Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles over National Emerald Club deel 2 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Alles over National Emerald Club deel 2

Bericht door Pete.Z »

Klopt, is ook mijn ervaring bij alamo en Dollar, beetje met je uitgeprinte pasje wapperen helpt enorm. :thumbup:
Bij allebei kan je ook direct doorlopen als je via een broker hebt gehuurd, is mijn ervaring, mits je geregistreerd lid bent.
Begrijp dat dat bij National lastiger is?
Ga sowieso maar aanmelden, kan altijd handig zijn.
Gast

Bericht door Gast »

roelb schreef:Ik ben voor deze huur tevreden met een standard SUV. Maar ik ga er vanuit dat ik die niet nodig heb, met zowel keuze uit de gold en 5-star aisles bij Hertz als de Emerald en Executive aisles bij National.
Ik heb het idee dat de keus bij National EC executive groter is dan bij Hertz Five star(ultimate Collection??), heb jij die ervaring ook Roel?

Als ik de diverse topics lees over Hertz gold/Five star aisle is de kans op een Standard SUV bij Hertz enorm klein (behalve bij de PC)..kun je dit bevestigen?

Ik denk erover om nog een Hertz C-Class boeking te maken (met Five star status) als backup voor mijn National EC Executive boeking, maar weet niet of dit zin heeft als ik minimaal een Standard SUV wil rijden...
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

In de 5-star aisle staat meestal wel een aantal midsize SUV's, soms een standard SUV en/of van. Laatst in MIA zag ik zelfs een pickup en stonden er meerdere 7-seater standard SUV's (helaas allemaal Sorento's) en een spliksplinternieuwe Chrysler Pacifica. Dus genoeg auto's met ruimte. Full size SUV's heb ik nog nooit gezien bij Hertz in de gold of 5-star aisle. Bij National is er inderdaad vaak toch net wat meer in het hogere segment in de executive aisle.

Laatste twee keer ben ik bij Hertz geslaagd en was National minimaal $100 duurder, dus heb ik het daarbij gelaten en ben ook niet gaan kijken. In beide gevallen heb ik een 5-seater SUV meegenomen. Ik had toen ook geen noodzaak voor een full size SUV.

Deze zomer in LAX viel het wel erg tegen. Toen stond er een midsize SUV en die werd net door iemand meegenomen. De rest waren sedans. Maar goed, toen had ik ook een reservering voor een FRAR omdat ik echt wat groters wilde voor die trip. In de PC aisle stond toen precies een Sorento, en dat was het. Ik ben toen weggereden met de toegewezen 2WD Acadia en heb die later in LAS omgeruild voor een Ford Expedition.
Gast

Bericht door Gast »

Thanks Roel! :thumbup: ik ga een backup boeking maken bij Hertz (voor mijn periode in Miami wel duurder dan National).
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik heb zojuist nog eens zitten zoeken, maar een compact voor een week bij Emerald kost me 700 dollar, dezelfde auto via een broker 186 euro......
En dat is dus met Emerald lidmaatschap......

Kan ik gratis upgraden begrijp ik, maar die gratis upgrade kost me ongeveer 500 meer dan dezelfde standard suv huren via brokers.

Snap ik het systeem niet, of is het gewoon niet voordeliger?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

700 dollar voor een week lijkt me wat hoog.. hev je het land (linksboven) wel op Nederland gezet en geen apart contract ook gevuld?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

asv60 schreef:Bij het uitrij hokje zijn ze daar soms niet van op de hoogte.
2e bestuurder is idd gratis bij Emerald leden.
Volgens mij is het voldoende als je in je profiel/boeking alle gegevens van de 2e bestuurder vermeld.
Aan het uitrij hokje zeggen wij ook verder nooit wat over een 2e bestuurder.

Hoe doe je dit dan? Want als ik dit tijdens het boeken aangeef schiet mijn huurprijs ineens omhoog door die extra bestuurder, terwijl dit gratis zou moeten zijn als emerald member.
Laatst gewijzigd door dejong89 op 11 feb 2018, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Land op Nederland, geen contract ingevuld.
Midsize car van 20 t/m 28 september komt op $ 746,47

Zelfde auto via holidaycars komt op €285 uit, ook bij National. (Bij Thrifty op 223 zelfs)
Standard SUV op €266.

Dus ik doe iets heel fout denk ik, als anderen wel goedkoper uit zijn?
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik kom voor de periode in San Diego op $296.18 uit voor Emerals Aisle. Als je de BJ's coupon gebrukt gaat dat naar $259.22. Tijdens checkout staat er onder de streep zelfs nog $10 minder, don't ask me why.
Screenshot_20180211-202914.png
Screenshot_20180211-202929.png
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ga nog eens goed doorlezen, ergens doe ik iets heel fout.... :mrgreen:

Maar, conclusie is dus wel dat ik via welke broker dan ook goedkoper uit ben, en alleen niet direct door kan lopen de garage in als ik bij National zou huren, wat bij Dollar wel kan.
Ik ga nog eens goed kijken wat ik verkeerd doe, maar hou het toch maar bij de brokers.
Bedankt voor de hulp!
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

$249 = EUR 203. Daarmee rij je, met Executive Aisle toegang, met minimaal een standard SUV of een premium sedan weg. Er is geen enkele verplichting, kom je niet dan vervalt de reservering kostenloos.

Jij praat over een goedkoopste tarief van EUR 223 voor een standaard midsize sedan zonder enige kans op een upgrade, waarbij je alles vooruit moet betalen en als je binnen 48 voor pickup cancelled of niet komt ben je alles kwijt. Dat zijn geen voorwaarden waaronder ik ooit een auto zou huren. Things do go wrong sometimes, en plans change. Als je onverhoopt, wellicht buiten je eigen schuld, die auto niet tijdig kunt ophalen kun je naar je geld fluiten.

Ik zou het wel weten.. Goedkoper, flexibeler en over het algemeen uitgebreide keuze.

De goedkoopste SUV bij jouw favoriete broker kost EUR 280, ofwel $342. Ruim $90 duurder dan de optie bij National. En bij National heb je grote kans dat er in de Executive Aisle echt een mooie auto staat. Het is niet ongehoord dat je met een full size SUV of (als dat je ding is) een convertible of PCAR wegrijdt.

Bij National hoef je overigens ook niet naar een balie. Je zoekt een auto, stapt in, rijdt naar de uitgang en geeft je rijbewijs en creditcard af. Alleen als je meerdere reserveringen op diezelfde dag open hebt staan moet je ook even het reserveringsnummer bij de hand houden van de reservering die je gaat gebruiken.

Ter referentie, bij Hertz huur je midsize (dus aisle access) voor $270 in San Diego voor deze periode. Iets duurder dan National met die BJ's coupon.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Maar de garantie op een SUV is er toch niet? Dat is het hele punt van een dubbele boeking
Of doet een vriendelijk gesprek met een greeter wonderen mocht er niets bijzonders bijstaan?

Bericht door roelb »

Garanties zijn er inderdaad niet.. Maar zolang je tevreden bent met een midsize of standard SUV moet het meestal wel lukken. Maar het kan geen kwaad om een backup boeking achter de hand te houden als je echt 100% zeker wilt zijn of als je perse FFAR of FRAR wilt hebben.
Gast

Bericht door Gast »

dejong89 schreef:Hoe doe je dit dan? Want als ik dit tijdens het boeken aangeef schiet mijn huurprijs ineens omhoog door die extra bestuurder, terwijl dit gratis zou moeten zijn als emerald member.
Als je tweede bestuurder iemand is die op hetzelfde adres als de hoofdbestuurder staat ingeschreven hoef je geen tweede bestuurder op te geven, maar is deze persoon automatisch (en gratis) tweede bestuurder als je EC member bent.
The additional driver fee will be waived for any of the following types of rentals:

Rentals in states that allow a renter's spouse to be an "Automatic" Authorized Driver: California, Illinois, Missouri, Nevada, Oregon, and Wisconsin.

Rentals by Emerald Club members when the member's spouse, common law spouse, or same-sex domestic partner has the same address on the driver's license as the Emerald Club member and meets normal renter requirements.

Rentals by Emerald Club members when the member's immediate family member (mother, father, son, daughter, brother or sister) has the same address on the driver's license as the Emerald Club member and meets normal renter requirements.
https://www.nationalcar.com/en_US/car-r ... -fees.html

Bij het uitrijden gewoon het tweede rijbewijs overhandigen samen met je eigen rijbewijs en je creditcard, dan wordt het geregistreerd.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Het grappige is natuurlijk dat op EU rijbewijzen geen adres staat. Dus iedereen kan op deze manier de gratis tweede bestuurder zijn..
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Dat gaat wel lukken dus
en even goed opletten lijkt mij dat ze niets voor de 2e bestuurder rekenen
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Roel, ik houd het even in de gaten, en ga nog eens kijken wat ik nou precies verkeerd invul of vergeet in te vullen, want wat ik ook doe, minder dan 345 dollar voor een midsize kom ik niet, ook niet in de app. :|

*aanvulling*

Als ik de periode erna kijk van Dallas Love Field naar Houston (iah) 28 sept t/m 5 okt krijg ik voor die midsize de nette prijs van 1250 dollar..... :mrgreen:

National mag mij niet, dat is duidelijk. :blink:
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Pete, ik heb precies hetzelfde. Ik zal het program wel niet snappen maar als ik een fullsize boek om gebruik te kunnen maken van de executive aisle ben ik $ 546,- kwijt.
Via Alamo.de $ 478,- voor een midsize SUV incl. gold pakket. Ik zie het voordeel niet. :?:
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Omdat er in de executive doorgaans wel een standaard suv, of beter, staat. Vergelijk dat eens.
Ben je executive Vito?
Het is goed om te weten dat je altijd de prijs van midsize betaalt als je executive bent.
Bij de prijsopgave lijkt fullsize duurder, klik je door dan zie je dat de prijs veranderd naar het midsize tarief.
Het maakt ook niet uit wat je kiest -midsize of fullsize- bij de reservering.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Gebruik eens het Visa canada contract..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer