Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door hekkie »

Bravo! Je bij de feiten houden, daar gaat het om!

Ik wens jullie een prettige vlucht (hopelijk) morgen..... :wink:

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
WillemenIrma
Amerika-ontdekker

Bericht door WillemenIrma »

Bedankt Hekkie, geen wolkje aan onze lucht. Hopen voor jullie hetzelfde.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

WillemenIrma schreef:Sorry, ik zou me hier niet mee moeten bemoeien, maar als jullie menen zo tegen elkaar te keer te moeten gaan hou je dan aub aan de feiten!
Sorry hoor, maar overdrijf je nu niet een heel klein beetje? Volgens mij gaat er hier niemand tekeer tegen elkaar. Ik hou me trouwens ook graag aan de feiten, maar helaas is dit nou net zo'n situatie waar er meerdere interpretaties mogelijk zijn en dat blijkt ook wel weer uit jouw opsomming. Jouw waarheid is niet DE waarheid, laten we het daar maar op houden. Ik snap heel goed de frustratie van de passagiers en ik ben blij dat zich tot nu toe geen ernstige incidenten hebben voorgedaan. Met een vriend die zelf werkt als piloot heb ik daar ook nog een persoonlijk belang bij.
"Keep Georgia On Your Mind"
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Volgens mij was jij de gene die ineens tekeer meende te moeten gaan :roll:

Ik zet me alleen af tegen het beschuldigen van mensen en ze een 9-5 mentaliteit toe te bedichten zonder dat je weet wat zich precies achter de schermen afspeelt. De meeste mensen werken keihard, daar ben ik van overtuigd. Je ziet het al aan ons forumlid Pyca, die vrijwillig bij haar oude collega's op Schiphol aanschoof om ze uit de brand te helpen. Zal minister Eurlings nou echt elke middag om 5 uur naar huis gegaan zijn? Ik denk het niet.... (ik weet het wel zeker)
Niet oordelen over mensen als het enige wat je van ze ziet een paar seconden op het 8 uur journaal is (of een artikel in één of meerdere kranten van een wetenschapper, er zijn er namenlijk meer en sommigen zijn een andere mening toegedaan).

Ik kan me Rob's emoties heel goed voorstellen. Ik zou ook heel hard balen als mij dit was overkomen. Je kijkt misschien wel een jaar uit naar je vakantie en dan gebeurt er dit. De onzekerheid is nog het aller vervelendst. Je mag ook best kritisch zijn, maar er is een verschil tussen kritisch zijn en roepen dat mensen amateurs zijn. Misschien is er amateuristisch gehandeld, aangezien niemand ervaring had met deze situatie. Maar het zijn wel de proffesionals die de beslissingen moesten nemen. Dat lijkt me geen makkelijke taak en het is wat al te makkelijk om daar vanaf de bank of vanachter de computer over te oordelen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Volgens mij moeten we allemaal even rustig diep inademen - wel even met een mondkapje voor, want die vulkanische as is vieze rotzooi :mrgreen: - voordat de discussie onnodig verhit wordt (voor de hitte hebben we de vulkaan al, om toch maar even on topic te blijven) 8) .
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Zal ik er dan maar even wat "humor" in gooien?

IJsland is nog niet zo lang geleden ook in het nieuws geweest waarop een kennis van de week tegen ons zei:

I want cash no ash!
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:thumbup: :lol: :thumbup: :lol:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Njit schreef:Altijd leuk dat dit soort mensen het achteraf altijd beter weten.
Als je ziet hoe mensen met een afwijkende mening in deze draad al benaderd werden kan ik me zeer goed voorstellen dat een "expert" met een andere mening niet meteen het NOS journaal opbelt. :D
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

:roll:

Die mensen met een afwijkende mening hebben alleen gelijk zolang er nog geen vliegtuigen neerstorten en de prijs om eventueel hun ongelijk te bewijzen is een beetje te hoog denk ik.

Ik denk dat de maatregelen prima waren en dat er goed mee omgegaan is.

Maar dat is slechts mijn mening en wat een ander vindt moet hij weten :geek:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

vana schreef:Zoon Nick is gelukkig weer thuis.
Ger heeft hem om 6 uur vanochtend opgehaald in Amsterdam.

Marjon
Nou, die zal deze reis ook niet snel vergeten! Fijn, dat hij weer veilig thuis is. Ons buurmeisje komt vanavond thuis. Zij is Katja's leeftijd en kwam in Londen vast te zitten. Ze is uiteindelijk alleen met de trein naar Parijs gereisd en van daaruit naar Madrid, vanwaar ze vandaag naar Philadelphia kon en dan hier naar Washington. Ook geen geringe reis voor een twintigjarige, die nog nooit in het buitenland was geweest! Maar ze is in ieder geval op tijd terug voor het huwelijk van haar broer.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Een oom van Anna zit ook vast in Londen, hij was daar op zakenreis. Zoals hij al zei "if you have to get stuck, it's better to get stuck while on an expense account" :lol:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

JAAAAAAAAAAA!!!

Ik heb net de KLM aan de lijn gehad. Ze hebben een vlucht voor me op donderdag en dan ben ik vrijdag de 23e 's ochtend vroeg weer in Nederland!
Ik heb de KLM erg hartelijk bedankt voor hun hulp.
Ik ben erg blij dat ze meer vluchten beschikbaar hebben en meer vliegtuigen hebben ingezet!
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Oh, gelukkig maar, fijn dat het geregeld kon worden.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

GinoW schreef:JAAAAAAAAAAA!!!

Ik heb net de KLM aan de lijn gehad. Ze hebben een vlucht voor me op donderdag en dan ben ik vrijdag de 23e 's ochtend vroeg weer in Nederland!
Ik heb de KLM erg hartelijk bedankt voor hun hulp.
Ik ben erg blij dat ze meer vluchten beschikbaar hebben en meer vliegtuigen hebben ingezet!

Ook jij zal er nu wel klaar mee zijn. Ondanks dat je wel vast zit aan het goede deel van de aardbol......
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Fijn Gino, 't is toch een gedoe zo, zonder medicijnen.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Dan ben je misschien net op tijd op Schiphol om ons uit te zwaaien, Gino. Wij vertrekken namelijk op vrijdagochtend :D Fijn voor je dat het gelukt is om een eerdere vlucht te boeken.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Fijn Gino dat je een vlucht hebt gekregen en weer naar huis kan.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat fijn Gino dat je snel naar huis kunt. Dat zal een hele opluchting zijn.

Het luchtruim in Londen is ook weer open gegaan gelukkig.
Ik heb er goede hoop op dat ons tripje met de kinderen naar Londen op 2 mei gewoon doorgang kan vinden. En we hebben nu in ieder geval een goede gids bij ons want Nick heeft Londen al uitgebreid kunnen bekijken. :thumbup:

Marjon
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

kleine update van de Razende Reporter vanaf Schiphol ;) ;

Het is natuurlijk razend druk op Schiphol. Zowel gisteren als vandaag komen mensen op de bonnefooi naar de Luchthaven...terwijl dit al ongeveer zo n 100 keer is afgeraden via de diverse media. Deze mensen "verstoren" momenteel veel logistieke planningen. Maar ja, je houd het vrijwel niet tegen.

Op dit moment hebben we bij de KLM nog zo'n 40.000 passagiers die gestrand zijn overal in de wereld.

Nog frustrerender is dat sommige machines voor de helft leeg weg gaan, dit heeft te maken met het feit dat heel veel mensen andere manieren van vervoer hebben gekozen afgelopen dagen, terwijl KLM ze wel vaak netjes al hebben omgeboekt. Een Airline kan natuurlijk nooit weten wie wel en wie niet andere vorm van transport heeft gekozen, zolang mensen dit dus zelf niet doorgeven aan de airlines.

Ik heb de vlucht naar Bangkok en Taipei afgehandeld in de F pier. een 747 full pax, uiteindelijk ben ik weg gegaan met ongeveer 80 open stoelen...zo zonde...

Ik heb ook gisteren geassisteerd in de Vertrekhal.... Ppff...sommige mensen hadden het gevoel dat ze de Loterij hadden gewonnen dat ze na 5 dagen weer naar hun bestemming konden.
Verder zijn er gisterenavond laat nog 2 bussen vanaf Schiphol naar Birmingham en Manchester gereden met gestrande pax. Ik begreep dat meer airlines op Schiphol bussen hadden ingezet om mensen naar de UK te vervoeren op deze manier, ook al duurt de bus reis wellicht iets van 9 uur ofzo

De passagiers die afgelopen dagen in de M Pier waren gestrand op veldbedjes hebben voor het KLM grondpersoneel en Luchthaven personeel soort van posters gemaakt waarin ze hun grote dank uiten en hulp en warmte die ze hebben ontvangen van de medewerkers. Ik heb foto's gemaakt van die posters, dit was voor sommige collegae vaak erg emotioneel. Sommige collegae hebben zich echt 3 of 4 dagen bezig gehouden met dezelfde pax.
Je krijgt zo n enorme boost als je die posters ziet met enorme bedankjes e.d. van die passagiers. Ik heb gisteren aan 1 stuk doorgewerkt... begonnen om 15.00u en was om 01.00u klaar. Maar de tijd vliegt voorbij.

Ik hoor dat bijvoorbeeld in Aziatische landen nog ontzettend veel pax vast staan van diverse Europese Airlines en tot aan 5 mei gewoon vrijwel niks meer te boeken valt richting Europa...

Al het luchthavenpersoneel op Schiphol is kei hard aan het knokken om de pax zo snel mogelijk weg te krijgen. Maar het gaat zeker nog een week duren voordat alle gestrande pax weer op hun bestemming zijn.
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Hoi Geert,

een vriendin van me heeft tickets voor de vlucht naar San Francisco met KLM morgenochtend, wat zou je haar aanraden te doen? Vroeg naar Schiphol komen? Vlucht is bevestigd en ze gaat vanmiddag proberen online in te checken.

Katja
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer