Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 3
Een ticketprijs van 1274 euro is belachelijk veel.
Een dagje later vertrekken komt op 1186€. Nog altijd heel veel maar heb alle mogelijke sites bekeken, vertrek vanop andere luchthavens etc. Maar niets goedkoper te vinden.Toch niet met de eisen die we hebben. Er zijn vluchten van rond de 1000€ maar dan 30u onderweg en slechte vertrekuren en dat we willen we ook niet. Ik blijf rondkijken en hopen dat de tickets goedkoper worden...
Gisteren geboekt voor Hawaii: 570 euro per persoon in september. Vertrek vanuit AMS met 1 tussenstop in Houston. Doorgaan wel layover van 20u, maar voor deze prijs hoor je mij niet klagen 

http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
Ach, in 20 uur kun je toch lekker even Houston bekijken en bijslapen in een hotel?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Zouden jullie er eventueel moeite en concessies voor willen doen om een hoop geld uit te besparen?elkec schreef:Ik ben nog steeds druk bezig met het uitzoeken van onze vluchten.
Wat zoeken we:
5/8: BRU-Seattle - vertrek in de ochtend
20/8: SF-Brussel - nachtvlucht
Max 1 stop en geen lange transit. Er is een vlucht van Lufthansa die hier perfect aan voldoet maar momenteel 1.274€ pp. Toch wel veel vind ik. Of is dit normaal voor die periode?
Dan kan dit een optie zijn voor 625,- (of 640 met 1 tussenstop) Vanaf Gothenburg maar terug op Brussel (die laatste vlucht neem je niet en je krijgt je bagage omdat er een dag tussen zit) http://www.momondo.de/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
Scheelt je wel de helft (+wat geld voor je vlucht naar GOT en nachtje hotel. Je kan een beetje spelen met data en vertrek bv Stockholm en ipv Brussel ,Amsterdam.
Explore. Dream. Discover.
Travel 2017
Januari: Cuba+ Florida
April/Mei: Singapore,Vietnam,Cambodja
Aug: Japan
Travel 2017
Thanks voor de tip. Toch gek dat door een extra vlucht toe te voegen naar Stockholm het zoveel goedkoper wordt. Zou er zelf niet aan gedacht hebben.
Kan je dan echt gewoon die laatste vlucht niet nemen?
Het enige wat hierbij wel jammer is, is dat we zeer vroeg vertrekken in SFO waardoor we dus laatste dag verliezen maar ja voor 500€ pp... Kunnen we al dag langer blijven.

Het enige wat hierbij wel jammer is, is dat we zeer vroeg vertrekken in SFO waardoor we dus laatste dag verliezen maar ja voor 500€ pp... Kunnen we al dag langer blijven.
Hoe zeer zit je vast aan SEA? Kijk ook eens naar Vancouver (YVR) of Portland (PDX). Bijvoorbeeld: EUR 985 met KLM en Delta van DUS-PDX en SFO-DUS terug.
-
- Amerikafan
@elkec
Heb je ook wat bewegingsruimte qua data? Je zou dan bv een dag later vanuit Gothenburg kunnen gaan en dan dus ook een dag later terug. Scheelt je iets in de kosten en dan vertrek je laat vanuit San Francisco. zoals deze: http://www.momondo.de/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
De laatste vlucht neem je dan dus niet. Officieel 'moet' je die wel nemen maar omdat er een nacht tussen zit krijg je gewoon je bagage (er zitten 2 dagen verschil in de terugvlucht maar je arriveert ook een dag later). Die 1e vlucht moet je wel echt nemen! Echt vliegen vanuit Gothenburg dus.
Vertrek vanuit Scandinavie is eigenlijk altijd een stuk goedkoper. Raar maar waar.
Je kan zelfs al geld besparen (tov dat dure ticket) door er alleen op het eind wat aan toe te voegen. Hier vertrek en eindig je in Brussel voor jullie data en laat terug vanuit sfo voor 880,-
https://www.skyscanner.de/transport/d/b ... ew#results
Maar voor nog eens +350 (200/250 - vlucht en hotel) minder pp neem je dus die extra vlucht + hotel. Leuke kans ook om eens naar Gothenburg of Stockholm te gaan
En misschien komen er nog wel deals...of misschien niet. Koffiedik kijken en hoogseizoen blijft toch wel lastig.
Heb je ook wat bewegingsruimte qua data? Je zou dan bv een dag later vanuit Gothenburg kunnen gaan en dan dus ook een dag later terug. Scheelt je iets in de kosten en dan vertrek je laat vanuit San Francisco. zoals deze: http://www.momondo.de/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
De laatste vlucht neem je dan dus niet. Officieel 'moet' je die wel nemen maar omdat er een nacht tussen zit krijg je gewoon je bagage (er zitten 2 dagen verschil in de terugvlucht maar je arriveert ook een dag later). Die 1e vlucht moet je wel echt nemen! Echt vliegen vanuit Gothenburg dus.
Vertrek vanuit Scandinavie is eigenlijk altijd een stuk goedkoper. Raar maar waar.
Je kan zelfs al geld besparen (tov dat dure ticket) door er alleen op het eind wat aan toe te voegen. Hier vertrek en eindig je in Brussel voor jullie data en laat terug vanuit sfo voor 880,-
https://www.skyscanner.de/transport/d/b ... ew#results
Maar voor nog eens +350 (200/250 - vlucht en hotel) minder pp neem je dus die extra vlucht + hotel. Leuke kans ook om eens naar Gothenburg of Stockholm te gaan

En misschien komen er nog wel deals...of misschien niet. Koffiedik kijken en hoogseizoen blijft toch wel lastig.
Travel 2017
Travel 2017
Bedankt om mee te kijken en denken.
Interessantste lijkt me inderdaad 5/8 naar goteborg om dan volgende dag naar seattle te vliegen.
Vlucht en hotel goteborg komt op 400€ voor 2p. Dan besparen we nog altijd 730€.
En dagje goteburg is een plus.
Interessantste lijkt me inderdaad 5/8 naar goteborg om dan volgende dag naar seattle te vliegen.
Vlucht en hotel goteborg komt op 400€ voor 2p. Dan besparen we nog altijd 730€.

En dagje goteburg is een plus.
Zeker! Ik denk dat we gewoon een Uber zullen nemen richting hotelroelb schreef:Ach, in 20 uur kun je toch lekker even Houston bekijken en bijslapen in een hotel?

http://www.frankdochy.be/ --> Reisblog
Ik heb nog een betere optie gevonden:
5/8: goteborg-Brussel --> deze vlucht nemen we niet
6/8: brussel-Seattle
21/8: sf-brussel
22/8: brussel-stockholm --> deze vlucht nemen we ook niet
=710€ pp
Ik vermoed dat dit kan toch? 2 vluchten niet nemen?
5/8: goteborg-Brussel --> deze vlucht nemen we niet
6/8: brussel-Seattle
21/8: sf-brussel
22/8: brussel-stockholm --> deze vlucht nemen we ook niet
=710€ pp

Ik vermoed dat dit kan toch? 2 vluchten niet nemen?
- sanook
- Amerika-expert
Nope, als je een segment mist vervallen alle volgende segmenten automatisch....
Dus je kunt in theorie alleen je laatste segment skippen. Echter moet je wel zeker weten of je bagage niet doorgelabeld wordt naar de eindbestemming. (bij een normale overstap van een paar uur wordt het in ieder geval altijd doorgelabeld, ik weet niet exact waar de grens ligt dat ze dit niet meer doen maar zal zeker meer dan 10-12 uur moeten zijn denk ik)
Dus je kunt in theorie alleen je laatste segment skippen. Echter moet je wel zeker weten of je bagage niet doorgelabeld wordt naar de eindbestemming. (bij een normale overstap van een paar uur wordt het in ieder geval altijd doorgelabeld, ik weet niet exact waar de grens ligt dat ze dit niet meer doen maar zal zeker meer dan 10-12 uur moeten zijn denk ik)
Laatst gewijzigd door sanook op 12 feb 2017, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
De enige vlucht die je wellicht kan overslaan is Brussel-Stockholm. Zorg er dan wel voor dat er een dag verschil is tussen aankomst Brussel en vertrek Brussel. Zoals gezegd: Göteborg-Brussel kan je niet overslaan.
ok duidelijk, was too good to be true 

-
- Amerikafan
De eerste vlucht kan je nooit overslaan! Zoals in mijn voorbeeld dus ook "
Vandaar dat ik vroeg of je eventueel de moeite zou willen nemen te besparen door daarvandaan te vliegen en een nachtje daar te verblijven.
Die laatste vlucht kan je wel overslaan maar dan dus alleen als je er echt genoeg ruimte tussen zet. Zoals in mijn voorbeeld 2 dagen zodat er na aankomst in Brussel nogmaals een nacht tussen zit. (je komt al een dag later weer aan vanuit Amerika vandaar. 1 dag er tussen zetten is te kort en dan labelen ze je bagage zeer waarschijnlijk gewoon door.
Je kan wel wat 'besparen' ten opzichte van de prijs die je tot nu toe vindt door er nog wat achter te plakken (wederom met 2 dagen ertussen).
Hier voor 880,- http://www.momondo.de/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
Gewoon vanuit Brussel naar Seattle en terug vanuit San Francisco op Brussel. En 2 dagen pasde vlucht naar Gothenburg.
(moderaters, mag ik dit wel gewoon hier vermelden?)
De laatste vlucht neem je dan dus niet. Officieel 'moet' je die wel nemen maar omdat er een nacht tussen zit krijg je gewoon je bagage (er zitten 2 dagen verschil in de terugvlucht maar je arriveert ook een dag later). Die 1e vlucht moet je wel echt nemen! Echt vliegen vanuit Gothenburg dus".
Vandaar dat ik vroeg of je eventueel de moeite zou willen nemen te besparen door daarvandaan te vliegen en een nachtje daar te verblijven.
Die laatste vlucht kan je wel overslaan maar dan dus alleen als je er echt genoeg ruimte tussen zet. Zoals in mijn voorbeeld 2 dagen zodat er na aankomst in Brussel nogmaals een nacht tussen zit. (je komt al een dag later weer aan vanuit Amerika vandaar. 1 dag er tussen zetten is te kort en dan labelen ze je bagage zeer waarschijnlijk gewoon door.
Je kan wel wat 'besparen' ten opzichte van de prijs die je tot nu toe vindt door er nog wat achter te plakken (wederom met 2 dagen ertussen).
Hier voor 880,- http://www.momondo.de/flightsearch/?Sea ... e&NA=false
Gewoon vanuit Brussel naar Seattle en terug vanuit San Francisco op Brussel. En 2 dagen pasde vlucht naar Gothenburg.
(moderaters, mag ik dit wel gewoon hier vermelden?)
Travel 2017
Travel 2017
Bedankt voor de verduidelijking. Ik had ook al gezocht om rechtstreeks vanuit Brussel te vertrekken. Misschien dat we dat nog wel doen.
Ik zit te kijken om eind april te boeken, plan is 3 weken Florida (met kleine uitstap naar boven). Waarom is vliegen vanaf Dusseldorf naar Miami met overstap op Atlanta zowat de helft goedkoper als rechtstreeks van Dusseldorf naar Altanta? Aangezien Altanta bij ons ook op de planning staat om te bezoeken.. ik ben geneigd om in Altanta "uit te stappen" als het ware.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
'Uitstappen' kan niet, zoals hier al vaker is aangehaald. Dan wordt namelijk direct ook de rest van jouw reis (dus de terugvlucht) geannuleerd.
Het mysterie van het rechtstreeks vliegen is een veelbesproken onderwerp haha, maar dat heeft allemaal te maken met het marktaandeel van bepaalde maatschappijen op hun hubs en concurrentie. Check ook eens Brussel - Atlanta, dat scheelde bij mij ruim 600 euro met Dusseldorf - Atlanta of Amsterdam - Atlanta...
Het mysterie van het rechtstreeks vliegen is een veelbesproken onderwerp haha, maar dat heeft allemaal te maken met het marktaandeel van bepaalde maatschappijen op hun hubs en concurrentie. Check ook eens Brussel - Atlanta, dat scheelde bij mij ruim 600 euro met Dusseldorf - Atlanta of Amsterdam - Atlanta...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Kijk eens naar vertrek uit Dusseldorf en dan vliegen naar Portland. Dan kom je ongeveer in het "midden" uit. En vlieg je onder de duizend euro met Delta als je een tikkie flexibel bent met je data.elkec schreef:Bedankt voor de verduidelijking. Ik had ook al gezocht om rechtstreeks vanuit Brussel te vertrekken. Misschien dat we dat nog wel doen.
Net het volgende geboekt bij American Airlines voor 962€ pp:
Brussel - Seattle,
maandag 7 augustus 2017
07:05 Brussel Brussels Airport (BRU) 07:20 Londen Heathrow (LHR), terminal 5
Tussenstop 02h00m , Heathrow (LHR)
09:20 Londen Heathrow (LHR), terminal 5 11:15 Seattle Seattle Tacoma International (SEA)
Vlucht 2 San Francisco - Brussel,
dinsdag 22 augustus 2017
19:10 San Francisco San Francisco International (SFO), terminal I 15:30 +1 dag Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2
Tussenstop 01h10m , Helsinki Vantaa (HEL)
16:40 Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2 18:15 Brussel Brussels Airport (BRU)
Vlucht 3 Brussel - Stockholm, donderdag 24 augustus 2017
17:55 Brussel Brussels Airport (BRU) 21:20 Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2
Tussenstop 02h20m , Helsinki Vantaa (HEL)
23:40 Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2 23:40 Stockholm Arlanda (ARN), terminal 2
Deze laatste vlucht nemen we dus niet maar er is voldoende tijd tussen dus krijgen we dan onze bagage.
Ben er heel tevreden mee
Brussel - Seattle,
maandag 7 augustus 2017
07:05 Brussel Brussels Airport (BRU) 07:20 Londen Heathrow (LHR), terminal 5
Tussenstop 02h00m , Heathrow (LHR)
09:20 Londen Heathrow (LHR), terminal 5 11:15 Seattle Seattle Tacoma International (SEA)
Vlucht 2 San Francisco - Brussel,
dinsdag 22 augustus 2017
19:10 San Francisco San Francisco International (SFO), terminal I 15:30 +1 dag Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2
Tussenstop 01h10m , Helsinki Vantaa (HEL)
16:40 Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2 18:15 Brussel Brussels Airport (BRU)
Vlucht 3 Brussel - Stockholm, donderdag 24 augustus 2017
17:55 Brussel Brussels Airport (BRU) 21:20 Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2
Tussenstop 02h20m , Helsinki Vantaa (HEL)
23:40 Helsinki Helsinki Vantaa (HEL), terminal 2 23:40 Stockholm Arlanda (ARN), terminal 2
Deze laatste vlucht nemen we dus niet maar er is voldoende tijd tussen dus krijgen we dan onze bagage.
Ben er heel tevreden mee

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20153 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-