke(re) antenne hoeft te hebben; een antenne voor de XM hoeft namelijk niet per se extra dik te zijn, deze kan ook heel klein ergens weg zijn gewerkt. De Ford Escape die mijn ouders nu hebben gehuurd heeft bijvoorbeeld alleen dezelfde zichtbare antenne als ik op mijn Explorer heb zonder XM...CherokeeWarrior schreef:Totdat ik na 1,5 week erachter kwam dat we zowaar XM satelite radio aan boord hadden. (vond de antenne al aan de dikke kant)...

Voor de rest ben ik het helemaal met je eens en is de Liberty best een fijne wagen!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb hier een paar jaar een Cherokee gereden en vond het een heerlijke auto. Albert zat er gewoon wat minder lekker in en het ding slurpte werkelijk benzine. Maar soms mis ik hem nog wel
Als we straks in Spanje wonen, koop ik voor mezelf een Wrangler of zo!

Goed om te horen dat hij is bevallen, hopelijk krijgen wij 'm ook mee 

Zou 't misschien niet handig zijn om in onderstaand rijtje ook een regel toe te voegen over hoe de huurauto is bevallen? Een cijfer van 0 tot 10 of iets dergelijks. Zou denk ik wel handig zijn voor mensen die nog een auto gaan huren en ter plekke een keuze hebben.
Type gehuurd:
Verhuurder:
Gereserveerd bij:
Opgehaald in:
Afgeleverd in:
Meegekregen:
Wanneer:

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Op zich een goed idee. Alleen zou ik het dan wat concreter maken. Bijv. 'hoe de auto rijdt', traag of vlot; intererieur; zitcomfort; verbruik; bagageruimte; extra voorzieningen (bijv. extra power-ports, video etc).
Kortom, een aantal punten waarop je de auto kunt beoordelen.
Roland
Kortom, een aantal punten waarop je de auto kunt beoordelen.
Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Note mod (Marjan):
Jullie suggesties zullen in het modteam worden besproken.
Jullie suggesties zullen in het modteam worden besproken.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Nu ik wat meer foto's van die jeep cherokee heb gezien, krijg ik de indruk dat dat eigenlijk maar een midsize suv is, klopt dat? Vorig jaar hadden wij in Denver een standard SUV geboekt, maar konden enkel tussen een dodge journey of een ford escape kiezen. Bij thuiskomst las ik dat de ford escape eigenlijk maar een midsize is .... En die Cherokee ziet er nu niet bepaald groter uit volgens mij ....
Lijkt me ook wel handig om ergens een stickie'd topic te hebben waar in 1 post alle mogelijke autos per categorie in vermeld staan. Dit topic is nogal lang om snel een concreet beeld over een voertuigklasse te krijgen ....
(En dan lijkt een overzichtspost van de aandrijfsystemen van de verschillende SUV's mij persoonlijk ook handig
(AWD, fulltime 4WD, parttime 4WD, 2WD)
Lijkt me ook wel handig om ergens een stickie'd topic te hebben waar in 1 post alle mogelijke autos per categorie in vermeld staan. Dit topic is nogal lang om snel een concreet beeld over een voertuigklasse te krijgen ....
(En dan lijkt een overzichtspost van de aandrijfsystemen van de verschillende SUV's mij persoonlijk ook handig

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Jeep grand Cherokee is wel degelijk een standard suv en ook groter dan een Ford escape .
Ik raad deze suv zeker aan als je kans hebt om sneeuw tegen te komen .Wij hebben afgelopen december in de sneeuwstorm gezeten en zijn eigenlijk dank zij deze suv nog uit de bergen geraakt .Van alle suv's standards en midsize was deze al de beste wagen die we hebben gehad .
De zuinigste was zonder twijfel de Ford Escape
Ik raad deze suv zeker aan als je kans hebt om sneeuw tegen te komen .Wij hebben afgelopen december in de sneeuwstorm gezeten en zijn eigenlijk dank zij deze suv nog uit de bergen geraakt .Van alle suv's standards en midsize was deze al de beste wagen die we hebben gehad .
De zuinigste was zonder twijfel de Ford Escape

Ik weet niet of je de foto's bedoeld die CherokeeWarrior heeft geplaatst? Dit is een Jeep Liberty en deze valt onder de Midsize SUVs.Q-BiC schreef:Nu ik wat meer foto's van die jeep cherokee heb gezien, krijg ik de indruk dat dat eigenlijk maar een midsize suv is, klopt dat? Vorig jaar hadden wij in Denver een standard SUV geboekt, maar konden enkel tussen een dodge journey of een ford escape kiezen. Bij thuiskomst las ik dat de ford escape eigenlijk maar een midsize is .... En die Cherokee ziet er nu niet bepaald groter uit volgens mij ....

- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Oej, ja ik bedoelde zijn foto's. Was blijkbaar een Liberty ipv Cherokee, foutje ....
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
Vind 't ook niet kunnen dat iemand met de naam CherokeeWarrior een foto van een Liberty post 
Das vragen om moeilijkheden

Das vragen om moeilijkheden

- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Is er trouwens ook een lijst van welke auto bij welke verhuurbedrijf bij welke vestiging meegegeven wordt? Zeg maar een soort compilatie van alle gegevens. Zo kunt je misschien vrij nauwkeurig bepalen of er bij een bepaalde vestiging een bepaalde auto niet/wel is.
(ik weet dat dit een omvangrijke klus is, maar wie weet is er wel een gek *kijkt naar zichzelf* die dat wil doen)
(ik weet dat dit een omvangrijke klus is, maar wie weet is er wel een gek *kijkt naar zichzelf* die dat wil doen)
- CherokeeWarrior
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Hahaha ja dat is inderdaad vragen om moeilijkheden, in Amerika heet deze dan ook de Jeep Liberty (ik had de 2009 versie), en in Europa wordt ie uitgebracht als de Jeep Cherokee Liberty.
En dan heb je ook nog de Jeep Grand Cherokee.... maar dat is weer een heel ander type Jeep. Zelf rij ik een oudere versie van de Jeep Cherokee, vandaar de naam.
Elk jaar wordt er natuurlijk weer een ander type uitgebracht die er net weer iets anders uit ziet.
Kijk maar eens:
De amerikaanse site:
http://www.jeep.com/en/2010/liberty/
en de Nederlandse site:
http://www.jeep.nl/jeep/kies-uw-jeep/cherokee/overzicht
In Amerika valt de Jeep Liberty onder de mid-size SUV, maar dat wist ik ook niet toen ik deze uit de rij van Standard-SUV's haalde, mischien dus wel een tip om op re letten. Vaak weten ze het zelf ook niet meer volgens mij... Mijn vrouw kwam deze tegen en ik was op slag verliefd, dus ik had hem toch wel genomen hehe.. Vooral omdat deze Trail Rated is, goede high-clearance, volledig 4x4. Goede Line-in verbinding en er gewoon mooi en vierkant uit ziet. Er zaten 2 power ports in, handig voor de laptop en iphone-cradle. Het rij-gedrag was goed te noemen, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
En dan heb je ook nog de Jeep Grand Cherokee.... maar dat is weer een heel ander type Jeep. Zelf rij ik een oudere versie van de Jeep Cherokee, vandaar de naam.

Elk jaar wordt er natuurlijk weer een ander type uitgebracht die er net weer iets anders uit ziet.
Kijk maar eens:
De amerikaanse site:
http://www.jeep.com/en/2010/liberty/
en de Nederlandse site:
http://www.jeep.nl/jeep/kies-uw-jeep/cherokee/overzicht
In Amerika valt de Jeep Liberty onder de mid-size SUV, maar dat wist ik ook niet toen ik deze uit de rij van Standard-SUV's haalde, mischien dus wel een tip om op re letten. Vaak weten ze het zelf ook niet meer volgens mij... Mijn vrouw kwam deze tegen en ik was op slag verliefd, dus ik had hem toch wel genomen hehe.. Vooral omdat deze Trail Rated is, goede high-clearance, volledig 4x4. Goede Line-in verbinding en er gewoon mooi en vierkant uit ziet. Er zaten 2 power ports in, handig voor de laptop en iphone-cradle. Het rij-gedrag was goed te noemen, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn.
sinds 1995 in totaal 62 keer naar de USA gevlogen and more to go...)
- Knabbeltje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Laten we voor duidelijkheid de volledige benaming gebruiken want vele zullen Jeep Cherokee aanzien als de Jeep grand Cherokee .
Wel een leuk weetje want ik had nooit kunnen vermoeden dat de Jeep Liberty ook maar een stukje Cherokee was
.
We zijn weeral wat slimmer op autogebied
Wel een leuk weetje want ik had nooit kunnen vermoeden dat de Jeep Liberty ook maar een stukje Cherokee was

We zijn weeral wat slimmer op autogebied

Mss een stomme vraag maar wat houden die powerports in? Gewoon sigarettenaanstekers of wat anders?CherokeeWarrior schreef:

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ja, dat zijn die 12 Volts aansluitingen. In veel huurwagens zitten tegenwoordig meerdere. Bijv. bij de achterbank of zelfs helemaal achterin. Ook in de armsteun cq. opbergvak in het midden voorin wil er nog wel eens eentje 'verstopt' zitten.
Roland

Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne