Dat is best een ruime auto. Rijden er genoeg van rond in Nederland. Valt bij mijn weten onder een midsize suv. En daarnaast, je huurt een klasse. Geen specifiek model.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- Belenos
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Een RAV4, is zeker een intermediate suv. Maar het is wat dejong89 al zegt, je huurt een klasse. In het geval van de intermediate suv kom je dan uit op auto's als Rav4, een Ford Escape (hier de Kuga), Nissan Rogue (hier de QashQai), KIA Sportage, Hyunday Tucscon et cetera. Als je deze categorie te klein vindt, raad ik je aan een klasse hoger (standard suv) te boeken. Dan zit je in de categorie van de Ford Edge, Kia Sorento, Hyundai Sante fé et cetera.
Een compact suv is echt nog een slagje kleiner. Denk aan een Hyundai Kona, Kia Niro, Ford EcoSport. Daar zou ik inderdaad niet aan beginnen met twee grote kinderen.
Ok, bedankt voor de uitleg over de Rav4. Ik dacht dat ik hem bij een andere verhuurder bij de compacts had zien staan.
Vrienden van ons hadden een paar jaar geleden hier in NL een Rav4, dat vond ik toen niet een hele grote auto. Maar de Rav4 op Amerikaanse sites ziet er een stuk groter uit dan die van onze vrienden.
Als er maar 2 koffers in passen, dan zijn wij blij.
Zitten alle benodigde verzekeringen erbij, wanneer ik op avis.be boek met die code?
Vrienden van ons hadden een paar jaar geleden hier in NL een Rav4, dat vond ik toen niet een hele grote auto. Maar de Rav4 op Amerikaanse sites ziet er een stuk groter uit dan die van onze vrienden.
Als er maar 2 koffers in passen, dan zijn wij blij.
Zitten alle benodigde verzekeringen erbij, wanneer ik op avis.be boek met die code?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb via Hertz een Nissan Roque (of soortgelijke) geboekt. Ik ga er ook vanuit dat ik die krijg. Zoals hierboven als is genoemd, je boekt uiteindelijk een klasse. Stel dat ik kan kiezen, dus er zijn Fords, Toyota's en andere merken beschikbaar binnen de klasse, welk merk of model kan ik het best kiezen? Ruimte is voor mij niet belangrijk. Meer de technische snufje die er standaard op zitten. Ik neem aan dat de meeste huurauto's basis modellen zijn.
Op zoek naar een Amex referral link? PB mij.
- dejong89
- Amerika-expert
Ik ben zelf wel een fan van Ford en Chevrolet maar vind het vooral belangrijk hoe de auto er zelf uitziet. Schade/interieur/geur/De opties zijn echt verschillend en je krijgt niet altijd een basis model mee. Zo kregen wij in Denver een gloednieuwe Chevrolet Traverse mee met alle toeters en bellen, inclusief werkende wifi. Ik ga alleen de opties niet testen in de garage. Vaak kom ik er gedurende de eerste paar ritten vanzelf achter.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik ben alvast een beetje aan het rondkijken voor volgend jaar.
We willen dan een rondreis maken van 4 weken door Alaska/Yukon.
Ik heb gekeken voor autohuur in Whitehorse Canada en Anchorage, beide plekken kom ik uit op €4500
(voor een Midsize SUV)
Ook heb ik een Fly & Drive aangevraagd bij Exit reizen, gewoon om even te kijken wat voor prijs ik terugkreeg --> 2 personen € 6500
Ik weet dat Amerika duurder is geworden, maar dit is toch absurd?!
We willen dan een rondreis maken van 4 weken door Alaska/Yukon.
Ik heb gekeken voor autohuur in Whitehorse Canada en Anchorage, beide plekken kom ik uit op €4500

Ook heb ik een Fly & Drive aangevraagd bij Exit reizen, gewoon om even te kijken wat voor prijs ik terugkreeg --> 2 personen € 6500

Ik weet dat Amerika duurder is geworden, maar dit is toch absurd?!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Ikverzinnogweliets Toyota heeft standaard adaptieve cruise control en dat ie automatisch binnen de lijnen blijft. Dat zijn wel fijne functies.
- dejong89
- Amerika-expert
@Oenemeloentje Ik denk dat je nog te vroeg bent. Die prijzen zijn echt te hoog. Wij reden in 2019 18 dagen in een Pick up voor 450 dollar. SUV's waren destijds 1300. Dit was wel voor corona.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik heb een vraag over de extra gratis bestuurder als je huurt in Californie. Wij reizen volgend jaar met onze dochter en schoonzoon. Onze schoonzoon zal de hoofdbestuurder worden en mijn man de mede bestuurder. Dit staat erover in de wet wat betreft additional driver:
But since early 2022, a new law allows car rental companies in California to charge for additional drivers, provided that the additional driver isn't a parent, spouse, co-worker, child, sibling, or grandparent.
Mijn man is dus niet de vader maar de schoonvader van de hoofdbestuurder. Ik vraag me nu af of wij in dit geval toch extra moeten betalen. Wat denken jullie.
But since early 2022, a new law allows car rental companies in California to charge for additional drivers, provided that the additional driver isn't a parent, spouse, co-worker, child, sibling, or grandparent.
Mijn man is dus niet de vader maar de schoonvader van de hoofdbestuurder. Ik vraag me nu af of wij in dit geval toch extra moeten betalen. Wat denken jullie.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Ja vrees van wel, is geen parent, spouse, co-worker, child, sibling, or grandparent.
Zitten ook hier nog wel verschillen in tarieven:
Avis/Budget/Fox/Payless
There is no additional driver fee for a spouse or domestic partner. Other individuals will incur a per-day fee. Avis and Budget currently charge $13 per day at most locations but cap the fee at $65 per rental.
Hertz
There is a daily charge for all additional drivers, but if you are a member of Hertz Gold Plus Rewards, the fee is waived for a spouse or domestic partner. At corporate and participating licensee locations, the additional fee is approximately $13.50 per day with a maximum of $189.00 per rental for each additional driver.
AAA: Members can list additional drivers at no charge with Hertz, Dollar, or Thrifty when they book with the AAA discount code at participating U.S. and Canada locations.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zit nu op Chicago O'Hare te wachten bij de balie van Alamo. Na een week stad kom ik nu de midsize SUV ophalen.
Het is nu 12.00 uur maar heb gereserveerd om 1.00 pm ivm inleveren om 1.00 pm.
Bij Alamo rekenen ze doodleuk $ 30 als je een uur te vroeg bent (en een hele dag als je 4 uur of meer te vroeg bent).
Ze zeiden dat er geen extra kosten zijn binnen het halfuur, dus gebruik ik die tijd nu om deze ervaring te delen.
Het is hier overigens druk bij de car rental balies. Dinsdag is het indepence day dus veel Amerikanen nemen een extra lang weekend.
Daarnaast is er vandaag en morgen NASCAR racen in het park in Chicago.
Het is nu 12.00 uur maar heb gereserveerd om 1.00 pm ivm inleveren om 1.00 pm.
Bij Alamo rekenen ze doodleuk $ 30 als je een uur te vroeg bent (en een hele dag als je 4 uur of meer te vroeg bent).
Ze zeiden dat er geen extra kosten zijn binnen het halfuur, dus gebruik ik die tijd nu om deze ervaring te delen.
Het is hier overigens druk bij de car rental balies. Dinsdag is het indepence day dus veel Amerikanen nemen een extra lang weekend.
Daarnaast is er vandaag en morgen NASCAR racen in het park in Chicago.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hi all,
Ik zoek ook last minute een standard of premium SUV, van 27 juli tot 14 aug, vanaf Las Vegas. Heb wat zoekwerk gedaan, maar kom naar mijn gevoel nog niet de beste deals tegen. Iemand wel?
Ook moest ik op Alamo.de een vertrags-id invoeren bij een genoemde code, kan ik die ergens vinden?
Ik zoek ook last minute een standard of premium SUV, van 27 juli tot 14 aug, vanaf Las Vegas. Heb wat zoekwerk gedaan, maar kom naar mijn gevoel nog niet de beste deals tegen. Iemand wel?
Ook moest ik op Alamo.de een vertrags-id invoeren bij een genoemde code, kan ik die ergens vinden?
- dejong89
- Amerika-expert
Dat hoeft niet perse.
Us Travel: 1325 € ( Bij Alamo )
Happytoursusa: 1221 $ ( Bij Dollar )
Us Travel: 1325 € ( Bij Alamo )
Happytoursusa: 1221 $ ( Bij Dollar )
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat is dan (voor mij) nieuw. Afgelopen januari en september 2022 en juni 2022 de auto ook eerder opgehaald, ook eerder dan een half uur voor de oorspronkelijke ophaaltijd en dan wordt er inderdaad extra gereserveerd op je credit card. Maar bij ons was het zo dat als je hem dan weer inlevert voor de nieuwe ophaaltijd (wat bij ons vaak het geval is) dat dit verviel.Kobe Bryant schreef: ↑01 jul 2023, 19:08Ze zeiden dat er geen extra kosten zijn binnen het halfuur, dus gebruik ik die tijd nu om deze ervaring te delen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 05 jul 2023, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
@Pierre le Reynard Met de hier veel genoemde code THPPS30 maar 859 euro bij Alamo.de.
Mijn ful size suv reservering is ook weer gezakt met meer dan 100 dollar met bovengenoemde code op alamo.de
Van 1401 dollar naar 1293 dollar.
3 weken op LAS.
een standaard SUV is op dit moment duurder dan een ful size suv in mijn periode.
Van 1401 dollar naar 1293 dollar.
3 weken op LAS.
een standaard SUV is op dit moment duurder dan een ful size suv in mijn periode.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
En voor mij voor a.s. vrijdag is juist een standaard SUV goedkoper op LAS, er zijn geen full-size SUVs beschikbaar. En $858 voor 18d. Geen pijl op te trekken dus.
Oe, mooie deal met die THPPS30 code. Ik zie dat Alamo.de ook in december goedkoper is dan Hertz en ik nu gegarandeerd een standaard suv kan boeken (ford Edge or similar). Houd de hertz optie met PC natuurlijk open maar 691euro is geen slechte prijs voor 13 dagen. En ik heb nog even dus wie weet zakken de prijzen nog verder 
Oh en voor de mensen die denken: hé hij postte een tijdje geleden toch iets over een 2e bestuurder....in Florida is een echtgenoot altijd gratis als 2 bestuurder dus daar hoef ik verder ook geen zorgen om te hebben.

Oh en voor de mensen die denken: hé hij postte een tijdje geleden toch iets over een 2e bestuurder....in Florida is een echtgenoot altijd gratis als 2 bestuurder dus daar hoef ik verder ook geen zorgen om te hebben.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
- dejong89
- Amerika-expert
En als ik naar Boston kijk betaal ik met de THPPS30 code 2029 euro voor een misdize. Bij Hertz 925$
Ik heb het idee dat Vegas en LAX gevoeliger zijn voor schommelingen dan Boston.

Ik heb het idee dat Vegas en LAX gevoeliger zijn voor schommelingen dan Boston.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19888 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties