Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Ik kan deze vlucht ook via WTC boeken, vind ik wel een fijne site en heb al veel contact met ze gehad.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Ik zou gewoon direct bij United boeken, VEEL handiger, anders loopt al het contact via de broker (in dit geval WTC). Ik boek ook weleens via een broker maar het allerliefst gewoon rechtstreeks bij de airline.Fam Slomp schreef:Ik kan deze vlucht ook via WTC boeken, vind ik wel een fijne site en heb al veel contact met ze gehad.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Ik zou alleen voor een broker kiezen als het echt veel euro's scheelt (ik denk dat aan 100 euro per ticket, maar wellicht wat lager als je met groot gezin reist). Hier op het forum is er elke week wel weer een voorbeeld van iemand waarbij de vluchttijden worden gewijzigd en dan is het een stuk makkelijker om geboekt te hebben bij de airline zelf dan via een broker. Zeker als het een eerste keer Amerika is en alles toch best spannend is, zou ik aanraden: boek bij de Airline!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
My two cents worth over het overstappen op LHR :
Pas 45 minuten van te voren wordt de gate aangegeven van waar de vlucht gaat vertrekken.
Ik weet niet of dat een Engels fenomeen is, het viel ons eerder dit jaar ook op op Manchester en Birmingham.
Het gevolg is dat je met heel, heel veel mensen in een algemene ruimte zit te wachten totdat het op de borden verschijnt.
Wij vonden dat niet zo fijn. Het betrof bij ons ook een terugvlucht, 8 uur (nacht) vliegen Las Vegas naar Londen en toen ook 4 1/2 uur wachten tot de vlucht naar Amsterdam. We waren dus moe, weinig geslapen en je wil ergens rustig zitten. Dat ging dus niet door.
Groetjes
Caroline
Pas 45 minuten van te voren wordt de gate aangegeven van waar de vlucht gaat vertrekken.
Ik weet niet of dat een Engels fenomeen is, het viel ons eerder dit jaar ook op op Manchester en Birmingham.
Het gevolg is dat je met heel, heel veel mensen in een algemene ruimte zit te wachten totdat het op de borden verschijnt.
Wij vonden dat niet zo fijn. Het betrof bij ons ook een terugvlucht, 8 uur (nacht) vliegen Las Vegas naar Londen en toen ook 4 1/2 uur wachten tot de vlucht naar Amsterdam. We waren dus moe, weinig geslapen en je wil ergens rustig zitten. Dat ging dus niet door.
Groetjes
Caroline
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@ winterpark
Meivakantie is zeker goedkoper dan de zomervakantie, maar helaas dit jaar maar 1 week hier in mei.
Ik zal vanavond eens op Momondo kijken voor de ticketprijzen die genoemd werden. Op zich zou je denken dat als nu de gemiddelde ticketprijs rond de 1000 euro ligt voor AMS-SFO in de zomervakantie er vast later nog wat aanbiedingen langs komen.
Zou de dollarkoers nog invloed hebben?
Inderdaad praten wel langs elkaar heen. Jouw reactie kwam exact na mijn geplaatste vraag.haha, volgens mij reageren we allebei op wat anders. Jij reageerde toch op Fam Slomp en eventuele overstappen?

Meivakantie is zeker goedkoper dan de zomervakantie, maar helaas dit jaar maar 1 week hier in mei.
Ik zal vanavond eens op Momondo kijken voor de ticketprijzen die genoemd werden. Op zich zou je denken dat als nu de gemiddelde ticketprijs rond de 1000 euro ligt voor AMS-SFO in de zomervakantie er vast later nog wat aanbiedingen langs komen.
Zou de dollarkoers nog invloed hebben?
-
- Amerika-ontdekker
Even over ticketprijzen via Momondo.nl: Wij proberen al 3 dagen tickets te boeken bij schipholtickets.nl. Je ziet de prijzen bij Momondo, wordt doorverwezen naar Schipholticketsnl, vult alles in en op moment dat je wilt boeken/betalen is er een error op de website. Bij Schipholtickets zien ze deze prijzen niet. Er lijkt dus een error te zitten tussen de prijzen zichtbaar op Momondo en Schipholtickets.nl, klantenservice kan deze prijzen niet zien! Ik had hier zondag ook al iets over geplaatst. Dus voor de mensen die aantrekkelijke prijzen zien bij Momondo en zich er op verheugen om vanavond te boeken bij Schipholtickets, dan weten jullie dat deze kans aanwezig is! Ik ben echt teleurgesteld; waren tickets van 582 euro van AMS naar LAX (20/7 tot 10/8)...
blijf het proberen Lauraatje. Die prijzen zijn inderdaad erg goed (vooral 's avonds en 's nachts, zo lijkt het).
Via Momondo heb ik nagenoeg diezelfde tickets geboekt bij Schipholtickets.nl, dus het kan wel.
Via Momondo heb ik nagenoeg diezelfde tickets geboekt bij Schipholtickets.nl, dus het kan wel.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Ah de eerste connecties zijn beschikbaar voor onze data!
Dat de rest snel mag volgen.
Dat de rest snel mag volgen.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
Ik blijf het zeker proberen! Dit is echt een sport (en bijna een fulltime baan), haha!
Ik begrijp de paniek niet zo heel goed....iedereen roept dat de prijzen voor zomer 2018 nu al de meest geweldige, goedkoopste prijzen zijn.
Maar als ik kijk wat de ervaring leert van alle voorgaande jaren is, is dat het nu nog veel te vroeg is om te zeggen dat iets goedkoop is. Zoals al een aantal keren in dit topic aangegeven zijn €500 plus prijzen voor de zomermaanden juli en augustus naar LA of SF te hoog, in vergelijking met de aanbiedingen en flash sales die nog gaan komen.
De ticketverkoop voor juli/augustus is pas net begonnen...de mensen die nu al boeken boeken op zekerheid, en dat weten de maatschappijen ook...
Ook in de andere reacties is al meerdere malen gezegd dat iedereen uiteraard moet boeken tegen de prijs die voor hem/haar het fijnst voelt, om tickets maar vast te leggen...maar stop aub met andere mensen of het forum gek te maken door continu te roepen dat het de goedkoopst mogelijke prijs is...dat is gewoon niet waar.
Advies geven is gebaseerd op meerdere ervaringen, van meerdere personen op dit forum, en de prijzen die hier nu voorbij komen als ‘goedkoop/beste prijs’ zijn dat absoluut niet!
De enige reden waarom je zo snel mogelijk zou willen boeken is dat je absoluut geen uitwijkmogelijkheden hebt qua luchthaven en qua datum heen/terug... en dan nog is nu al boeken misschienverstandig maar niet altijd goedkoop.
Maar als ik kijk wat de ervaring leert van alle voorgaande jaren is, is dat het nu nog veel te vroeg is om te zeggen dat iets goedkoop is. Zoals al een aantal keren in dit topic aangegeven zijn €500 plus prijzen voor de zomermaanden juli en augustus naar LA of SF te hoog, in vergelijking met de aanbiedingen en flash sales die nog gaan komen.
De ticketverkoop voor juli/augustus is pas net begonnen...de mensen die nu al boeken boeken op zekerheid, en dat weten de maatschappijen ook...
Ook in de andere reacties is al meerdere malen gezegd dat iedereen uiteraard moet boeken tegen de prijs die voor hem/haar het fijnst voelt, om tickets maar vast te leggen...maar stop aub met andere mensen of het forum gek te maken door continu te roepen dat het de goedkoopst mogelijke prijs is...dat is gewoon niet waar.
Advies geven is gebaseerd op meerdere ervaringen, van meerdere personen op dit forum, en de prijzen die hier nu voorbij komen als ‘goedkoop/beste prijs’ zijn dat absoluut niet!
De enige reden waarom je zo snel mogelijk zou willen boeken is dat je absoluut geen uitwijkmogelijkheden hebt qua luchthaven en qua datum heen/terug... en dan nog is nu al boeken misschienverstandig maar niet altijd goedkoop.
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ben benieuwd Terpies, heb jij de afgelopen jaren geboekt in de school zomervakantie? En welke sites gebruik je om de prijzen in de gaten te houden ?
Zelf gebruik ik Ita matrix, google flights, Monondo, Skyscanner etc en heb tig alerts uitstaan voor alle mogelijke combinaties die je kunt bedenken.
Maar ben gewoon benieuwd naar jouw tactiek.
Heel eerlijk gezegd ben ik zo'n 'op zeker' speler en heb in de periode dat wij de afgelopen jaren VS tickets kochten (maar ook in de jaren dat we niet gingen maar ik wel de prijzen in de peiling hield) nooit bedragen van rond de 500,-- pp gezien voor 'onze' data en bestemmingen. Helaas altijd prijzen betaald van rond de € 1000,-- pp.
Misschien zoek ik wel helemaal verkeerd, en als dat zo is dan ben ik de laatste die geen tips zou willen aannemen hoe het beter kan
.
Ik zoek tickets voor 15 of 16 juli heen naar Boston en retour 8 of 9 aug vanaf Miami/Fort Lauderdale.
4 personen (heen 3 volw + 1x 12-er; en terug zijn we allemaal 12+ ergo 4 x volwassenen tarief).
Zelf gebruik ik Ita matrix, google flights, Monondo, Skyscanner etc en heb tig alerts uitstaan voor alle mogelijke combinaties die je kunt bedenken.
Heel eerlijk gezegd ben ik zo'n 'op zeker' speler en heb in de periode dat wij de afgelopen jaren VS tickets kochten (maar ook in de jaren dat we niet gingen maar ik wel de prijzen in de peiling hield) nooit bedragen van rond de 500,-- pp gezien voor 'onze' data en bestemmingen. Helaas altijd prijzen betaald van rond de € 1000,-- pp.
Misschien zoek ik wel helemaal verkeerd, en als dat zo is dan ben ik de laatste die geen tips zou willen aannemen hoe het beter kan

Ik zoek tickets voor 15 of 16 juli heen naar Boston en retour 8 of 9 aug vanaf Miami/Fort Lauderdale.
4 personen (heen 3 volw + 1x 12-er; en terug zijn we allemaal 12+ ergo 4 x volwassenen tarief).
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Als ik tickets voor 500 euro zie boek ik ze hoor haha.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Ik ben ook erg benieuwd hoe Terpies aan die prijzen komt.
Volgens mij is er geen paniek en wordt er niet geroepen dat het de geweldigste en goedkoopste tickets zijn, maar worden er prijzen gedeeld hier op het forum die de moeite waard zijn. Maar als jij prijzen voor in de zomervakantie=schoolvakantie tegenkomt van minder dan € 500,- dan hoop ik van harte dat je het hier in het forum deelt.
Volgens mij is er geen paniek en wordt er niet geroepen dat het de geweldigste en goedkoopste tickets zijn, maar worden er prijzen gedeeld hier op het forum die de moeite waard zijn. Maar als jij prijzen voor in de zomervakantie=schoolvakantie tegenkomt van minder dan € 500,- dan hoop ik van harte dat je het hier in het forum deelt.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
Nogmaals, ik heb de waarheid niet in pacht, als jij op zeker wilt spelen moet je boeken wat goed voelt.Marjolein1972 schreef:Ben benieuwd Terpies, heb jij de afgelopen jaren geboekt in de school zomervakantie? En welke sites gebruik je om de prijzen in de gaten te houden ?
Misschien zoek ik wel helemaal verkeerd, en als dat zo is dan ben ik de laatste die geen tips zou willen aannemen hoe het beter kan.
Niemand kan jou vertellen wat je moet doen en wat jij acceptabel vindt vind een ander te duur. In 2017 zijn er hier mensen die in flash sale, wereld weken etc. tickets naar LA geboekt hebben voor onder de €400, terwijl nu hier €560 als een goedkope prijs wordt genoemd....
Maar er is door diverse mensen al diverse keren aangegeven dat er zeker als de tickets net beschikbaar zijn, paniekvoetbal ontstaat en de prijzen nog hoog zijn. Je hebt op dit moment nog geen haast toch? Door elke dag te gaan kijken maak je jezelf gek. Zet gewoon op de verschillende sites een aantal prijsalerts aan, en houd het forum in de gaten.
Hier komen de meldingen zeker voorbij als bv de wereld weken van KLM beginnen. Wacht die gewoon eens af, dan kun je altijd bepalen of het voor jou goed genoeg voelt om te boeken.
Mijn advies (en dat van anderen hier) wacht deze deal weken af, ik zou niet eerder dan begin 2018 boeken, tenzij de prijs goed voelt.
Kijkende naar je reis: je gaat een one way trip maken naar Boston en terug vanuit Miami. Is dit bewust? Hou je ook rekening met extra kosten van bv drop off huurauto, staat je route vast, is een huurauto goedkoper in Boston of in Miami (draai je de route om), etc etc. Kun je bv halverwege heen/terug vliegen en vandaar uit een 8 maken, waarbij je beide steden aandoet...
Allemaal keuzes die enorm van invloed zijn op de prijs, maar dit kan ik niet voor jou beoordelen....
Nogmaals, als jij het een goede prijs vindt moet je het doen...dat hoor je mij niet zeggen.SuzieQ schreef:Als ik tickets voor 500 euro zie boek ik ze hoor haha.
Ik weet niet over welk traject en periode je het nu hebt, dus ik heb geen idee of €500 een goede prijs is.
Maar als ik je eerdere reactie lees, zit je sowieso op hete kolen, dus ik zou gewoon boeken wat goed voelt...
Laatst gewijzigd door Gast op 30 aug 2017, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
In Duitsland zijn de KLM werelddealweken begonnen. BOeken vanuit een Duitse luchthaven. Succes!!
Terpies, die prijzen betreffen juli augustus 2018. Ik kan me voorstellen dat voor 500 euro de vlag uitgaat in die periode. Wij hebben voor de zomer van 2015 alleen kunnen boeken voor 1000 op. Dus ja...
2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Geen idee wat je wilt zeggen, waar heb je het over? Welke data, welk traject in juli augustus 2018? Zoals je het nu typt heb ik geen idee wat je wilt zeggenSab75 schreef:Terpies, die prijzen betreffen juli augustus 2018. Ik kan me voorstellen dat voor 500 euro de vlag uitgaat in die periode. Wij hebben voor de zomer van 2015 alleen kunnen boeken voor 1000 op. Dus ja...
wij voor zomer 2016 en zomer 2014 voor 520 wel heen en terug las vegas en los angeles. Volgens mij is terug vliegen van een andere plaats als heen bijna nooit voor deze prijzen te vinden
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Zorg dat je "Ready to Book" (alles geregeld en gegevens bij de hand) bent en sla gelijk toe als je een voor jouw portemonnee mooie prijs ziet. Ik lees hier te vaak dat iemand een mooie prijs ziet, alles nog moet gaan regelen (bv vrij vragen bij werkgever) en dan de prijs niet meer terug ziet. Dat is jammer en frustrerend.
Kijk ook goed wat je boekt, de vergelijkingssites staan nu vol met aanbiedingen van BA en Iberia, maar veel met belachelijke vliegtijden en routes. Gistermiddag zag ik op een route naar AMS naar LA, een transfer in Toronto van 23uur. Ook een route van AMS naar BOS via LHR-MAD heeft niet echt mijn belangstelling

Kijk ook goed wat je boekt, de vergelijkingssites staan nu vol met aanbiedingen van BA en Iberia, maar veel met belachelijke vliegtijden en routes. Gistermiddag zag ik op een route naar AMS naar LA, een transfer in Toronto van 23uur. Ook een route van AMS naar BOS via LHR-MAD heeft niet echt mijn belangstelling

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida