Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen met United Airlines

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
dujardin
Amerikafan

Re: Vliegen met United Airlines

Bericht door dujardin »

burb11 schreef:Ander vraagje; wie zijn eigenlijk de partners van United in Europa? Ik begrijp dat je in Mileage plus vanaf 30000 miles, een gratis vlucht, al dan niet in Europa, kunt maken.
United is lid van Star Alliance. De partners zijn dus o.a. Lufthansa, Swiss, Austrian, enz. Je kan miles verzamelen in je MileagePlus account als je op Star Alliance partners vliegt, en je kan ook award tickets boeken met miles op deze maatschappijen. Let wel, beschikbaarheid van Star Alliance award tickets is steeds beperkt.
Het aantal miles nodig voor Star Alliance/Saver awards vind je hier: http://www.united.com/page/article/0,6722,1142,00.html
Een ticket binnen Europa is bvb. 20000 mijl, een economy ticket van Europa naar US is 50000 mijl, business 80000 mijl. Maar let op, in business is de beschikbaarheid heel beperkt. Het is veel makkelijker om een award ticket te krijgen in First (120000 mijl naar US).
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

burb11 schreef:
dujardin schreef:En zoals ik al zei, er is geen rangorde waardoor iemand met "meer recht" op deze stoelen ze zou kunnen afnemen. Ik heb een paar jaar geleden Economy+ Access gehad, en nu sinds een paar jaar elite op United, en ik heb nog nooit meegemaakt dat ik geen stoel kon krijgen in Economy+.
Dus je zegt eigenlijk dat als ik E+ access heb, ik nu via de site een stoel kan reserveren, mits er plek is. En dan niet het risico loop bij de incheckbalie nul op request te krijgen.
Volgens mij zei je eerder al dat je zag op de site dat er stoelen vrij waren in E+, maar ook te boeken? (vlucht 6/7 AMS-IAD)
Hetzelfde voor vlucht zelfde dag, vanaf IAD-LAX? Want ik hoor maar steeds van Exit dat op die vluchten stoelreservering alleen tijdens incheck mogelijk is. En als ik dan om wat voor reden dan ook geen stoelen in + kan krijgen, dan vind het behoorlijk zonde van m'n geld. (zou al 2x E+ access moeten kopen, omdat we met drieen reizen, had eigenlijk al besloten dat niet te doen.)
Ja, klopt. Als je E+ Access hebt, kan je een stoel in E+ vastleggen op het moment van de boeking, en in principe hou je die ook. Behalve bvb in geval van 'equipment change' (ander vliegtuig) of als ze toevallig een stoel nodig hebben voor een Air Marshall. Is mij nog nooit overkomen.
Ik boek soms ook via een reisbureau, maar zelfs dan kan ik na inloggen op www.ual.be met mijn MP nummer, stoelen kiezen en wijzigen.
Welke vlucht precies IAD-LAX?
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

burb11 schreef:Volgens mij zei je eerder al dat je zag op de site dat er stoelen vrij waren in E+, maar ook te boeken? (vlucht 6/7 AMS-IAD)
Dit is op dit moment de seatmap voor AMS-IAD op 6 juli.
Bijlagen
amsiad.jpg
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

Hmmm... Ik had inderdaad wel een beetje duidelijker kunnen zijn in mijn uitleg van Economy Plus.

Over het algemeen is het inderdaad waar dat als je een seat reserveert je deze krijgt, en het is in het algemeen waar dat dit op 'first come, first serve' basis gebeurd. Als je maanden van tevoren boekt is het inderdaad over het algemeen geen probleem on een Economy Plus seat te krijgen.

Ik reis veel voor zaken met vaak niet meer dan een paar dagen 'notice', in dat geval zijn vaak alle Economy Plus seats vol. Vraag je dan om op de wachtlijst te staan (bijvoorbeeld bij de gate) voor een beschikbare stoel in Economy Plus, dan gaat de toewijzing, als het goed is, op de manier die ik beschreef.

Hetzelfde verhaal geld voor het veranderen van toestel. Als je een IAD-LAX vlucht boekt terwijl het vliegtuig als 757 is pland, en dan wordt het veranderd naar aan A319 (Die minder Economy Plus seats heeft) dan wordt ook bij het toekenen van nieuwe zitplaatsen door de computer hetzelfde principe gehanteerd.

Als je hoofdzakelijk voor vacantie vliegt en ver vooruit boekt, dan is de $350 de moeite waarschijnlijk wel waard.

Alhoewel het niet vaak voorkomt, houd er rekening mee dat je reservering je geen bepaalde 'seat' garandeerd. Volgens hun algemene voorwaarden kunnen ze je op elk plekje in het vliegtuig steken wat ze uitkomt, of zelfs weigern om je te vervoeren. Again, komt heel weinig voor, maar het kan gebeuren.

Hope that helps,

Niels.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

njonker schreef:Hmmm... Ik had inderdaad wel een beetje duidelijker kunnen zijn in mijn uitleg van Economy Plus.

Over het algemeen is het inderdaad waar dat als je een seat reserveert je deze krijgt, en het is in het algemeen waar dat dit op 'first come, first serve' basis gebeurd. Als je maanden van tevoren boekt is het inderdaad over het algemeen geen probleem on een Economy Plus seat te krijgen.

Ik reis veel voor zaken met vaak niet meer dan een paar dagen 'notice', in dat geval zijn vaak alle Economy Plus seats vol. Vraag je dan om op de wachtlijst te staan (bijvoorbeeld bij de gate) voor een beschikbare stoel in Economy Plus, dan gaat de toewijzing, als het goed is, op de manier die ik beschreef.

Hetzelfde verhaal geld voor het veranderen van toestel. Als je een IAD-LAX vlucht boekt terwijl het vliegtuig als 757 is pland, en dan wordt het veranderd naar aan A319 (Die minder Economy Plus seats heeft) dan wordt ook bij het toekenen van nieuwe zitplaatsen door de computer hetzelfde principe gehanteerd.

Als je hoofdzakelijk voor vacantie vliegt en ver vooruit boekt, dan is de $350 de moeite waarschijnlijk wel waard.

Alhoewel het niet vaak voorkomt, houd er rekening mee dat je reservering je geen bepaalde 'seat' garandeerd. Volgens hun algemene voorwaarden kunnen ze je op elk plekje in het vliegtuig steken wat ze uitkomt, of zelfs weigern om je te vervoeren. Again, komt heel weinig voor, maar het kan gebeuren.

Hope that helps,

Niels.
Helemaal akkoord! ;-)
burb11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:Dit is op dit moment de seatmap voor AMS-IAD op 6 juli.
Als ik inlog ziet het er zo uit:

Afbeelding

Helemaal vol dus, (ook E+) met de mededeling: Currently, there are no seats available. Seats will be assigned at the airport.
Ik kan dus niks wijzigen oid.
Wellicht heeft dat wat te maken met het soort ticket (W) dat we hebben.
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:Ja, klopt. Als je E+ Access hebt, kan je een stoel in E+ vastleggen op het moment van de boeking, en in principe hou je die ook. Behalve bvb in geval van 'equipment change' (ander vliegtuig) of als ze toevallig een stoel nodig hebben voor een Air Marshall. Is mij nog nooit overkomen.
Ik boek soms ook via een reisbureau, maar zelfs dan kan ik na inloggen op http://www.ual.be met mijn MP nummer, stoelen kiezen en wijzigen.
Welke vlucht precies IAD-LAX?
Flight 2 / 10
Sun, Jul 06, 2008
Depart: Washington, DC (IAD) 05:35 PM
Arrive: Los Angeles, CA (LAX)
Airline: United
Flight number: 0947
Aircraft type: 777

Daarna:
Flight 3 / 10
Mon, Jul 07, 2008
Depart: Los Angeles, CA (LAX) 02:14 PM
Arrive: Honolulu, HI (HNL)
Airline: United
Flight number: 0083
Aircraft type: 763

Op deze vlucht zijn al wel stoelen vastgelegd. (het is me overigens niet duidelijk waarom op de 2 eerdere trajecten niet) Stel, ik heb E+ access, kan ik dan deze stoelen (rij 26) wijzigen?
Opvallend veel E+ stoelen zie ik vrij trouwens in jou overzicht van IAD-LAX op 6/7. Ik sluit niet uit dat ze die, als niet verkocht, gewoon toewijzen aan een ieder tijdens checkin. Allen dat blijft natuurlijk een gokje. Zeker weten is betalen dus.
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

burb11 schreef:Op deze vlucht zijn al wel stoelen vastgelegd. (het is me overigens niet duidelijk waarom op de 2 eerdere trajecten niet) Stel, ik heb E+ access, kan ik dan deze stoelen (rij 26) wijzigen?
Opvallend veel E+ stoelen zie ik vrij trouwens in jou overzicht van IAD-LAX op 6/7. Ik sluit niet uit dat ze die, als niet verkocht, gewoon toewijzen aan een ieder tijdens checkin. Allen dat blijft natuurlijk een gokje. Zeker weten is betalen dus.
Ja, als je Economy Plus access hebt kan je gelijk United bellen een een Economy Plus stoel reserveren.

Voor de open stoelen AMS-IAD: Ze proberen ze eerst te verkopen, als dat niet lukt worden ze als het goed is bij het inchecken beschikbaar gemaakt aan degenen die er 'recht' op hebben. Dan wordern de resterende stoelen, to zover ze nodig zijn, toegewezen aan de passagiers zonder plek ongeveer een half uur voor vertrek of zo. Als je wel eens op die gate in Amsterdam hebt gezeten en je afgeraagd vanwaar er zo ontzettend veel mensen naar het podium worden geroepen, dat (en upgrades) zijn de hoofdredenen.

Alvast een goede rijs! Ben er jaloers op dat je naar Hawaaii gaat!

Niels.
dujardin
Amerikafan

Bericht door dujardin »

burb11 schreef:
dujardin schreef:Dit is op dit moment de seatmap voor AMS-IAD op 6 juli.
Als ik inlog ziet het er zo uit:

Afbeelding

Helemaal vol dus, (ook E+) met de mededeling: Currently, there are no seats available. Seats will be assigned at the airport.
Ik kan dus niks wijzigen oid.
Wellicht heeft dat wat te maken met het soort ticket (W) dat we hebben.
Als je geen recht hebt op E+ ziet E+ er op de seatmap voor jou altijd vol uit. Zoals hierboven te zien is er op die vlucht wel degelijk nog veel plaats in E+.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Misschien wel handig voor de United vliegers:
United gaat iPod docks in de vliegtuigen inbouwen, waarmee je je iPod (of iPhone) kan opladen en tegelijk bestanden via het prive schermpje kan afspelen.
http://www.macrumors.com/iphone/2008/06 ... nectivity/
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:Als je geen recht hebt op E+ ziet E+ er op de seatmap voor jou altijd vol uit. Zoals hierboven te zien is er op die vlucht wel degelijk nog veel plaats in E+.
Ik snap wat je bedoelt. De enige manier voor mij om zeker te weten dat ik in E+ terecht kom, is deelnemen aan E+ access. Of natuurlijk de gok wagen aan de gate, maar daar heb ik weinig trek in...
Kun je zien of er op de andere vlucht IAD-LAX ook nog plek is?
Laatst gewijzigd door burb11 op 19 jun 2008, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

njonker schreef:Alvast een goede rijs! Ben er jaloers op dat je naar Hawaaii gaat!
:doublethumb:

Thanks, ik kan je zeggen dat ik redelijk de dagen aan het afstrepen ben :mrgreen:
njonker
Amerika-ontdekker

Bericht door njonker »

Clint schreef:Misschien wel handig voor de United vliegers:
United gaat iPod docks in de vliegtuigen inbouwen, waarmee je je iPod (of iPhone) kan opladen en tegelijk bestanden via het prive schermpje kan afspelen.
http://www.macrumors.com/iphone/2008/06 ... nectivity/
Keep in mind that this is part of the installation of a new in-flight entertainment system made by Panasonic Avionics Co. The system will only be installed on select aircraft, and in many cases only in select seats. It'll be about 4 years (no joke) before it's on the planes it's going to be on. Don't hold your breath :)

Niels.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Dat soort dingen duren altijd erg lang, net als het inbouwen van VoD in de gehele vloot.

Meer United nieuws: United gaat intensief samenwerken met Continental. Die laatste maatschappij verlaat dan ook Skyteam en wordt lid van Star Alliance:
http://www.united.com/link/0,6746,58630 ... tion&pos=1
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

dujardin schreef:Als je geen recht hebt op E+ ziet E+ er op de seatmap voor jou altijd vol uit.
Heb er nog eens goed over nagedacht, en besloten het toch te doen. Heb inmiddels Econ+ access gekocht.
Ga morgen bellen om stoelen vast te leggen.
Dus 6 juli eerste vlucht, toch wel een prettige gedachte dat beetje extra legroom 8)
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Jippie! Op alle vluchten E+ stoelen kunnen reserveren! Laat de vakantie maar beginnen! Nog 10 dagen af te strepen...
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Nog 3 dagen en dan is het zover. Vakantie, en voor ons de eerste keer (met United, en in Econ+ :-)) vier weken naar de US. Wij gaan nu enorm genieten van de voorpret. Ik wil iedereen op dit forum hartelijk bedanken voor alle informatie en behulpzaamheid tot nu toe.

Tot ziens,
BB
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Afgelopen maand tien vluchten gemaakt met United. Voor degenen die nog twijfelen; boek Economy Plus! Het is het extra geld dubbel en dwars waard. (ben zelf 1.87m) Die extra beenruimte is echt de moeite waard, ik heb steeds voldoende ruimte gehad om m'n benen te strekken, over elkaar te doen, ook al had degene voor mij z'n stoel ver naar achteren gezet. Zeker op de lange stukken (AMS-IAD-LAX-HNL) echt super.

Een aanrader dus.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij werden vandaag (of eigenlijk gisteren alweer) ook in Economy Plus gezet, economy was blijkbaar vol. Het verschil is echt aanzienlijk al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

klein schopje omdat ik het niet echt waard vind om een nieuw topic te maken... En ik vond nergens anders een gelijkaardig topic
Anyway.

Ik heb een vrij korte lay over in Chicago O'Hare eind deze maand, en ik vroeg me af of United je zonder extra kosten op een latere vlucht kan zetten als je je aansluiting mist? Of moet je dan extra betalen? :?

Bedankt!

Margot
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer