Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Tipsy_1 »

ik had ook eerst maar 1.5 u, ik heb naar klm gebeld en nu heb ik 3.5u, het was geen probleem om het te verzetten
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door jvt »

Helaas, net weer gebeld met KLM en een (niet zo erg vriendelijke) dame vertelde mij dat 4 uur vooraf echt de maximale tijdsduur is. Aangezien wij de eerste trein moeten nemen, is dat geen optie. De zondagavond per trein vertrekken is niet toegestaan volgens deze mevrouw. Ik probeer het nog via facebook en als dat ook niet lukt dan zit er niets anders op dan de eerste trein nemen vanaf Antwerpen. Qua reizen maakt het mij niet zoveel uit, maar ik vind de tijd van 1.40 uur wel erg krap. Maar goed, KLM garandeert dat het voldoende moet zijn en mocht er een storing zijn dan krijgen we een alternatieve route. Die kan nooit beter zijn dan wat we nu hebben want er gaan geen rechtstreekse vluchten meer die dag. Wel een goede les in relativeren: ik ben zo'n gestreste reiziger die altijd veel te vroeg op het vliegveld is en dat gaat me nu niet lukken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

jvt schreef:Helaas, net weer gebeld met KLM Ik probeer het nog via facebook
Gewoon op de KLM Facebook pagina een bericht plaatsen. of rechtstreeks bij Rick Kleinsma Levert snelle reactie op. En anders nog een keer bellen en vragen of er ook een vriendelijke vrouw bereikbaar is.
Laatst gewijzigd door bedeve op 12 jul 2012, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Ga ik proberen, dank voor de tip :thumbup:
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

jvt schreef:Hoi Matrox,

We zijn nog niet weg, we vertrekken de 23e. Nu het vertrek naderbij komt denk ik dat ik toch nog maar eens ga proberen of ik de tickets niet op zondag op kan halen. Ik vind die 1,5 uur tijd tussen trein en vliegtuig wel erg krap. Ik heb ook ruim voor februari geboekt, dus wellicht is dat ook een argument. Ergens anders op dit forum las ik dat KLM benaderen via Facebook ook nog wel eens wonderen doet, dus dat kan ik ook nog proberen. Wel fijn dat jullie reis zo goed verlopen is. Zal wel weer even wennen zijn om terug te zijn.........
Dat je zo vroeg geboekt heb zal zeker een argument zijn. Toen golden volgens mij nog andere voorwaarden.

Je kunt trouwens wel gewoon aan de zuil je boarding pass ophalen en zelf je bagage in de dropoff mikken. Dat scheelt toch weer een hoop tijd.

Succes.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Kun je hier vertellen of er een oplossing is geboden? Ik ben erg benieuwd!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Sorry, helemaal vergeten te melden hoe het ging. Inderdaad via Facebook contact opgenomen met KLM. Ik kreeg snel en vriendelijk antwoord van Rick (eerder genoemd op dit forum) via een PB. Helaas kon Rick mij niet verder helpen omdat ik via Cheaptickets heb geboekt en die zouden dan mijn boeking moeten veranderen want een trein eerder nemen met dit ticket is echt niet toegestaan. Ik heb Cheaptickets gebeld (zij hebben alleen een betaalde telefoonlijn en daar sta je echt eeuwen in de wacht), netjes een bevestiging van mijn mail gekregen, ik kreeg een nummer en ze komen erop terug. Nou, daar wacht ik nu nog steeds op. Niet zo'n snelle service dus. Mocht ik iets van Cheaptickets horen, dan meld ik het hier. Het gaat mij nog steeds niet om de reistijd of om het feit dat ik naar Antwerpen moet want dat scheelt mij qua tijd maar weinig, ik vind het alleen niet prettig om maar 1,5 uur te hebben om over te stappen. Wordt vervolgd.........
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Vandaag eindelijk een bericht van Cheaptickets. Ze hebben wel hun best gedaan om van alles uit te zoeken, contact opgenomen met KLM en mijn boeking nagekeken. Maar............ helaas, helaas, ik moet toch echt de trein van 07.00 uur nemen. Ik kreeg nog wel wat tips mee (zoek vast uit naar welke incheckbalie je moet en neem de lift vanaf het perron naar de vertrekhal en check vast online in :roll: ). Wat ik dan wel apart vind is dat ze melden dat voorwaarden ALTIJD wel kunnen veranderen. Een beetje advocaat zal daar anders over denken. Maar goed, het belang is voor mij niet zo groot dat ik er een hele heisa van wil maken. Ik wil ook de gok niet nemen om toch de avond tevoren de tickets te halen en dan net een fanatieke KLM beambte te treffen. Wij nemen braaf de eerste trein vanuit Antwerpen en maar hopen dat we zonder vertraging in Amsterdam aankomen. En anders wordt het gewoon een vliegtuig later.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb ook al een tijdje geleden de route "via Antwerpen" geboekt.
Maar -gelukkig- het ik het zo geboekt dat ik op zaterdagavond de trein Antwerpen-Schiphol heb en op zondagochtend 09:50u de vlucht.
Dat was even zoeken maar die mogelijk was er dus wel. KLM garandeert de aansluiting van trein op vliegtuig, maar als door wat voor reden dan ook de trein te laat is (of niet rijdt door een stremming in de Schipholtunnel (om maar iets te noemen)), dan heb je daar niets aan.
Dus ik ga op zaterdag een middagje Antwerpen en dan met de trein naar huis (oeps, ik bedoel Schiphol). Dan thuis inchecken en op zondagochtend relaxed van huis rechstreeks naar Schiphol.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
pato
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door pato »

Aangezien ik veel had aan deze forum wil ik graag mijn ervaring over de route "via Antwerpen" meedelen.

Ik had 4 tickets een jaar geleden geboekt via http://www.budgetair.nl met volgende schema:
17/06 21:31 Antwerpen - Amsterdam Schipol (met Thalys)
18/06 09:50 Amsterdam Schipol - Los Angeles (KLM)
09/07 13:45 Los Angeles - Amsterdam Schipol (KLM)
09/07 11:31 Amsterdam Schipol - Antwerpen Centraal (met Thalys)
Wij wonen in de buurt van Leiden dus Antwerpen was een omweg maar de prijs was zeer antrekkelijk voor een direct vlucht vanaf Amsterdam naar LA (550 Euro per persoon). :wink:

90 dagen van tevoren kon ik zitplaatsen via klm.nl reserveren. Trouwens was de hele boeking goed te zien op deze site. Zo konden wij ook maaltijden kiezen en meer informatie over baggage lezen via "manage mijn boeking". :thumbup:
Alleen het was duidelijk dat wij niet online kunnen inchecken. :cry:

Op Zondag 17/06 zijn wij dus naar Antwerpen gegaan (met de auto naar Rotterdam en daarna met de trein).
Tickets opgehaald aan de internationale balie. Het word ons daar weer duidelijk gezegd dat wij de conducteur moeten opzoeken om de tikets te laten scannen/afstempelen.
Lekker gegeten in het centrum en daarna weer richting station.
De conducteur stapte gelijk met ons in de trein en heeft alle tickets gescand.
Wij zijn een half uurtje later uitgestapt in Rotterdam en weer naar huis gegaan.
Die avond heb ik nog thuis geprobeerd online in te checken maar het werkte niet.
Maandag ochtend heel vroeg naar schipol en de self-checkin zuil gelijk geprobeerd. Werkte prima.
Er worden maar alleen twee tickets uitgedruckt en wij gingen bij de balie om de twee andere boarding cards te halen.
Er word niet naar de trein tickets gevraagd.
Het ging alles prima en ook op de return ging alles zonder probleem.
Ik heb alleen niet meer de tickets voor de trein naar Antwerpen gehaald. :roll:

Dus all in all een heel goed plan.
Prettige vakantie aan iedereen, :geek:
Groeten,
Patrick
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Dat laatste (treintickets naar Antwerpen halen) ben ik ook 'vergeten'.
Nati
Amerikakenner

Bericht door Nati »

Wij zijn van vrijdag terug thuis en hebben voor deze route gekozen simpelweg omdat wij erg dicht bij Antwerpen wonen.
De heenreis ging erg vlot maar de treinreis terug naar Antwerpen was een ramp. Door de overvolle trein en onze 2 grote koffers was het niet erg evident om een vrije zitplaats te gaan zoeken in een ander treinstel dus hebben wij 2 uur in de ruimte aan de uitgang van het treinstel gestaan en/of gehangen,we leken wel sardientjes in een blik :? Toen we eindelijk in Antwerpen aankwamen was het erg moeizaam uitstappen doordat sommigen geen stap opzij wilden zetten. :evil:
Het was niet bepaald een relaxte manier om onze vakantie af te sluiten :(
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

Misschien is onze ervaring interessant voor mensen die deze route gaan nemen:

Wij waren te vroeg in Antwerpen en voor "onze" trein vertrok er nog een Thalys naar Schiphol/Amsterdam. De man achter de ticketbalie raadde ons aan om de conducteur aan te spreken en te vragen of we mee konden. Dat hebben we gedaan en deze man gaf aan dat alle zitplaatsen bezet waren maar als we geen bezwaar hadden tegen een uurtje staan we in de restauratiewagen meemochten. Dat hebben we gedaan en dat ging prima!
sjoerd28
Amerika-ontdekker

Bericht door sjoerd28 »

Wij vliegen vanaf Parijs maar moeten dus ook vertrekken vanuit Brussel met de trein.
Wij gaan een dag eerder idd naar Brussel en overnachten daar omdat de trein vanaf 10:00 vanuit Brussel vertrekt.
Overigens is het in Brussel zo dat we daar op het station inchecken en de traintickets omwisselen want op het station zit een incheckbalie van air france/KLM.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Als je niet met de Thalys gaat maakt de vertrektijd op je ticket sowieso niets uit. Als, zoals in ons geval, je treinkaarten een dag tevoren af kunt halen kun je lekker in Antwerpen rondhangen en de trein naar Schiphol pakken wanneer je wilt.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

We wisten dat dit kon gebeuren, maar hadden de hoop dat de rechtstreekse vlucht eind oktober weer in genade zou worden genomen door Klm/Delta, omdat we hem ook gewoon konden boeken op 31-01-212! Maar helaas is onze rechtstreekse vlucht naar Miami voor 29-10-2012 geannuleerd, en de aangebode vluchtwijziging zag er niet best uit. Weer zelf op onderzoek uit geweest en nu gaan we heen via New York en terug via Atlanta, keurig geregeld door Cheaptickets. De treinreis via NS Hi Speed is niet aan tijd gebonden volgens de mevrouwv van Cheaptickets, dus nemen we de vetrektijd van 09.00 ook niet, maar 2 uurtjes eerder of zo!

Theo
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Moet je op de terugweg je treinkaartjes weer ophalen? Zo ja, waar?
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Op schiphol plaza (waar alle perron's op uitkomen) bij de hispeed balie. Zit uit mijn hoofd gezegt vlakbij de Starbucks.
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Ko-Mar schreef:Op schiphol plaza (waar alle perron's op uitkomen) bij de hispeed balie. Zit uit mijn hoofd gezegt vlakbij de Starbucks.
Misschien makkelijk als je erbij zegt welke van de drie?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Op de plaza waar je uitkomt als je met de trein komt, zit maar 1 Starbucks. Of bedoel je iets anders?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer