Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Tja, het zal vast ergens staan, maar waar...
Wij gaan 8/7-8/8-2018 naar VS. Als ik via autoeurope zoek (al eerder tevreden gebruik van gemaakt), krijg ik geen resultaten bij bijv alamo en ook bij alamo zelf niet. Wel bij thrifty of dollar, maar daar heb ik geen ervaring mee. Tot nu toe alleen Avis/hertz of alamo. Thrifty heb ik zelf een naar gevoel bij en dollar lijkt mij ook maar zozo. Is het nog te vroeg?
Wat ik vind aan tarieven ligt ook ver uit elkaar! Van 890 euro tot 1500 voor een suv of een maatje groter.
Wij gaan 8/7-8/8-2018 naar VS. Als ik via autoeurope zoek (al eerder tevreden gebruik van gemaakt), krijg ik geen resultaten bij bijv alamo en ook bij alamo zelf niet. Wel bij thrifty of dollar, maar daar heb ik geen ervaring mee. Tot nu toe alleen Avis/hertz of alamo. Thrifty heb ik zelf een naar gevoel bij en dollar lijkt mij ook maar zozo. Is het nog te vroeg?
Wat ik vind aan tarieven ligt ook ver uit elkaar! Van 890 euro tot 1500 voor een suv of een maatje groter.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Sixt.Bushmaster schreef:Via CardelMar huur je in die periode een FFAR voor 753 bij Dollar, 757 bij Thrifty, 821 bij Hertz en 824 bij Avis.dank je, lijkt al wat schappelijker geprijsd
PS: wat was ook al weer de verhuurmaatschappij waar je alleen maar in de staat mag rijden waar je huurt en de omliggende staten? was dat Fox?
Van Fox weet ik het niet, maar Sixt heeft wel zo'n soort beperking.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Hallo,
heeft iemand van jullie ervaring met boeken via de officiële website van enterprise.nl .ca of .com ?
We gaan volgend jaar naar Canada en ik zie nergens wat over standaard bijgesloten verzekeringen. Alleen dat ik extra CDW (collision damage waiver) en RA (roadside assistance) kan afsluiten, maar niets over bijv. aansprakelijkheid.
heeft iemand van jullie ervaring met boeken via de officiële website van enterprise.nl .ca of .com ?
We gaan volgend jaar naar Canada en ik zie nergens wat over standaard bijgesloten verzekeringen. Alleen dat ik extra CDW (collision damage waiver) en RA (roadside assistance) kan afsluiten, maar niets over bijv. aansprakelijkheid.
Als je even terug kijkt wat er al diverse keren is gepost hier, is dat het een probleem oplevert met verzekeringen als je een auto boekt via een .ca of .com site, omdat je op die sites meestal niet kunt aangeven dat je woonachtig bent in NL of BE, of een ander Europees land.Uutje schreef:Hallo,
Hierdoor krijg je dus een auto zonder verzekeringen, omdat de lokale sites er van uit gaan dat je al een verzekering hebt op je naam. In tegenstelling tot hier in Nederland ben je in de US en Canada als persoon verzekerd, en niet op de auto. Dus als je daar een auto huurt, geldt je eigen verzekering als je ingezetene bent van die landen.
Als je wel aan kunt geven dat je woonachtig bent in een Europees land, krijg je de tarieven incl verzekeringen CDW SLI en Zero risk etc. RA is optioneel, maar over de ‘noodzaak’ (niet dus!) daarvan is in verschillende topics ook al genoeg gezegd.
Laatst gewijzigd door Gast op 05 sep 2017, 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ondertussen 42 euro goedkoper geworden, nog steeds via Dollar. Aangepast en geld terug op CC gekregen. Ideaalreddevil schreef:Net alvast een fullsize vastgelegd via Autoeurope bij Dollar. Uiteindelijk dus een FDAR (fullsize), 24 dagen (periode mei 2018) ophalen op LAX voor 536 (of 518, lees hieronder) euro. In de bevestigingsmail van Autoeurope staat overigens een link naar de 'check in with Dollar' site en wordt de dollar reference ID ook duidelijk vermeld.
Wel weer iets interessants ontdekt.
Tijdens het boeken heb ik een opt-in gedaan voor de nieuwsbrief. Na het boeken ontvang ik daardoor gelijk een 'welkom bij...' nieuwsbrief. Hierin staat: 'klik op deze link om gebruik te maken van de laatste aanbieding'. Toch maar eens een cross check gedaan en de auto bleek 18 euro goedkoper via de link. Niet echt een spannend verschil, maar toch goed om te weten. Ik heb er dan maar even een mail achteraan gegooid om het in orde te laten brengen.

Het scheelde overigens weer 18 euro door via de nieuwsbrief link te gaan. Dus dat heb ik nu ook gelijk meegepakt.
Nu nog in de gaten houden of Alamo in de buurt van deze prijs gaat komen...
Welke noodzaak?Terpies schreef:...over de noodzaak daarvan is in verschillende topics ook al genoeg gezegd.
Zoals ik al aangaf, ook bij enterprise.nl (officieel site lijkt me) geef ik netjes aan dat ik NL-er ben en dan toch zie ik nergens iets vermeld staan over inclusief enige verzekering. En kan ik alleen maar CDW en RA erbij afsluiten en weet ik dus totaal niet wat ik als NL-er standaard verzekerd krijg. Ik zie dus nergens wat vermeld over bijv. SLI, Zero Risk.Terpies schreef: Als je even terug kijkt wat er al diverse keren is gepost hier, is dat het een probleem oplevert met verzekeringen als je een auto boekt via een .ca of .com site, omdat je op die sites meestal niet kunt aangeven dat je woonachtig bent in NL of BE, of een ander Europees land.
Hierdoor krijg je dus een auto zonder verzekeringen, omdat de lokale sites er van uit gaan dat je al een verzekering hebt op je naam. In tegenstelling tot hier in Nederland ben je in de US en Canada als persoon verzekerd, en niet op de auto. Dus als je daar een auto huurt, geldt je eigen verzekering als je ingezetene bent van die landen.
Als je wel aan kunt geven dat je woonachtig bent in een Europees land, krijg je de tarieven incl verzekeringen CDW SLI en Zero risk etc. RA is optioneel, maar over de noodzaak daarvan is in verschillende topics ook al genoeg gezegd.
Vandaar mijn vraag en uiteraard heb ik al talloze posts gelezen over insurance...

‘noodzaak’ dus..ik formuleer blijkbaar verkeerdroelb schreef:Welke noodzaak?Terpies schreef:...over de noodzaak daarvan is in verschillende topics ook al genoeg gezegd.
Meer het gebrek aan enige noodzaak 

Wellicht een stomme vraag, maar wij boeken altijd via Hertz en gaan dit jaar skip the counter op Miami gebruiken.
Als gold member heb je de keuze uit een pakket auto's, we hebben klasse C gekozen als auto maar hoe zie ik daar welke auto's daar onder vallen? Ik wil voorkomen dat ik straks een duurdere wagen kies en later voor extra kosten kom te staan.
En is het zo simpel als instappen (sleutel zit er dus al in), naar het laatste loket rijden en klaar?
Als gold member heb je de keuze uit een pakket auto's, we hebben klasse C gekozen als auto maar hoe zie ik daar welke auto's daar onder vallen? Ik wil voorkomen dat ik straks een duurdere wagen kies en later voor extra kosten kom te staan.
En is het zo simpel als instappen (sleutel zit er dus al in), naar het laatste loket rijden en klaar?

New York 2009
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Orlando 2012
Orlando 2014
Orlando 2015
Orlando 2016
Miami - Orlando 2017
Orlando 2018
Orlando 2019
Het is heel simpel:
Je boekt C (Intermediate) en zolang je reservering maar gekoppeld is aan je gold account (ingelogd zijn terwijl je boekt) mag je kiezen uit:
- Alle auto's in de intermediate aisle (allemaal dezelfde klasse, precies wat je hebt gereserveerd)
- Alle auto's in de Gold aisle (een mix, maar verwacht niet veel groter dan intermediate of misschien full size).
Als er bij je reservering staat: "Service type: gold canopy" dan hoef je nergens langs en kun je direct een auto uitzoeken, instappen en naar de exit booth rijden.
Als er echter "Service type: Standard counter" staat dan zul je wel eerst langs de balie moeten. Dat is het geval als je nog niet eerder bij Hertz hebt gehuurd met de gebruikte credit card of het rijbewijs (na verlenging oid).
Er zijn geen extra kosten, welke auto je ook kiest, mits uit deze twee selecties. Er is een uitzondering, en dat is als je je auto niet kiest uit de basisselectie in de Gold aisle, maar uit de "premium upgrade" section. Dat staat vrij duidelijk aangegeven met borden. Het eerste deel is regulier, dan staan er borden met "Premium upgrade" en alles daarachter is dus een upgrade. Als je een auto pakt uit dat deel dan zijn er wel extra kosten, en die zijn altijd $35 per dag. Niet heel interessant dus voor een langere huur. Gewoon wegblijven uit de upgrade section dus.
Je boekt C (Intermediate) en zolang je reservering maar gekoppeld is aan je gold account (ingelogd zijn terwijl je boekt) mag je kiezen uit:
- Alle auto's in de intermediate aisle (allemaal dezelfde klasse, precies wat je hebt gereserveerd)
- Alle auto's in de Gold aisle (een mix, maar verwacht niet veel groter dan intermediate of misschien full size).
Als er bij je reservering staat: "Service type: gold canopy" dan hoef je nergens langs en kun je direct een auto uitzoeken, instappen en naar de exit booth rijden.
Als er echter "Service type: Standard counter" staat dan zul je wel eerst langs de balie moeten. Dat is het geval als je nog niet eerder bij Hertz hebt gehuurd met de gebruikte credit card of het rijbewijs (na verlenging oid).
Er zijn geen extra kosten, welke auto je ook kiest, mits uit deze twee selecties. Er is een uitzondering, en dat is als je je auto niet kiest uit de basisselectie in de Gold aisle, maar uit de "premium upgrade" section. Dat staat vrij duidelijk aangegeven met borden. Het eerste deel is regulier, dan staan er borden met "Premium upgrade" en alles daarachter is dus een upgrade. Als je een auto pakt uit dat deel dan zijn er wel extra kosten, en die zijn altijd $35 per dag. Niet heel interessant dus voor een langere huur. Gewoon wegblijven uit de upgrade section dus.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Uuhhh dat, gold canopy, staat er bij mij op maar ik kan me herinneren dat ik dat de vorige keer ook had maar mijn man (omdat die hem ging ophalen in Seattle stond de auto op zijn naam en zijn CC) moest toch langs de balie (ik was toen nog onderweg vanuit Vancouver). De reservering is opnieuw op zijn naam gedaan maar ik begrijp dus goed dat ik (hij) niet langs de balie hoef in SFO volgend jaar. Nou hebben wij wel een FFAR gereserveerd dus waarschijnlijk moet ik wel in een andere rij zijn? Skip de counter is automatisch zag ik in mijn reservering staan.roelb schreef:Het is heel simpel:
Gold canopy is automatisch zodra de voor de huur gebruikte credit card en het rijbewijs bekend zijn (eerder gebruikt bij Hertz).
Je krijgt na landing een carfirmation email met het stall nummer van je auto. Heeft Hertz geen email adres? Dan staat het stall nummer sowieso achter je naam op de schermen op de verhuurlocatie.
Alleen de huurder kan de auto ophalen.
Je krijgt na landing een carfirmation email met het stall nummer van je auto. Heeft Hertz geen email adres? Dan staat het stall nummer sowieso achter je naam op de schermen op de verhuurlocatie.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Dank je ik zal er op letten. En dat laatste is geen probleem. We gaan namelijk samenroelb schreef:Gold canopy is automatisch zodra de voor de huur gebruikte credit card en het rijbewijs bekend zijn (eerder gebruikt bij Hertz).

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Valt me op dat verhuurder Dollar steeds ENORM goedkoop is, scheelt echt honderden euro's in vergelijking met Alamo (dat mijn voorkeur heeft). Hebben jullie goede ervaringen met Dollar?
Met Dollar mag je toch alleen in aangrenzende staten rijden?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Bushmaster
- Amerika-expert
Sixt
Territorial Restrictions & Rentals Across State Lines
In general the rental vehicle may only be used in the state of pick-up and the surrounding geographical area (Region) as specified in the table below:
https://www.sixt.com/rental-services/re ... formation/
Dollar
Geographic Limitations: At most locations, driving is restricted to the continental United States and Canada. A Canadian resident is prohibited from driving a U.S. owned vehicle into Canada. Please refer to the Local Policies for specific information regarding geographic limitations at the location where you intend to rent a DOLLAR vehicle.
Territorial Restrictions & Rentals Across State Lines
In general the rental vehicle may only be used in the state of pick-up and the surrounding geographical area (Region) as specified in the table below:
https://www.sixt.com/rental-services/re ... formation/
Dollar
Geographic Limitations: At most locations, driving is restricted to the continental United States and Canada. A Canadian resident is prohibited from driving a U.S. owned vehicle into Canada. Please refer to the Local Policies for specific information regarding geographic limitations at the location where you intend to rent a DOLLAR vehicle.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hoe kom je dan in een aangrenzende staat ? Of bedoel je 'in de staat waar je de auto ophaalt en aangrenzende staten' ?SuzieQ schreef:Met Dollar mag je toch alleen in aangrenzende staten rijden?
Die beperking is van toepassing bij Sixt, niet bij Dollar
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19926 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-