Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa plat

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: IJslandse aswolk legt vliegverkeer boven west Europa pla

Bericht door markro »

Geert, hartelijk dank voor jouw update.
Ik wens jou en jouw collega's veel succes bij jullie drukke werkzaamheden.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

hoi Katja,

als zij een 'confirmed booking' heeft voor KL605 (SFO) heeft, moet ze gewoon online kunnen inchecken. Dan hoeft ze alleen nog maar de bagage af te geven bij de Drop Off points in Vertrekhal 2. Het is wel mega mega mega druk. Dus adviseer haar maar om toch 2 of 2,5 uur voor vertrektijd op Schiphol te zijn.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

KLM-(en diverse andere airlines neem ik aan) vluchten starten weer vanaf 14.00u richting U.K.
KLM vluchten richting diverse Scandinavische landen nog cancelled vanweg het gesloten luchtruim.
Zo ook naar Duitse bestemmingen ivm gedeeltelijk gesloten luchtruim.

Ik ga zo weer naar Schiphol om weer zoveel mogelijk passagiers te kunnen helpen.

Mochten er mensen hier zijn met een KLM boeking (confirmed booking!) komende week, geef mij je achternaam/vluchtnummer/datum vertrek door. Dan kan ik tussen mn werk door even jullie status bekijken.
Markatja
Amerika-ontdekker

Bericht door Markatja »

Hoi Geert,

super bedankt voor je snelle reactie, ze gaat er steeds meer in geloven dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren morgen :P

Katja
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Gisteravond is nog het volgende nieuws binnengelopen bij de VRT redactie:

Een McDonnel Douglas MD11F van World Airlines (WO) zou beperkte schade opgelopen hebben tijdens een korte vlucht van Maastricht (MST) naar Oostende (OST). Na de vlucht werd de verplichte inspectie uitgevoerd en werd er vulkaanasse in de motoren teruggevonden, er zou sprake zijn van beperkte schade. Vandaag zal het toestel verder en beter onderzocht worden door experten die vandaag ingevlogen worden. WO heeft als gevolg hiervan enkele vluchten geschrapt.
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Na twee dagen "in de operatie" (sorry ik weet het is jargon :wink: ) ben ik maandag weer "gewoon" op kantoor begonnen. Je merkt dan gelijk dat je er toch iets verder vanaf staat, alhoewel je natuurlijk wel zag hoe stil het was. Voornamelijk in de aankomsthal en op de voorrijwegen, in de vertrekhal was het t/m maandag evengoed bedrijvig. Maar ..... gisteren barstte de gekte natuurlijk helemaal los. De rij voor het KLM-ticketoffice stond op een gegeven moment eind vertrekhal 4 en liep met extra slingers erin naar het KLM-ticketoffice in vertrekhal2 (ruim 5 uur wachten).

Onze collega's (o.a. floormanagers van de Luchthaven Schiphol) kwamen handen tekort dus wij (een aantal collega's op kantoor) boden aan om te komen helpen, we kregen in vertrekhal instructies en werden opgedeeld in groepjes. Niets vermoedend werden we gebriefd toen er zo'n grote grijze microfoon bij kwam hangen, later zag ik ons zelf terug bij Een Vandaag. (pfff... daar zit je ook niet op te wachten en ik sta er niet op ik maak er een foto van, zie hieronder)

Wij kregen de opdracht broodjes en drankjes uit te delen in de M-Lounge en M-Pier, hier waren nog een aantal passagiers (merendeel Koreanen geloof ik) maar ook een Amerikaan die daar maar op een stretcher lag en vertelde dat hij tenminste tot zondag! moest wachten eerder was er geen vlucht beschikbaar. Zielig gewoon. Verder had ik medelijden met de ouderen. Er schijnt een grote saamhorigheid tussen de mensen ontstaan te zijn, vriendschappen voor het leven zijn er gesloten. zo werd mij verteld. De mensen worden goed verzorgd, krijgen 3 maaltijden per dag, kranten, magazines en ondergoed en andere sanitaire benodigdheden.

Toen ik gisteren wegging verwachtten men toch 's avonds weer meer "gasten in slaapzaal M" (dan er op dat moment waren) omdat er kisten vanuit bijv. de VS binnenkwamen met transferpassagiers die uiteindelijk niet verder konden omdat "hun" vliegveld nog gesloten is.

Ik heb ook snel een paar foto's gemaakt (ook van de posters waar Geert het over had)
Met die poster wordt trouwens iets leuks gedaan tzt, men denkt aan behang ervan maken, of achter een grote glasplaat tegen een muur bijv.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Carin (pyca), jij ook hartelijk dank voor jouw update. De foto's geven een aardig beeld van deze ongewone situatie.
Ook jij veel succes gewenst met jouw werk.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

leuk dat je wat foto's hebt geplaatst Carin! Leuk idee wat ze misschien met die posters willen gaan doen ja

Het gaf mij en mijn collegae een ongelooflijke boost...om kei hard aan het werk te gaan voor die mensen.
Er waren zelfs passagiers in de M pier die het hadden over een grote reunie te houden volgend jaar op Schiphol van alle gestrande pax....haha...zie het al voor me!
Laatst gewijzigd door Geert1976 op 21 apr 2010, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Bedankt voor jullie updates Carin en Geert. E.e.a. geeft inderdaad een behoorlijk samenhorigheidsgevoel. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Leuk die foto's, geven een levendig beeld van de situatie.

Voor mezelf heb ik nog een vraag en misschien kunnen jullie die beantwoorden. Is het zo dat KLM en haar partners nu eerst vliegen en zorgen dat alle pax vervoerd worden en daarna pas de andere airlines aan de beurt komen? Wij vliegen bijvoorbeeld met United en vooralsnog zijn de Amerikavluchten van deze airline nog niet weer opgepakt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

KLM en de andere Sky Team partners(o.a. KLM /AirFrance/ DL/AZ/CZ/AM) zijn zeer flexibel dezer dagen elkaars passagiers mee te nemen. Daar United niet in de Groep zit, betwijfel ik dat SkyTeam pax zal meenemen van andere Groepen. Maar 100% zekerheid kan ik je daarin niet geven.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Enig idee wanneer de "andere groep" weer op Amsterdam mag vliegen?

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Geert1976
Amerikafan

Bericht door Geert1976 »

Nee, die informatie heb ik niet op het moment. Ik ga vanmiddag weer naar werk, ik zal eens kijken of ik informatie kan krijgen over United.

check united website...maar ik denk dat jij daar inmiddels "vaste klant" bent....;)
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

hekkie schreef: Wij vliegen bijvoorbeeld met United en vooralsnog zijn de Amerikavluchten van deze airline nog niet weer opgepakt.
Voorlopig staan zowel UA908 vanuit ORD naar AMS en UA946 vanuit IAD naar AMS nog steeds gepland volgens de info van UA... Vermoedelijk start UA dus vandaag haar operaties naar de EU terug op...

US & CO hebben dit gisteren reeds gedaan en lieten gecancelde vluchten toch doorgaan wat een wat exotischer materiaal op de luchthavens gaf.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Geert1976 schreef:Nee, die informatie heb ik niet op het moment. Ik ga vanmiddag weer naar werk, ik zal eens kijken of ik informatie kan krijgen over United.

check united website...maar ik denk dat jij daar inmiddels "vaste klant" bent....;)
Hoe raad je het zo..... :D

Ben benieuwd of je wat nadere info kunt krijgen over mijn vraag. Alvast bedankt voor de moeite.

Marjan

Edit: @ Bralo, ik heb dit ook gezien en ik hoop dat deze vluchten doorgaan.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Wij zijn dus op onze normaal geplande vlucht terug uit Boston. We zeiden al tegen elkaar dat als we gewoon 5 dagen waren gaan vissen en verder geen internet of kranten hadden gezien, we niet eens door hadden gehad dat er zoveel problemen waren geweest. Onze vlucht was niet eens vol. Er waren wel een aantal mensen die oorspronkelijk volgende week of van het weekend omgeboekt waren maar zelf naar het vliegveld waren gegaan en alsnog gewoon meekonden als standby. Onze vertraging naar huis toe liep uiteindelijk toch nog 3/4 uur op vanwege een verdacht pakketje in Utrecht, hoe wrang :wink:
Afbeelding
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Carin en Geert, enorm bedankt voor alle "inkijkjes" en berichtjes, ik voel me toch wel enorm bevoorrecht met al die informatie. Ik behoor niet bij de groep slachtoffers, maar leef wel erg mee met iedereen die hierdoor is getroffen, en ik vind het echt heel bijzonder om dit blikje achter de schermen te krijgen van jullie. Geweldig! :clap:
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik ga met Jasmino mee.
Je hebt er geen idee van hoe het er aan toe gaat op Schiphol als je gewoon thuis zit achter de geraniums :D

Echt super dat jullie ons hier op de hoogte houden van allerlei inside information en vooral de foto's geven een goed beeld weer.

Ik hoop dat alles weer zsm normaal verloopt voor zowel jullie als alle passagiers.

Complimenten! :thumbup:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Erg mooi te zien/ lezen hoe het achter de douane was. Lang geleden heb ik op schiphol gewerkt en ik kan me wel een klein beetje inleven in hoe het met zijn allen er aan oe zou gaan. UIteraard is de situatie wel erg uitzonderlijk maar geeft maar weer aan dat: wie goed doet goed ontmoet!

Fantastisch werk gedaan mensen! Succes de komende tijd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
bbeurden
Amerikakenner

Bericht door bbeurden »

Ben vanmorgen uiteindelijk op Schiphol aangekomen vanuit Israel met een tussenstop in Boedapest. Ik had een KLM vlucht, maar die was omgeboekt naar deze vluchten met Malev. Jammer was dat de aankomst in Boedapest gisteren was vertraagd en de vlucht naar Amsterdam wel op tijd weg ging, dus 1 extra nachtje Boedapest.
Wat mij vanmorgen opviel was de enorme rust op de C-pier. Bijna uitgestorven.
Veel waardering voor alle medewerkers die alles in goede banen proberen te leiden :thumbup:
Met name door de KLM duty-manager in Tel Aviv ben ik erg goed geholpen!
Bauke
Zie voor de links naar alle reizen: http://www.bbeurden.nl/
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Geert1976 schreef: Mochten er mensen hier zijn met een KLM boeking (confirmed booking!) komende week, geef mij je achternaam/vluchtnummer/datum vertrek door. Dan kan ik tussen mn werk door even jullie status bekijken.
Heel erg fijn dat je dit wilt doen, Geert. Mijn PB-tje is naar je onderweg, en alvast heel erg bedankt voor de extra moeite die je voor ons doet terwijl je het toch al zo druk hebt.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer