Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
veel tijdverlies customs and immigration Houston
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: veel tijdverlies customs and immigration Houston
Een ESTA bij je hebben doe je meer voor je eigen gevoel. Man/vrouw in het hokje doet er niks mee. Wij printen ze ook altijd uit.
Begin deze maand op SFO in 20 minuten tussen 'doors open' en door CBP checks heen. 15 minuten later stonden we weer buiten en zaten we in monorail naar car rental building !!
Begin deze maand op SFO in 20 minuten tussen 'doors open' en door CBP checks heen. 15 minuten later stonden we weer buiten en zaten we in monorail naar car rental building !!
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Afgelopen jaren steeds „pech” gehad bij de immigrations, 1,5 tot 2 uur wachten was normaal (2x in Atlanta en vorig jaar in Washington DC). Dit jaar vliegen wij op Houston, zal mij benieuwen hoe lang wij er hier over doen. Ik houd maar rekening met 2 uur, alles wat sneller is, is mooi meegenomen. Ik verbaas mij er ook altijd over hoe lang het bij veel mensen soms duurt. Wanneer wij als gezin bij het loket komen zijn wij, tot nu toe, iedere keer vrij snel klaar. Weinig „vreemde” vragen, gewoon vingerafdruk en pasfoto nemen, stempelen en klaar.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je moet iig zeker niet de 'pech' hebben dat er een vliegtuig uit Azië voor je neus staat. Het lijkt wel of die altijd net wat langer erover doen.
die maken ook overal foto's enzo

Met mensen die geen esta kunnen aanvragen zijn ze langer bezig. Die hebben vooraf een visum moeten aanvragen waarbij de eisen ook strenger zijn. En dat vergt weer langere controles. Maar ook iemand met een esta kan onderwerp worden voor een lange ondervraging. Mijn ervaringen zijn divers. Laatste keer op JFK werd me niet eens gevraagd hoe lang ik in de VS verbleef en wat ik er ging doen.
In mei naar LA geweest. Naast ons was net een dreamliner geparkeerd van Korean airlines. Op zoveel extra passagiers is de douane capaciteit niet berekend. Na een uur waren we een "straatje"in een rij met vijf "straatjes" opgeschoten
Na 1,5 uur kwam een douanebeamte de KLM passagiers uit de rij plukken om via een verkorte route de douane formaliteiten te kunnen afhandelen. Onze bagage bleek al een uur op de lopende band rond te draaien en er moest de bagage van een volgende vlucht er ook nog op wat door ruimtegebrek niet ging
Na twee uur uiteindelijk met onze bagage naar de car rental. Pfffffff

- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Vorige maand was er net voor ons een toestel van Copa airlines geland in Washington, ook die mensen waren allemaal erg lang bezig, totaal deden we er zo'n anderhalf uur over.
Vlogen jullie met KLM of United Harry?
Wij vliegen in september met KLM, geplande aankomst rond 15.30.
Wij vliegen in september met KLM, geplande aankomst rond 15.30.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij vlogen met KLM, met die aankomsttijd.
Een hele fijne vlucht gehad met de KLM airbus A330, lekker eten (heel bijzonder in een vliegtuig), veel ruimte in de normale economy (en ik ben best groot
), zo veel keus in entertainment dat de vlucht veel te kort was en een super aardige bemanning. Ik maakte bij het uitstappen een compliment en kreeg een KLM huisje mee.
Wij kwamen aan in Washington op de vrijdag voor memorial day en het was heel erg druk dat weekend, ook aan de "Amerikaanse" kant was de rij enorm lang.
Een hele fijne vlucht gehad met de KLM airbus A330, lekker eten (heel bijzonder in een vliegtuig), veel ruimte in de normale economy (en ik ben best groot

Wij kwamen aan in Washington op de vrijdag voor memorial day en het was heel erg druk dat weekend, ook aan de "Amerikaanse" kant was de rij enorm lang.
Top Harry! Ben benieuwd.
Zoals vorig jaar op Denver zal er wel niet inzitten. Binnen 3 kwartier reed ik de parkeerplaats van National af.
En dit na een intercontinentale vlucht

Zoals vorig jaar op Denver zal er wel niet inzitten. Binnen 3 kwartier reed ik de parkeerplaats van National af.

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Houston is de enige luchthaven waar ik door de lange wachttijd bij immigrations ooit een aansluiting heb gemist, nou had ik maar anderhalf uur, maar het duurde twee uur voor ik door de booth was. Ook ik had de pech dat tegelijk met "mijn" Continental toestel een vlucht van Lufthansa en een Aziatische vlucht aankwamen, ruwweg 600 man dus, door ongeveer 6 open hokjes. 

- JohnS
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Begin dit jaar in Houston aangekomen. Duurde ongeveer 10 minuten om bij en langs immigration officer te komen. Voldoende booths open, nauwelijks rijen.
Alleen ooit langer in de rij in Atlanta (ong 35 min) en vreselijk lang in Miami (1 u en 25 min).
Alleen ooit langer in de rij in Atlanta (ong 35 min) en vreselijk lang in Miami (1 u en 25 min).
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De conclusie van gans dit verhaal: je moet gewoon geluk hebben, of je kan pech hebben.
En een nest Aziaten die vlak voor je toekomt is niet bevorderlijk.
En een nest Aziaten die vlak voor je toekomt is niet bevorderlijk.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dat is zeker zo, je moet gewoon geluk hebben en dat hadden wij
Hier even een positief verhaal over Houston.
We zijn 4 weken geleden heen gevlogen en toen we geland waren werd ons door de stuward verteld dat er op dat moment nog 4 of 5 grote kisten waren geland dus dat we rekening moesten houden met een lange wachttijd.
We zijn aardig doorgelopen en alle booths waren open en niemand voor ons, we hadden een hele leuke en aardige vent die een heel gesprek met ons begon, hij zag in ons paspoort dat we in Zuid-Afrika waren geweest en wilde weten wat voor dieren we allemaal hadden gezien, hij was zelf een grote dierenliefhebber en heeft ons nog veel tips gegeven over dierentuinen en dat we vooral het aquarium in Dallas niet moesten overslaan.
Wel even op de koffers gewacht en bij customs in de rij maar dat ging allemaal heel snel.
Daarna het Alamo verhaal, daar had ik hier ook over gelezen van lange wachtrijen en geen auto's beschikbaar, ook bij Alamo stond niemand en er stond een hele rij met SUV's waar we uit konden kiezen.
Afgelopen zondag teruggevlogen en ook nu konden we zo overal zo doorlopen en geen rijen, het kan dus ook heel vlot gaan.

Hier even een positief verhaal over Houston.
We zijn 4 weken geleden heen gevlogen en toen we geland waren werd ons door de stuward verteld dat er op dat moment nog 4 of 5 grote kisten waren geland dus dat we rekening moesten houden met een lange wachttijd.
We zijn aardig doorgelopen en alle booths waren open en niemand voor ons, we hadden een hele leuke en aardige vent die een heel gesprek met ons begon, hij zag in ons paspoort dat we in Zuid-Afrika waren geweest en wilde weten wat voor dieren we allemaal hadden gezien, hij was zelf een grote dierenliefhebber en heeft ons nog veel tips gegeven over dierentuinen en dat we vooral het aquarium in Dallas niet moesten overslaan.
Wel even op de koffers gewacht en bij customs in de rij maar dat ging allemaal heel snel.
Daarna het Alamo verhaal, daar had ik hier ook over gelezen van lange wachtrijen en geen auto's beschikbaar, ook bij Alamo stond niemand en er stond een hele rij met SUV's waar we uit konden kiezen.
Afgelopen zondag teruggevlogen en ook nu konden we zo overal zo doorlopen en geen rijen, het kan dus ook heel vlot gaan.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
- chippie777
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Ook hier een gelukkig positief verhaal. We zijn 14 juli geland op Houston en alles verliep vlekkeloos. Hooguit 10 minuten moeten wachten voor de paspoortcontrole. Op de koffers stonden we wat langer te wachten maar al met al was dit de snelste doorkomst in de states met ons gezin.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
- Bushmaster
- Amerika-expert
Gisteren nieuw record wat immigration betreft,
3,5 minuut en ik was er door (op Philadelphia),
Was rond middagsuur, weinig vliegtuigen, veel boots open, een wachtende voor mij,
Maar mocht gelijk naar een lege "US citizen rij"
3,5 minuut en ik was er door (op Philadelphia),
Was rond middagsuur, weinig vliegtuigen, veel boots open, een wachtende voor mij,
Maar mocht gelijk naar een lege "US citizen rij"
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Over een maand gaan wij via Houston naar Vegas, we hebben 2 uur de tijd om over te stappen. Hopelijk valt het allemaal mee!
Edit: ik zie dat ze ook bij ons iets aangepast hebben waardoor we nog maar 1h40 de tijd hebben
Edit2: Ik zie de volgende tekst staan "A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued. This reservation has been ticketed and confirmed."
Moet ik nou nog iets doen of niet?
Edit: ik zie dat ze ook bij ons iets aangepast hebben waardoor we nog maar 1h40 de tijd hebben

Edit2: Ik zie de volgende tekst staan "A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued. This reservation has been ticketed and confirmed."
Moet ik nou nog iets doen of niet?
http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2019: Zuidwest inclusief Colorado en New Mexico
2017: Noordwesten
2016 - Oost Canada + Noordoost VS
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Je hoeft niets meer te doen aangezien je nu ook al premium seats hebt aangeschaft. Je had even contact met hen kunnen opnemen met je opmerking over vliegangst en dat je daarom naast elkaar had willen zitten. Dan had je waarschijnlijk gratis 2 stoelen naast elkaar gekregen (maar nu heb je premium seats
).

-
- Amerikafan
- Contacteer:
achteraf gezien had ik dat wel kunnen doen maar die premium seats klinken ook wel goed eigenlijkUS-fanboy schreef:Je hoeft niets meer te doen aangezien je nu ook al premium seats hebt aangeschaft. Je had even contact met hen kunnen opnemen met je opmerking over vliegangst en dat je daarom naast elkaar had willen zitten. Dan had je waarschijnlijk gratis 2 stoelen naast elkaar gekregen (maar nu heb je premium seats).

Op de eerste vlucht zitten we helemaal achterin, ik hoop dat dat wel slim is met die korte overstap. Alle stoelen zijn verder al vergeven en om nu ook premium seats te boeken wordt wel een beetje een dure grap

http://www.majguy.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
2014 - Westkust
2008 - Ohio
2001 - New York
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben idd ook nog maar 1.40 om over te stappen. Hopen dat we dat gaan halen... 

2010 Californië, Nevada, Utah, Arizona
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
2014 Nevada, Arizona, Utah, Colorado, Idaho, Wyoming, South Dakota
2016 New York, New Jersey
2017 Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht