Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

@Trom gisteren toch de C klasse bij Hertz geboekt na het lezen van je reactie :thumbup: . Dan kan het vanaf nu alleen maar goedkoper worden. Mijn man heeft al jaren PC status dus wie weet staat er een mooie auto tussen. Mocht ik nog een betere deal tegen komen voor SLC juni 2024 dan laat ik het hier weten.
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Elendan Ik hoop nog op een goede deal bij UStravel/Alamo.de (code THPPS30).
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Elendan »

@Trom staan we volgend jaar misschien wel naast elkaar aan de balie :lol:
reisverslagen: 2025 rondje Denver, 2024 rondje Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 rondje Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 rondje Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

@redeye

Sry voor al de vragen, maar alvast veel dank voor je hulp en antwoorden.
Mijn vrouw is vooral huiverig voor als t fout mocht gaan in Amerika, qua auto dan hè 😀.
Ik heb gezocht, maar kan t niet echt vinden denk ik, maar wat is t eigen risico in geval van een schade oid ?
En kan je dit afkopen of zeg je dat is zonde van je geld ?
Thx again !
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er is in de VS nooit een eigen risico, kan dus ook niet afgekocht worden.
Jeff24
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeff24 »

Hi,

Zouden jullie eens met ons mee willen kijken :)?

We willen op 17 september een auto ophalen (na onze vlucht, landen rond 17.00 uur) op SFO en de auto terugbrengen in San Francisco Union Square op 9 oktober (we reizen met twee kleine kinderen dus ik wil de kinderen, mijn vriendin en spullen afzetten bij het hotel en de auto dan na de middag terugbrengen.

Ik heb nu een boeking staan die ik kan annuleren van 885 dollar bij Sixt voor een Mid-Size SUV inclusief:

Rate includes all mls
Loss Damage Waiver (including theft
Loss Damage Waiver for collision damages, scratches, bumps and theft 24/7 roadside assistance phone line
Supplemental Liability Insurance
Loss Damage Waiver with an excess of 0.00 USD
Theft Protection with an excess of 0.00 USD

Denken jullie dat het goedkoper kan? Of misschien beter voor rond deze prijs of net wat meer? Twijfels zitten nog bij het formaat van de auto. Gezien we met twee jonge kinderen reizen hebben we wat meer baggage (zoals kinderdragers) en gaan we delen kamperen (dus tent, matjes etc..). Ook heb ik zelf geen ervaring met Sixt.

Ook nog snel een andere vraag. Wij landen rond 17.00 uur lokale tijd en heb mijn huurauto nu staan op 18.00 uur ophalen. Hierbij heb ik geen rekening gehouden met immigratie. Aanpassen van mijn boeking lukt niet gezien ik via Holiday Autos heb geboekt. Nu zit me dat niet lekker en ben benieuwd of het missen van je tijdslot (Sixt geeft aan 60 minuten aan te houden met het vasthouden van je auto) nog voor problemen kan zorgen. Het laatste wat ik wil is stressen met vermoeide kinderen :).

Dank voor jullie hulp
Jeff
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Georgie schreef:
18 jul 2023, 21:55

Coyote goed om te weten van ORD. Dan weet ik dat idd vast en is het geen teleurstelling als ik niet mag kiezen. Wel jammer hoor haha. Had zo'n zin in gewoon eens zelf een keuze te maken daarin.
Volgens mij is het vanaf nu mogelijk om wél zelf te kiezen bij Alamo op ORD.

Op 12:00 zie je Alamo voorbij komen

https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Zou ik theoretisch dezelfde prijs moeten krijgen (meen zoiets te hebben gelezen hier) via Ustravel in vergelijking met Alamo.de (THPPS30) en Germanwho.com? Die laatste twee geven een vergelijkbare prijs tov elkaar.

Bij die laatste twee komt het dus 300 euro lager uit dan bij Ustravel. Bij Ustravel zie ik geen mogelijkheid om die kortingscode in te geven, maar misschien kijk ik met mijn neus...

Overigens gaat het om een Standard SUV (Ford Edge), Calgary van 1-10 t/m 26-10.

Kan het overigens kloppen dat er in Canada wel sprake is van eigen risico itt de VS?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Canada heeft inderdaad wel een eigen risico.
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Robotjoek1970 Geen enkel probleem. We zijn hier om elkaar te helpen.
Bedoel je met fout gaan dat de auto schade krijgt of dat er geen beschikbare auto is bij het ophalen?
Zoals @Harry hierboven benoemde is er in Amerika geen eigen risico. Laat je dus ook bij het ophalen van de auto door een overijverige medewerker geen extra verzekering aanpraten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Markd1973 schreef:
23 jul 2023, 00:40
Zou ik theoretisch dezelfde prijs moeten krijgen (meen zoiets te hebben gelezen hier) via Ustravel in vergelijking met Alamo.de (THPPS30) en Germanwho.com? Die laatste twee geven een vergelijkbare prijs tov elkaar.

Bij die laatste twee komt het dus 300 euro lager uit dan bij Ustravel. Bij Ustravel zie ik geen mogelijkheid om die kortingscode in te geven, maar misschien kijk ik met mijn neus...
Ik weet niet of je bij beide dezelfde prijs 'moet' krijgen. Volgens mij kan daar best verschil in zitten. Dan zou ik boeken waar je de laagste prijs krijgt. Bij USTravel kun je geen kortingscode opgeven. Doordat je bij partners.rentalcar.com/ustravel-nl/ boekt krijg je al korting.

Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 23 jul 2023, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jeff24 schreef:
22 jul 2023, 15:48
Denken jullie dat het goedkoper kan? Of misschien beter voor rond deze prijs of net wat meer? Twijfels zitten nog bij het formaat van de auto. Gezien we met twee jonge kinderen reizen hebben we wat meer baggage (zoals kinderdragers) en gaan we delen kamperen (dus tent, matjes etc..). Ook heb ik zelf geen ervaring met Sixt.

Ook nog snel een andere vraag. Wij landen rond 17.00 uur lokale tijd en heb mijn huurauto nu staan op 18.00 uur ophalen. Hierbij heb ik geen rekening gehouden met immigratie. Aanpassen van mijn boeking lukt niet gezien ik via Holiday Autos heb geboekt. Nu zit me dat niet lekker en ben benieuwd of het missen van je tijdslot (Sixt geeft aan 60 minuten aan te houden met het vasthouden van je auto) nog voor problemen kan zorgen. Het laatste wat ik wil is stressen met vermoeide kinderen .
Of het goedkoper voor een Midsize SUV kan weet ik niet, kwestie van goed zoeken op internet. Zie ook de vele tips op dit forum in de autohuur topics. Overigens zou ik persoonlijk nooit bij Sixt huren. En wel om het volgende: ze beperken het aantal staten waar je met je huurauto mag rijden. Dat zou voor mij al een no-go zijn. Voor Californië geldt het volgende bij Sixt:

California: Arizona, Colorado, Nevada, New Mexico, Oregon, Texas, Utah, Washington, British Columbia (CA)

Kom je enkel in die staten (incl. Californië zelf) dan is het in principe geen probleem, ik zou echter nooit aan deze voorwaarde gebonden willen zijn.

Je geeft aan de auto 'na de middag' in te willen leveren. Houd je rekening met het feit dat Sixt Union Square om 17:00 u sluit?

Waarom huur je dan niet een Standard SUV (of groter) als je twijfels hebt qua formaat? Je maakt vele kilometers in de huurauto dus als je twijfelt aan het formaat zou dat wel het laatste zijn waarop ik zou willen besparen.

Heb je Holiday Autos al benaderd om je ophaaltijd aan te laten passen? Anders annuleren en opnieuw boeken. Ik houd meestal 1,5 uur na aankomst aan als ophaaltijd. Waarbij het wel verschil maakt of ik eerst een tussenstop heb gemaakt of de afhaallocatie mijn 'port of entry' is in Amerika. Heb je eerder een tussenstop gemaakt dan kan ophaaltijd sneller na aankomt. Ik weet niet hoe streng Sixt met die 60 min. speling omgaat. Bij andere verhuurders weet ik dat dat in de regel nooit een probleem is. Kom je later aan dat de afgesproken tijd (ik ben wel eens 5 uur later aangekomen) dan kun je nog steeds je gereserveerde auto ophalen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Robotjoek1970
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Robotjoek1970 »

@redeye
En die hulp word zeer gewaardeerd !
En t gaat haar vooral om wat als je schade rijd, vanwege de horror verhalen die je wel eens hoort, maar ze is gerustgesteld door je antwoorden, en die van anderen.
Ze vind de prijs soort van 2 good 2 be true.....
En neem aan dat als die grote bak r niet is, dat je wel iets vergelijkbaars mee krijgt ?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Je hebt altijd recht op de klasse die je boekt. Kleiner zullen ze je niet meegeven. Groter vaak wel. Maar tot nu toe (klop klop) hebben wij altijd de of een gewenste auto meegekregen. Soms in het extreme. Zo boekten we op Hawaii een Toyota Corolla en deze was er niet. Of we bezwaar hadden tegen een cabrio.

nee hoor :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Coyote schreef:
23 jul 2023, 11:34
Markd1973 schreef:
23 jul 2023, 00:40

Ik weet niet of je bij beide dezelfde prijs 'moet' krijgen. Volgens mij kan daar best verschil in zitten. Dan zou ik boeken waar je de laagste prijs krijgt. Bij USTravel kun je geen kortingscode opgeven. Doordat je bij partners.rentalcar.com/ustravel-nl/ boekt krijg je al korting.

Roland
Ik had om de een of andere reden het idee dat ze van dezelfde voorwaarden gebruik maakten ofwel dezelfde kortingscodes gebruikt werden. Niet dus. Maar bedankt voor het ophelderen!

Voor Calgary in oktober lijkt dan echt wel de conclusie dat voor een Standard SUV, Alamo.de met de THPPS30 code de goedkoopste is. Voor -kort de bocht- hatchbacks en sedans is het Hertz met de 510000 code.
A&A
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door A&A »

Jeff24 schreef:
22 jul 2023, 15:48
Hi,

Zouden jullie eens met ons mee willen kijken :)?

We willen op 17 september een auto ophalen (na onze vlucht, landen rond 17.00 uur) op SFO en de auto terugbrengen in San Francisco Union Square op 9 oktober (we reizen met twee kleine kinderen dus ik wil de kinderen, mijn vriendin en spullen afzetten bij het hotel en de auto dan na de middag terugbrengen.

Ik heb nu een boeking staan die ik kan annuleren van 885 dollar bij Sixt voor een Mid-Size SUV inclusief:

Rate includes all mls
Loss Damage Waiver (including theft
Loss Damage Waiver for collision damages, scratches, bumps and theft 24/7 roadside assistance phone line
Supplemental Liability Insurance
Loss Damage Waiver with an excess of 0.00 USD
Theft Protection with an excess of 0.00 USD

Ook nog snel een andere vraag. Wij landen rond 17.00 uur lokale tijd en heb mijn huurauto nu staan op 18.00 uur ophalen. Hierbij heb ik geen rekening gehouden met immigratie. Aanpassen van mijn boeking lukt niet gezien ik via Holiday Autos heb geboekt. Nu zit me dat niet lekker en ben benieuwd of het missen van je tijdslot (Sixt geeft aan 60 minuten aan te houden met het vasthouden van je auto) nog voor problemen kan zorgen. Het laatste wat ik wil is stressen met vermoeide kinderen :).

Dank voor jullie hulp
Jeff
Het kan aanzienlijk goedkoper met AutoEurope; €685 voor een SUV en € 780 voor een grote auto.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Die van 685 EUR betreft wel een IFAE, oftewel een elektrisch aangedreven midsize SUV. Dat lijkt me voor een roodtrip niet het meest ideale vervoersmiddel. Dan kun je denk ik beter voor een paar tientjes meer de niet-elektrische klasse kiezen.

Op de website van Auto Europe staat het verschil niet duidelijk vermeld, op de websites van andere brokers wel. Al zal de genoemde voorbeeldauto 'CHEVROLET BOLT ELECTRIC' al wel een belletje laten rinkelen bij veel klanten.
Jeff24
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeff24 »

Dank voor de reacties. Heb de huidige boeking nu voor 690 euro en ga ervaren hoe Sixt is. Blijven in Californië dus dat is voor ons geen dealbreaker. Nu hopen dat de Mobile Check-In werkt (rijbewijs heb ik iig kunnen uploaden).
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@Robotjoek1970 Dat gevoel dat het ‘too good to be true’ is, had ik in het begin ook. Ik moet zeggen dat ik me nu helemaal geen zorgen meer maak. Die prijs is al sinds november 2022 tot nu hetzelfde.
Daarnaast krijg je inderdaad altijd je geboekte klasse. Is deze niet beschikbaar, dan kunnen ze je een hogere klasse meegeven.
Deze Hertz locatie is wel een kleinere locatie, dus ik denk niet dat ze 5 auto’s uit die klasse beschikbaar hebben waar je uit kunt kiezen. Maar stel nou dat je een auto meekrijgt die toch tegenvalt, kun je er mee naar een grotere Hertz locatie rijden (bijv LAX) en omruilen. Deze tip heb ik ook op dit forum gekregen. Duidelijk zeggen bij binnenkomst dat je de auto komt omruilen en niet inleveren. Volgens andere forumleden zullen ze amper vragen naar de reden, maar je zou bijvoorbeeld altijd kunnen zeggen dat het stuur trilt als je op hoge snelheid rijdt en je dat niet heel prettig vindt.

Wij gaan zelf in september diezelfde klasse auto ophalen bij Hertz Culver City, dus ik kan het je altijd laten weten hoe het gegaan is en welke auto we meekregen.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben in juni na een dag onze auto omgeruild omdat we de stoelen niet lekker vonden zitten....
En daar keek werkelijk niemand gek van op!

(we hadden een Santa Fe en ook na allerlei standen van de stoelen uitgeprobeerd te hebben kwamen we tot de conclusie dat de zitting voor ons te kort was. Voelde wel als een 'eerstewereldprobleem', maar was een prima reden dus om om te ruilen!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer