Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Over cheaptickets: de annuleringsverzekering
Re: Over cheaptickets: de annuleringsverzekering
Roland, bedankt voor je uitgebreide reactie..
Cheaptickets heeft mij daadwerkelijk afgewimpeld en maar gezegd dat ik bij Continental Airlines moet klagen of gewoon een nieuw ticket moet betalen, wijzigen kon volgens hen niet meer, ook niet als ik er geld voor zou neerleggen!
Te gek voor woorden, heb zelf gezien dat tickets te wijzigen waren, na het reserveren ervan schijnt dat ze alleen te annuleren zijn en je dus je geld kwijt bent en zijn ze niet meer te wijzigen.
Zoals sommigen dus zeiden; een goedkoopste vlucht, maar mijn vlucht valt dan weer niet onder een lowcostflight!
Ook op de site van cheaptickets is informatie aansluitend op mijn vraag niet te vinden, en met 3 gepleegde telefoontjes krijg je 3 verschillende mensen waarvan er maar 1 je werkelijk netjes te woord staat maar geen verdere info kan geven..
Cheaptickets heeft mij daadwerkelijk afgewimpeld en maar gezegd dat ik bij Continental Airlines moet klagen of gewoon een nieuw ticket moet betalen, wijzigen kon volgens hen niet meer, ook niet als ik er geld voor zou neerleggen!
Te gek voor woorden, heb zelf gezien dat tickets te wijzigen waren, na het reserveren ervan schijnt dat ze alleen te annuleren zijn en je dus je geld kwijt bent en zijn ze niet meer te wijzigen.
Zoals sommigen dus zeiden; een goedkoopste vlucht, maar mijn vlucht valt dan weer niet onder een lowcostflight!
Ook op de site van cheaptickets is informatie aansluitend op mijn vraag niet te vinden, en met 3 gepleegde telefoontjes krijg je 3 verschillende mensen waarvan er maar 1 je werkelijk netjes te woord staat maar geen verdere info kan geven..
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Hoe dicht woon je bij Schiphol? Wellicht kun je bij de klantenservice van Continental (weet niet of dat al is samengegaan met United door de fusie) op Schiphol in persoon iets regelen? Heb hier vaker gelezen dat men via de klantenservice van bewuste maatschappij op Schiphol wel bepaalde zaken gedaan kregen.
Roland
Roland
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je annuleert heb je ALTIJD recht op je TAX refund!!! zij moeten namelijk die TAX Niet te betalen, of krijgen hem terug als ze de vlucht annuleren!
Je Hebt er recht op! (ook al heb je het goedkoopste ticket...)
Ik annuleer ook nogal eens wat vluchten... Slechts 1 keer wilde een maatschappij dat niet betalen, echter toen ik melde dat ik dan even de belastingdienst zou bellen en dit zou melden... stond het de andere dag al terug op mijn rekening
(meestal duurt het tot 3 maanden)
dan zijn de kosten vaak nog te overzien...
Ik annuleer ook nogal eens wat vluchten... Slechts 1 keer wilde een maatschappij dat niet betalen, echter toen ik melde dat ik dan even de belastingdienst zou bellen en dit zou melden... stond het de andere dag al terug op mijn rekening
If you can dream it...
Ik woon in Rotterdam zuid, wellicht is het mogelijk om langs te gaan maar alsnog sta ik er dan alleen voor..
Is er niet iemand die toevallig mij kan helpen met mijn probleem en samen naar schiphol kan gaan als het mij telefonisch en per email niet lukt om op te lossen? (ik weet dat ik nu echt iets vrijwel onmogelijks vraag.. maar ik voel me eigenlijk een beetje hopeloos door al het gebeuren.
)
Is er niet iemand die toevallig mij kan helpen met mijn probleem en samen naar schiphol kan gaan als het mij telefonisch en per email niet lukt om op te lossen? (ik weet dat ik nu echt iets vrijwel onmogelijks vraag.. maar ik voel me eigenlijk een beetje hopeloos door al het gebeuren.

Hier kan ik niets over vinden, zag wel dat de belasting van het ticket erg hoog ligt.. als een ticket 560 euro kost is ruim 440 euro belasting..markgoestoamerica schreef:Als je annuleert heb je ALTIJD recht op je TAX refund!!! zij moeten namelijk die TAX Niet te betalen, of krijgen hem terug als ze de vlucht annuleren!
Ik heb wel een annuleringsverzekering, maar mevrouw van cheaptickets zij dat ik niks terugkrijg als ik hem annuleer??
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je betaald TAX (belasting) over het ticket.. Dat is een flinke hap... zij hoeven die ook niet te betalen of krijgen hem terug als de boeking geannulleerd word.
Daat heb je als consument dan op jou beurt weer recht op.
If you can dream it...
Ik ga dan maar proberen om mijn vlucht te laten wijzigen, als zij zeggen dat dit niet kan dan hoop ik dat iemand kan helpen met hoe ik aan die flight TAX kom..markgoestoamerica schreef:Je betaald TAX (belasting) over het ticket.. Dat is een flinke hap... zij hoeven die ook niet te betalen of krijgen hem terug als de boeking geannulleerd word.
Ik vind het zo raar dat mevrouw van cheaptickets tegen mij zei dat ik helemaal geen geld terug kreeg als ik hem zou annuleren..
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een annulatieverzekering komt niet zomaar tussen als jij om een of andere reden zin hebt om de reis te annuleren (bv. omdat je niet genoeg geld hebt, of omdat je vriendin toch niet mee op reis wil, enz). Ze komen alleen tussen in zeer specifieke omstandigheden, zoals bijvoorbeeld het overlijden van je kind/echtgenoot/ouders, een ongeval of ziekte waardoor het je verboden wordt om te reizen, en ik weet dat wij ooit eens eentje gehad hebben die ook terugbetaalde toen de vakantie van mijn echtgenoot ingetrokken werd door zeer uitzonderlijke omstandigheden.
Spekkie, je zal ook zelf moeten leren om je boontjes te doppen. Als Immigrations je straks apart neemt omdat ze het verdacht vinden dat een 18-jarige 90 dagen in de US wil verblijven, en ze gaan je extra vragen stellen over of je voldoende geld kan aantonen, of je daar even aan hen kan bewijzen dat jij nadien wel terug gaat keren naar Nederland, als ze willen weten of je een liefdesrelatie hebt met die persoon die je gaat bezoeken, enz. dan kan je ook niet even vragen of iemand met je mee kan komen. Dat ga je ook alleen moeten oplossen.
Je krijgt hier advies van mensen, maar je gaat zelf daadkracht moeten nemen. Anders was het niet zo'n goed idee om alleen zo'n reis te ondernemen zonder een volwassene bij je. Je kan het heus zelf wel hoor! Het ergste wat er kan gebeuren, is dat je daadwerkelijk een nieuw ticket zal moeten gaan betalen. Dat is niet leuk, maar daar heb je dan ontzettend veel van geleerd.
Wat terugkrijgen van taxes betreft: misschien dat Markgoestoamerica even een link kan tonen waar staat dat je dat terugbetaald krijgt? Ook als je pas 2 dagen op voorhand annuleert.
Spekkie, je zal ook zelf moeten leren om je boontjes te doppen. Als Immigrations je straks apart neemt omdat ze het verdacht vinden dat een 18-jarige 90 dagen in de US wil verblijven, en ze gaan je extra vragen stellen over of je voldoende geld kan aantonen, of je daar even aan hen kan bewijzen dat jij nadien wel terug gaat keren naar Nederland, als ze willen weten of je een liefdesrelatie hebt met die persoon die je gaat bezoeken, enz. dan kan je ook niet even vragen of iemand met je mee kan komen. Dat ga je ook alleen moeten oplossen.
Je krijgt hier advies van mensen, maar je gaat zelf daadkracht moeten nemen. Anders was het niet zo'n goed idee om alleen zo'n reis te ondernemen zonder een volwassene bij je. Je kan het heus zelf wel hoor! Het ergste wat er kan gebeuren, is dat je daadwerkelijk een nieuw ticket zal moeten gaan betalen. Dat is niet leuk, maar daar heb je dan ontzettend veel van geleerd.
Wat terugkrijgen van taxes betreft: misschien dat Markgoestoamerica even een link kan tonen waar staat dat je dat terugbetaald krijgt? Ook als je pas 2 dagen op voorhand annuleert.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Dankjewel..
Het probleem zit hem er in; ik regel áltijd alles, altijd al gedaan en zo ben ik ook opgevoed..
Maar ik ga mede zo lang weg om weer tot rust te komen nadat ik in hele stressvolle periodes ben beland..
En nu heb ik het rustig, en dit bracht mijn hoofd daadwerkelijk weer op hol, weet daarom even niet waar ik alles zoeken moet..
Maarja, mijn wekker staat om 8 uur en dan zal ik direct alles afbellen, daarna hopelijk nog wat slaap pakken of naar de bioscoop als ik alles op tijd kan regelen.. Jullie horen van mij, iedereen super bedankt voor de adviezen en geboden hulp!
Liefs, Patricia
Het probleem zit hem er in; ik regel áltijd alles, altijd al gedaan en zo ben ik ook opgevoed..
Maar ik ga mede zo lang weg om weer tot rust te komen nadat ik in hele stressvolle periodes ben beland..
En nu heb ik het rustig, en dit bracht mijn hoofd daadwerkelijk weer op hol, weet daarom even niet waar ik alles zoeken moet..
Maarja, mijn wekker staat om 8 uur en dan zal ik direct alles afbellen, daarna hopelijk nog wat slaap pakken of naar de bioscoop als ik alles op tijd kan regelen.. Jullie horen van mij, iedereen super bedankt voor de adviezen en geboden hulp!
Liefs, Patricia
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rustig blijven ademen, Patricia! Je weet nu waar je aantoe bent! Nog op tijd om maatregelen te nemen! Misschien valt het mee en krijg je wat medewerking van Continental (of Cheaptickets), in het allerslechtste geval moet je een nieuw ticket boeken. Maar je gaat dan alsnog even kunnen gaan uitblazen in Amerika!
Dus nog even rustig blijven, en straks zit je op het vliegtuig.
Het zou tof zijn als je ons inderdaad nog op de hoogte houdt van hoe het gaat, en schrijf ook eens iets als je ginder toegekomen bent! Je eerste indrukken en zo!
Dus nog even rustig blijven, en straks zit je op het vliegtuig.
Het zou tof zijn als je ons inderdaad nog op de hoogte houdt van hoe het gaat, en schrijf ook eens iets als je ginder toegekomen bent! Je eerste indrukken en zo!
Elke
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik denk dat het probleem met het aangeven van het verkeerde aantal dagen in het systeem is ontstaan omdat we dit jaar schrikkeljaar hebben. Als dat niet goed in het syteem is ingevoerd klopt het aantal dagen niet.
Ik zou je het advies geven om naar Continental zelf te bellen, dus de Amerikaanse klantenservice. Mijn ervaring is dat ze daar veel meer servicegericht zijn dan in Nederland. Leg je probleem uit en vraag of ze je kunnen helpen met dit probleem. Ik heb wel eens problemen gehad met veranderde tijden van een ticket en werd bij KLM heel onaardig behandeld, er was niets mogelijk. Toen heb ik gebeld met NorthWest (die de vlucht uitvoerde) en die waren heel aardig en hebben in samenspraak met de manager geregeld dat ik op een andere vlucht kwam, geen probleem. Voor telefoonnummers kijk hier
Oh, en als je zelf niet kunt bellen vraag dan of iemand die goed Engels spreekt het voor je doet, het is helemaal niet erg om hulp hiervoor te vragen hoor ook al ben je volwassen. Ik help mijn dochter ook met dat soort zaken als ze het vraagt en die is 20.
Ik zou je het advies geven om naar Continental zelf te bellen, dus de Amerikaanse klantenservice. Mijn ervaring is dat ze daar veel meer servicegericht zijn dan in Nederland. Leg je probleem uit en vraag of ze je kunnen helpen met dit probleem. Ik heb wel eens problemen gehad met veranderde tijden van een ticket en werd bij KLM heel onaardig behandeld, er was niets mogelijk. Toen heb ik gebeld met NorthWest (die de vlucht uitvoerde) en die waren heel aardig en hebben in samenspraak met de manager geregeld dat ik op een andere vlucht kwam, geen probleem. Voor telefoonnummers kijk hier
Oh, en als je zelf niet kunt bellen vraag dan of iemand die goed Engels spreekt het voor je doet, het is helemaal niet erg om hulp hiervoor te vragen hoor ook al ben je volwassen. Ik help mijn dochter ook met dat soort zaken als ze het vraagt en die is 20.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is idd niet erg om hulp te vragen...
Maar als je continental in de USA belt, word je doorverbonden met hun callcenter in india....
Maar als je continental in de USA belt, word je doorverbonden met hun callcenter in india....
If you can dream it...
Hartstikke bedankt (iedereen overigens, maar wil even hier op in gaan).vana schreef:Ik denk dat het probleem met het aangeven van het verkeerde aantal dagen in het systeem is ontstaan omdat we dit jaar schrikkeljaar hebben. Als dat niet goed in het syteem is ingevoerd klopt het aantal dagen niet.
Heb me een beetje verslapen dus ga nu de Nl'se continental bellen.. die mensen zijn eigenlijk ook Engels maar spreken 'soortvan' Nederlands, zolang ze me begrijpen vind ik het goed en probeer ik het even zo.
Verder zou ik dus wel naar de Amerikaanse continental willen bellen, maar zit inderdaad met mijn engels.
En om eerlijk te zijn ken ik ook daadwerkelijk niemand die 'even' een Engels gesprek kan voeren, mijn familie spreekt verder allemaal geen woord Engels..
Ik dacht ook dat het te maken kon hebben met schrikkeldag, dat deze dag gewoon niet meegerekend zou zijn..
Maar goed, nu duimen, ik bel nu direct!
Jullie horen van mij..
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Heel veel succes! 

Nog in gesprek, mevrouw kijkt hoe ze mogelijk mijn ticket kan wijzigen *heeft stille hoop*
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dames en heren,
Applaus voor Continental Airlines hoor!!! Mijn nieuwe eticket direct ontvangen en ik vertrek nu op 2 maart as!
Het was eigenlijk niet mogelijk omdat het een onwijzigbaar ticket was, en met dit ticket mag je normaal alleen op maandag en woensdag reizen.. Betekend dus dat ik op een duurdere vlucht ben geplaatst, geen problemen meer met data's en echt super geholpen!
Ieder hier super bedankt! En ik kan weer ademen..
Liefs Patricia
Applaus voor Continental Airlines hoor!!! Mijn nieuwe eticket direct ontvangen en ik vertrek nu op 2 maart as!
Het was eigenlijk niet mogelijk omdat het een onwijzigbaar ticket was, en met dit ticket mag je normaal alleen op maandag en woensdag reizen.. Betekend dus dat ik op een duurdere vlucht ben geplaatst, geen problemen meer met data's en echt super geholpen!
Ieder hier super bedankt! En ik kan weer ademen..
Liefs Patricia
Netjes hoor van Continental. En natuurlijk heel fijn voor jou! Nu kun je met een gerust hart op vakantie gaan. Geniet ervan.
Moest je uiteindelijk eigenlijk nog bijbetalen of alleen een wijzingsfee? Ik heb bij het boeken bij Expedia ook een keer een verkeerde naam op gegeven bij een goedkoop ticket. Was toen ook niet te wijzigen. Uiteindelijk via Icelandair voor 40 euro alsnog kunnen wijzigen, prima geregeld. Zo zie je maar weer dat de vliegtuigmaatschappijen veel meer servicegericht zijn dan de grote online bookers!
Moest je uiteindelijk eigenlijk nog bijbetalen of alleen een wijzingsfee? Ik heb bij het boeken bij Expedia ook een keer een verkeerde naam op gegeven bij een goedkoop ticket. Was toen ook niet te wijzigen. Uiteindelijk via Icelandair voor 40 euro alsnog kunnen wijzigen, prima geregeld. Zo zie je maar weer dat de vliegtuigmaatschappijen veel meer servicegericht zijn dan de grote online bookers!
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9

Ik wens je een hele fijne reis.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-expert
- Contacteer:

Dat is goed nieuws!
En uiteindelijk ben je toch niet zoveel dagen minder ginder. Dus ik hoop dat je er echt van kan genieten.
Elke