Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dimona
Amerika-expert

Re: FAQ Autohuur voor Amerika (veelgestelde vragen)

Bericht door dimona »

s_janssen schreef:De meeste verhuurders hebben, 8 persoons minivans zoals Toyota Sienna of grote SUV's. Maar als je drie zitrijen gebruikt in zo'n auto kan je je koffers echt niet meer kwijt.
Wel ff opletten met die Sienna, want niet alle modellen hebben 8 zitplaatsen. Wij hebben er zelf eentje met 7 zitplaatsen (en een behoorlijk grote bagageruimte waar wij laatst nog 6 koffers in wisten te proppen).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ta2 Gerrit schreef:Ik zou ook gaan voor minimaal 2 auto's. En als één van die auto's dan een minivan (of fullsize SUV) is, dan kun je ook met het hele gezelschap in 1 auto allerlei dingen gaan doen, want zonder bagage is dat ruim genoeg. Auto 2 kan dan gewoon een kleintje zijn.
Wat ook erg handig is met twee auto's, is als je een wandeling wilt maken die geen rondwandeling is. Dan kun je zowel bij het begin- als bij het eindpunt een auto neerzetten. En je hoeft ook niet steeds met de hele bups mee naar de supermarkt enzo :)
liloenstitch
Amerika-ontdekker

Bericht door liloenstitch »

Beste Forumleden,

Enkele maanden geleden heb ik mij al aangemeld voor dit forum. Ik heb mij toen voorgesteld en al wat vragen gesteld. Wat een goede tips en ideeën hebben wij al opgedaan voor onze reis naar Amerika.
Over 2 1/2 week gaat het ook echt gebeuren. Het enige wat nog moet is een auto huren. Heel erg fijn dat Carine dit topic heeft aangemaakt met alle topics over autohuur. Wat ik alleen niet kan vinden is autohuur via Care Hire Agency. Misschien zie ik het over het hoofd maar heeft iemand ervaring met het huren van een auto via hun? Heel graag hoor ik jullie ervaringen. Wij landen in Los Angeles en willen daar ook de auto gelijk oppikken en aan het eind van de vakantie ook weer terug brengen. Wij hebben deze site vergeleken met Alamo en Hertz en zij kwamen goedkoper uit. Maar goedkoper wil natuurlijk niet zeggen beter :thumbup: .Via Care Hire Agency kunnen we nu een Grand Cherokee voor 946 euro huren of een full size 4 deurs voor 806 euro. Hierin zitten alle verzekeringen die nodig zijn, GPS en 1 extra bestuurder. Heel graag jullie ervaringen met Care Hire Agency.

Alvast bedankt.
Groetjes Sven en Ingrid
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

liloenstitch schreef:Wij hebben deze site vergeleken met Alamo en Hertz en zij kwamen goedkoper uit.
Heb je de prijzen ook al vergeleken met http://www.drive-usa.de? Care Hire Agency zegt mij overigens niets...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Je kunt bij die hobbyclub ( Engelse Ltd) zelf ook "agent " worden.
Dat is wel leuk; je verhuurt aan jezelf en vangt 10 %.

Er is op dit forum genoeg te vinden over allerlei brokers en hun voordelen.
Ik heb vanwege jouw enthousiasme even gekeken of een Standard SUV bij National via Care Hire Agency nu goedkoper zou zijn dan via eAutohuur.
Ja ;als je hem via bankoverschrijving of check betaalt is ie wat goedkoper.
Maar als je via Paypal betaalt weer niet....

waarom zou je risico's aangaan met zo'n vage club, met spelfouten op de website ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Fullsize 4d is 770€ via drive-usa met extra bestuurder, alle verzekeringen en ook de eerste volle tank.
GPS moet je nog bij rekenen, maar dat is niet zoveel of nog beter koop zelf één of neem één mee van thuis.
Via drive-usa of eautohuur weet je dat er goede ervaringen zijn hier op het forum.
liloenstitch
Amerika-ontdekker

Bericht door liloenstitch »

Bedankt voor jullie reacties :thumbup: .
Ik vind het belangrijk dat we een goede auto hebben, gehuurd bij een goed bedrijf. Dus naar aanleiding van jullie tips spit ik nog even door bij drive USA en eautohuur.
Inderdaad heb ik daar al meer over gelezen op dit forum.

Jullie horen weer.......
Groetjes Sven en Ingrid
SATO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SATO »

Waarom zou je niet direct bij Dollar of Alamo zelf huren? Die brokers zijn niet altijd goedkoper dan de platinum en gold pakketen? Daar zitten ook alle verzekeringen in die je nodig hebt? Zie mijn eerdere post in deze thread.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

SATO schreef:Waarom zou je niet direct bij Dollar of Alamo zelf huren? Die brokers zijn niet altijd goedkoper dan de platinum en gold pakketen? Daar zitten ook alle verzekeringen in die je nodig hebt? Zie mijn eerdere post in deze thread.
Waarom wel? Volgens jou is het niet altijd goedkoper, maar volgens mij is wel BIJNA altijd goedkoper. Ik heb de laatste maanden bijna elke week de prijzen vergeleken via verschillende brokers & via de huurmaatschappijen zelf, ik kom altijd goedkoper uit via een broker (eautohuur is tot op heden het goedkoopste voor mijn reis). Via zo een broker huren heeft in principe ook geen nadelen, het effectieve huurcontract teken je daar pas want de broker is toch maar een tussenpersoon. Rechtstreeks huren kan dus zeker, maar zolang je goedkoper uit komt via een degelijke broker, dan huur je best daar.
Reisblog: thisisfraa.be
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Welke Dollar of Alamo bedoel je dan? Alamo/Dollar.com / .de / .nl / .co.uk ?
Wij hebben ook wel eens bij Alamo in de UK gehuurd. Was toen met een zeer gunstige actiecode (Dragster).
En het blijft altijd vergelijken, vergelijken, vergelijken..

Heb net even gekeken bij Dollar.de (waar jij zelf hebt gehuurd) en Drive-USA.eu . Beide voor 14 dagen in Orlando.

USAReisen Dollar EC4 Super-Inclusive-Plus: 380,09
Dollar.de EC4 Platinum: 412.45

USAReisen Dollar Midsize SUV Super-Inclusive-Plus: 427,84
Dollar.de EC4 Midsize SUV Platinum: 512.87

Dus waarom bij een Broker? Waarom niet? Ben benieuwd naar jouw bevindingen, het liefst met getallen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
SATO
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SATO »

Heb zelf voor 3 weken (eind augustus - mid sept) mid-size suv.
San Fransisco ophalen en inleveren, 2 bestuurders, volle tank en alle verzekeringen.

Bij Dollar.de platinum 566
Zelfde maar dan via usareisen ->688
Zelfde maar dan via eautohuur -> 582

Het is waar dat Dollar.de/co.uk/nl ook brokers zijn dat was ik even vergeten. Maar er zitten wel enorme verschillen tussen!
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik kom voor een Midsize SUV, 16 dagen in Oktober, ophalen & afleveren in Las Vegas op 589€ (Platinum).
Bij eautohuur kom ik op 495€ uit, bij USA-reisen kom ik 526€.

Voor mij is dollar.de dus veruit de duurste.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

@SATO: Dan heb je een gunstig tarief gehad. De prijzen veranderen nogal eens. Er is niet zoiets als DE goedkoopste, er is wel een goedkoopste op een bepaald MOMENT.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Daarom dat ik ook "voor mij" in de zin plaatste, want voor mij wil zoveel zeggen: op't moment dat ik geboekt heb & de periode waar ik de auto in huur.
Maar als je via een andere broker goedkoper zou uitkomen NA je boeking, dan kan je altijd eens bellen om te vragen of er iets mogelijk is, mits dreiging tot annuleren kunnen ze soms wel wat regelen :lol:
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Weet niet als het nog zo is maar, bij e-autohuur moest je zelf niet dreigen, gewoon bellen. Je kon kosteloos opzeggen tot kort voor de eigenlijke vakantie.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Vergelijken, vergelijken....
Bij boeken, enkele maanden voor vertrek, was (na veel vergelijken, ook bij eautohuur en usareisen) Mietwagenmarkt.de bij Dollar in Newark, goedkoopste voor ons met 574 euro.
Echter enkele dagen voor vertrek nog eens gechecked en bleek eautohuur.nl weer de goedkoopste met 444 euro (ook ondergebracht bij Dollar in Newark.
Snel geannuleerd bij mietwagenmarkt (kostenloos) en geboekt bij eautohuur.
Kassa; 130 euro verdient (nou ja, bespaard) in 10 minuten!
Zoals al eerder opgemerkt; de prijs is een momentopname. Blijf vergelijken bij div aanbieders. Dat kost je wat tijd maar bespaart je vaak veel geld. Leg een leuke aanbieding direct vast, eventueel annuleren is bij de meeste aanbieders (tot 2 a 3 dagen voor vertrek) toch gratis.
No guts, no glory!
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Stan.Gobien schreef:Weet niet als het nog zo is maar, bij e-autohuur moest je zelf niet dreigen, gewoon bellen. Je kon kosteloos opzeggen tot kort voor de eigenlijke vakantie.
Ja, maar enkel als je het volledige bedrag ineens betaalt bij de boeking. Als je met een voorschot betaalt (wat bij mij 95€ is), dan ben je dat kwijt indien je annuleert.
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Was van mij ook niet direct betaald, maar met voorschot. Ik heb toen gewoon gebeld en zij hebben mijn prijs aangepast. Dus ik heb niet hoeven te annuleren. Dit jaar met drive-usa(usareisen) gehuurd.
Sammo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Sammo »

Ik probeer me te verdiepen in het huren van een auto voor onze aanstaande trip naar het zuidwesten (21 dagen), maar aangezien dit voor ons de eerste keer USA is duizelt het me nogal.

Als ik via usareisen.de een midsize SUV selecteer met een 'Super-saver-plus' pakket dan kost me dat € 573,- (dan dus excl. tank benzine en personal accident insurance).

Als ik via eautohuur.nl een midsize SUV selecteer met een extra bestuurder, dan kost me dat voor dezelfde periode € 498,-
Bij eautohuur.nl is tank benzine en letselverzekering bestuurder/inzitenden standaard niet inbegrepen (wel CDW, diefstal, aansprakelijkheid derden, SLI, uninsured motorist).

Als ik het goed begrijp zouden deze opties dus vergelijkbaar moeten zijn, maar ik vind het prijsverschil dermate groot dat ik me toch afvraag of ik niks over het hoofd gezien heb?

Het lijkt me overigens dat letsel bestuurder/inzittenden (alleen mijn vriend en ik) in principe gedekt zijn door onze reisverzekering waarbij wij ziektekosten ook aanvullend meeverzekerd hebben en dus niet noodzakelijk is?

Raden jullie aan om een tank benzine vooraf bij te kopen? Bij eautohuur.nl kost me dat ruim € 100,00 extra (incl. aanvullende bestuurder, maar die had ik al aangevinkt zonder extra bijkomende kosten), bij usareisen.de is dit alleen te combineren met de letselschade verzekering en ongeveer € 90,00 extra.
jokaluma
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Ik vergelijk altijd met de maximale verzekeringen, dus ook incl eerste tank en leeg inleveren. Is toch wat handiger dan dat er blijkt dat je onderverzekerd bent. Kijk ook eens bij autoeurope kwam voor ons deze keer beter uit dan usareisen.de
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer