Nou ondertussen een paar weken verder. Ik heb contact opgenomen met United via het contactformulier op de website. Ik kon nergens een korter lijntje vinden (via mail). Telefoonnummers zijn er natuurlijk wel, maar ik zie nog een beetje op tegen de kosten. Ik stel me zo voor dat zo'n telefoontje ook niet met 5 minuten klaar is namelijk.pascal1109 schreef:We vlogen op zaterdag 4 juni naar Houston.
Heb met iemand van onze reisverzekering gesproken en die stuurt ons ook naar de luchtvaartmaatschappij. Echter, deze man gaf aan dat hij er in het verleden een onderzoek naar heeft gedaan en aangaf dat ze sowieso wel moesten vergoeden (mits van EU vliegveld vertrokken als het een niet EU-maatschappij betreft), of het nu slecht weer is of niet.
Ik vroeg me ook vooral af of iemand een iets korter lijntje had richting de luchtvaartmaatschappij voor dit soort dingen ipv de officiele hele lange weg te bewandelen, waarvan ik nog steeds niet goed heb vastgesteld wara die nu begon.
Maar uiteindelijk heb ik gisteren een mail terug gehad dat ik "op korte termijn" een email zou ontvangen met vouchters.
Tevens schreven ze in deze mail dat ze puur kijken naar de eerste vlucht (dus van Amsterdam naar Houston). Deze had 2 uur en 53 minuten vertraging.
Ze verwezen heel duidelijk naar Regulation EC261/2004, Article 6.1.c
Hierin staat ook eigenlijk dat het per vlucht gaat en de vlucht van Houston naar Denver, waar wij daarna op zaten, had geen vertraging. En dat die veel later ging dan wij zouden willen, had er dan niets mee te maken.
Vanmorgen kreeg ik de genoemde mail met de vergoeding en hierin stond dat we per persoon 200$ korting op een volgende United vlucht krijgen. Deze voucher is 1 jaar geldig (dus TOT 17 augustus 2017).
Ik kan volgens mij de vouchers weigeren, maar wat kan ik er dan nog mee? Ik verwacht eigenlijk dat ze niet meer gaan uitkeren, gezien ze focussen op 1 vlucht en niet de totale heenreis.
Kan ik nog cash verwachten ipv deze vouchers?