Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
rtwee
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door rtwee »

In december vlieg ik voor mijn werk naar Amerika en moet ik in SFO en SEA zijn. Nu kwam ik hier de link van Alamo Brits tegen. Een mooie auto uitgekozen voor een mij acceptabele prijs. Echter zit ik altijd 'in mijn maag' met verzekeringen bij auto's in het buitenland. Ik heb een screenshot gemaakt van de Alamo site vlak voor de laatste stap; het betalen. Ik vraag me af of dit voldoende is en hoe het met eigen risico zit. Waarschijnlijk is dit hier al erg vaak gevraagd, maar ik kom verschillende termen tegen die ik niet 1-2-3 kan thuisbrengen met wat ik op mijn pagina zie.

Ik hoor graag eventuele adviezen. Ik heb nog geen mogelijkheid gezien om extra verzekeringen aan te geven op de site.

Afbeelding
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Bij Alamo Brits zitten alle benodigde verzekeringen erbij en je hebt geen eigen risico. Je kunt gewoon verder gaan met boeken :thumbup:
rtwee
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door rtwee »

Dank voor je snelle reactie. Auto's zijn geregeld in San Francisco en Seattle. De vraag over het boek neem ik wel voor lief.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Anders kan je altijd nog wel voor weinig zo'n boek scoren op Ebay.
Afbeelding
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

maar geen UK drivers license
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

Dat doet niet ter zake, een Europees rijbewijs is prima. Het gaat er alleen om dat je geen rijbewijs hebt uit de USA of Canada.
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Ik ben op zoek naar een SUV voor onze roadtrip naar Alaska volgend jaar.. Maar nu vind ik alleen SUV's á €2400 voor 3 weken. :shock: Zijn er ervaren Alaska gangers die nog tips hebben waar ik voor minder een auto huur? We willen de auto huren van 3-8 t/m 24-8.
repmeer
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door repmeer »

Ik kwam net ook nog deze link tegen.
http://www.alamo.co.uk/one-way-car-hire
Iets goedkoper dan zonder de toevoeging one-way-car-hire en iets duurder dan http://www.alamo.co.uk/brits
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Dat doet niet ter zake, een Europees rijbewijs is prima. Het gaat er alleen om dat je geen rijbewijs hebt uit de USA of Canada.
dat is jouw persoonlijke mening maar in strijd met de bepaling die je uitdrukkelijk accepteert wanneer je boekt via de "brits" site en duidelijk aangeeft dat je een Brits rijbewijs moet hebben om te mogen boeken
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

en toch word je daar niet op gecontroleerd. Belangrijkste is dat je geen Amerikaans of Canadees rijbewijs hebt.
Voor de rest geldt: Leve Europa :wink:
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

ik lees heel veel verschillende commentaren over budget en hertz car rental. Zijn dit betrouwbare verdelers? Want ik heb bv van Budget gelezen dat ze veel onnodige kosten zomaar van je visa halen. Is daar iets van waar? Heeft er iemand ervaring met één van de twee of alle twee?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Vito
Amerika-expert

Bericht door Vito »

lsl schreef: dat is jouw persoonlijke mening maar in strijd met de bepaling die je uitdrukkelijk accepteert wanneer je boekt via de "brits" site en duidelijk aangeeft dat je een Brits rijbewijs moet hebben om te mogen boeken
Dit is niet mijn persoonlijke mening, maar gebaseerd op ervaringen van medeforummers. Nog niemand heeft een Brits rijbewijs of de Brits guide moeten laten zien.
Maar je hoeft geen gebruik te maken van het Brits tarief als je het niet wilt. :wink:
jess85
Amerikafan

Bericht door jess85 »

Ems2012 schreef:Ik ben op zoek naar een SUV voor onze roadtrip naar Alaska volgend jaar.. Maar nu vind ik alleen SUV's á €2400 voor 3 weken. :shock: Zijn er ervaren Alaska gangers die nog tips hebben waar ik voor minder een auto huur? We willen de auto huren van 3-8 t/m 24-8.
Op http://www.happytoursusa.com Liggen de prijzen lager. 1700 à 1800 euro vanuit Anchorage. Extra bestuurder is inbegrepen. Wij hebben daar ook onze SUV geboekt en heel tevreden. De prijs lag dan nog hoger, zo'n 2100 euro...
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Ik boek als het even kan via hertz.nl (als de prijs naar m'n zin is uiteraard). Ik vind hertz fijn. Nooit gedoe met extra kosten en gezanik aan de balie. Nou kan ik die meestal skippen want heb hertz gold maar die keren dat ik aan de balie kwam was er geen gedoe.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

Ik vond een auto bij autoeurope.nl. Hier hebben we vorige keer ook een auto gehuurd maar de site is gewijzigd. Nu vroeg ik mij af of de verzekering nog voldoende is:
Het Extended Cover pakket is inclusief:
BTW (VAT)
Aansprakelijkheidsverzekering
Brandverzekering
Afkoop eigen risico (CDW) inclusief schade aan banden, glas, onderzijde en dak van de auto zonder Blijvend eigen risico.
Diefstalverzekering (Theft Protection) zonder Blijvend eigen risico

Ik weet niet of de aansprakelijkheidsverzekering nog voor $1 000 000 is, is dit de SLI ?
Ik vind alleen maar dat alle huurauto's een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering hebben met een minimumdekking die met de lokale wetgeving overeenkomt. Is dit wettelijk $1 000 000?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ja aansprakelijkheid is SLI.
Voor ons Europeanen is dit altijd "Standaad" of "extra uitgebreid" - het is maar net hoe je het bekijkt - 1 miljoen dollar.

Het staat er niet echt duidelijk, of eigenlijk helemaal niet, op. Ben ik met je eens.
Mocht je twijfels hebben en je wilt dit graag op papier hebben kun je natuurlijk altijd mailen naar Autoeurope.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Hoi,

Wij willen een auto boeken bij Expedia van 14 maart t/m 23 maart. De prijs zit dan op 309 euro voor een SUV van SF naar LV. Ik zie alleen geen verzekeringen bij de boeking staan en heb ook geen idee welke ik nodig heb. Ik ben in Mallorca al een keer opgelicht door Goldcar met extra verzekeringen e.d. Zit ik bij Expedia goed met alle verzekeringen of kan het nog goedkoper? Ik wil graag niet weer worden opgelicht met allerlei verzekeringen die ik niet nodig heb :oops:
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ook via Expedia heb je alle benodigde verzekeringen. Schadeverzekering - zonder eigen risico - en aansprakelijkheidsverzekering - tot 1 miljoen dollar.
Of het goedkoper kan? In dit topic worden veel sites genoemd? Heb jij die al eens bekeken?
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

Dat is goed om te horen. Ja ik heb er een aantal bekeken en kom bij Expedia het goedkoopst uit. Er staat er nog 1 goedkoper, maar daar lees ik geen goede recensies over. (Thrifty). Deze is €288 euro.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Expedia is een broker, Thirfty is een autoverhuurmaatschappij.
Via Expedia kun je bijvoorbeeld bij Thirfty huren.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer