Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Ok, Thx 

2012 NY
2017 Zuid-West
2018 Noord -West
roadtripsmetkids.wordpress.com
2017 Zuid-West
2018 Noord -West
roadtripsmetkids.wordpress.com
elninjoo schreef:Die Ford Escape vond ik geweldig!! (Model 2011 met nog geen 2000 km op de teller en toen ik er mee klaar was over de 10000) Had 'm liefst ingepakt en mee naar huis genomen!bzawity schreef:
Wat jammer. Dan maar hopen op de jeep grand cherokee of ford explorer.
Wow haha! De ford escape is looking good too!
Alleen een vraagje, is de ford escape niet kleiner dan de ford explorer? Is de ford escape even groot als de grand cherokee of dat is de ford explorer?
Op internet ziet de ford explorer er drie keer groter uit dan ford escape...
De escape valt idd onder de midsize, maar das voor mij in m'n uppie groot zat hoor!
Vond het toenmalige model wel 'n stuk stoerder dan die crossoverversie van nu trouwens...
Vond het toenmalige model wel 'n stuk stoerder dan die crossoverversie van nu trouwens...
Is voor ons met twee personen en onze zooi ook groot zat.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hey, hoe gebeurd in feite de autopicking?
Ben in de VS al geweest, maar toen werd ik opgehaald en heb ik later een auto gehuurd bij avis gewoon 'in downtown'.
Mijn vraag is hoe gaat dat tewerk @ sfo ?
Heb op youtube gezocht naar een filmpje maar kon niet véél vinden.
Nadat ik mijn bagage heb gevonden ga ik dus naar rental cars, dan naar avis, daar doen ze papier werk en neemt er iemand je mee naar de garage ?
We hebben een auto gehuurd uit groep K.
Kun je dan gewoon echt de auto kiezen die je wilt? Stel dat er daar 10 ford mustangs zijn, dan kan ik gewoon kiezen welke ik wil ?
Waar houden jullie rekening mee? En wat als je niet akkoord gaat met de auto die er over is? Stel dat het uit die groep K zo een VW beatle ofzo is ( hopelijk juist) .. en die wil ik niet wat gebeurd er dan?
bedankt
Ben in de VS al geweest, maar toen werd ik opgehaald en heb ik later een auto gehuurd bij avis gewoon 'in downtown'.
Mijn vraag is hoe gaat dat tewerk @ sfo ?
Heb op youtube gezocht naar een filmpje maar kon niet véél vinden.
Nadat ik mijn bagage heb gevonden ga ik dus naar rental cars, dan naar avis, daar doen ze papier werk en neemt er iemand je mee naar de garage ?
We hebben een auto gehuurd uit groep K.
Kun je dan gewoon echt de auto kiezen die je wilt? Stel dat er daar 10 ford mustangs zijn, dan kan ik gewoon kiezen welke ik wil ?
Waar houden jullie rekening mee? En wat als je niet akkoord gaat met de auto die er over is? Stel dat het uit die groep K zo een VW beatle ofzo is ( hopelijk juist) .. en die wil ik niet wat gebeurd er dan?
bedankt
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
#2: 2 Juli - 21 Juli 2017 - Arizona, Nevada, California
#3: 12 september - 22 september 2017 Miami, Florida: geannulleerd, Irma
#4: 17 April - 23 April 2018 Coachella
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Bij AVIS kun je normaliter niet zelf je auto kiezen. Als je preferred member bent kun je gelijk naar de garage van AVIS lopen en daar zie je dan als het goed is je naam en toegewezen auto op een display staan. Mocht je voor de 1e keer gebruik maken van preferred dan moet je even langs het kantoor in de garage om je cc en rijbewijs te laten zien.
Ben je geen preferred dan moet je eerst langs de balie in de autoverhuur terminal. In beide gevallen wordt je een auto toegewezen.
Mocht je nog geen preferred member zijn dan kun je je gratis aanmelden bij AVIS hiervoor. Je moet dan wel daarna je boeking doen (bij AVIS zelf) om er gebruik van te kunnen maken (en dus je huidige boeking annuleren)
Ben je geen preferred dan moet je eerst langs de balie in de autoverhuur terminal. In beide gevallen wordt je een auto toegewezen.
Mocht je nog geen preferred member zijn dan kun je je gratis aanmelden bij AVIS hiervoor. Je moet dan wel daarna je boeking doen (bij AVIS zelf) om er gebruik van te kunnen maken (en dus je huidige boeking annuleren)
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Oh dat is wel balen, en stel als je niet akkoord gaat met de auto die je voorgeschoteld krijgt?
#1: 6 februari - 15 mei 2016 - California
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dan kun je vragen om een ander lijkt me. Ik heb geen idee hoe makkelijk ze daar in mee gaan.
Ik heb vorige maand (voor het eerst) als preferred member een auto gehuurd in Orlando. Ik had een standaard SUV gehuurd maar kreeg ongevraagd een upgrade naar een heel luxe full size SUV. Daar heb ik maar niet over geklaagd
Dus als je voor ongeveer hetzelfde bedrag een nieuwe boeking kunt doen bij AVIS (bij mij was AVIS.fr de goedkoopste) als preferred member dan zou ik je dat wel aanraden.
Ik heb vorige maand (voor het eerst) als preferred member een auto gehuurd in Orlando. Ik had een standaard SUV gehuurd maar kreeg ongevraagd een upgrade naar een heel luxe full size SUV. Daar heb ik maar niet over geklaagd

- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Heeft iemand al met Hertz Ultimate Choice een auto opgehaald? Ik vraag mij af hoe dat in zijn werk is gegaan. Ik wil volgend jaar juli huren in SF en bij het zoeken krijg ik iedere keer deze melding over de Hertz Ultimate Choice. Ik ben Gold member. Heeft iemand ervaring? Ik heb gezocht in het vorige autohuur topic. Daar werd het wel besproken maar las ik nog geen ervaringen. Die hoor ik graag (volgens mij is het nog maar een paar maanden bij Hertz en niet op alle luchthavens beschikbaar, in SF wel)
Als je (ten minste) intermediate boekt mag je uitzoeken uit de geboekte klasse, maar ook uit de Gold section. Als je status hebt (5-star of hoger) dan is er een apart vak met auto's.
Wat er staat.. tja, dat weet je pas als je er bent. Verwacht niet te veel van het gewone Gold vak. Geen SUV's of luxe auto's iig.
Wat er staat.. tja, dat weet je pas als je er bent. Verwacht niet te veel van het gewone Gold vak. Geen SUV's of luxe auto's iig.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
OK maar als ik nu al een SFAR reserveer kun je dan ook kiezen? Of staat er dan alleen maar kleiner? Ik denk dat ik voor de "veilige" oplossing ga en gewoon een SFAR reserveer. Dan zie ik daar wel.
SUV's staan niet in een keuzevak maar worden toegewezen.
Als je gold bent krijg je een mail zodra je vliegtuig geland is met de toegewezen auto en het vaknummer. Zolang je niet prepaid boekt kun je altijd een tweede intermediate reservering er naast doen. Mocht er iets van je gading in het gold vak staan dan vergeet je de gereserveerde SFAR reservering. Staat er niets, dan pak je de toegewezen auto en vergeet je de intermediate reservering.
Als je gold bent krijg je een mail zodra je vliegtuig geland is met de toegewezen auto en het vaknummer. Zolang je niet prepaid boekt kun je altijd een tweede intermediate reservering er naast doen. Mocht er iets van je gading in het gold vak staan dan vergeet je de gereserveerde SFAR reservering. Staat er niets, dan pak je de toegewezen auto en vergeet je de intermediate reservering.
- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Thanks. Ik hou niet zo van gokken inderdaad
Ik zag trouwens dat ik bij Hertz voor mijn periode (21 juli 2018 t/m 24 aug 2018) al een auto kan reserveren (SFO-SFO). Ik kom op 1287 euro voor die (bijna) 5 weken voor een SFAR. Dat is best een mooie prijs. Ik kan alleen nog niet vergelijken omdat het lijkt dat alleen Hertz zo ver van te voren prijzen online heeft staan.

Vroeg mij af of er wat later op de avond nog ruime keuze is?
Wij komen op een maandagavond rond 21.00 uur aan op Miami, heb een standaard SUV gereserveerd. Maakt het tijdstip van ophalen veel uit?
Wij komen op een maandagavond rond 21.00 uur aan op Miami, heb een standaard SUV gereserveerd. Maakt het tijdstip van ophalen veel uit?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Vrijdag 9 juni auto daar opgehaald na aankomst. Rond 19:30. Een 8 tal wagens in de standaard suv rij om uit te kiezen. 6 jeeps in verschillende kleuren, maar ik zie die niet graag, een Ford escape of een toyota. In die laatste hadden net mensen plaatsgenomen, dus ben ik met die Ford gaan rijden. 9000 mijl op de teller, nummerplaat uit Texas.
Als je even wacht komen er wel nieuwe bij.
Ik vond later het contract terug in de wagen van de huurders voor mij. Die wagen was pas binnengebracht die dag om 5pm. Dus de wagens zijn echt snel weer weg, na de schoonmaak.
Als je even wacht komen er wel nieuwe bij.
Ik vond later het contract terug in de wagen van de huurders voor mij. Die wagen was pas binnengebracht die dag om 5pm. Dus de wagens zijn echt snel weer weg, na de schoonmaak.
Wat ik me dus serieus afvraag: Hebben ze nu echt alleen Japanners bij Alamo voor de lagere tarieven? En geven ze nu echt een Chevrolet Spark mee in de VS? Bestaat dat ding daar überhaupt wel?
Ik ga volgende week naar PDX toe en wil ook een auto huren daar, maar ik hoef eigenlijk geen super grote slee of zo en wil het gewoon lekker goedkoop houden. Nu heb ik voor 13 dagen net onder de 300 euro verschillende keuzes. Vooral Nissans e.d. voor ons beiden prima, twee tassen en gewoon van A naar B. Maar ik vraag me soms wel af wat je krijgt. Veel mensen hier huren SUV's en dikke bakken, maar dat hoeft voor ons niet echt.
(Stiekem had ik liever gehad dat ik 2 maanden geleden wel op "reserveren" geklikt had voor die Chevy Tahoe bij Alamo UK voor 400 euro, maar ja. Geld kun je maar een keer uitgeven en 't gaat nu naar andere dingen
)
Ik ga volgende week naar PDX toe en wil ook een auto huren daar, maar ik hoef eigenlijk geen super grote slee of zo en wil het gewoon lekker goedkoop houden. Nu heb ik voor 13 dagen net onder de 300 euro verschillende keuzes. Vooral Nissans e.d. voor ons beiden prima, twee tassen en gewoon van A naar B. Maar ik vraag me soms wel af wat je krijgt. Veel mensen hier huren SUV's en dikke bakken, maar dat hoeft voor ons niet echt.
(Stiekem had ik liever gehad dat ik 2 maanden geleden wel op "reserveren" geklikt had voor die Chevy Tahoe bij Alamo UK voor 400 euro, maar ja. Geld kun je maar een keer uitgeven en 't gaat nu naar andere dingen

Wij huren nooit een SUV. Tot vorig jaar altijd bij Avis, en Group B/C. Een intermediate sedan, zoiets. Dat zijn zeker niet alleen Japanners, maar een mengelmoesje. We hebben al gereden met Hyundai Sonata, 2x een Chevrolet Cruz, een Chevrolet Impala en een Kia Forte (even). Misschien nog wel een andere, maar dat zijn de auto's die ik me zo voor de geest kan halen. Zit een enkele Japanse wagen tussen, geloof ik 
De laatste keer hebben we bij National gehuurd, een standard sedan. Maar we mochten uit de Emerald Aisle kiezen, en dus werd het een Hyundai Tucson, die na een panne werd omgeruild voor een Jeep Cherokee. Niet te slecht, dus!

De laatste keer hebben we bij National gehuurd, een standard sedan. Maar we mochten uit de Emerald Aisle kiezen, en dus werd het een Hyundai Tucson, die na een panne werd omgeruild voor een Jeep Cherokee. Niet te slecht, dus!
Wij willen graag comfortabel zitten dus huren een kleine suv.
Je brengt toch heel veel tijd in de auto door voor een rondreis.
Als het voor een reis met kleinere afstanden zou zijn zou ik waarschijnlijk ook wat kleiner huren.
Je brengt toch heel veel tijd in de auto door voor een rondreis.
Als het voor een reis met kleinere afstanden zou zijn zou ik waarschijnlijk ook wat kleiner huren.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
- Marco en Cindy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Voor ons geldt eigenlijk hetzelfde. We huren een mid-size SUV voor net wat meer ruimte, overzicht en omdat we er toch ruim 3 weken behoorlijk wat tijd in door brengen. En stiekem hopen we dan dat er een standard of full-size in de rij staat bij het ophalen. Daarbij willen we ook nog wel eens iets slechtere wegen opzoeken en dan is vooral de extra bodemvrijheid van een SUV wel erg fijn(onverhard rijden mag trouwens officieel niet bij de meeste verhuurbedrijven).
Volg onze reizen via polarsteps: https://www.polarsteps.com/MarcoBos6
Nou ja ik heb zo'n Nissan Versa genomen. Ik heb 'm maar kort en het is letterlijk echt alleen voor vervoer van A naar B, geen gigantische afstanden en 2 backpacks die al gemakkelijk in een Twingo passen, dus dat moet hier ook wel in kunnen.
Meteen skip the counter gedaan en de voucher uitgeprint. De reguliere ook maar uitgeprint want je weet het maar nooit. Sta je daar straks te kijken.
Ik kijk nu al uit naar skip the counter, poosje geleden in Italie probeerde men me nog vanalles aan te smeren en stond ik 'n uur te wachten. Daar hebben we dus geen zin meer in!
Meteen skip the counter gedaan en de voucher uitgeprint. De reguliere ook maar uitgeprint want je weet het maar nooit. Sta je daar straks te kijken.

Ik kijk nu al uit naar skip the counter, poosje geleden in Italie probeerde men me nog vanalles aan te smeren en stond ik 'n uur te wachten. Daar hebben we dus geen zin meer in!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20545 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties