Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wachtrijen Schiphol / Privium
Re: Wachtrijen Schiphol / Privium
Zolang je de weg weet is het geen issue. Maar ga niet vrijwillig in een rij staan ergens buiten ofzo.
Je moet gewoon zorgen dat je binnen komt en bij de SkyPriority checkin terecht komt. Kan het niet via de normale ingang, dan loop je een stukje om. Er zijn genoeg manieren om de terminal binnen te komen (drie ingangen boven, drie ingangen beneden, via de gang naar P1/Hilton).
Ben je eenmaal in departures 2 dan heb ik in ieder geval nog nooit een echte rij gezien om het SkyPriority gebied in te komen. Heb je privium, dan kun je zelfs nog achterlangs via het automatische poortje dat gebied in (om het hoekje bij de roltrap).
Je moet gewoon zorgen dat je binnen komt en bij de SkyPriority checkin terecht komt. Kan het niet via de normale ingang, dan loop je een stukje om. Er zijn genoeg manieren om de terminal binnen te komen (drie ingangen boven, drie ingangen beneden, via de gang naar P1/Hilton).
Ben je eenmaal in departures 2 dan heb ik in ieder geval nog nooit een echte rij gezien om het SkyPriority gebied in te komen. Heb je privium, dan kun je zelfs nog achterlangs via het automatische poortje dat gebied in (om het hoekje bij de roltrap).
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij vlogen om 08:20. Waren om 05:45 op Schiphol. Binnen een half uurtje alles gehad.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
05.25 uur : Live update : vertrek2, om 4uur een lange rij om je baggage af te geven. Self drop-off hebben ze gesloten, er zit 6 man om koffers af te geven. Uur in de rij nu daar, zo aan de beurt.
Departures1 stond al een mega lange rij naar de ingang, bizar om te zien. Gelukkig hebben we daar niets te zoeken. Benieuwd naar de security zo....
Update 07.51 uur : nu paspoortcontrole, eind is in zicht... succes allemaal
Departures1 stond al een mega lange rij naar de ingang, bizar om te zien. Gelukkig hebben we daar niets te zoeken. Benieuwd naar de security zo....
Update 07.51 uur : nu paspoortcontrole, eind is in zicht... succes allemaal
-
- Amerika-newbie
Departures 2, aankomst 8 uur vanochtend. Alles economy, nergens priority. Bagage droppen duurde kwartier (al ingechecked, maar helaas geen aparte rij voor self drop die wel open was). Rij voor security begon achter incheckbalies op zelfde vloer. Liep redelijk door maar toch totaal 50 minuten over security gedaan. Paspoortcontrole binnen 5 minuten. Alles bij elkaar dus 1h15m bezig geweest, niet ontevreden.
Al bij al acceptabel maar je merkt wel dat het tegen de grenzen aanloopt met de huidige bezetting. Geef het personeel een glimlach, je ziet dat sommigen echt op hun tandvlees lopen en begreep dat ze ook wel regelmatig boze mensen tegenover zich hebben.
Al bij al acceptabel maar je merkt wel dat het tegen de grenzen aanloopt met de huidige bezetting. Geef het personeel een glimlach, je ziet dat sommigen echt op hun tandvlees lopen en begreep dat ze ook wel regelmatig boze mensen tegenover zich hebben.
Laatst gewijzigd door Pandamonium op 26 mei 2022, 10:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
cvr schreef: ↑25 mei 2022, 21:34Helemaal correct, je bent een transfer passagier en hebt niets met de rijen voor de security en paspoortcontrole bij de terminal ingang te maken. Je blijft "achter de douane" zoals men dat noemt (klopt eigenlijk niet want de KMAR doet de paspoortcontrole). Je hoeft enkel van de ene naar de andere terminal (EU naar non-EU) en daar heb je een paspoortcontrole. Die kan wel eens druk zijn maar bij lange niet zo druk als buiten, en zoals Frasi correct schrijft is er een short-connection lane.Frasi schreef: ↑24 mei 2022, 20:25
Volgens mij zijn de problemen op Schiphol vooral bij de incheckbalies en de securitycheck (en gedeeltelijk de paspoortcontrole direct daarachter).
Als overstapper (vanaf BRU) hebt je niets te maken met deze drukte. Je komt aan in het Schengen-deel van Schiphol en "hoeft" alleen maar via paspoortcontrole naar het niet-Schengen deel. Deze paspoortcontrole is veel minder druk en heeft een speciale "short-connection" lane.
Wij hebben dezelfde vlucht op 30 juni btw, keep us posted!
Fijn dit te horen van jullie betreft de overstap

1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Welke rechten heb je eigenlijk als je je vlucht mist door de ellende op Schiphol?
Waar kun je de kosten claimen, indien nodig?
Ik denk niet bij de Airline; je vlucht vertrekt gewoon en je bent technisch een "No show".
Mij lijkt omboeken de enige mogelijkheid, later op de dag of de volgende dag, waarop je jezelf wederom in de ellende stort.
Waar kun je de kosten claimen, indien nodig?
Ik denk niet bij de Airline; je vlucht vertrekt gewoon en je bent technisch een "No show".
Mij lijkt omboeken de enige mogelijkheid, later op de dag of de volgende dag, waarop je jezelf wederom in de ellende stort.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
@mtl Thanks! 

-
- Amerikafan
Vorig jaar (en nu nog steeds) was ik Delta silver (dus skyteam elite) en kon ik samen met mn vrouw door naar priority checkin/drop-off. Ik moest wel mn Delta status laten zien want het stond niet op mn ticket...Ik lees echter discussies over silver members die geen gebruik meer mogen maken van priority checkin op schiphol. Iemand die hiermee ervaring heeft?
Ik vlieg 4 juni naar Vegas vanaf schiphol. Normaal heb ik dus priority checkin/drop-off op de 2e verdieping. Mijn vraag is eigenlijk: kan je daar terecht zonder eerst in een lange wachtrij te staan? En is deze überhaupt beschikbaar nu?
Ik vlieg 4 juni naar Vegas vanaf schiphol. Normaal heb ik dus priority checkin/drop-off op de 2e verdieping. Mijn vraag is eigenlijk: kan je daar terecht zonder eerst in een lange wachtrij te staan? En is deze überhaupt beschikbaar nu?
Laatst gewijzigd door Jozs op 26 mei 2022, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
@jozs officieel niet (meer), zorgde voor wat reuring in 2015
https://insideflyer.nl/minder-priority- ... -silver-2/

https://insideflyer.nl/minder-priority- ... -silver-2/
-
- Amerikafan
hmm ik zie toch het volgende staan:
impliciet alle Skyteam Elite leden, mogen in de toekomst nog steeds gebruik maken van de Skypriority/business class check-in en bagage drop-off punten.
Security mag niet meer, maar het gaat me vooral om de check-in en bagage drop-off. Scheelt toch ook behoorlijk in tijd als dat nog kan...
impliciet alle Skyteam Elite leden, mogen in de toekomst nog steeds gebruik maken van de Skypriority/business class check-in en bagage drop-off punten.
Security mag niet meer, maar het gaat me vooral om de check-in en bagage drop-off. Scheelt toch ook behoorlijk in tijd als dat nog kan...
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik ben sinds kort ook Flying blue Silver en maak nu bijna wekelijks gebruik van de Skypriority bagage&check-in en dus ook de verkorte wachtrij bij security, het privium poortje waar je dan helemaal geen wachtrij hebt werkt inderdaad niet voor Silver.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Inderdaad, officieel behoor je tbv bagage voorrang te krijgen (https://www.skyteam.com/en/about/faq/elite-elite-plus), als ze op grond daarvan je er bij SkyPriority door laten op Schiphol voor check-in, heb je het geluk dat je ook gelijk priority hebt tbv security 

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Wij vliegen ook vandaag. Gisteren getrouwd en vandaag op huwelijksreis waren heel erg huiverig, op tijd aangereden en wij waren binnen 1 uur door paspoort, bagage check in, en security. Wij vonden het meevallen en waren opgelucht, nu alleen wat langer wachten op de vlucht maar dat is geen probleem
. Gaven wel aan dat het drukker was bij de Europese vluchten
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
En nu weer dit bericht:
"KLM legt de verkoop stil van vliegtickets voor vluchten die de komende dagen nog gaan vertrekken vanaf Schiphol. Dat doet de luchtvaartmaatschappij vanwege de grote drukte op de luchthaven. Het gaat om tickets voor vluchten van KLM tot en met aanstaande zondag."
"KLM legt de verkoop stil van vliegtickets voor vluchten die de komende dagen nog gaan vertrekken vanaf Schiphol. Dat doet de luchtvaartmaatschappij vanwege de grote drukte op de luchthaven. Het gaat om tickets voor vluchten van KLM tot en met aanstaande zondag."
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Dat is intussen aangepast @Harry, ik had deze tekst uit een eerdere versie van dat bericht gekopieerd:
"Eerder werd gemeld dat KLM de verkoop van alle tickets tot en met zondag zou schrappen. Dat bleek onjuist."
"Eerder werd gemeld dat KLM de verkoop van alle tickets tot en met zondag zou schrappen. Dat bleek onjuist."
De reden is ook simpel: ze laten de aankomende dagen dus leeg wat nu nog leeg is om no-shows te kunnen herboeken.
Dat gaat niet om grote aantallen stoelen - zo last-minute nog een ticket kopen, dat is echt een handje vol mensen.
Wel lullig als je echt met spoed ergens heen moet.
Dat gaat niet om grote aantallen stoelen - zo last-minute nog een ticket kopen, dat is echt een handje vol mensen.
Wel lullig als je echt met spoed ergens heen moet.
- Coyote Buttes
- Amerikakenner
Volgens mij nog niet gemeld, maar indien je met KLM, TUI of Transavia vliegt en je auto op P3 parkeert, kun je je koffers al op P3 inchecken.
Je hoeft dan niet meer naar de incheck-balie, maar kunt rechtstreeks naar de security-check.
Scheelt weer wat tijd.
De P3 check-in heeft wel specifieke openingstijden, zie schiphol.nl.
Helaas voor mij niet van toepassing, ik vlieg met BA.
Je hoeft dan niet meer naar de incheck-balie, maar kunt rechtstreeks naar de security-check.
Scheelt weer wat tijd.
De P3 check-in heeft wel specifieke openingstijden, zie schiphol.nl.
Helaas voor mij niet van toepassing, ik vlieg met BA.
Ik heb hier van de week contact over gehad met KLM. Ze weten nog niet of dit in de zomer ook kanCoyote Buttes schreef: ↑27 mei 2022, 10:02Volgens mij nog niet gemeld, maar indien je met KLM, TUI of Transavia vliegt en je auto op P3 parkeert, kun je je koffers al op P3 inchecken.

USA: 2001-2010-2012-2013-2015-2016-2018-2023-2024
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
Overig:3xNieuw Zeeland en Australië, Curaçao, veel van Europa en meerdere cruises
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht