Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Uitleg van Road Bear over hun campers en huur

Bericht door nieuwenoord »

Ik denk dat heel veel dingen persoonlijk zijn. Zo hebben wij bij Road Bear in vier reizen altijd wel een vroege pickup gehad, drie keer al om zeven uur in de ochtend en een keer (New York) om negen uur. In onze A-klasse zitten trouwens geen plakstoelen en vorig jaar in de C-klasse ook niet. Bij genoeg klachten hierover zal men volgend jaar zeker weer kiezen voor stof. Coachmen bouwt namelijk voor Road Bear op bestelling, zo zijn er dit jaar voor het eerst 27 foot campers met twee slide-outs voor hen gemaakt (zie verslag Zimmer). In onze camper zit nu een soort suede/alcatara-stof stoelen die heerlijk zacht is én makkelijk af te nemen is na een glas jus d'orange erover. :roll:

Meer handdoeken is een kwestie van meer handdoeken vragen, geen enkel probleem. Zo kregen we extra kussens mee, omdat we graag op meerdere kussens slapen. Er werden direct gloednieuwe kussens uit de verpakking gehaald toen ik er om vroeg. We zijn erg fors en de huurstoeltjes sloegen we dus af (zaten gratis bij de vroegboek). Toen werden er uit het magazijn twee extra stevige grote stoelen gehaald voor ons.

Verder reizen wij liefst in de ochtend en brengen we vaak de middag rond de camper door. Wij gebruiken (zeker in het Zuidwesten) ons zonnescherm dan ook dagelijks. En ja, wij kicken wel op nieuw materiaal, omdat dan ook je accu's, banden e.d. nog nieuw zijn. We hebben ook prima ervaringen met de service, zo hadden wij vorige week een kapot temperatuursensortje in de koelkast. Na een mailtje werden we teruggebeld, het onderdeel is 's nachts verzonden naar onze volgende camping en het draait weer als een zonnetje. Dat soort service vinden we heel belangrijk. Dit was makkelijk zelf te monteren, maar voor grotere dingen zoeken ze een RV Repair op jouw route waar je langs kan op hun kosten.

De nieuwe camperprijzen voor 2009 zijn er nog niet. Die kwamen vorig jaar half juni uit. Nu kan je boeken tot en met 31 maart 2009.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik denk dat jou relatie meet Road Bear ( Aldie ) anders dan met de meeste huurders.
Wij konden geen extra handdoeken krijgen afgelopen voorjaar, dus ga er vanuit dit najaar ook niet.
Wij willen graag vroeg vertrekken op de dag van ophalen, is bijna niet mogelijk bij Road Bear, doordat hun campers eerst ingeleverd moeten zijn, als je veel geluk heb staat jou camper er al en als ze je dan vroeger op willen halen.
We gaan er nu al vanuit dat we New York niet voorbij komen op de eerste dag.
Dat heeft ons dat doen besluiten om volgend jaar weer bij El-Monte te huren.
Maar goed, het is heel persoonlijk door,waar je wilt huren.
Het is maar net wat wilt.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wij waren dit jaar pas voor de tweede keer bij Aldie. In Los Angeles (2006) en New York (2007) hebben we dezelfde behandeling gehad. Ik denk dat het grote verschil is geweest dat jullie bij de fabriek de camper opgehaald hebben. Daar zullen afgepast handdoeken e.d. mee naar toe gegaan zijn voor de af te halen campers. Diane in New York was zeker zo hartelijk en gastvrij als Aldie in San Francisco, al kende ze ons helemaal niet. Ze heeft wel drie keer gevraagd of we extra beddengoed en handdoeken nodig hadden.

En nee, ik denk inderdaad niet dat je er op moet gokken New York voorbij tekomen. Maar je hebt wél kans dat je vroeg weg kan zijn, maar geen garantie.

Maar als jullie een beter gevoel hebben bij El Monte, prima. Ik denk alleen dat je een pickup bij de fabriek niet kan vergelijken met een pickup bij de vaste verhuurstations.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Onze eerste ervaring met Road Bear was uitstekend. We zouden om 12.00 opgehaald worden, maar om 11.00 stonden ze al voor de deur, maar toen waren wij even een flesje whiskey aan het halen. Een drankhandel bleek om de hotel van het hotel te zitten :D . Zo hebben we elkaar gemist. De afhandeling van alle paperassen e.d. ging heel snel, maar het was ook niet de eerste keer dat we een camper ophalen. Gabriella van RB waar daar heel blij om. De uitleg ging ook heel vlot. Ze gaf ongevraagd een extra stel handdoeken en dekens mee, omdat we de camper 5.5 weken bij ons hadden.
De camper is gloedje nieuw en we hebben geen klachten. We hebben nog met een andere nederlandse stel gesproken met een RB camper en de waren niet zo enthousiast.... een schuifraampje die niet dicht kan en hadden geen schoonmaakartikelen meegekregen. Nou ja, dat kan gebeuren.

Wij vermaken ons prima hier in de states en gaan ons nu klaarmaken voor een nachtje in Death Vally :dance: .

Vrolijke groetjes uit Las Vegas,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ok, dan hier ook mijn eerste ervaring met Road Bear:

We werden pas om half 2 bij het hotel opgehaald, konden niets extra's meekrijgen, niet eens een extra kussen(!) en hebben waardeloos dun beddengoed. We hebben er extra dekens bij van ons zelf want je kijkt zo door hun dekens heen, zo dun.
Ook een fluitketel moesten we zelf kopen.
Aan de camper mankeert ook het nodige, dingen die zomaar kapot gaan, bouten die over de vloer rollen als de slide out uitgaat, de luxaflex is stuk en de horsluiting van de deur is niet goed.
Verder moeten wij dure benzine tanken en mogen dus niet de goedkope nemen, dat scheelt toch wel behoorlijk.
De volgende keer ga ik ook eens voor El Monte en anders weer gewoon vertrouwd terug naar Cruise America, die ons altijd erg goed bevallen is. Vorige herfst kregen we allebei een extra slaapzak bij CA, extra kussens en een redelijk nieuwe camper, waar echt van alles inzat en die ik luxer vond dan degene die we nu hebben. Ook het matras was beter.
Het zonnescherm is wel erg handig!
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Wat naar te horen dat het dus ook bij Road Bear wisselend is hoe je behandeld wordt en hoe de campers zijn. Wij zijn het zo goed gewend. Nu hebben we trouwens al voor de derde keer een Winnebago-camper, maar de Coachmen in 2006 beviel ons ook perfect.

Jammer, in Denver zijn ze dus voor de een (Yarrah) heel genereus en voor de volgende helemaal niet.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hadden zoveel mankementen aan een de camper, opgehaald bij de fabriek, dat we een A4tje vol hadden.
Staan ook wat algemene opmerkingen bij.
Bijinleveren werd ons verteld dat de campers dit jaar erg slecht gemaakt waren, bij Coachman.
Het lijstje staat op onze site, helemaal door scrollen naar onder.

@Ingrid wij hebben gewoon de goedkoopste benzine getankt hoor, dat hebben ze ons ook niet verteld.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gypsygirl1 schreef:Verder moeten wij dure benzine tanken en mogen dus niet de goedkope nemen, dat scheelt toch wel behoorlijk.
Dit begrijp ik niet, toen wij de camper ophaalden in Middlebury werd ons gezegt dat we gewoon de goedkoopste bezine konden tanken.
bamboo
Amerika-ontdekker

Bericht door bamboo »

Wij hebben een C29-31 gehuurd. Over drie weken gaan we 'm lekker ophalen. Ik zag dat zowel Coachmen als Winnebago diverse uitvoeringen van dit formaat hebben. Weet iemand welke modellen door Roadbear worden gebruikt? Er zijn nl 29, 30 en 31ft uitvoeringen.

Voor de aansluiting bij een hook-up van de kabel tv heb je een coaxkabel nodig. Moet je die zelf meenemen of ziet ie erbij?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het kabeltje hoort er niet bij. Soms krijg je er een mee als je erom vraagt, wij tot nu toe altijd wel. Ons kabeltje was kapot vorige week, een nieuwe kabel kostte ons 10 dollar. Het is trouwens geen COAX-kabel, de stekkertjes zijn anders, dus uit Nederland meenemen heeft geen zin, op deze zit schroefdraad van metaal.

Je kan op de site van Road Bear zien welke uitvoering in hun campers hebben, maar die zijn niet altijd actueel. Ik heb op onze site foto's geplaatst die me gestuurd zijn door Aldie, de branch-manager in San Francisco. Klik hier voor die foto's. Aan de reacties van de mensen op de Coachmencampers te horen, zijn de Winnebago's beter. Wij toeren nu met de A-klasse van Winnebago en er mankeert helemaal niks aan.
bamboo
Amerika-ontdekker

Bericht door bamboo »

Bedankt voor je reactie. Die foto's had ik al gezien. Dat gaf al een veel beter beeld. Ik kan echter nergens vinden welk type precies staat voor "C-29/31 bij Roadbear. De types bij beide producenten verschillen qua indeling nogal. Zijn er al mensen die dit seizoen een C- 29/31 hebben gehuurd?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

bamboo schreef:Bedankt voor je reactie. Die foto's had ik al gezien. Dat gaf al een veel beter beeld. Ik kan echter nergens vinden welk type precies staat voor "C-29/31 bij Roadbear. De types bij beide producenten verschillen qua indeling nogal. Zijn er al mensen die dit seizoen een C- 29/31 hebben gehuurd?
Wij hebben een 31 ft van de fabriek naar Las Vegas gebracht (helaas met veel kleine mankementen) deze was daadwerkelijk 31 ft.
Je weet nooit welke je meekrijgt dat zie je pas bij het ophalen, je kan ook niet aangeven welke je wil hebben je huurt namelijk een klasse (29/31) en hgeen model of merk en moet verder maar afwachten.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Heb ik nu ergens gelezen dat de huur van de campingstoeltjes duur is en dat je ze beter ergens kan kopen. Ik kan dat niet meer terug vinden op deze site. Heeft iemand een idee hoeveel de stoeltjes kosten bij road bear? Ik zie niks staan over huur van een tafeltje?

Groet,
Edda
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik dacht dat de huur $7.50 of $10 per stoel was.
Het zijn van die vouwstoeltjes die hier de Xenos verkoopt.
Nu vonden wij ze niet lekker zitten, de rugleuning was te smal
Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk een ander zal ze wel lekker vinden zitten.
Bij de Wal*mart hebben we ander gekocht voor $7.69
Tafel ligt in de camper en hoef je dus niet te huren.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ok, dank je wel voor de snelle reactie.

Gr. Edda
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Met dan weer de opmerking erbij dat niet in alle Road Bear-campers een tafeltje ligt. Wij hadden deze wel in de C-klasse in 2006, niet in de A-klasses die we later hebben gehuurd. Ik denk ook dat dit bij de Coachmen-campers hoort en bij een 29/31 ft. kan je ook een Winnebago krijgen, dus geen tafel. Maar ook wij hebben een klein picknicktafeltje van 15 euro van de Wal Mart. Bij de meeste campings zit echter een picknicktafel op je kampeerplaats.
nerdwebber
Amerika-ontdekker

Bericht door nerdwebber »

Hallo allemaal,

Onze ervaring met Road Bear Denver is zeer positief. We belden 's morgens om 8 uur en we hoorden dat we al om 10.30 uur opgehaald werden. De uitleg was goed. Op verzoek kregen we een extra deken en extra kussens mee. De 25-27 ft camper was brand nieuw. Zo van de fabriek met slechts 1200 miles op de teller.
Op de camping in Estes Park merkten we dat de kraan van de keuken vreselijk lekte. Het kastje onder de gootsteen stond blank.De technische man van de camping (John van Spruce Lake RV Park) kwam op verzoek even kijken en constateerde dat de kraan volledig vervangen moest worden. Na telefonisch overleg met Road Bear vroegen zij of John van de camping even terug wilde bellen met name omdat wij alle technische termen niet geheel begrepen ( een kraan is een faucet, dat wisten wij niet). John, die overigens zeer vriendelijk en behulpzaam was (evenals zijn baas Dan, de manager) legde ons uit waar wij de kraan bij een hardware store in Estes Park op konden halen. John had met Road Bear afgesproken dat hij de nieuwe kraan zou monteren (WAT EEN SERVICE!!!). Al met al is alles dus in korte tijd opgelost. Uiteraard ook omdat de mensen van de camping zo geweldig vriendelijk en behulpzaam waren. De camper bevalt perfect. Alles zeer confortabel en een heerlijk bed!Spruce Lake RV Park in Estes Park is trouwens en aanrader, prachtig gelegen, ruime plekken, winkels op loopafstand, heerlijk rustig lang de rivier. De Elks liepen 's avonds tussen de campers door! Wel wat prijzig. Maar je krijgt full hoop up en wifi. Vandaag zij we naar de KOA in Buena Vista gereden. We wilden via de Trail Ridge Road rijden maar die was helaas afgesloten vanwege sneewval.

Groetjes

Wim & Lindy vanuit een zonnig maar winderig Buena Vista
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Ik wil jullie toch niet onthouden wat er gisteren heeft plaats gevonden toen wij de Road Bear camper gingen inleveren in Denver.
Om te beginnen, wij hadden schade, er was waarschijnlijk een tak langs het (ingerolde) zonnenscherm gegleden toen wij ergens wegreden en die heeft een klein soort van scheurtje gemaakt. Wij hebben dat niet opgemerkt maar toen we de camper inleverden kwam het aan het licht. Onze schuld dus.

Ik had een lijstje gemaakt met alle dingen die stuk waren of niet goed functioneerden, niet om te klagen, maar voor de volgende huurders, dat het wel even gemaakt zou kunnen worden.

Klacht 1: Raampje achter ging open tijdens het rijden, was drie keer gebeurd, heel vervelend want als je het niet in de gaten hebt kan iedereen je camper binnenkomen
Antwoord: Je zal hem wel niet goed dicht hebben gedaan.
Klacht 2: testlichtjes werken niet goed, de wctank bleef op oranje staan
Antwoord: je hebt de tanken niet geleegd, is strafbaar en kost geld (natuurlijk hadden we die wel geleegd)
Klacht 3: De generator gaf geen stroom
Antwoord: Had je de road assistance moeten bellen
Klacht 4: Tafelbed, daar zakte je snel doorheen omdat de plankjes te kort waren (wij hebben dat opgelost door de veiligheidsriem er tussen te proppen, maar dat is natuurlijk niet goed.)
Antwoord, wat naar zeg, we zullen er naar kijken
Klacht 5: De cp speler spuugde steeds de cd's eruit
Antwoord: Moet je maar originele cd's gebruiken (die spuugde hij ook uit zei ik en daar gaf meneer verder geen commentaar meer op)
Klacht 6: De deur ging niet goed open en de hordeur al helemaal niet
Antwoord: We zullen het een spuitje olie geven
Klacht 7: Dekens waren veel te koud, je keek er zo doorheen
Antwoord: Jullie zijn de enige die daar over klagen
Klacht 8: Luxaflex bij keukenraam kon je met geen mogelijkheid open krijgen
Antwoord, Zullen jullie wel stuk gemaakt hebben
Klacht 9: Sliding out ging zeer moeizaam en soms bleef hij hangen
Antwoord: Gaat altijd zo
Klacht 10: Cruise control werkte niet goed
Antwoord: We gaan er naar kijken
Klacht 11: Hoe moeten we water koken zonder waterkoker en fluitketel
Antwoord: Dat is jullie probleem, wij leveren dat niet (Bij andere verhuurmaatschappijen zit dat wel namelijk)

Verder hadden we nog klachten (niet tegen Road Bear gezegd) over de handdoeken, veel te weinig, oud en te klein
We konden geen extra kussens krijgen, beddengoed was ver onder de maat, je keek zo door de dekbedden heen.
Theedoeken en keukenhanddoeken werden niet geleverd, ook geen schoonmaakmiddelen, wat ik wel gewend was bij andere camperverhuurders.
Er ligt plastic op de grond over vloerbedekking heen, wat waardeloos is, en heel ongezellig, je blijft er makkelijk aanhangen met je schoenen of blote voeten en je mag het niet weghalen anders krijg je een boete, ook als het stuk gaat.
De vloerbedekking moet schoon blijven en is bestemd voor de toekomstige kopers van de camper.
Veel te weinig stopcontacten en op vreemde onhandige plaatsen.
We moesten dure benzine tanken, wat ik ook nog nooit had meegemaakt. Was beter voor de motor zeiden ze.
We werden pas om half 2 van het hotel opgehaald en waren dus al een halve dag kwijt. Bij andere maatschappijen ben ik gewend dat we voor elf uur opgehaald worden.

Hun klachten over ons:
Zonnenscherm zat kleine beschadiging op, kost 350 dollar ex tax (daar werden we zogenaamd mee gematst want ze rekenden een uur werk terwijl het volgens hun wel 3 uur werk was.....
Spiegel zat kleine, haast niet zichtbare, beschadiging op, 50 dollar
Een van de compartimenten, linksachter-onder daar zaten 3 putjes van steenslag op, haast niet te zien, wel te voelen, 40 dollar.
De vuilwatertanks waren niet geleegd, (dat waren ze dus wel maar er scheen een lichte verstopping te wezen), de kosten daarvan vielen zogenaamd weg tegen de klachten die wij hadden...
De benzinetank was niet helemaal vol, we hadden er 30 km mee gereden, we werden terug gestuurd naar de benzinepomp om dat aan te vullen.

Ik dus erg boos over deze dingen en kreeg het nog voor elkaar dat we die 90 dollar voor die kras en putjes niet hoefden te betalen.

Al met al een zeer vervelende ervaring, die ik niet snel zal vergeten en voor ons dus nooit en nooit meer Road Bear.
Laatst gewijzigd door Gypsygirl1 op 14 jun 2008, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Jeetje, voor een deel hadden wij de zelfde klachten, maar die werden wel serieus genomen.
Over dat plastic, bij ons was het vooral in de cabine stuk, Rob zat er steeds aan vast geplakt met z'n voeten, levensgevaarlijk, hij had het er dan ook uit getrokken, hebben ze trouwens niks van gezegt.
We heben het wel aangegeven bij het inleveren.
In september hebben we weer een camper bij Road Bear geboekt, dus weer 4 weken op plastic leven.
Voor volgend jaar zitten we toch te denken om weer een El-Monte te reserveren.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Annie schreef:Jeetje, voor een deel hadden wij de zelfde klachten, maar die werden wel serieus genomen.
Over dat plastic, bij ons was het vooral in de cabine stuk, Rob zat er steeds aan vast geplakt met z'n voeten, levensgevaarlijk, hij had het er dan ook uit getrokken, hebben ze trouwens niks van gezegt.
We heben het wel aangegeven bij het inleveren.
In september hebben we weer een camper bij Road Bear geboekt, dus weer 4 weken op plastic leven.
Voor volgend jaar zitten we toch te denken om weer een El-Monte te reserveren.
Ik had het genoegen om onderweg een 25 ft camper te bezichtigen van El Monte, en die zag er echt onwijs mooi uit!
Mooi donker hout, een grote spiegel op de kast, een flatscreen tv, een goed bed met een fijn matras, volgens de Nederlandse huurders, verder vond ik hem echt heel mooi en lux afgewerkt, dus wij denken er ook over om volgend jaar eens bij El Monte te gaan huren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer