Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2

Bericht door Timb »

Dat begrijp ik ,maar ik lees veel slechte recensies over hoe ze met de mensen om gaan, wachttijden, aansmeren van extra`s. dan betaal ik liever een paar euro meer. :P
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Dat is ook zo en moet je ook gewoon doen. Eerlijk zeggen Thirfty kom ik ook weinig tegen op dit forum.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Het aansmeren van verzekeringen bij autoverhuurders, met name in Zuid-Europese landen, heeft een achtergrond waar velen zich niet bewust van zijn en waar sommige verhuurders ook heel vaag over doen.

Veel verhuurders, waaronder onder andere CarDelMar en AutoEurope bieden een eigen afkoop van het eigen risico aan. Voorbeeld: ik huurde onlangs een auto bij Budget in Eindhoven, via AutoEurope voor 183 euro (7 dagen, middenklasse). In Eindhoven aan de balie van Budget worden mij verzekeringen aangeboden, maar omdat ik het Supercover pakket van AutoEurope had, zijn die extra verzekeringen niet nodig. Budget wil dan wel een borg ter waarde van het eigen risico, in dit geval 1750 euro, op mijn credit card reserveren voor het geval ik schade rijd. Ik moet namelijk wel eerst mijn eigen risico betalen en later bij AutoEurope de schade verhalen.

En dan komt het probleem: veel mensen weten dit niet, lezen dit niet goed op de voucher (AutoEurope vermeldt dit duidelijk wel) óf de tussenpersoon heeft dat niet duidelijk aangegeven (CarDelMar bijvoorbeeld). De verhuurder zegt dus dat ze 1750 euro gaan inhouden (puur reserveren, ze halen het er niet af) óf je moet alsnog je verzekeringen betalen. Veel mensen lopen dan vast op hun credit card limiet, omdat ze ook nog een tank benzine vooruit moeten nemen of hotels hebben gereserveerd die ook het bedrag reserveren als garantie. Vies spelletje van verhuurders om toch hun verzekeringen aan te smeren, maar ook onwetendheid van de huurder.

In mijn geval zeg ik vriendelijk dat ik bekend ben met het systeem, er wordt een blokkade van 1750 euro gelegd plus 100 euro afgeschreven voor een tank benzine op mijn credit card, maar mijn limiet is ruim genoeg om daar geen last van te hebben. Ik lever een week later de auto schadevrij en met een volle tank in en heb keurig mijn auto volgetankt. De 100 euro wordt terug gestort en de blokkade is opgeheven.

Nu terug naar de USA en huren via CarDelMar of andere brokers: in principe is bij de bekende verhuurders geen sprake van een eigen risico, dus gaat dit hele verhaal niet op. Er wordt wel een borg op de credit card geblokkeerd, dus zorg dat je limiet ruim genoeg is. Alle extra verzekeringen kan je gewoon weigeren, tenzij je nog extra verzekerd wil zien voor het verlies van je sleutels of wat andere kleine dingen die je in principe makkelijk zelf kan betalen of regelen (road side assistence).
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

Hinko schreef:Ook via Expedia heb je alle benodigde verzekeringen. Schadeverzekering - zonder eigen risico - en aansprakelijkheidsverzekering - tot 1 miljoen dollar.
Waar vind je dit? Ik zie enkel boven aan de site, incl verzekering en gratis annuleren, maar vind nergens een volledige beschrijving van wat de verzekering inhoudt.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Klik op regels en beperkingen.
Screenshot_2.png
Screenshot_3.png
Aanvullende cascoverzekering zoals hierboven wordt genoemd is niet van toepassing voor autohuren in de VS. Waarom? Er is namelijk geen eigen risico. Die is 0 dollar. Zoals ook hierboven te zien is.
DebbieTimmermans
Amerikafan

dank je wel, zo ver heb ik niet durven doorklikken, ik was gewoon de hele site af aan het zoeken :)
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Timb »

@debbie dat had ik dus exact hetzelfde. Goed dat ik nu ook weet waar het staat.

@nieuwenoord. Dit verhaal klinkt bekend. Zo had ik het dus ook in Mallorca bij Goldcar. Iets te snel getekend na 1,5 uur in de rij en 2 kinderen die in de warmte staan te wachten.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Het is gewoon een truc die continue wordt gebruikt in Europa, maar waar je dus in Amerika in principe geen last van hebt.
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

DebbieTimmermans schreef:
Hinko schreef:Ook via Expedia heb je alle benodigde verzekeringen. Schadeverzekering - zonder eigen risico - en aansprakelijkheidsverzekering - tot 1 miljoen dollar.
Waar vind je dit? Ik zie enkel boven aan de site, incl verzekering en gratis annuleren, maar vind nergens een volledige beschrijving van wat de verzekering inhoudt.
Als je op de informatie icon klikt bij de geselecteerde auto, krijg je een pop-up venstertje te zien met nadere info mbt de verzekeringen.

Ik heb zojuist een SUV karretje (Alamo) bij Auto Europe gereserveerd voor mn vakantie volgend jaar, en ik ben volledig verzekerd zonder eigen risico, aansprakelijkeidsverzekering tot 1 mil en geen One way fee.

Ik heb ze nog speciaal gebeld omdat ik de prijs voor 3 weken zo goedkoop vond :)
SUV/IFAR - 01 Jun 2016 ophalen Phoenix, AZ airport - 22 Jun 2016 afleveren Las Vegas, NV airport , 619 Euro
DebbieTimmermans
Amerikafan

@Phillostar: bij welke verhuurmaatschappij heb je gehuurd?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Over Goldcar is bij Omroep Max al eens een item geweest: http://groetenvanmax.omroepmax.nl/uitze ... juni-2015/# (even in de lijst van 22-6 op autoverhuur goldcar klikken).
Phillostar
Amerikafan
Contacteer:

Alamo, deze was voor mijn vakante data het goedkoopste.

Via Rentalcars.com zou het 785 Euro zijn en via Expedia 684 Euro, Auto Europe was dus behoorlijk goedkoper met 619 Euro.
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Schermafbeelding 2015-10-27 om 14.16.14.png
PSVwally schreef:Over Goldcar is bij Omroep Max al eens een item geweest: http://groetenvanmax.omroepmax.nl/uitze ... juni-2015/# (even in de lijst van 22-6 op autoverhuur goldcar klikken).
Klopt Paul, maar daar is Goldcar echt weg gezet als oplichter, maar aan de andere kant is het de klant die ook niet goed begrijpt wat hij nu eigenlijk boekt én de broker die daar geen goede voorlichting over geeft.

Bij AutoEurope staat het duidelijk in de voorwaarden, maar ik vermoed dat de helft van de huurders die niet leest. Uit onze voucher voor de auto die we in mei in Amsterdam huren (na onze USA-trip hebben we een stopover van 3 weken in Nederland). Sorry, in het Engels, want onze huur is via de Spaanse site gegaan, dus krijg ik de voucher in het Spaans en Engels, maar niet in het Nederlands:
Edit: het blijft een zootje met die bijlagen. Sorry!
Bijlagen
Schermafbeelding 2015-10-27 om 14.14.56.png
Schermafbeelding 2015-10-27 om 14.14.56.png (25.77 KiB) 1351 keer bekeken
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Phillostar schreef:Alamo, deze was voor mijn vakante data het goedkoopste.

Via Rentalcars.com zou het 785 Euro zijn en via Expedia 684 Euro, Auto Europe was dus behoorlijk goedkoper met 619 Euro.
Ik ben ook al een tijdje aan het zoeken en prijzen in de gaten aan het houden, maar AutoEurope is inderdaad beduidend goedkoper. Voor mij is het ook altijd de duidelijkste in zijn vouchers en regels.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Let er op dat AutoEurope in het weekend goedkoper is dan doordeweeks. Scheelt bij mij zo'n 40 euro op een bedrag van rond de € 380,-. Is toch de moeite. Heb het nu 3 weekends achter elkaar gezien.
Javato
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Javato »

Als je via AutoEurope een auto bij Alamo huurt, krijg je dan ook een reserveringsnummer waarmee je online kan inchecken.
Of eventueel "skip the counter" of een incheck zuil kan gebruiken ?
Ze hebben aantrekkelijke prijzen.
Met de vriendelijke groeten, JAN
Phillostar
Amerikafan
Contacteer:

Yes, heb ik al gedaan 8)
Laatst gewijzigd door Hinko op 28 okt 2015, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
mocatow
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mocatow »

In februari wil ik voor drie weken een auto huren. Ophalen in San Francisco en inleveren in Los Angeles. Wat voor auto zouden jullie aanraden voor zowel door steden rijden als door parken zoals Joshua Tree en Death Valley? Alvast bedankt! :D
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Iemand bij een reisbureau zou antwoorden op die vraag:

- Voor hoeveel personen?
- Wat vind je zelf prettig qua zithoogte?
- Wat neem je allemaal aan bagage mee?
- Ga je ook ergens offroaden?
- Ben je de enige bestuurder?

Zonder deze vragen zou ik zeggen: fullsize/premium SUV altijd goed. 8)
Afbeelding
mocatow
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door mocatow »

Hehe, hierbij wat meer info:

- zoals het er nu naar uit ziet just me, myself and I ;-)
- ik ben zelf een Twingo gewend, maar heb begrepen dat het in de VS wel relaxt is om een wat hogere auto te hebben
- bagage = 1 koffer + 1 handbagage
- nee, geen offroad-plannen
- jup

EDIT:
Mijn specifieke vraag is of ik een SUV nodig ga hebben voor Death Valley, Mojave en Joshua NP :)
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer