Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Tickethulp deel 5 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door mtl »

Er bestaan geen specifieke goedkope ticketsites. Soms is de ene goedkoper dan de andere. En veel zal het ook niet schelen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Bounkass schreef:Dat dacht ik wel. Is het dan niet een idee om een topic aan te maken met alle zoeksites? En dan de (over het algemeen) goedkoopste bovenaan? Dit zou een heleboel mensen helpen!
Go Bounkass Go

Do It !!
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Bounkass schreef:Dat dacht ik wel. Is het dan niet een idee om een topic aan te maken met alle zoeksites? En dan de (over het algemeen) goedkoopste bovenaan? Dit zou een heleboel mensen helpen!
Dit forum is al een geweldig hulpmidel, maar een beetje zelfwerkzaamheid mag er ook nog wel blijven, toch ?

Het is m.i. bijna onmogelijk om zo'n topic aan te maken, zeker als de goedkoopste bovenaan moet staan, dat wisselt namelijk soms per dag. Als wij weer voor tickets gaan kom je de ene keer bij een broker (WTC,Cheaptickets etc.) uit, en de andere keer bij de Airline zelf. Het blijft echt een kwestie van zoeken en vergelijken. Maar als iemand de ultieme oplossing heeft, go your gang :thumbup:
Wat ik de laatste tijd wel zie is dat ticketspy.nl de zaken redelijk op een rijtje zet, nog iets beter (lees; op NL gericht) dan bijv. Kayak.

Je zou trouwens voor Boston ook eens bij Aer Lingus kunnen kijken, één van onze favoriete Airlines (vnl. door de Imigrations/Customs handelingen @ Dublin)
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Eerste post, laat ik gewoon beginnen met het belangrijkste: de tickets.

Na wat weken de verschillende sites bekeken voor Californië in september, zag ik dat ArkeFly ook retour vanaf andere locaties aanbood (SF/OAK, LA en LV). Je kan die enkel 'offline' boeken. Met de goedkoopste retour bij een directe vlucht in het achterhoofd naar het reisbureau gestapt.

Na klein half uurtje met een geboekte rechtstreekse vlucht AMS > SF en een SF-stop vanaf LV voor de terugvlucht het pand uitgelopen.
Prijs? 670 euro. Geen extra's gekozen, ik reis licht en pas me -ondanks lengte- wel aan.

My first USA-trip. Yeah!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Prima prijs denk ik, zeker voor (gedeeltelijk) rechtstreeks en het relatief laat boeken.

Have fun!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Opzich nette prijs. Toch denk ik dat je zeker nog 100 euro had kunnen besparen door vroeger te boeken en de sites in de gaten te houden, krijg je nog gratis baggage erbij ook. Maar dat is altijd achteraf praten.... veel plezier! :thumbup:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

bosmeneer schreef: ik reis licht en pas me -ondanks lengte- wel aan
Als je aan de lange kant bent zou ik toch zeker de Comfort Class van Arkefly overwegen. Je zit redelijk opgevouwen en met name op de langere terugvlucht (waarin je graag wil slapen) is wat extra beenruimte geen overbodige luxe.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

RNA schreef:Opzich nette prijs. Toch denk ik dat je zeker nog 100 euro had kunnen besparen door vroeger te boeken en de sites in de gaten te houden, krijg je nog gratis baggage erbij ook. Maar dat is altijd achteraf praten.... veel plezier! :thumbup:
Er zit 20 + 7 kg bij, voldoende. Of krijg ik gratis bagage bij aankomst? :-D

Laat? Reis van 3 maanden naar Australie begin 2010 boekte ik in oktober 2,5 maand ervoor. Dit is vroeg!
KW1984
Amerikakenner

Bericht door KW1984 »

De opmerking van RNA was denk ik gericht op dat het, voor een zo laag mogelijke prijs, relatief laat boeken is. En dus niet of het het laatst is dat je ooit geboekt hebt (was de boeking toen ook voor de laagst mogelijke prijs?)...

Comfort class van Arke kan ik ook aanbevelen. Ruim voldoende beenruimte (zelf +1.90) en 35kg ruimbagage kan soms ook we van pas komen...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

cvr schreef:
bosmeneer schreef: ik reis licht en pas me -ondanks lengte- wel aan
Als je aan de lange kant bent zou ik toch zeker de Comfort Class van Arkefly overwegen. Je zit redelijk opgevouwen en met name op de langere terugvlucht (waarin je graag wil slapen) is wat extra beenruimte geen overbodige luxe.
Ja, dat vind ik altijd twijfelachtig. Een gangpadstoel is ook goed te doen.
Nu heb ik wel te goede ervaring met Singapore naar Australië-terug vanaf Bali- en zijn de korte Europese vluchten hier niet mee te vergelijken natuurlijk.
Ik kijk wel bij het online inchecken wat er nog vrij is.

Owja, vertek om 8.15 en aankomst in Oakland is 14.15 uur, wordt een vroege en lange dag. Ik rust vast wel wat in het vliegtuig.
Terug is om 12 uur vanaf LV, geen verkeerde tijden dus.

En ik heb eigenlijk nooit andere vertreksteden overwogen, Amsterdam ligt te gunstig met trein of auto.
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

KW1984 schreef:De opmerking van RNA was denk ik gericht op dat het, voor een zo laag mogelijke prijs, relatief laat boeken is. En dus niet of het het laatst is dat je ooit geboekt hebt (was de boeking toen ook voor de laagst mogelijke prijs?)...

Comfort class van Arke kan ik ook aanbevelen. Ruim voldoende beenruimte (zelf +1.90) en 35kg ruimbagage kan soms ook we van pas komen...
Snap ik, maar vorige maand had ik nog niet uitgebreid nagedacht dit jaar naar Amerika te gaan. Dus heb het een weekje aangekeken, reisdata en aankomsten vergeleken en geboekt :-)
bosmeneer
Amerikafan

Bericht door bosmeneer »

Bagage vind ik een discussiegevalletje. Ik ben sowieso niet uit op kleding kopen, de reis is kort, geen bijzondere spullen nodig dus lekker licht reizen. In handbagage de DSLR en tablet, rest in rugtas die totaal niet meer dan 15 kg hoeft te wegen.

Toevoeging: er geldt trouwens een max per tas van 32 kg (arbeidsregels) en ik ga niet met 3 tassen sjouwen ;-)
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Nee je krijgt geen extra koffer gratis bij aankomst! Ik doelde idd op 'laat' boeken, dat heeft niets te maken met het feit dat het voor jou vroeg of laat is.
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
tomsens
Amerika-newbie

Bericht door tomsens »

Beste allemaal,

In augustus ga ik voor 6 maanden studeren in San Francisco. Mijn eigenlijke bedoeling was om 8 augustus direct te vliegen naar San Francisco, maar zit er steeds meer over na te denken om eerst een weekje naar New York te gaan. Nu ben ik dus aan het zoeken voor goedkope tickets maar ik kan niet echt iets fatsoenlijks vinden.

Wat ik dus eigenlijk zoek is een ticket:

Amsterdam/Dusseldorf - New York
Na een week: New York - San Francisco
Ergens in Januari: San Francisco - Amsterdam/Dusseldorf (het liefste ook nog een vrije retour datum in januari)

Iemand ervaringen met een soortgelijke reis? Tips of iets dergelijks hoe ik dit het beste en zo goedkoop mogelijk kan doen?

Alvast bedankt in ieder geval!

Tom
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Tja, 8 augustus. Dat is over 2 maanden en ook nog eens dik in het hoogseizoen. Ik ben bang dat je geen goedkope mogelijkheden meer zult vinden. En als je voor de terugreis een open datum wil dan wordt het ook een dure grap.
Family5
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Voor wie deze maand een korte stedentrip wil naar Los Angeles, heeft Ticket Spy een pakketprijs gevonden. Voorwaarde is dat je vandaag boekt en op 17 juni met ArkeFly vertrekt. Zie verder: http://ticketspy.nl/deals/los-angeles-d ... kket-e560/
Martijn1984
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Martijn1984 »

Iemand een idee waar je voor volgend jaar hoogseizoen op moet rekenen qua ticketprijs?
Als ik nu kijk met United zie ik Economy Class ca. 1.150 euro en Business ca 2.000 euro.

Zijn dit prijzen die je als regulier kunt handhaven. Bij de meeste airliners kan je pas 330 dagen van te voren boeken.
Of is het dan verstandig hotels en auto al vast te leggen (= betere prijzen) en te wachten met boeken tickets op aanbieding?
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Heb nu zelf 520 betaald naar LV in juli dus reken op 500-1000 euro.
http://Www.ticketspy.nl en http://www.skyscanner.nl kun je eens in de gaten houden.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Martijn1984 schreef:Iemand een idee waar je voor volgend jaar hoogseizoen op moet rekenen qua ticketprijs?
Als ik nu kijk met United zie ik Economy Class ca. 1.150 euro en Business ca 2.000 euro.
Ik denk dat het voor economy class goedkoper moet kunnen. Een prijs onder de 1000 euro moet zeker gaan lukken. Uit jouw andfere posting maak ik op dat je naar Los Angeles vliegt? Wellicht zou je begin januari kunnen kijken als er acties zijn. Al zou ik tot die tijd de prijzen in de gaten blijven houden.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

United had pas in maart 2013 een actie (1 of 2 dagen meen ik) voor deze zomer. Ik heb voor juli 2013 420,- P.P. all-in naar LA betaald.
Kreeg pas een alert toen de actie alweer voorbij was, maar kwam er bij toeval zelf achter. Ook op dit forum is die actie toen gepost.

Gr,
Harry
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer