Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door cvr »

Frasi schreef:
30 jun 2024, 12:53
@kurt1982 Dus even wachten en dan even afkijken wat de prijzen doen. Het is zeker niet niet dat de eerst aangeboden tickets ook de goedkoopste zijn. Door wisselende concurrentie en verkoopstatus kunnen de prijzen in de loop van de weken/maanden alle kanten op.
Idd, het is zeker niet zo dat ze direct aan het begin van de verkoop de laagste prijs hebben. Zoals @Frasi schrijft is het heel normaal dat ze maandenlang op en neer fluctueren. Het enige waar je zeker van kunt zijn is dat ze vanaf een maand of 2 voor vertrek enkel nog stijgen en niet meer dalen, dat is tenminste mijn ervaring voor vluchten tijdens vakantieperiodes naar de bekende US steden.

Verder noem je Kayak, kijk ook eens naar Google Flights dat is ook een goed vertrekpunt. Tot slot wil ik je aanraden om altijd bij de maatschappij zelf te boeken en niet bij een broker. Er is veel mis gegaan tijdens Covid mbt dit onderwerp dus ik ben zelf erg voorzichtig geworden met brokers.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Klopt: laatste paar weken voor vertrek gaan de prijzen doorgaans alleen maar omhoog (bij autohuur overigens zakken de prijzen nog wel eens).
Met corona heb ik ook wat slechtere ervaringen gehad met travel agents / OTA's dus ik boek sinds die tijd rechtstreeks bij de airline. Heeft ook als voordeel dat je rechtstreeks bij hen een alternatief kan bedingen als door schemawijzigingen je plannen overhoop gegooid worden.
En mocht je met/bij KLM boeken: vertrek vanaf Antwerpen (ZWE) kan betere prijzen opleveren (doordat je tegenwoordig je Eurostar ticket digitaal krijgt tijdens het inchecken hoef je niet meer fysiek naar Antwerpen. Bij Brussel nog wel). En voor besparing van het laatste tientje (boekingskosten), niet boeken bij klm.nl maar bij klm.be (of .de). :P
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Chai-latte
Amerika-ontdekker

Bericht door Chai-latte »

Een vraag over bagage bijboeken. Ik las hierboven ook al iets over pas op de luchthaven.... Ik overweeg met klm te vliegen van ams-mco met een tussenstop. Stoelen kan ik inderdaad nog gratis bijboeken bij een Light ticket omdat we met een kind reizen. Alleen ik zou 1 of 2 koffers ruimbagage willen meenemen. Omdat de vlucht door delta wordt uitgevoerd kan ik niet bij klm koffers bijboeken. En op de site van delta zie ik het nergens. Weet iemand wat het ongeveer kost om een koffer bij te boeken? Het tarief geldt dat voor de hele vlucht neem ik aan( incl de overstap)? Retour of per enkele reis?
timytee
Amerika-ontdekker

Bericht door timytee »

Kwam redeljk leuke prijs tegen.

Amsterdam - SFO 28/8-18/9 € 502 (incl bagage) wel tussenstop Frankfurt (heen 2 uur en terug 3.45 tussenstop).

Lange vlucht is met Condor (geen ervaring mee) en korte Lufthansa.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

JeroenenTineke schreef:
27 jun 2024, 21:06
Fijn om te weten @Frasi , dankjewel!
@RuthdeLange ik heb hetzelfde bij KLM/Delta. Je kan idd zoals Frasi aangeeft, pas een koffer toevoegen bij je online incheck. Die is altijd goedkoper dan wanneer je dit bij de balie nog wilt gaan doen.
Nog een vraagje: kun je dan meteen ook voor de terugvlucht bijboeken/ betalen? Of alleen voor de heenvlucht?
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Chai-latte Lees even een paar pagina's aan bereichten terug. Veel antwoorden op je vragen.
Samengevat: bagage bijboeken doe je tijdens het online inchecken (niet op de luchthaven; dan betaal je extra). Wil je een indicatie dan kan je deze opzoeken op de website van Delta (delta.com) via Mijn Vlucht (gebruik je PNR en achternaam om je reisgegevens op te halen).
Omdat je met Delta vliegt zal je informatie over bagageprijzen en stoelreserveringen op hun site moeten doen. Online inchecken kan dan weer via klm en ook op Schiphol geef je bagage af bij de klm balies. Maar bagage dus tijdens online inchecken aangeven en betalen.
Een paar jaar geleden kostte 1 koffer zo'n $60. Zal intussen iets meer zijn. Dit bedrag is voor de gehele (enkele) reis, incl overstap. Bij het -online- inchecken voor de terugreis, geef je de extra bagage voor de terugreis op. En betaal je een soortgelijk bedrag.

@RuthdeLange je meldt extra bagage tijdens het -online- inchecken. Dus aanmelden en betalen voor heen en terugreis afzonderlijk.
Niet helemaal correct, maar als richtlijn: de prijs voor extra ruimbagage retour is ongeveer het prijsverschil tussen een basic en regular economy ticket. Dus als iedereen van het gezelschap een koffer wil inchecken, is een regular economy ticket goedkoper; en dan heb je ook stoelreserveringen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Chai-latte schreef:
30 jun 2024, 13:37
En op de site van delta zie ik het nergens. Weet iemand wat het ongeveer kost om een koffer bij te boeken? Het tarief geldt dat voor de hele vlucht neem ik aan( incl de overstap)? Retour of per enkele reis?
Hier staat een calculator https://www.delta.com/us/en/baggage/overview
EUR 60,- enkele reis voor de 1e koffer.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

_
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

@Frasi wij hebben gewoon main cabin met stoelreservering en koffer maar dit betreft 1 extra koffer.
kurt1982
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door kurt1982 »

En is 750€ een acceptabele prijs voor BRU LAX, SFO of LAS mèt bagage? Of toch wachten tot ik onder die 700 kan duiken?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat is voor iedereen verschillend. Het gaat erom wat jij verstaat onder een goede prijs. Is het bijvoorbeeld een rechtstreekse vlucht met goede tijden?
kurt1982
Amerika-ontdekker

Bericht door kurt1982 »

@mtl Onder de 15u BRU - LHR - LAX
Chai-latte
Amerika-ontdekker

Bericht door Chai-latte »

@ harryh en frasi: bedankt voor het heldere antwoord! Iets met bomen en bos :oops: :D
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door laanvdj »

timytee schreef:
30 jun 2024, 14:30
Kwam redeljk leuke prijs tegen.

Amsterdam - SFO 28/8-18/9 € 502 (incl bagage) wel tussenstop Frankfurt (heen 2 uur en terug 3.45 tussenstop).

Lange vlucht is met Condor (geen ervaring mee) en korte Lufthansa.
Waar heb je dit gezien?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kurt1982 schreef:
30 jun 2024, 17:33
En is 750€ een acceptabele prijs voor BRU LAX, SFO of LAS mèt bagage? Of toch wachten tot ik onder die 700 kan duiken?
Ik vind dat een mooie prijs. Voor wanneer is het? Hoogseizoen, laagseizoen? Voldoende overstaptijd in LHR? Hoe lang kun je nog wachten? Kun je nog schuiven met data?

Marianne
kurt1982
Amerika-ontdekker

Bericht door kurt1982 »

@Martin & Marianne Gisterenavond toch alvast geboekt. 670€ met BA via LHR naar LAX. 2u45' overstaptijd in het heenvliegen en 1u45 in het terugvliegen. Hier ben ik heel tevreden mee ;) :thumbup:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Roning
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Roning »

Wauw Delta is duur met zijn bagage! We hebben Main cabin tickets maar zonder bagage.
De eerste koffer kost 60 euro one way dus 120 euro retour.
Vanaf de 2e koffer 85 euro one way, dus 170 euro retour. :shock:

Heeft iemand wel eens gegokt in de hoop dat ze niet laten betalen wanneer je eenmaal op het vliegveld bent?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

120,- per koffer per persoon is de normale prijs overal. Neem je dan 2 koffers p.p. mee?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Roning schreef:
01 jul 2024, 19:34
Heeft iemand wel eens gegokt in de hoop dat ze niet laten betalen wanneer je eenmaal op het vliegveld bent?
Daar zou ik niet op gokken. En volgens mij is ter plekke op luchthaven alsnog inchecken duurder dan vooraf online.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer