Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel III)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Re: Het Centrale ESTA topic (deel III)
Tja, momenteel reis ik steeds met max 2 weken notificatie af. Of dat volgend jaar rustiger gaat worden valt nog te bezien. Daarnaast woon ik nu in DL, dus paspoort aanvragen is ook al iets lastiger dan voorheen.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
Hallo allemaal ! Eerder dit jaar is de plaats waar ik woon gefuseerd met 2 buurdorpen, samen vormen zij nu één gemeente. In mijn onlangs nieuw verkregen paspoort staat de naam van deze nieuwe fusiegemeente, bij het aanvragen van m'n ESTA heb ik echter de naam van het dorp gebruikt (gewenning). Mijn vraag is dan ook moet de aan de CBP verstrekte plaatsnaam overeenkomen met die in het paspoort ? Esta is inmiddels goedgekeurd maar wil niet riskeren dat ik bij controle in de problemen kom.
Dank !
Dank !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
In februari heb ik mijn ESTA aangevraagd en ik ben welkom in de USA (Yay
) alleen vroeg ik mij af of ik nog iets moet uitprinten of dat de ESTA digitaal afgehandeld wordt op het vliegveld. Hoe kan namelijk de Customs and Border Protection (CBP) officer zien dat ik mijn ESTA heb ingevuld?

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Je airline weet of je een ESTA hebt op basis van het matchen met de ingevulde API gegevens en je hoort 't wel voor vertrek op het vliegveld als je geen goedgekeurde ESTA hebt want dan mogen ze je niet meenemen. Bij aankomst in de US moet je een formulier invullen of als je al eerder geweest bent een aantal vragen op een kiosk terminal. Of er bij aankomst nog iets met ESTA gebeurt weet ik niet maar is mij in al die keren nooit gevraagd. ESTA is er vooral voor om te controleren of je mag vertrekken.
Voor zover mij bekend moet je alleen als je via Madrid naar de VS reist een uitgeprinte ESTA goedkeuring laten zien. Ik heb voor de zekerheid onze ESTAs altijd in pdf op m'n phone staan, maar in al die reizen, behalve die ene via Madrid met AE, nog nooit hoeven laten zien.
Voor zover mij bekend moet je alleen als je via Madrid naar de VS reist een uitgeprinte ESTA goedkeuring laten zien. Ik heb voor de zekerheid onze ESTAs altijd in pdf op m'n phone staan, maar in al die reizen, behalve die ene via Madrid met AE, nog nooit hoeven laten zien.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
@harryh Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben ook van plan om alle documenten digitaal en uitgeprint mee te nemen voor de zekerheid. Het is ons de aller eerste keer dat wij naar Amerika gaan, erg spannend dus!
Even voor de duidelijkheid: een esta is een toestemming om af te reizen naar de VS. Of je welkom bent in de VS merk je pas bij de paspoortcontrole.
Je bent niet verplicht de goedkeuring uit te printen. Ook ben je niet verplicht om het bij je te hebben. En je bent zeker niet verplicht om het te tonen, waar dan ook. Je print het uit voor je administratie, het is absoluut geen officiele document. Het is gewoon een vodje papier zonder juridische waarde.
Je bent niet verplicht de goedkeuring uit te printen. Ook ben je niet verplicht om het bij je te hebben. En je bent zeker niet verplicht om het te tonen, waar dan ook. Je print het uit voor je administratie, het is absoluut geen officiele document. Het is gewoon een vodje papier zonder juridische waarde.
Hallo allemaal,
Een vraagje. Ik vertrek 26 juli voor de eerste keer naar Amerika. Ik heb mijn ESTA enkele dagen geleden aangevraagd en met Paypal betaald. Krijg je daar een bevestigingsmail van dat het is goedgekeurd of iets dergelijks?
Alvast bedankt.
Een vraagje. Ik vertrek 26 juli voor de eerste keer naar Amerika. Ik heb mijn ESTA enkele dagen geleden aangevraagd en met Paypal betaald. Krijg je daar een bevestigingsmail van dat het is goedgekeurd of iets dergelijks?
Alvast bedankt.
Lees anders even deze topic door, want het is al 10tallen keren ter spraken gekomen!
Heb je op de officiele esta-site je esta aangevraagd?
- Bushmaster
- Amerika-expert
neeKrijg je daar een bevestigingsmail van dat het is goedgekeurd of iets dergelijks?
Je hebt een confirmation number, daarmee kun je naar de website gaan om je status te bekijken.Valheru schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door M Kactus op 12 jun 2017, 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Volgens mij heb je je ESTA via een tussenpersoon aangevraagd want zover ik weet kan je dit namelijk niet betalen met paypal via de officiele website. (edit: blijkbaar kan het wel!) Dus dan moet je informeren bij de tussenpersoon die dit regelt.Valheru schreef:Hallo allemaal,
Alvast bedankt.
https://help.cbp.gov/app/answers/detail ... how-to-pay (bijzonder dat paypal als betaalmiddel er niet bij staat terwijl het wel kan

Laatst gewijzigd door vinceG op 12 jun 2017, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Je kunt tegenwoordig gewoon met Paypal betalen..
-
- Amerikakenner
Ow wel? Ik heb mijn nieuwe esta nog niet aangevraagd en dus heb het even gecheckt via de esta website en ook de link gekopieerd in mijn bericht, maar op hun help pagina staat paypal er niet bij
In ieder geval wel handig dat het dan ook met paypal kan! Dan moet ik mijn opmerking terugnemen.

In ieder geval wel handig dat het dan ook met paypal kan! Dan moet ik mijn opmerking terugnemen.
-
- Amerikakenner
Ik ben gelijk maar even mijn ESTA gaan aanvragen en zag hier dat je dus met paypal kan betalen. Fijn!
Maar wat ik ook zag is een vraag over je aanwezigheid op social media. Deze vraag staat nog als optioneel.
Mijn vraag aan jullie wie dit netjes ingevuld heeft of sla je het over?
Maar wat ik ook zag is een vraag over je aanwezigheid op social media. Deze vraag staat nog als optioneel.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik heb het niet ingevuld, alleen de verplichte velden vul ik in.
En dat zou ik iedereen ook aanraden, nooit velden invullen die niet verplicht zijn.Harry schreef:alleen de verplichte velden vul ik in.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Hallo allemaal,
Hartelijk dank voor de antwoorden. Het was wel degelijk via de officiële site en via Paypal (zoals hier herhaaldelijk gezegd dat het wel sinds kort mogelijk is). Ik heb ondertussen de status gecheckt en het is goedgekeurd. Goed nieuws!
Hartelijk dank voor de antwoorden. Het was wel degelijk via de officiële site en via Paypal (zoals hier herhaaldelijk gezegd dat het wel sinds kort mogelijk is). Ik heb ondertussen de status gecheckt en het is goedgekeurd. Goed nieuws!
Natuurlijk ingevuld. Ik heb niets te verbergen en 'ze' weten toch al wel wie er achter welk account zit.vinceG schreef: Deze vraag staat nog als optioneel.
Niet invullen is dan een reden tot nader onderzoek dan.
Ik heb nog nooit de optionele vragen ingevuld en dat heeft nooit tot problemen of extra vragen geleid.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19868 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 3 Reacties