Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dave_m
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 8 (info in 1e bericht)

Bericht door Dave_m »

Ik zie dit in de voorwaarde van auto europe bij Budget staan:

*Schade aan banden en glas is gedekt via Auto Europe in de door u geboekte huurperiode. De verhuurder zal indien er schade is, deze aan u doorbelasten. Auto Europe restitueert de schade eerst na afloop van de huurperiode.

*Alleen de reparatiekosten tot een bedrag van EUR 800,- worden vergoed. Administratiekosten aangaande de reparatie, afsleepkosten en toeslagen voor verloren huurdagen worden niet vergoed.

Ik snap het niet helemaal. Bij alamo, Hertz en Dollar staat dit namelijk niet. En lijkt dit allen niet te gelden.
MarkW
Amerika-newbie

Bericht door MarkW »

Goedenavond,

Wij willen graag een rondreis maken die begint in New York en eindigt in Orlando, Florida.

Nu viel het mij op dat de autohuurprijzen ontzettend hoog zijn in vergelijking met eerdere rond reizen die wij hebben gedaan. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat we een hoge one way fee moeten betalen omdat we de auto ophalen in New York en in een andere staat, Florida, weer inleveren.

Heeft er iemand ervaring mee of deze fees te omzeilen zijn, of waar je het beste een auto kan huren Als je hem niet in dezelfde staat weer inlevert?

We horen het graag !
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

New York is gewoon erg duur. Kijk eens of je bijvoorbeeld eerst met de trein naar Philly of DC kan en daar een auto huurt. Waarschijnlijk al een stuk goedkoper.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Newark airport kan per trein makkelijk bereikt worden, en stukken goedkoper.
TeeTeeTee
Amerika-ontdekker

Bericht door TeeTeeTee »

@MarkW: precies wat analogkid zeg: probeer het eens in Washington DC.. .ik heb vaker gehoord/gelezen dat de kosten daar stukken lager liggen dan het ontzettend dure NYC.

Slightly off-topic: Ik blijf de "one way fee" kosten van de verhuurders een raar iets vinden.
Bij mijn Route 66 trip (Chicago --> LA) kreeg ik een auto mee met met Wisconsin tags, en andere Nederlanders die we onderweg spraken hadden auto's met California, Colorado en zelfs een Florida tag (die ze ook kregen bij aankomst in Chicago!)

Met andere woorden: het "kost" de verhuurders niets extra... ze geven "mijn" Wisconsin auto bij aankomst in LA gewoon mee aan een andere toerist, die mogelijk richting het oosten rijdt...of niet, who cares. Het kost de verhuurders niets extra.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Maar het levert ze wel extra op en dat vinden ze veel belangrijker. :wink:
Groet,

Old Faithful
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

TeeTeeTee schreef:
Met andere woorden: het "kost" de verhuurders niets extra... ze geven "mijn" Wisconsin auto bij aankomst in LA gewoon mee aan een andere toerist, die mogelijk richting het oosten rijdt...of niet, who cares. Het kost de verhuurders niets extra.
Haha!! Wat je al zelf zegt, who cares?? Nou de aut0verhuurder in ieder geval helemaal niks. Die wil gewoon zoveel mogelijk geld aan je zien te verdienen. Letterlijk links- of rechtsom en het zal ze jeuken of jij dan naar links of naar rechts rijdt.

Heb vorig jaar in SF een auto bij Alamo zien staan met een Canadees kenteken...

Welcome to America!!
flex123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door flex123 »

Weet er iemand toevallig in welke categorie de camaro zit bij budget in de standard sport of in de standard elite coupe? Kan het niet vinden op google.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

De budget website wel

Standard Elite Coupe
https://www.budget.com/en/cars/vehicles/us/xs
DaanO
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door DaanO »

Voor onze aankomende autohuur bij Alamo aan LAX heb ik vandaag het inchecken + Skip the Counter succesvol afgerond. In de mails die daarop volgen lees ik het volgende:
All renters and additional drivers must be 21 or older, have a valid driver's license and a major credit card in their name.
Dit is nieuw voor mij, ik was onder de indruk dat de kredietkaart enkel voor de hoofdbestuurder verplicht is (zo wordt het ook op andere sites vaak vermeld).
Onze reservering is eigenlijk via Alamo.de/co.uk en zij maken ook geen melding over deze vereiste. Hun policy bevat volgende tekst:
Richtlinien für zusätzliche Fahrer
Zusätzliche Fahrer müssen beim Abholen des Wagens anwesend und unter Vorlage Ihres gültigen Führerscheins auf dem Mietvertrag vermerkt werden.
We hebben het Skip-the-counter ticket al, wat wordt er verwacht bij het buitenrijden? Enkel rijbewijs & CC hoofdbestuurder + ticket? Rijbewijs alle bestuurders? CC alle bestuurders?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

We hebben het Skip-the-counter ticket al, wat wordt er verwacht bij het buitenrijden? Enkel rijbewijs & CC hoofdbestuurder + ticket? Rijbewijs alle bestuurders? CC alle bestuurders?
Procedure hierin lijkt net zo veranderlijk als het weer,
meestal is het: creditcard van "hoofdbestuurder" en rijbewijs van alle bestuurders bij uitrijden van de parkeergarage,
laatste keer was alleen rijbewijs en creditcard van hoofdbestuurder voldoende.

Dat iedereen z'n creditcard moest tonen heb ik nog nooit meegemaakt.
sanook
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door sanook »

Ik snap het nut daarvan ook niet. Hoofdbestuurder lijkt me voldoende, die is als enige verantwoordelijk voor de huur/(on)kosten toch ?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Niet bij een ongeval, dan is de bestuurder die op dat moment rijd aansprakelijk.
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

Ja, maar dat heeft toch geen relatie met een CC van de extra bestuurders ? Als ze aangemeld zijn als extra bestuurders zijn ze ook verzekerd dus zal een aanrijding geen CC transacties opleveren lijkt mij.
DaanO
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door DaanO »

Super vreemd allemaal. Ondertussen even gebeld met Alamo NL (een Nederlandse medewerker aan de lijn hebben is op zich wel handig), daar waren ze heel duidelijk over het "CC voor hoofdbestuurder wel nodig, niet nodig voor medebestuurders" voor autohuur in de USA. Tegelijkertijd gechat met Alamo.com (op Facebook), daar vroegen ze specifiek naar de afhaallocatie en refereerden ze naar dezelfde tekst als hierboven om aan te geven dat extra bestuurders ook een CC moeten voorleggen (zonder verdere verklaring waarom). Tegelijk heb ik ook even geïnformeerd waarom dit niet vermeld is bij de FAQs op hun website, dit was het antwoord:
If you are booking directly on our site, once you selected the location and the pick up dates/time, you should see a list of vehicles and prices. When you look to your right, there is a blue hyperlink labeled "Policies & Help". When you click on it, you'll see a category of policies. You will see where it says "Additional Driver". If you would've clicked on that, it states the policy there.
Het punt is dus dat ik niet direct bij hun geboekt heb (eigenlijk dus via een derde partij) en dat die derde partij die informatie niet toont. Bij het inchecken (wel op Alamo.com) kreeg ik dan opeens wél die informatie te zien ;). Voorlopig ga ik nog proberen om de bestuurder waar het om gaat toch een CC te laten aanvragen, just to be on the safe side. Jullie ervaringen over deze kwestie zijn nog altijd meer dan welkom.
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc »

Zojuist probeer ik via Alamo een auto te huren (Alamo.com) en wanneer ik NIET inlog kost een cabrio voor 2 weken 795 USD , wanneer ik inlog o ALAMO insider bijna 4200USD.

In beide gevallen is de zoekopdracht identiek; en ook wanneer ik NIET inlog vul ik in dat ik inwoner van Nederland ben.

Is er iemand die hier een verklaring voor heeft ? ik snap het namelijk niet.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
noname4
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door noname4 »

Domme vraag tussendoor: ik kan straks toch gewoon met de huurauto de goedkoopste benzine tanken (loodvrij) en dan begrijp ik dat je vooraf naar de kassa moet om aan te geven hoeveel gallons je dan nodig hebt. Hoeveel gallons gaan er zo ongeveer in een tank? En dan kan ik met cc betalen neem ik aan.
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Ja over het algemeen kun je gewoon goedkoopste loodvrije benzine tanken. Vaak heb je een creditcardmachine aan de pomp. Die werkt helaas niet altijd bij een buitenlandse kaart maar probeer het vooral. Als hij om een zipcode vraagt voer dan je eigen postcode kn met een 0 er voor of vijf keer een 0 dat wil ook wel eens werken. Als je niet aan de pomp kan betalen dan kun je inderdaad binnen betalen. Daar geef je een bedrag aan. Moeilijk te zeggen hoeveel gallon, ligt maar net aan de auto die je mee hebt. Geef gewoon ene bedrag, bv 40’dollar. Na 40 dollar stopt de pomp. Mocht de pomp stoppen voor je de 40 aantikt dan wordt het gewoon verrekend want ze reserveren in eerste instantie die 40
op je kaart en rekenen daarna het werkelijke bedrag af. Bij kleinere pompen loop ik ook wel eens naar binnen en vraag of ze de pomp willen starten en hang ik wat rond in de winkel terwijl mijn man tankt, soms willen ze dan mijn creditcard hebben die ze bij de kassa neerleggen tot het moment van afrekenen.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Vin.cent

Bericht door Vin.cent »

Iemand nog een tip voor huren auto Denver - Las Vegas, met zo min mogelijk dropoff fee?
sanook
Amerika-expert

Bericht door sanook »

babarage schreef:soms willen ze dan mijn creditcard hebben die ze bij de kassa neerleggen tot het moment van afrekenen.
Hmm, ik zou de CC liever niet uit het zicht laten verdwijnen...
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer