Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
foxtrotc
Amerikafan

Re: Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door foxtrotc »

Syd schreef:Bij eBookers kan je ook stopovers / meerdere luchthavens invoeren. Heb jouw gegevens even ingevoerd, zie deze link, totaalbedrag vanaf 585 p.p., da's met een overstap in Londen (heen en terug).
Shit zeg, we willen nu gaan boeken, maar wat blijkt, nu is de ticket niet meer 580, maar 660 euro. Bah... Heeft iemand een beter alternatief misschien?

de reis:
23 augustus Amsterdam - New York
28 augustus New York - San Francisco
11 september Los Angeles - Amsterdam

thanks!!
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

In juli vliegen we met 3 van Brussel naar Phoenix en keren we terug vanuit Las Vegas.

- Indien je zou kunnen kiezen tussen de volgende 3 vluchten, welke zou het zijn:

American Airlines: Brussel (10u55) => Chicago (12u55)
American Airlines: Chicago (18u55)=> Phoenix (20u35)
(6u overstap, 18u40 reistijd, 938€)

United Airlines: Chicago (14u55)=> Phoenix (16u50)
(2u overstap, 15u00 reistijd, 1005€)

US Airways: Chicago (17u00)=> Phoenix (19u00)
(4u overstap, 17u00 reistijd, 1017€)

De terugvlucht zou in alledrie de gevallen met British Airways zijn om 20u40 's avonds.

- Is 2u overstap tussen American Airlines & United Airlines (T5->T1) voldoende?

- Wat gebeurt er eigenlijk als de American Airlines vlucht vertraging heeft en je je aansluiting mist? Krijg je dan een vlucht op het eerstvolgende American Airlines toestel. Is dat gratis? Kunnen ze je ook op een vlucht van een andere airline zetten?

- Ik weet dat als je meerdere airlines op je ticket hebt staan, de bagagerestricties (aantal/afmetingen) van de minst strenge airline van toepassing zijn. Maar ik zie op de website van united airlines, dat ze 25$ aanrekenen voor checked baggage op domestic flights (ORD-PHX bv), en voor zover ik weet zijn de baggage fee exceptions niet op ons van toepassing. Wat zijn jullie ervaringen?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

niemand?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan-Greta »

Ik zou persoonlijk de eerste optie (alles American) kiezen. Het is wel wat lang wachten in Chicago, maar t.o.v. de 3e optie ben je maar een dik uur later in Phoenix en je betaalt ten slotte 200 Euro minder en vliegt met dezelfde maatschappij.

mvg.
Stefan
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik zou ook voor de eerste optie gaan. Tussenstop is wel erg lang maar dan kun je ook lekker op je gemak alles doen.

Opties 2 : slechts 2 uur in Chicago, ik zou dat niet aandurven. We hebben een keer een overstap van 2 uur in Chicago gehad en moesten letterlijk rennen om onze vlucht naar Las Vegas te halen.

Opties 3: ik hoor veel minder goede ervaringen met US Airways dus dat zou mijn voorkeur niet hebben.

Ik zou dus voor optie 1 gaan!!!

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

Oei nu word ik toch een beetje zenuwachtig. Ik heb in Chicago slechts 1:20u om over te stappen (aankomst 12:45u en vertrek 14:05u). In die tijd moet ik, als ik het goed begrijp, langs de douane en ook mijn bagage ophalen en terug inchecken? Ik vlieg met American Airlines naar Florida in April
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

dat is héel kort!!!

Misschien (hopelijk) dat anderen betere ervaringen hebben in Chicago maar wij plannen daar minimaal 2,5 tot 3 uur.
Vorige keer was het zo'n gestress dat we liever wat langer op de luchthaven rondhangen dan het geren van de vorige keer.

Maar, misschien heb jij geluk en haal je het in die korte tijd.
Succes !!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
inge67
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door inge67 »

:shock: Ik doe die dag alvast mijn sportschoenen aan!
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Hoi,

2 jaar geleden hadden wij op de terugweg vanuit L.A. maar 40 minuten in Chicago en dat hebben we zonder problemen gehaald. Verschil is wel dat dit bij de terugweg was dus geen bagage of passportproblemen meer. Wij vlogen ook met American en de afstand tussen de beide gates viel goed mee (alhoewel dit in Ohara kan tegenvallen).

Stefan
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

foxtrotc schreef:
Syd schreef:Bij eBookers kan je ook stopovers / meerdere luchthavens invoeren. Heb jouw gegevens even ingevoerd, zie deze link, totaalbedrag vanaf 585 p.p., da's met een overstap in Londen (heen en terug).
Shit zeg, we willen nu gaan boeken, maar wat blijkt, nu is de ticket niet meer 580, maar 660 euro. Bah... Heeft iemand een beter alternatief misschien?

de reis:
23 augustus Amsterdam - New York
28 augustus New York - San Francisco
11 september Los Angeles - Amsterdam

thanks!!
Ik schrik me kapot, het nu zelf nog duurder geworden!!

Kijk hier maar

In een week tijd van 580 via 660 naar 745 euro gegaan!

Moet ik me zorgen gaan maken of is dit nou het typische onvoorspelbare zoals ik hier wel lees en moet ik wachten tot het weer goedkoper wordt?

Of kan iemand iets goedkopers vinden?

Dankjewel alvast!

Robert-Jan.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik schrik me kapot, het nu zelf nog duurder geworden!!
Dat is het risico van wachten (en hopen op een goedkopere prijs)
Ons motto is altijd als je een goede prijs ziet die je aanstaat gelijk boeken want een uur later kan hij al weer weg zijn.
Zeker in het begin van het jaar als half Nederland/Belgie zijn vakantie gaat boeken kunnen de prijzen erg vlug oplopen, deze week kost je toch weer € 165,- p/p
amerikaliefhebber
Amerika-newbie

Bericht door amerikaliefhebber »

Beste allemaal,

was vorige week ook aan het kijken voor vlucht van AMS-SFO en vond een top deal bij AA.com.
2 pers samen EUR 1000,-

dag later mijn vakantie besproken met de baas en 's avond wilde ik ticket boeken en was het opeens EUR 400,- duurder..... :shock:
(rob de moderater had gelijk...meteen doen want baas was ook akkoord met vakantie verzoek...grrrr)
oja we wilde eind augustus verstekken en net na de helft van september weer terug komen.

zouden er nog aanbiedingen komen? zie bv dat er voor april en mei ook weer lage ticket prijzen worden aangeboden.

groeten
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Heb je de cookies al verwijderd, dat wilt nog wel eens schelen.
Het is natuurlijk puur gokken, maar kijk iedere dag en vergeet de cookies niet te verwijderen.
amerikaliefhebber
Amerika-newbie

bedankt voor de tip

het verwijderen van coockies had naar mijn idee wel effect. zelfde prijs (EUR 1400,-) maar met kortere reisduur.
ik zal blijven speuren op....
schiphol.nl
cheaptickets.nl
wordticketcenter.nl
aa.com
en delta.com

het liefst vlieg ik met delta maar die is op dit moment echt heel duur...(EUR 1800,-)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Probeer ook eens http://www.cheaptickets.com. Naar mijn mening veel betere prijzen en gunstigere vliegschema's dan de .nl-site. Heb zelf ook al bij de .com-site geboekt.

Ook http://www.connections.be heeft nog wel eens mooie prijzen. Voordeel bij deze site is dat je een periode van 7 dagen kunt opgeven. Op die manier kun je heel goed zien dat een dag eerder of later vertrekken, of een dag eerder of later terugvliegen soms stukken voordeliger is zonder dat je tig zoekopdrachten hoeft te geven. Bij deze site heb ik overigens nog niet geboekt.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Misschien ook eens proberen via Brussel of Dusseldorf (indien dit niet te ver is voor jullie), soms zijn vanaf die plaatsen betere tarieven te krijgen.

Stefan
anneliesbossaert
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door anneliesbossaert »

Dag Robert-jan,

Ik heb dit gevonden, dus ook met overstap in Londen:
1 AA6505 N 23AUG AMS LHR 14u55 15u10
2 AA 131 N 23AUG LHR JFK 16u45 19u40

3 AA 179 N 28AUG JFK SFO 09u00 12u30 --> andere uren ook mogelijk

4 AA 136 N 11SEP LAX LHR 19u50 14u15+1
5 AA6452 N 12SEP LHR AMS 17u55 20u10

Prijs: 681.00 euro per persoon tax inclusief
Afbeelding
amerikaliefhebber
Amerika-newbie

we wonen in de provincie utrecht dus uitwijken kan wel wel maar moet wel wat opleveren. als je de nacht ervoor in een hotel moet zitten in dusseldorf of brussel en het vervoer meerekent moet het verschil nog steeds groot zijn en niet dezelfde prijs anders is het te veel werk voor niets....maar daar zal ieder voorzich wel een idee over hebben...

ik ga deze opties zeker in mijn/onze lijst zetten om tickets te vergelijken.

wat me nu opviel waren de meest vreemde combi's van vluchten:
ams-zurich en dan usa of...
ams-madrid en dan usa..

rare omwegen.....

groeten en goede zondag ieder!
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Hulp gevraagd!

Wij willen in mei/juni een rondreis gaan maken door het zuidwesten. Met behulp van Marjan heb ik vanmiddag een mooie route gemaakt, en daar zoek ik twee geschikte tickets bij.

Het plan:
Heenvlucht van Amsterdam naar Phoenix, Arizona op 14, 15, 16 of 17 mei 2010.
Terugvlucht van Las Vegas naar Amsterdam op 11 juni 2010 (als het echt enorm veel scheelt mag dat ook op 12 juni, liever niet eerder dan de 11e in elk geval, en beslist niet later dan de 12e).

Omdat we toch al redelijk laat zijn, kunnen we nog variëren met de aankomst- en vertrekplaats, andere opties in de omgeving zijn ook mogelijk. We denken dan aan Los Angeles, San Diego, Las Vegas of eventueel Denver. De rondreis gaat in elk geval plaatsvinden in het vierkantje tussen Denver - San Francisco - San Diego - Albequerque. Wat het lastig maakt is dat we na ongeveer 2 weken een grote luchthaven moeten aandoen waar mijn vriendin naartoe kan vliegen.

Ik ben al de hele middag op zoek, maar ik kan geen prijzen vinden onder de € 625, gemiddeld zit het rond de € 700. Ik zou het fijn vinden als we rond de € 500 per ticket konden uitkomen, maar ik ben er bang voor dat het niet gaat lukken...... Of misschien hebben jullie een goede tip? Ik ben murw gezocht.....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik kom bij Kayak rond de E600... voor de rest het ook niet heel veel goedkoper gevonden...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer