Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Wie denkt even mee over gunstige afhaal en inlevertijden van de huurauto.
Aankomst SEA 26 juli 15:50 en terug vanaf SLC om 21:00 Het is tevens een uur later in SLC dan in SEA.
Als ik zeg ophalen om 17:00 en inleveren om 18:00 dan denk ik dat er geen extra dag gerekend wordt. Met de coulance van ongeveer 30 minuten hebben we in theorie tot 18:30 de tijd om zonder extra kosten met de auto bij de inleverplaats te komen. Is dit correct?
Ik zie overigens geen verschillen in prijzen of ik het wegbrengen nu ook op 17:00 of zelfs op 20:00 zet. Wat is wijsheid hierin?
Aankomst SEA 26 juli 15:50 en terug vanaf SLC om 21:00 Het is tevens een uur later in SLC dan in SEA.
Als ik zeg ophalen om 17:00 en inleveren om 18:00 dan denk ik dat er geen extra dag gerekend wordt. Met de coulance van ongeveer 30 minuten hebben we in theorie tot 18:30 de tijd om zonder extra kosten met de auto bij de inleverplaats te komen. Is dit correct?
Ik zie overigens geen verschillen in prijzen of ik het wegbrengen nu ook op 17:00 of zelfs op 20:00 zet. Wat is wijsheid hierin?
Zal eens de voorwaarden van Alamo lezen dan. Ik heb niet de pay now optie gekozen. Zal eens kijken of je dan nog steeds een no-show fee moet betalen. Anders kan het niet op, stel dat bij Hertz een leuke auto staat ben ik alsnog kosten bij Alamo kwijt. Maargoed, even lezen. Dank allen weer!harryh schreef: ↑03 okt 2023, 10:44Ja je leest ergens overheen, de voorwaarden in de boekingsbevestigingdhelios schreef: ↑03 okt 2023, 09:28Wat ik niet snap is dat iedereen hier schrijft over een midsize auto huren bij Hertz bijv. (icm PC status) en elders nog een reserve boeking hebben staan, mocht er niks leuks staan bij de PC/Gold circle. Overal lees ik dat maximaal 24u voor de reservering annuleren zonder kosten is, daarna komen er kosten in beeld.
Lees ik ergens overheen?- Alleen bij Pay Now (vooruitbetalen) heb je een No Show fee.
Al vaak gedaan, eerst kijken bij Hertz, als niets naar backup boeking, geen kosten bij Hertz.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Er is geen no show fee zoals gezegd
Klopt, maar ik had accelerated checkin gedaan. Moest even controleren of het dan ook geldig is, maar dat klopt inderdaad, dan is het ook kosteloos 

-
- Amerika-ontdekker
Hi,
Inmiddels is onze route bekend en zijn we (voor het eerst) aan het kijken voor een huurauto. We komen er alleen niet helemaal uit...
We zijn met drie volwassene en hebben 3 koffers. We gaan one-way van San Francisco naar Las Vegas. We hebben voor 15 dagen een auto nodig.
- Wat voor soort auto is hiervoor handig? We gaan ook door death valley en nog andere natuurparken. Is een SUV dan handig of kan dit ook een zoals in de beginpost beschreven 'fullsize' auto zijn?
- We hebben nog nooit eerder een auto gehuurd. Heeft dat statusmatchen dan zin?
- Hoe komen jullie bij de beste auto/prijs uit? gewoon per site de datum en locaties invullen?
- Voor 15dagen, enkele reis in juni/juli. Hoeveel is dan een beetje normaal qua prijs? Ik heb de posts van jullie bekeken maar vanwege verschillende statussen en auto's (en mijn beperkte kennis) kom ik hier niet helemaal uit
Bedankt!
Inmiddels is onze route bekend en zijn we (voor het eerst) aan het kijken voor een huurauto. We komen er alleen niet helemaal uit...
We zijn met drie volwassene en hebben 3 koffers. We gaan one-way van San Francisco naar Las Vegas. We hebben voor 15 dagen een auto nodig.
- Wat voor soort auto is hiervoor handig? We gaan ook door death valley en nog andere natuurparken. Is een SUV dan handig of kan dit ook een zoals in de beginpost beschreven 'fullsize' auto zijn?
- We hebben nog nooit eerder een auto gehuurd. Heeft dat statusmatchen dan zin?
- Hoe komen jullie bij de beste auto/prijs uit? gewoon per site de datum en locaties invullen?
- Voor 15dagen, enkele reis in juni/juli. Hoeveel is dan een beetje normaal qua prijs? Ik heb de posts van jullie bekeken maar vanwege verschillende statussen en auto's (en mijn beperkte kennis) kom ik hier niet helemaal uit
Bedankt!
Wij doen in juli dezelfde one way (voor 1 week autohuur). Wij gaan voor een standard SUV. Moet dat? Nee. Maar is aangenaam om rijden en je zit wat hoger. Voor Hertz heeft status match zeker zin. Zo kan je een cat C huren en toch kiezen uit de aisle. Voorbije juli deden we dit en er stonden genoeg SUV's in de aisle. OK niet allemaal standard size maar genoeg om alle koffers en gezinsleden in te krijgen.
Maak ook een back up boeking bij een andere verhuurder indien de aisle zou tegenvallen. Zo kan je toch nog ergens anders terecht.
De one way is wel kostelijk momenteel. Ik kom niet lager dan 750 dollar voor 1 week one way SFO-LAS. Ik verwacht wel nog dat de prijzen gaan dalen. Als je dus nu iets boekt altijd 'pay later'. Zo kan je nog gratis annuleren en herboeken.
Wat betreft het zoeken: de sites van de verhuurders zelf en dan aan de slag met heel veel kortingscodes (hier op het forum te vinden) en speel ook met landinstellingen van de site zelf. Je kan ook eens kijken via ustravel.nl en drive-usa.de. Vooral die laatste doet het beter met one ways.
Maak ook een back up boeking bij een andere verhuurder indien de aisle zou tegenvallen. Zo kan je toch nog ergens anders terecht.
De one way is wel kostelijk momenteel. Ik kom niet lager dan 750 dollar voor 1 week one way SFO-LAS. Ik verwacht wel nog dat de prijzen gaan dalen. Als je dus nu iets boekt altijd 'pay later'. Zo kan je nog gratis annuleren en herboeken.
Wat betreft het zoeken: de sites van de verhuurders zelf en dan aan de slag met heel veel kortingscodes (hier op het forum te vinden) en speel ook met landinstellingen van de site zelf. Je kan ook eens kijken via ustravel.nl en drive-usa.de. Vooral die laatste doet het beter met one ways.
Hallo allemaal,
Wij zijn aan het kijken voor onze reis naar het Zuidwesten in 2024. Nu heb ik een offerte op zak waar de autohuur (Chrysler pacifica or similar) meer dan €100 per dag bedraagt. Is dit een gangbaar bedrag of is dit de hoofdprijs.
Betreft ophalen en afleveren op SFO airport, ruim 3 weken in het hoogseizoen (augustus).
Bedankt voor jullie reactie.
Wij zijn aan het kijken voor onze reis naar het Zuidwesten in 2024. Nu heb ik een offerte op zak waar de autohuur (Chrysler pacifica or similar) meer dan €100 per dag bedraagt. Is dit een gangbaar bedrag of is dit de hoofdprijs.
Betreft ophalen en afleveren op SFO airport, ruim 3 weken in het hoogseizoen (augustus).
Bedankt voor jullie reactie.
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@Marcel_db Als ik snel even zoek kom ik ook uit op zo'n €100/dag: €2100 voor 3 weken Minivan vanaf SFO.
Dus dat is wel ongeveer de prijs van de dag.
Echter; prijzen van autohuur variëren sterk en mijn ervaring is dat deze doorgaans nog zakken als de datum dichterbij komt. Zeker omdat het nog erg vroeg is voor zomer 2024 (in eerdere jaren kwam bijv. dive-usa (usa-reisen.de) pas in november met het volledige aanbod voor de komende zomer).
Dus mijn vermoeden is dat het nog beter kan. Om die reden zou ik altijd een autohuur boeken die kosteloos is te wijzigen en annuleren. Niet zeker of dat bij een pakketreis via een reisbureau ook mogelijk is.
Echter; prijzen van autohuur variëren sterk en mijn ervaring is dat deze doorgaans nog zakken als de datum dichterbij komt. Zeker omdat het nog erg vroeg is voor zomer 2024 (in eerdere jaren kwam bijv. dive-usa (usa-reisen.de) pas in november met het volledige aanbod voor de komende zomer).
Dus mijn vermoeden is dat het nog beter kan. Om die reden zou ik altijd een autohuur boeken die kosteloos is te wijzigen en annuleren. Niet zeker of dat bij een pakketreis via een reisbureau ook mogelijk is.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Dat is exact de squeeze waar ik nu inzit. Prijs van de vlucht is iets beter bij de TO, autohuur niet. Het zou nu bij zelf boeken €120 in mijn voordeel uitvallen (ticket bij luchtvaartmaatschappij, auto huren via usareisen.de). Bij TO geen mogelijkheden tot omboeken vwb de huurauto, bij zelf zelf boeken dan weer wel.Frasi schreef: ↑05 okt 2023, 15:40@Marcel_db Als ik snel even zoek kom ik ook uit op zo'n €100/dag: €2100 voor 3 weken Minivan vanaf SFO.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wat is dan het voordeel van de TO, er vanuit gaande dat de prijs van auto nog wel wat zal zakken?
@Marcel_db
Beste wat ik tegengekomen ben voor een Chrysler Pacifica, 3w juli 24, H&T SFO, is via Hertz.de, code 510000, $1710.
Bij AVIS lijkt de Chevy Tahoe, large SUV, 12216DKK (~1640EUR, https://one.avisworld.com/en_GB/ABGVisa met code visa gold) wel interessant als je ruimte nodig hebt. De Pacifica is duurder dan de Tahoe bij Avis.
Beste wat ik tegengekomen ben voor een Chrysler Pacifica, 3w juli 24, H&T SFO, is via Hertz.de, code 510000, $1710.
Bij AVIS lijkt de Chevy Tahoe, large SUV, 12216DKK (~1640EUR, https://one.avisworld.com/en_GB/ABGVisa met code visa gold) wel interessant als je ruimte nodig hebt. De Pacifica is duurder dan de Tahoe bij Avis.
-
- Amerika-expert
@Marcel_db heb je persé een Minivan nodig? Want met uitzoeken uit de rij bij Hertz of National en betalen voor midsize kun je waarschijnlijk wel een hoop besparen. En staat er niet bij, dan ga je alsnog naar je minivan boeking.
Verder: Bij alamo.de is een minivan €1.765,- en een Standard SUV €1.508,- 3 weken in augustus.
Verder: Bij alamo.de is een minivan €1.765,- en een Standard SUV €1.508,- 3 weken in augustus.
Ik moet denk ik nog wat moeite doen om die prijzen boven tafel te krijgen maar de strekking is helder. Ik denk dat ik inderdaad aanzienlijk zou kunnen besparen door het toch zelf te doen.
En de minivan lijkt me nodig, 2 volwassenen, 3 (grote) tieners met bagage.
En de minivan lijkt me nodig, 2 volwassenen, 3 (grote) tieners met bagage.
-
- Amerika-ontdekker
@deebee7 bedankt voor je reactie!
Begrijp ik het goed dat je dan dus wel de suv moet huren, maar door de statusmatching meer keuze hebt? Ik weet niet zo goed wat de aisle is.
Begrijp ik het goed dat je dan dus wel de suv moet huren, maar door de statusmatching meer keuze hebt? Ik weet niet zo goed wat de aisle is.
-
- Amerika-expert
Een Standard SUV 7 seater volstaat prima en die ga je bij Hertz of National met een beetje geluk wel vinden voor de prijs van een mid-size. En backup boeking maken voor de klasse die je wilt.
Als je een klasse C boekt bij Hertz (een kleinere auto) en je hebt president circle dan mag je uit de gang (aisle) met de presidents circle een auto kiezen. Daar staan vaak SUV's in. Je hoeft dus bij Hertz geen SUV te huren maar gewoon een klasse C (natuurlijk enkel als je presidents circle hebt en dus via de status match methode deze level behaalt)
Voor alle veiligheid boek ik dan bij een andere verhuurder wel een SUV. Maar enkel met een annuleerbaar tarief en bij een verhuurder die geen 'no show' fee aanrekent. Als ik dan bij Hertz toch niet mijn goesting kan vinden, loop ik naar de andere verhuurder om alsnog een SUV op te halen.
Het is dan mooi om even je Hertz boeking te annuleren maar doe je dat niet zijn er ook vaak geen kosten aan verbonden (Hertz rekent naar mijn weten geen no show fee aan). Als ik bij Hertz wél een leuke auto kan vinden dan annuleer ik alsnog de andere verhuurder even.
-
- Amerika-ontdekker
@deebee7 aaah ik snap hem. Dan is dat statusmatchen zeker handig. Nogmaals bedankt!
-
- Amerika-ontdekker
Nog een vraag... Zou ik meerdere boekingen bij bijvoorbeeld Alamo kunnen doen op dezelfde naam & datum (en dus hetzelfde account) of gaat dat fout lopen omdat de ene reservering de ander blokt of iets? Wanneer ik een aanbieding zie wil ik natuurlijk eerst die boeken voordat ik de ander annuleer.
Verder zie ik bij alamo.de qua verzekeringen alleen damage Waiver Included & Extended Protection. Is dit nou de Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering?
edit: extra vraag, bij mijn huidige boeking bij een broker zit schade aan onderkant, glas en zijkant erbij. Bij alamo zie ik dit nergens terug of valt dit ook onder het bovenstaande?
Verder zie ik bij alamo.de qua verzekeringen alleen damage Waiver Included & Extended Protection. Is dit nou de Schadeverzekering en aansprakelijkheidsverzekering?
edit: extra vraag, bij mijn huidige boeking bij een broker zit schade aan onderkant, glas en zijkant erbij. Bij alamo zie ik dit nergens terug of valt dit ook onder het bovenstaande?
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Bij Alamo.de zitten alle verzekeringen er bij en ben je verzekerd.
Heb deze formule all gebruikt en zeker met pass the counter is het wel een gemakkelijke formule.
Voor volgende zomer heb ik reeds ook een autohuur vastgelegd voor Washington en daar heb je geen pass the counter maar wel een Accelerate Check-In die ik zal proberen.
Ik vind tot nu toe de huurervaring bij Alamo bij de betere in de USA die ik al ervaren heb.
Heb deze formule all gebruikt en zeker met pass the counter is het wel een gemakkelijke formule.
Voor volgende zomer heb ik reeds ook een autohuur vastgelegd voor Washington en daar heb je geen pass the counter maar wel een Accelerate Check-In die ik zal proberen.
Ik vind tot nu toe de huurervaring bij Alamo bij de betere in de USA die ik al ervaren heb.
-
- Amerika-ontdekker
@Hans_Belgium bedankt voor je antwoord! Ik heb zo geen verstand van auto's en verzekeringen, dus dit is goed om te weten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20565 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 15 Reacties