Ik vind dit helemaal geen gekke prijs voor rechtstreeks vlucht in het hoogseizoen. Ik denk niet dat je dit veel goedkoper gaat vinden.dr.dre schreef:Wij willen volgend jaar zomer van 15 juli tot en met 7 augustus een rondreis maken door Zuidwest Amerika. Retour AMS - LA 2 volwassenen en 3 kids (dan 16, 15 en 10). Hebben nu een optie op tickets van KLM rechtstreeks incl. koffers voor €4210,-. Wat vinden jullie van de prijs?!
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
2025 juli/aug. 3,5 weken Seattle - Zuidwest Canada
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
2017 juli/aug. 6 weken ronde vanuit Portland
2014 april/mei 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei 2,5 week LA - SF en 1 week Miami/Florida Keys
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Net geboekt, via schiphol.nl Brussel- Orlando in de meivakantie retour voor € 218 p.p wel met overstap Heathrow- Gatwick met BA en Virgin. Tickets zijn er vanaf € 210,00 incl. bagage
Kan iemand me hier misschien mee helpen. De volgende hieronder gekopieerde fare voorwaarden staan bij tickets die ik zojuist bij connections.be geboekt heb (en tot 19 uur kosteloos kan annuleren):
een verandering in het ticket zou dus 110 euro per ticket kosten (bv wanneer we in geval van overmacht niet zouden kunnen gaan en de reisdata zouden moeten/willen verzetten?) maar tegelijkertijd staat eronder buiten geen naamsverandering ook geen " rerouting" : is dat een andere begin/eindbestemming die dus niet mogelijk is maar een verandering in data tegen betaling dus wel?
ENALTIES
FOR -ECITNL TYPE FARES
CHANGES
ANY TIME
CHARGE EUR 110.00.
NOTE -
-- NO NAME CHANGE ALLOWED AFTER TICKETING
-- NO REROUTING ALLOWED AFTER TICKETING
-- ANY CHANGE FEE SHOULD BE COLLECTED
ON MCO OR AS DU IN TAX BOX AND MUST REMAIN NON-
REFUNDABLE
CANCELLATIONS
BEFORE DEPARTURE
TICKET IS NON-REFUNDABLE.
NOTE -
MORE THAN 7 DAYS BEFORE DEPARTURE 50 PER CENT
REFUND.
7 DAYS OR LESS BEFORE DEPARTURE NO REFUND.
NO-SHOWS NO REFUND.
FOR TICKETS ISSUED ON/AFTER 10JAN12 THEN THE FARE
PAID PLUS YR/Q WILL BE REFUNDED MINUS APPLICABLE
CANCELLATION FEE.
- ANY CHANGE SHOULD BE COLLECTED
REFUNDABLE
AFTER DEPARTURE
NOTE -
FOR TICKETS ISSUED ON/AFTER 10JAN12 THEN SAME
REFUND RULES APPLY TO YR/Q FUEL SURCHARGE AS ARE
APPLIED ON THE FARE SOLD.
- ANY CHANGE FEE SHOULD BE COLLECTED
REFUNDABLE
een verandering in het ticket zou dus 110 euro per ticket kosten (bv wanneer we in geval van overmacht niet zouden kunnen gaan en de reisdata zouden moeten/willen verzetten?) maar tegelijkertijd staat eronder buiten geen naamsverandering ook geen " rerouting" : is dat een andere begin/eindbestemming die dus niet mogelijk is maar een verandering in data tegen betaling dus wel?
ENALTIES
FOR -ECITNL TYPE FARES
CHANGES
ANY TIME
CHARGE EUR 110.00.
NOTE -
-- NO NAME CHANGE ALLOWED AFTER TICKETING
-- NO REROUTING ALLOWED AFTER TICKETING
-- ANY CHANGE FEE SHOULD BE COLLECTED
REFUNDABLE
CANCELLATIONS
BEFORE DEPARTURE
NOTE -
MORE THAN 7 DAYS BEFORE DEPARTURE 50 PER CENT
REFUND.
7 DAYS OR LESS BEFORE DEPARTURE NO REFUND.
NO-SHOWS NO REFUND.
FOR TICKETS ISSUED ON/AFTER 10JAN12 THEN THE FARE
PAID PLUS YR/Q WILL BE REFUNDED MINUS APPLICABLE
CANCELLATION FEE.
- ANY CHANGE SHOULD BE COLLECTED
REFUNDABLE
AFTER DEPARTURE
NOTE -
FOR TICKETS ISSUED ON/AFTER 10JAN12 THEN SAME
REFUND RULES APPLY TO YR/Q FUEL SURCHARGE AS ARE
APPLIED ON THE FARE SOLD.
- ANY CHANGE FEE SHOULD BE COLLECTED
REFUNDABLE
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Gisteren weekje vegas geboekt van 4 tot 11 juni. 326€ pp vanuit Brussel met United. Dit is alles inclusief voor ons omdat ik premier united member ben dus altijd een gratis koffer op united vluchten. Heen via Chicago en terug via newark en London. Bewust hiervoor gekozen omdat we dan pas om 11u in Vegas vertrekken. Alle opties met 1 tussenstop in dezelfde prijscategorie vertrokken om 6 of 7 u sochtends wat wij niet prettig vinden. En de reisbureau was ongeveer even lang.
Uiteindelijk heb ik via edraems.de geboekt want het was weer een heel vreemd gedoe met de ticketprijzen.
De vluchten die wij nu geboekt hebben waren alleen beschikbaar via de Amerikaanse united site. Die hadden ik gevonden op de Amerikaanse skyscanner. Op geen enkele andere zoekmachine (Amerikaans of Europees ) waren ze te vinden. En als je de prijzen op united.com gewoon opvroeg waren ze dubbel zo duur. Via skyscanner us werd ik echter wel doorgelinkt naar united.com us en kreeg ik de geadverteerde prijs. Wanneer ik echter doorheen het boekingsproces ging kreeg ik steeds een errormelding omdat ik voor de betaling naar de Belgische unitedsite altijd werd doorgelinkt en dan was de prijs ineens niet beschikbaar. Na lang zoeken en uiteindelijk via kayak.de bij edreams.de uitgekomen waar ik onze vluchten aan dezelfde prijs wel kon boeken.
Uiteindelijk heb ik via edraems.de geboekt want het was weer een heel vreemd gedoe met de ticketprijzen.
De vluchten die wij nu geboekt hebben waren alleen beschikbaar via de Amerikaanse united site. Die hadden ik gevonden op de Amerikaanse skyscanner. Op geen enkele andere zoekmachine (Amerikaans of Europees ) waren ze te vinden. En als je de prijzen op united.com gewoon opvroeg waren ze dubbel zo duur. Via skyscanner us werd ik echter wel doorgelinkt naar united.com us en kreeg ik de geadverteerde prijs. Wanneer ik echter doorheen het boekingsproces ging kreeg ik steeds een errormelding omdat ik voor de betaling naar de Belgische unitedsite altijd werd doorgelinkt en dan was de prijs ineens niet beschikbaar. Na lang zoeken en uiteindelijk via kayak.de bij edreams.de uitgekomen waar ik onze vluchten aan dezelfde prijs wel kon boeken.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Ruime voorwaarden hoor. 50% refund tot 7 dagen vooraf, lage penalty. Welke airline is dit? Vraag daar even na wat er nu precies wel en niet mag, Het is mij ook niet geheel duidelijk wat men met de rerouting regel precies wil afkaderen.Brigit schreef:Kan iemand me hier misschien mee helpen
Ik heb er achteraan gebeld. Gaat om een speciale fare voor de eerste 10 tickets per vlucht van icelandair, in ons geval van Amsterdam naar Seattle 2 augustus heen, 24 augustus terug. Tarief is zelfs inclusief 1 stuks ruimbagage! De rerouting gaat om het niet kunnen veranderen van begin en eindbestemming, datum is wel wijzigbaar tegen betaling van 110 euro per ticket en tariefverschil.roelb schreef:Welke airline is dit? Vraag daar even na wat er nu precies wel en niet mag, Het is mij ook niet geheel duidelijk wat men met de rerouting regel precies wil afkaderen.Brigit schreef:Kan iemand me hier misschien mee helpen
Ik ven er geloof ik wel happy mee, voor 2100 euro met drie personen incl bagage is een stuk goedkoper dan ik voor ogen had, zelfs als we nog extra beenruimte bijboeken.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Iemand ervaringen met de A350 van Lufthansa? Ik ben al stiekem een beetje aan het loeren naar tickets voor Denver (18/7-7/8) en zie mooie prijzen vanaf Brussel met Lufthansa. Dat scheelt behoorlijk met vertrek vanaf Schiphol, zo veel dat er nog makkelijk een treinreis en hotelkamer in Brussel vanaf kan. Nu lees ik dus wat 'negatieve' verhalen over de breedte van de stoelen, het zou wat krap zijn (3-3-3).
Ben dus benieuwd of er iemand al eens met dit vliegtuig en met Lufthansa die kant op is gevlogen...
Ben dus benieuwd of er iemand al eens met dit vliegtuig en met Lufthansa die kant op is gevlogen...
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Bij een A350 is de 3-3-3 opstelling minder vervelend dan in een 787, de A350 is breder dan de 787. Lufthansa is verder een top maatschappij.
- josea
- Amerikakenner
Hallo,
Wij hebben tickets vanaf Brussel naar Las Vegas (via Atlanta) met Delta Airlines.
Het betreft een light fare met alleen handbagage.
Als ik nu inlog op "mijn reis" dan kan ik stoelen vastleggen naar keuze (in de main cabin uiteraard) en volgens mij kost dat niets.
Iemand daar ervaring mee, kost dat inderdaad niets extra?
Als ik niets kies, worden ze dan gewoon toegewezen en zitten we dan ook bij elkaar?
Wij hebben tickets vanaf Brussel naar Las Vegas (via Atlanta) met Delta Airlines.
Het betreft een light fare met alleen handbagage.
Als ik nu inlog op "mijn reis" dan kan ik stoelen vastleggen naar keuze (in de main cabin uiteraard) en volgens mij kost dat niets.
Iemand daar ervaring mee, kost dat inderdaad niets extra?
Als ik niets kies, worden ze dan gewoon toegewezen en zitten we dan ook bij elkaar?
Bij Delta is dat inderdaad kosteloos. En ik denk (maar weet dat niet zeker) dat ze jullie dan wel bij elkaar zouden zetten ja.
Raymond
Ik vermoed dat je niet bij Delta hebt geboekt, maar bij KLM. Je hebt dus niet een Delta Basic Economy fare, maar een KLM "light" fare. Je ticketnummer zal beginnen met 074 (KLM), niet met 006 (Delta)
Dezelfde prijs, maar wel een subtiel verschil. Delta ziet die KLM fares namelijk niet als Basic Economy en ze boeken bij Delta ook niet in de "E" class. Dus kun je gewoon kostenloos stoelen selecteren en ben je volgens mij, als je elite status hebt, gewoon upgrade eligible, maar dat laatste staat nog op het lijstje om een keer te proberen.
Dezelfde prijs, maar wel een subtiel verschil. Delta ziet die KLM fares namelijk niet als Basic Economy en ze boeken bij Delta ook niet in de "E" class. Dus kun je gewoon kostenloos stoelen selecteren en ben je volgens mij, als je elite status hebt, gewoon upgrade eligible, maar dat laatste staat nog op het lijstje om een keer te proberen.
- josea
- Amerikakenner
Dat klopt inderdaad, vluchtnummer is KL6080 en ticket begint met 074.roelb schreef:Ik vermoed dat je niet bij Delta hebt geboekt, maar bij KLM. Je hebt dus niet een Delta Basic Economy fare, maar een KLM "light" fare. Je ticketnummer zal beginnen met 074 (KLM), niet met 006 (Delta)
Maar het belangrijkste is dus dat er geen kosten bijkomen als ik stoelen ga kiezen

Nog tips van iemand die dit vliegtuig kent (Vliegtuigtype: Boeing 767-300) of maakt dat allemaal niet zoveel uit..?
Volgens mij was de indeling 2-3-2.
Die kun je hier bekijken: https://www.seatguru.com/airlines/Delta ... 00ER_A.php
Raymond
Tja, de exit row seats, zowel links als rechts hebben enorm veel ruimte (21a/b/f/g, maar er zijn meer versies van de indeling in de 767. Die stoelen zijn wel preferred seats, die kun je vermoedelijk niet selecteren maar zijn alleen beschikbaar voor passagiers met status binnen Skyteam. Verder is alles hetzelfde. Hoe verder je vooraan zit, des te sneller je het toestel uit bent en niet achter alle mensen voor je in het toestel bij immigrations staat.
- josea
- Amerikakenner
Bedankt emootje en Roelb!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoe zijn de overstaptijden? Ik zie nu alleen nog een vlucht met ruim 18u heen en 7u terug overstappenbrigittf schreef:Net geboekt, via schiphol.nl Brussel- Orlando in de meivakantie retour voor € 218 p.p wel met overstap Heathrow- Gatwick met BA en Virgin. Tickets zijn er vanaf € 210,00 incl. bagage
-
- Amerika-ontdekker
4 uur en 40 minuten heen en 4 uur en 25 minuten terug
-
- Amerika-ontdekker
Voor de geïnteresseerde in een road trip in de meivakantie: Dusseldorf - Miami non-stop en New York Newark - Dusseldorf non-stop voor € 363 incl bagage. Gevonden via momondo.de, te boeken bij Lufthansa.
-
- Amerika-ontdekker
Zojuist geboekt:
Heen: 19 april 2019 DUS - MIA non-stop
Terug: 4 mei 2019 RSW (Fort Myers) - DUS non-stop
4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen)
Totaalprijs: € 1.609 = ca. € 402 p.p.
Incl. bagage
Gevonden via momondo.nl, geboekt bij schipholtickets.com
Duurder dan vorige jaren (toen € 300-€350 p.p.) maar dat heb ik wel over voor een rechtstreekse vlucht
Heen: 19 april 2019 DUS - MIA non-stop
Terug: 4 mei 2019 RSW (Fort Myers) - DUS non-stop
4 personen (2 volwassenen en 2 kinderen)
Totaalprijs: € 1.609 = ca. € 402 p.p.
Incl. bagage
Gevonden via momondo.nl, geboekt bij schipholtickets.com
Duurder dan vorige jaren (toen € 300-€350 p.p.) maar dat heb ik wel over voor een rechtstreekse vlucht

- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Kayak heeft sinds enige tijd een feature waarbij de kosten van een koffer bij het totaalbedrag wordt opgeteld. Dan denk je dat je meteen kan zien wat een ticket je met korting gaat kosten. Je moet aangeven hoeveel koffers je wil.
Stel in dit voorbeeld even met de prijzen van nu, het moment van checken: https://www.kayak.nl/flights/AMS-LAX/20 ... rt=price_a
444 euro voor het goedkoopste ticket via Schipholtickets. Zonder bagage, staat ook boven de prijs. Zweef je echter met je muis over de prijs van Expedia van 469 euro, dan staat erbij dat er een koffer inbegrepen is. Goeie deal denk je, voor 25 euro meer heb ik er een koffer bij. Maar even doorklikken naar Expedia en ik lees het volgende:
Dus dan even bij 'Incheckbagage' 1 aanklikken. Krijg ik eerst Expedia, met hetzelfde tarief als net, maar doorklikken leert dat er geen bagage bij zit.
Ik kan ook volgens de lijst met meer prijzen voor 659 bij SWISS boeken. 659 bestaat volgens Kayak uit 548 ticket, 102 bagage, 10 betaalkosten = 659.
Dus ik klik door naar SWISS. Krijg ik weer hele andere tarieven: 789 voor Light-tarief zonder bagage, 428 voor Saver-tarief met bagage. Onderaan de pagina staat:
Conclusie: het bagagesysteem bij Kayak rammelt. Je denkt dat je een tarief gaat boeken inclusief bagage, maar die zit er in de praktijk dus niet bij. Ik heb nu redelijk wat tarieven bij Kayak vergeleken en steeds kom ik op foute tarieven of tarieven zonder bagage. Er zijn redelijk wat mensen op dit forum die sites als Kayak, Skyscanner en Momondo gebruiken, maar Kayak werkt nog niet optimaal met de bagageregels die overal inmiddels ingevoerd zijn. Check dus goed wat je boekt en of de bagage daadwerkelijk inclusief is.
Ik vergelijk altijd de vergelijkers. Bij Momondo kost dezelfde vlucht overigens 405 bij Schipholtickets zonder bagage, bij Kayak 444.
Stel in dit voorbeeld even met de prijzen van nu, het moment van checken: https://www.kayak.nl/flights/AMS-LAX/20 ... rt=price_a
444 euro voor het goedkoopste ticket via Schipholtickets. Zonder bagage, staat ook boven de prijs. Zweef je echter met je muis over de prijs van Expedia van 469 euro, dan staat erbij dat er een koffer inbegrepen is. Goeie deal denk je, voor 25 euro meer heb ik er een koffer bij. Maar even doorklikken naar Expedia en ik lees het volgende:
Aanbieding inclusief koffer bestaat dus niet voor 469 euro, want er zit geen koffer bij.Bagagekosten
Bagagekosten bij online aankoop via Swiss International Air Lines
Handbagage: Gratis
1e stuk ruimbagage: € 52,00 t/m 23 kg
2e stuk ruimbagage: € 73,00 t/m 23 kg
Bagageinfo: Swiss International Air Lines
Dus dan even bij 'Incheckbagage' 1 aanklikken. Krijg ik eerst Expedia, met hetzelfde tarief als net, maar doorklikken leert dat er geen bagage bij zit.
Ik kan ook volgens de lijst met meer prijzen voor 659 bij SWISS boeken. 659 bestaat volgens Kayak uit 548 ticket, 102 bagage, 10 betaalkosten = 659.
Dus ik klik door naar SWISS. Krijg ik weer hele andere tarieven: 789 voor Light-tarief zonder bagage, 428 voor Saver-tarief met bagage. Onderaan de pagina staat:
Dus ik klik maar ff Saver-tarief aan, want dat zou inclusief bagage zijn. Kom ik op de volgende pagina op een tarief van afgerond 789 dus geen 428. Zonder bagage als ik weer een pagina doorklik dus + 100 euro.You can book your additional item of baggage online (23kg, circumference 158 cm), which saves you time and money.
1st additional item of baggage charge online and at check-in: CHF 60/EUR 50/USD 60/CAD 60.
Conclusie: het bagagesysteem bij Kayak rammelt. Je denkt dat je een tarief gaat boeken inclusief bagage, maar die zit er in de praktijk dus niet bij. Ik heb nu redelijk wat tarieven bij Kayak vergeleken en steeds kom ik op foute tarieven of tarieven zonder bagage. Er zijn redelijk wat mensen op dit forum die sites als Kayak, Skyscanner en Momondo gebruiken, maar Kayak werkt nog niet optimaal met de bagageregels die overal inmiddels ingevoerd zijn. Check dus goed wat je boekt en of de bagage daadwerkelijk inclusief is.
Ik vergelijk altijd de vergelijkers. Bij Momondo kost dezelfde vlucht overigens 405 bij Schipholtickets zonder bagage, bij Kayak 444.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19796 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties