Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bendep
Amerika-newbie

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bendep »

@kevin123

Merci voor de tip. Pick-up locatie is La Guardia en de reviews op google liegen er niet om (tot uren wachten en meer negatieve reviews dan positieve reviews de laatste maanden. Lijkt mij de korting niet waard :(
RobinCarlo
Amerika-ontdekker

Bericht door RobinCarlo »

Fiesta68 schreef:
10 jul 2023, 10:05
@RobinCarlo : Dankzij jouw berichtje hebben we onze huurwagen (last minute) nog omgeboekt en zo kwamen we +- 150 usd goedkoper uit :thumbup:
Hebben we nog kunnen omboeken net voor vertrek, in onze park sleep & fly hotel in Dusseldorf :wink:
Graag gedaan!

Ikzelf heb nu al 4 keer geannuleerd en opnieuw geboekt, de prijzen in Portland fluktureren zonder enkele logica.
Dit weekend was het weer een flink stuk duurder... net gekeken, 500 dollar gezakt t.o.v. mijn laatste boeking, hoppa, weer geannuleerd en opnieuw geboekt. Als er nog een price drop inzit tegen september, dan komen we terug in de buurt van pre-covid prijzen :)
South-West road trip video: https://vimeo.com/147467466
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

bendep schreef:
11 jul 2023, 15:03
e reviews op google liegen er niet om
Ik zou dat zeker als indicatie meenemen maar het zegt ook niet alles, veel mensen droppen alleen een negatieve review op google (of een ander platform).
2018: Rondreis Zuid West-SF
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (sep 2024)
2025: Florida
2026: Hawaii (in de planning)
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

Hallo,

Mijn laatse reis naar USA dateerd ondertussen van 2018 omwille van zwaare ziekte, dus even geleden :? Ik verschiet nu wel even van de prijzen voor de autohuur. Misschien begin ik er te vroeg aan (mei 2024). Ik zit op zowat 2600 a 2700 euro voor een Fullsize SUV :shock: . Kan me niet herinneren dat ik dit vroeger betaald heb. Zijn dit normal prijzen sinds Covid of ben ik toch verkeerd bezig? Zit namelijk op rentalcars.com en Drive usa.de

Alle tips zijn welkom. Ik vermoed dat met uren lezen door alle topic het antwoord misschien ergens voor het rapen ligt maar ik zit nog aan de medicatie spijtig genoeg en kan me niet zeer lang concentreren, waarvoor mijn excuses als die vraag al 1000 x gesteld en beantwood is

alvast bedankt voor jullie hulp
groetjes
Daisy
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Daar valt heel weinig over te zeggen als je niet een klein beetje informatie geeft over waar je heen gaat, wanneer en hoe lang. Voor 8 weken autohuur op Hawaii vind ik het geen gekke prijs :wink:
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

mijn excuses, inderdaad helemaal vergeten details toe te voegen :crazy: . Was volledig van mijn melk denk ik
Het gaat om een reis van 04/05/24 tot 25/05/24, pick-up & drop off in Las Vegas (luchthaven). Alle verzekeringen inclusief + extra bestuurder.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

@Bushmaster bedankt voor de link. Die prijzen zijn inderdaad al een heel pak lager. Maar waar is de tijd dat ik voor 1200 euro een ford expedition 4WD had voor dezelfde periode. Wel in Denver ipv Las Vegas maar zou dat nou het verschil maken? Of is het gewoon zoveeeeel duurder geworden in het algemeen voor autohuur?

Ik herinner me ook nog dat ik soms al vrij vroeg een auto kon boeken aan vrij degelijk prijs maar dan net voor mijn vertrek soms nog zat te annuleren en herboeken omdat de auto ineens veel goedkoper was geworden. Gebeurd dit tegenwoordig nog? Of moet ik me erbij neerleggen dat deze prijs normaal is en ik niet veel minder zal moeten betalen
jeppiepruts
Amerikafan

Je bent denk ik nog wat te vroeg.
Ik huur deze zomer in het hoogseizoen een F150 of Ford Explorer voor 1200 euro. Geen 4x4. Maar komt toch aardig in de buurt. Geboekt in de afgelopen maanden (paar keer opnieuw na gedaalde prijzen). Ik betaalde daar eind 2022 nog 1600 euro voor. Op dit moment gaan de prijzen weer omhoog.
Het is wel duurder geworden in het algemeen, maar mijn ervaring is dat het niet extreem veel duurder is. Ik vind 50 euro per dag in ieder geval een prima prijs voor een dergelijke auto.
Als je even een stukje terug had gelezen, dan zie je in dit topic ook met regelmaat prima huurprijzen voorbij komen.
Zo nu en dan even controleren in de komende maanden dus....
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

@daisydpl
Je bent echt nog een beetje te vroeg. Ik volg al een tijdje de prijzen voor dezelfde periode en dan voor Salt Lake City en Las Vegas voor een midsize suv voor 23 dagen. Voor die maat zitten de prijzen voor 2024 momenteel rond 1800-2500 euro. De laagste prijs die ik voor dezelfde gegevens in mei/juni 2023 vond was 1078 via Ustravel. Avis zat met code N744100 op 1230 en Hertz met visa/mastercard code op 1264. Die prijzen verschenen ca 3 mnd vooraf en fluctueerden met de dag.
Mijn tactiek is om zodra het kan een redelijke prijs met goede voorwaarden (b.v betalen bij afhalen en annuleerbaar) vast te leggen en dan regelmatig de verhuursites langslopen voor betere prijzen. Daarnaast volg het forum want soms gebeurt er iets op een site waardoor er voor een korte periode droomprijzen verschijnen.
jeppiepruts
Amerikafan

Die ervaring met de meeste veranderingen in prijzen een maand of 3 voor vertrek (en tevens ook de laagste prijs) heb ik ook.
JaapofJake
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door JaapofJake »

Ik ben benieuwd of iemand het volgende weet. Als ik via hertz.com een huurauto wil reserveren van Seattle (22/7) naar Houston (30/8) geeft de website aan dat er geen voertuigen (meer) beschikbaar zijn. Maar als ik hetzelfde invul met code 510000 komen er wel auto’s tevoorschijn. Weet iemand hoe dit kan?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Welkom in de wondere wereld van autohuur!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Hinko schreef:
05 jul 2023, 19:14
Mijn ful size suv reservering is ook weer gezakt met meer dan 100 dollar met bovengenoemde code op alamo.de
Van 1401 dollar naar 1293 dollar.
3 weken op LAS.

een standaard SUV is op dit moment duurder dan een ful size suv in mijn periode.
Gisteren is de prijs weer gezakt naar 1233 dollar.
Nog even en ik krijg geld toe.
winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark »

Edit: misschien beter als los topic, excuus.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Voor mensen met een boeking via https://ustravel.nl/Amerika-reizen/Autohuur
prijzen zijn aangepast (goedkoper geworden) ik zou de boeking even checken.
Het gekke is dat voor mijn trip (oktober Las Vegas) de standaard SUV nu duurder is dan de Full-size SUV
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Goedenavond, wij vertrekken op 1 oktober naar Calgary en vertrekken daar vandaan ook weer op de 27e oktober. Met de bovenstaande tip :thumbup: kom ik bij US Car hire op 1600 Euro uit voor deze periode.

Bij Hertz, Avis e.d. verlies ik een beetje het overzicht met alle codes, landensites etc.

Vorig jaar via US Car Hire (Alamo) al eens een regular SUV (Ford Edge, werd Ford Explorer) gehuurd van SF naar Denver. Dat waren 17 dagen voor circa 1050 excl fee voor andere retourplaats.

Iemand nog een andere gouden tip of is die 1600 best een goede deal? Er is overigens maar een bestuurder nodig.

Bedankt alvast voor eventuele suggesties.

Groet,
Mark
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou je toch willen aanraden even bij Hertz te kijken met de 510K code. (in te vullen als 510000 bij Korting/CDP/Club-code:) Kan gewoon via hertz.nl

Wij hebben onze huurauto daar dit jaar ook vastgelegd, gaan ook naar Canada en het scheelde aanzienlijk met andere aanbieders. Alle verzekeringen zitten daar al bij in.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Als je perse een SUV wil hebben dan kom je ook met de 51k code op dat bedrag uit. Een VW jetta kost je 850 euro. Dat scheelt 50%. Wellicht het overwegen waard?
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door d_vdploeg »

Maar even hier, aangezien dit een topic is waar veel gelezen en gereageerd wordt. Voor de medeforummers die ook via Hertz huren:

Als je gold member bent moet je in de regel bij je eerste keer huur eerst langs de balie heb ik begrepen. Op mijn reservering staat ook standard counter.

Uit het autohuur statusmatch topic van @Wouterkaas staat dat je dit kunt omzeilen door een mailtje te sturen naar Veerle op het mailadres alpha_nl@hertz.com en te vragen of zij je reservering omzet naar gold canopy, zodat je direct door kunt naar de auto’s.

Of ik doe wat verkeerd, of het kan inmiddels niet meer, want ik heb inmiddels een mailtje terug van Veerle dat het niet kan en dat je de eerste keer naar de balie moet om je gold membership te activeren.

En ik dacht al dat ik dat ergens op het forum voorbij heb zien komen. Maar kan niet zo gauw vinden waar dat was, wellicht enkele pagina's terug in dit topic.

Goed om rekening mee te houden in ieder geval :thumbup:

En mocht ik iets verkeerd doen dan hoor ik het ook graag, want dat bespaard ons mogelijk een lange rij en/of een gesprekje aan de balie :wink:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 18 jul 2023, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer