Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper huur en campgrounds rules
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Camper huur en campgrounds rules
Nee, wel met de c30. de e27 kun je niet overal huren.
2008 New York
2009 Zuidwest VS
2012 New York
2013 Zuidoost VS
2009 Zuidwest VS
2012 New York
2013 Zuidoost VS
Hoi, we (gezin met 2 kids van 6 en 7) zijn nog aan het twijfelen of we het westen van de VS per camper of per huurwagen gaan doen. We hebben al gehoord dat je in verschillende NP niet met de camper door kan (death valley) en dat de campgrounds rond de parken vaak al heel snel volzet zijn waardoor je al op een grote afstand van het park moet gaan staan. Klopt dit verhaal? Wat is jullie ervaring? Wijzelf hebben 3 jaar geleden in Australië rondgetrokken met een camper en daar hebben we nergens moeten reserveren en hadden we steeds een plekje...
Thx!
Thx!
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Wij hebben rondgetrokken met een camper in het voorseizoen (juni). Wij gingen naar het noorden van Californie, dus veelal niet naar het gebied waar jullie waarschijnlijk heen zullen gaan, m.u.v. Yosemite en wellicht Sequoia NP. Yosemite is in alle seizoen een geval apart. Om een plekje op een van de campgrounds in het park te bemachtigen moet je 5 maanden tevoren op een exact tijdstip klaarzitten om je plekje vast te leggen. Binnen een paar minuten zijn alle plekken weg (zie ook dit artikel) Mocht dit niet lukken dan kun je op RV parks buiten het park terecht. De dichtstbijzijnde (in El Portal) zijn duur en ook snel vol. Voor Yosemite is het dus zeker aan te raden om te reserveren.
Voor andere parken in het hoogseizoen durf ik dat niet te zeggen.
Met de camper mag je inderdaad meestal niet door Death Valley in het hoogseizoen. Dit varieert per verhuurder. Ook zijn er hier en daarwegen niet toegankelijk of niet aangeraden voor campers i.v.m. te smal of te bochtig. Bij Zion mag je bijv. Wel door de tunnels, maar die worden dan wel speciaal voor jou afgezet, zodat je in het midden kunt rijden. Hier moet je dacht ik ook iets voor betalen.
Buiten die dingen is het buitengevoel met de camper geweldig, maar je bent wel wat beperkter.
Het reizen met auto en hotels/motels is ons ook altijd goed bevallen, maar we vonden het wel altijd jammer dat je 's avonds eigenlijk nooit gelegenheid hebt om eens lekker buiten te zitten. Als we nog eens gaan combineren we waarschijnlijk kampinghutjes met hotels, want mijn man wil niet meer rijden met een camper.
Voor andere parken in het hoogseizoen durf ik dat niet te zeggen.
Met de camper mag je inderdaad meestal niet door Death Valley in het hoogseizoen. Dit varieert per verhuurder. Ook zijn er hier en daarwegen niet toegankelijk of niet aangeraden voor campers i.v.m. te smal of te bochtig. Bij Zion mag je bijv. Wel door de tunnels, maar die worden dan wel speciaal voor jou afgezet, zodat je in het midden kunt rijden. Hier moet je dacht ik ook iets voor betalen.
Buiten die dingen is het buitengevoel met de camper geweldig, maar je bent wel wat beperkter.
Het reizen met auto en hotels/motels is ons ook altijd goed bevallen, maar we vonden het wel altijd jammer dat je 's avonds eigenlijk nooit gelegenheid hebt om eens lekker buiten te zitten. Als we nog eens gaan combineren we waarschijnlijk kampinghutjes met hotels, want mijn man wil niet meer rijden met een camper.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Bartellen,
Het is een lastige keus als je met beiden geen ervaringen hebt. Er zijn mensen die zweren bij auto met hotel en mensen die alleen gaan als ze met camper kunnen gaan. Bij de laatste categorie horen wij.
Voor de campings in Yosemite moet je zeer bijtijds reserveren maar ik meen dat dit ook geldt voor de hotels daar. In die zin maakt het niet zoveel verschil zeker in het hoogseizoen. Dat je beperkter bent is in zekere zin waar. Anderzijds genieten wij zoooo van het feit dat we ALTIJD ALLES bij ons hebben. Als we een pizza willen bakken onderweg dan doen we dat, als we toch een mini-dutje willen doen dan kan dat ook en ook als we een meertje zien en we willen zwemmen hoort dat tot de mogelijkheden. In de stad is het soms wat lastig parkeren anderzijds zijn de parkeervakken daar veel ruimer en met een 25' kun je vaak wel ergens staan. Het rijden is anders dan een auto maar prima te doen.
De campings in veel NP zijn geweldig stil en midden in de natuur. Vaak loop je dan 's morgens zo naar het stukje dat je wilt bekijken (evt langslapers kunnen blijven liggen).
Dus ja zo zijn er nadelen en voordelen.....
Ow ja niet onbelangrijk een camper is duurder dan een hotel en auto en je betaald soms extra per kilometer. Echter als wij zien hoe vaak mensen dan uit eten 'moeten' dan is dat ook een kostenpostje.. Voor ons is de USA belevenis echt compleet per camper..... BBQ op np camping onder de sterrenhemel.
En echt kamperen kun je het niet noemen met alle gemakken: gasfornuis, grote koelkast en vriezer, douche en bed en banken.
Enfin het blijft een keus, bij Travelhome en Tioga Tours hebben ze een camper cvan 25 ft staan om in te kijken en uitleg te krijgen.
Het is een lastige keus als je met beiden geen ervaringen hebt. Er zijn mensen die zweren bij auto met hotel en mensen die alleen gaan als ze met camper kunnen gaan. Bij de laatste categorie horen wij.
Voor de campings in Yosemite moet je zeer bijtijds reserveren maar ik meen dat dit ook geldt voor de hotels daar. In die zin maakt het niet zoveel verschil zeker in het hoogseizoen. Dat je beperkter bent is in zekere zin waar. Anderzijds genieten wij zoooo van het feit dat we ALTIJD ALLES bij ons hebben. Als we een pizza willen bakken onderweg dan doen we dat, als we toch een mini-dutje willen doen dan kan dat ook en ook als we een meertje zien en we willen zwemmen hoort dat tot de mogelijkheden. In de stad is het soms wat lastig parkeren anderzijds zijn de parkeervakken daar veel ruimer en met een 25' kun je vaak wel ergens staan. Het rijden is anders dan een auto maar prima te doen.
De campings in veel NP zijn geweldig stil en midden in de natuur. Vaak loop je dan 's morgens zo naar het stukje dat je wilt bekijken (evt langslapers kunnen blijven liggen).
Dus ja zo zijn er nadelen en voordelen.....
Ow ja niet onbelangrijk een camper is duurder dan een hotel en auto en je betaald soms extra per kilometer. Echter als wij zien hoe vaak mensen dan uit eten 'moeten' dan is dat ook een kostenpostje.. Voor ons is de USA belevenis echt compleet per camper..... BBQ op np camping onder de sterrenhemel.
En echt kamperen kun je het niet noemen met alle gemakken: gasfornuis, grote koelkast en vriezer, douche en bed en banken.
Enfin het blijft een keus, bij Travelhome en Tioga Tours hebben ze een camper cvan 25 ft staan om in te kijken en uitleg te krijgen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Mag ik me even helemaal bij Isis aansluiten? 

Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:

Hey,
Isis bedankt voor de reactie! We zijn zelf ook zeker voorstander om met de camper te gaan maar hadden wat schrik voor de eventuele beperkingen qua toegankelijkheid van de parken. Ik ga zeker jullie reisverslagen eens doorlezen!
Hebben jullie hier hinder van ondervonden of is het enkel Death Valley waar je niet door mag/kan? Hebben jullie alle NP gereserveerd of welke zijn zeker nodig?
Jullie reis van 2010 sluit min of meer aan bij wat wij willen bezoeken.
Ik vind tot nu toe dat er meer nadelen zijn aan reizen per auto dan voordelen (uiteten gaan, gesleur met koffers, 's avonds niet zo gezellig buiten kunnen zitten,...)en als je dan toch zowel de hotels als de camperplaatsen gereserveerd moeten worden...
Nog veel stof om over na te denken dus!
Bedankt!
Ellen
Isis bedankt voor de reactie! We zijn zelf ook zeker voorstander om met de camper te gaan maar hadden wat schrik voor de eventuele beperkingen qua toegankelijkheid van de parken. Ik ga zeker jullie reisverslagen eens doorlezen!
Hebben jullie hier hinder van ondervonden of is het enkel Death Valley waar je niet door mag/kan? Hebben jullie alle NP gereserveerd of welke zijn zeker nodig?
Ik vind tot nu toe dat er meer nadelen zijn aan reizen per auto dan voordelen (uiteten gaan, gesleur met koffers, 's avonds niet zo gezellig buiten kunnen zitten,...)en als je dan toch zowel de hotels als de camperplaatsen gereserveerd moeten worden...
Bedankt!
Ellen
wellicht heb je ook nog iets aan onze 4 campertrips in het zuidwesten... Kon mezelf ook vinden in het verhaal van Isis.
je bent natuurlijk wel groot en daardoor kan je niet overal komen. Er zijn weleens weggetjes waar je dan niet in mag in de parken maar er blijft zoveel over om te zien. Wij hebben nooit echt het idee gehad dat we daardoor echt dingen misten.
Daar tegenover staan zoveel leuke dingen met de camper, lees onze verslagen (3 vd 4) om erachter te komen!
je bent natuurlijk wel groot en daardoor kan je niet overal komen. Er zijn weleens weggetjes waar je dan niet in mag in de parken maar er blijft zoveel over om te zien. Wij hebben nooit echt het idee gehad dat we daardoor echt dingen misten.
Daar tegenover staan zoveel leuke dingen met de camper, lees onze verslagen (3 vd 4) om erachter te komen!
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn toch heel wat motels, cabins en cottages waar dat prima kan.'s avonds niet zo gezellig buiten kunnen zitten
Dit alleen even terzijde hoor. Ik zou zeker met een camper gaan als daar je voorkeur ligt.
- Don en Nic
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hallo allemaal
Wellicht staat het al beschreven in de overige tig berichten bij deze topic maar toch maar even snel deze vragen:
In ons reisvoorstel hebben wij een camper opgekregen van 7m60. Nu denk ik dat een campervan al snel te krap wordt wanneer je er langer dan een paar dagen in wil vertoeven maar we zijn maar met zijn tweeën, is deze dan niet een beetje overdreven?Al zou ik de ruimte wel lekker vinden omdat je niets steeds alles op moet klappen enzo.En een meter meer of minder maakt bij zo'n bakbeest ook niet meer uit. Is het gebruikelijk om een camper 'ruim' te nemen?
Wanneer je geen gebruik maakt van een generator, werkt je koelkast dan ook niet? Is het dan gebruikelijk om deze bij het parkeren etc. steeds aan te zetten?
Of is een icebox aan te raden?
Bij voorbaat dank!
Wellicht staat het al beschreven in de overige tig berichten bij deze topic maar toch maar even snel deze vragen:
In ons reisvoorstel hebben wij een camper opgekregen van 7m60. Nu denk ik dat een campervan al snel te krap wordt wanneer je er langer dan een paar dagen in wil vertoeven maar we zijn maar met zijn tweeën, is deze dan niet een beetje overdreven?Al zou ik de ruimte wel lekker vinden omdat je niets steeds alles op moet klappen enzo.En een meter meer of minder maakt bij zo'n bakbeest ook niet meer uit. Is het gebruikelijk om een camper 'ruim' te nemen?
Wanneer je geen gebruik maakt van een generator, werkt je koelkast dan ook niet? Is het dan gebruikelijk om deze bij het parkeren etc. steeds aan te zetten?
Of is een icebox aan te raden?
Bij voorbaat dank!
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij zijn ook maar met zijn tweeen en huren altijd een camper van 9 meter. Met een slide-out. Just omdat we vaak in het naseizoen reizen vinden we het wel fijn om extra ruimte binnen te hebben. Vaak is het dan al wat kouder en vroeg donker s avonds en zit je dus meer binnen. Er zijn hier op het forum zelfs verschillende mensen die nog groter huren met zijn tweeen. Gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt. Een camper van 9 meter is trouwens in amerika een kleintje
De koelkast werkt op gas wanneer je niet aan het stroom staat. Op het moment dat je de camper aan het stroom koppelt schakelt hij vanzelf over op stroom. Haal je de camper weer van het stroom dan gaat hij automatisch weer over op gas.

De koelkast werkt op gas wanneer je niet aan het stroom staat. Op het moment dat je de camper aan het stroom koppelt schakelt hij vanzelf over op stroom. Haal je de camper weer van het stroom dan gaat hij automatisch weer over op gas.
- Don en Nic
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank voor de snelle reactie!
Is het gebruikelijk om een generator te huren/gebruiken? Of red je het wel met dat gas en de hook up?
Wij willen ook wat dagen in YNP en GTNP vertoeven, daar hebben de campgrounds geen hookup dacht ik. Wat doet men dan?
Erg spannend allemaal zo'n eerste camperreis... en dan gaan we pas over een half jaar weg...

Is het gebruikelijk om een generator te huren/gebruiken? Of red je het wel met dat gas en de hook up?
Wij willen ook wat dagen in YNP en GTNP vertoeven, daar hebben de campgrounds geen hookup dacht ik. Wat doet men dan?
Erg spannend allemaal zo'n eerste camperreis... en dan gaan we pas over een half jaar weg...

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet beter dan dat de generator gewoon erbij in zit. Ik weet niet waar je de camper gaat huren. In de campers die wij huren zit de generator standaard erbij. Voor het gebruik betaal je een bepaald bedrag per uur. Bij ons was dat steeds 3 dollar.
Je kunt prima zonder hook-up. Voor het opladen van spullen gebruiken wij onderweg een omvormer. Je zult alleen om de paar dagen moeten dumpen en vers water in moeten nemen. Je hebt de hook-up in principe niet echt nodig. Maar ook hier telt wat je zelf prettig vindt.
Je kunt prima zonder hook-up. Voor het opladen van spullen gebruiken wij onderweg een omvormer. Je zult alleen om de paar dagen moeten dumpen en vers water in moeten nemen. Je hebt de hook-up in principe niet echt nodig. Maar ook hier telt wat je zelf prettig vindt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
In Amerika zit er standaard een generator in de campers behalve in de campervan (VWbusje) je kan hem per dag huren ($ 5,00) maar dan betaal je voor alle dagen ook als je hem niet gebruikt, je kan ook per gebruikt uur betalen en dat kost je zoals Marja al aangaf $ 3,00 per uur.
Wij gebruiken gemiddeld over al onze reizen (13 tot op heden) maximaal 10 uur in vier weken vaak veel minder tot maar een uur of 2., we rekenen dan ook altijd per werkelijk gebruikt uur af.
Wij reizen de laatste jaren met een 31ft (9.30)m) of 34ft (10.20m) met 2 slideouts omdat we graag de ruimte hebben.
Wij gebruiken gemiddeld over al onze reizen (13 tot op heden) maximaal 10 uur in vier weken vaak veel minder tot maar een uur of 2., we rekenen dan ook altijd per werkelijk gebruikt uur af.
Wij reizen de laatste jaren met een 31ft (9.30)m) of 34ft (10.20m) met 2 slideouts omdat we graag de ruimte hebben.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij wouden vorig jaar toen we met zn 2en ginen ook een kleine camper huren want ja, zo'n grote lijkt toch wel heel erg overdreven..
Uiteindelijk druk aan het zoeken gegaan naar de goedkoopste camper, dat bleek uiteindelijk de C30 in ons geval te zijn. Dus een campertje van 9 meter..
Natuurlijk troffen wij veel regen en waren we uiteindelijk erg blij met die grootte! Voor Europese maatstaven lijkt het groot, maar daar is het echt niet zo.
Ook met het reizen zul je zien dat het meevalt!
Qua campings proberen wij ook altijd kosten te besparen dus lekker op de state parks en als er dan geen hook-up is, prima!
Telefoons heb je toch niet constant nodig (want we zijn op vakantie) dus batterijen gaan veeel langer mee!
Uiteindelijk druk aan het zoeken gegaan naar de goedkoopste camper, dat bleek uiteindelijk de C30 in ons geval te zijn. Dus een campertje van 9 meter..

Natuurlijk troffen wij veel regen en waren we uiteindelijk erg blij met die grootte! Voor Europese maatstaven lijkt het groot, maar daar is het echt niet zo.
Ook met het reizen zul je zien dat het meevalt!
Qua campings proberen wij ook altijd kosten te besparen dus lekker op de state parks en als er dan geen hook-up is, prima!
Telefoons heb je toch niet constant nodig (want we zijn op vakantie) dus batterijen gaan veeel langer mee!
2008 New York
2009 Zuidwest VS
2012 New York
2013 Zuidoost VS
2009 Zuidwest VS
2012 New York
2013 Zuidoost VS
Ook ik sluit me helemaal aan bij het verhaal van Isis.
Ook wij zijn besmet geraakt met het campervirus in Australie. Daarna rondje zuidwest USA. Komende zomer gaan we weer. Maar nu NW USA en Canada
Zie onze reisverhalen in de link hieronder
Ook wij zijn besmet geraakt met het campervirus in Australie. Daarna rondje zuidwest USA. Komende zomer gaan we weer. Maar nu NW USA en Canada
Zie onze reisverhalen in de link hieronder
2014 NW USA - W-Canada http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 ZW USA http://vriesde3.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2006 Australie http://famdevriesdownunder.aroundtheglo ... australie/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry dat ik niet snel heb gereageerd.bartellen schreef:Hey,
Bedankt!
Ellen
Hinder... tja nee eigenlijk nergens. Even snel 3 banen oversteken in Las Vegas als je iets te laat bedenkt dat je linksaf moet is lastig.. je bent log en ziet niet alles naast je. Verder niks nergens last van.
Wij hebben eigenlijk alle NP gereserveerd. Dan denk ik ik zit vast... wij denken daar anders over. Ik leg het uit met 2 voorbeelden een zonder reservering en een met. Yosemite is sowieso een MUST.
Voorbeeld 1ZONDER reservering op NP campground:
Ik neem voor het gemak Zion - Bryce, maar het geldt eigenlijk voor elke trip naar een NP campground. De ochtend wil je nog een mooie wandeling maken naar Observation Point en nog achterin het park kijken bij de Riverwalk. Je gaat al vroeg op pad 7uur en zet de camper bij een van de bushaltes in Zion neer. Je neemt de bus naar startpunt van OB trail. Je gaat op pad het is heerlijk maar als je terugkomt heb je er net wat langer over gedaan. Je weet dat de campings in Bryce vaak om 14 uur vollopen (en soms zelfs eerder). Dan besluit je om dus maar naar Bryce te rijden en Riverwalk over te slaan. Je slaat een stop bij Red Canyon over want anders haal je het niet. Je komt er rond 13:30 aan en hoopt op een plekje... als er een vrij is dan hopen dat ie groot genoeg is voor je camper en als er geen plek is bij Ruby's Inn kijken of er nog plek op de camping is... Zo niet dan moet je nog wat verder van het park weg gaan staan. Dat maakt het minder makkelijk om de volgende ochtend de zonsopgang te bekijken wat je graag wilt. Je hebt dus iets moeten overslaan omdat je anders geen plek hebt.. de vraag is heb je een plek en waar sta je dan...
Voorbeeld 2 MET reservering op NP campground:
Dezelfde ochtend je maakt de wandeling in ZIon en ziet dat je wat later terug bent dan gedacht. Toch wil je ook graag de Riverwalk een stuk doen. Je gaat daar heen en bekijkt op je gemak de dingen die je wilt. Dan ga je terug met de bus en pak je de camper weer op. Omdat je een plekje hebt (passend voor jouw camper) kun je ook laat aankomen en maak je je niet druk. Wat je onderweg nog doet bepaal je ook zelf.
Mocht het een keer voorkomen dat je het echt niet haalt door calamiteiten dan ben je $20 kwijt want over het algemeen is dat het tarief bij NP campgrounds.
Je legt het dus vast om overdag vrij te zijn en niet te hoeven stressen of je wel een plek hebt.. Je gaat niet terug rijden naar iets dat 30 mi terug is terwijl met reservering heb je plek die op je wacht...
Er staat op een van de twee blogs ook een link naar filmpjes van campings die wij aandeden.. misschien leuk om een indruk te krijgen van de plekken. Het is anders kamperen dan in Europa. Het is echt een plek om te overnachten, (meestal) niet waar mensen 2 weken staan en verblijven.
Succes
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij zijn ons aan het oriënteren ivm reis die we oktober 2015 willen gaan maken (je kan er maar beter vroeg bij zijn he
) Klopt het dat je ongeveer een jaar van te voren een camper kan boeken?(aangezien het nu april is en ik op internet nu mogelijkheden t/m maart 2015 vind)
Als ik het goed begrijp kunnen we het beste direct als het kan boeken om het meeste voordeel te hebben?
Bedankt!

Als ik het goed begrijp kunnen we het beste direct als het kan boeken om het meeste voordeel te hebben?
Bedankt!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Voor ons is Amerika ook niet compleet zonder camper
. Het heeft voor ons meer voordelen dan nadelen, maar inderdaad, nadelen zijn er ook. Je bent in de steden minder mobiel, vooral het parkeren is nogal eens een ramp. Verder kunnen we zo snel geen nadelen bedenken en omdat wij helemaal geen stadsmensen zijn is dat nadeel voor ons verwaarloosbaar. O ja, op sommige wegen in parken kun/mag je niet met een grote camper rijden, maar er is verder nog zo veel moois dat ook dat voor ons geen bezwaar is. In het hoogseizoen niet naar Death Valley, jammer, maar dan doen we wat anders. De voordelen zijn echter legio. Je hebt altijd alles bij de hand. Een lunch op een mooi, onverwacht plekje: geen probleem. Je bed is altijd klaar en je hoeft niet elke dag koffers in en uit te pakken. Vrienden van ons waren daar na ruim 2 weken auto en hotel helemaal klaar mee. Je kunt op de mooiste plekjes in de parken staan. Wij reserveren wel zo veel mogelijk, ook om optimaal van je dag te kunnen profiteren. Je hoeft dan niet meer op zoek naar een overnachtingsplaats. Alleen uit eten als je daar echt zin in hebt en anders lekker Amerikaans een ordinaire lap vlees op de bbq naast je camper, genietend van de natuur.
Of je nu al kunt reserveren voor oktober 2015 weet ik niet, een jaar van tevoren kan wel. Wij hebben ook vorig jaar juni voor dit jaar juni gereserveerd. Vroeg boeken levert inderdaad het meeste voordeel op.
We zijn begonnen met z'n tweeën in een 25 ft, toen met z'n drieën in een 25 ft en nu met z'n drieën in een 27 ft. Het rijden gaat daar heel gemakkelijk, al was de eerste keer meteen in de spits van San Francisco op de snelweg met joekels van trucks die je aan beide kanten inhalen wel heel spannend. Maar, na 2 uur rijden waren we op de camping en vanaf de dag erna geen centje pijn meer gehad. En als ze dit jaar een gratis (of supergoedkope) upgrade naar een 30ft aanbieden, zeggen we geen nee.
Wij wisselen parkcampings zonder hook-up af met commerciële campings met full hook-up of een camping met een dumpstation en evt. alleen elektriciteit. Eens in de 4 dagen zo ongeveer een "gewone" camping en de andere dagen een mooie parkcamping.
Een koelbox heb je echt niet nodig. Er zit een grote koelkast met diepvries in de meeste campers. Die gaat op stroom, gas of generator, afhankelijk van waar je bent.
Voor onze ervaringen kun je terecht op ons blog: http://jojostravelblogamerica.blogspot.nl/

Of je nu al kunt reserveren voor oktober 2015 weet ik niet, een jaar van tevoren kan wel. Wij hebben ook vorig jaar juni voor dit jaar juni gereserveerd. Vroeg boeken levert inderdaad het meeste voordeel op.
We zijn begonnen met z'n tweeën in een 25 ft, toen met z'n drieën in een 25 ft en nu met z'n drieën in een 27 ft. Het rijden gaat daar heel gemakkelijk, al was de eerste keer meteen in de spits van San Francisco op de snelweg met joekels van trucks die je aan beide kanten inhalen wel heel spannend. Maar, na 2 uur rijden waren we op de camping en vanaf de dag erna geen centje pijn meer gehad. En als ze dit jaar een gratis (of supergoedkope) upgrade naar een 30ft aanbieden, zeggen we geen nee.
Wij wisselen parkcampings zonder hook-up af met commerciële campings met full hook-up of een camping met een dumpstation en evt. alleen elektriciteit. Eens in de 4 dagen zo ongeveer een "gewone" camping en de andere dagen een mooie parkcamping.
Een koelbox heb je echt niet nodig. Er zit een grote koelkast met diepvries in de meeste campers. Die gaat op stroom, gas of generator, afhankelijk van waar je bent.
Voor onze ervaringen kun je terecht op ons blog: http://jojostravelblogamerica.blogspot.nl/
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meestal komen in juni de prijzen voor het volgende seizoen vrij en kun je met vroegboekkorting boeken voor het jaar erop. Wij boeken meestal in augustus/september voor oktober het jaar erop. Wij hebben dus vaak al weer de camper geboekt als we dat jaar nog moeten gaan.
Wij boeken altijd de 27 ft en zijn met zijn tweeen.
De koelkast/vriezer gaat trouwens op gas als je rijdt en niet op het stroom staat aangesloten en op stroom als je aan de stroom staat. Niet op de generator. Hij schakelt automatisch over. De generator heb je alleen nodig als je ergens zonder stroom staat en je wilt de airco of magnetron gebruiken of als je electronica zoals batterijen wilt opladen.

Wij boeken altijd de 27 ft en zijn met zijn tweeen.
De koelkast/vriezer gaat trouwens op gas als je rijdt en niet op het stroom staat aangesloten en op stroom als je aan de stroom staat. Niet op de generator. Hij schakelt automatisch over. De generator heb je alleen nodig als je ergens zonder stroom staat en je wilt de airco of magnetron gebruiken of als je electronica zoals batterijen wilt opladen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht