TAP (Portugal) komt ook veel voor in de prijsvergelijkers, naar die hebben, bv net als TUI, afwijkende bagage voorwaarden, wat zoveel wil zeggen dat je ruim bagage altijd extra moet betalen, net als veelal entertainment, drinken/eten etc.Ruud2004 schreef: Kijk ook goed wat je boekt, de vergelijkingssites staan nu vol met aanbiedingen van BA en Iberia, maar veel met belachelijke vliegtijden en routes. Gistermiddag zag ik op een route naar AMS naar LA, een transfer in Toronto van 23uur. Ook een route van AMS naar BOS via LHR-MAD heeft niet echt mijn belangstelling![]()
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
@Terpies, dank je voor je input! Ik begrijp je standpunt hoor. En ik vind het fijn dat je meedenkt.
En ik bedoelde oprecht dat als iemand tips en tricks heeft ik me aanbevolen houd. Zo leer ik elke dag weer:-).
Tav onze trip.
One way Boston - Miami is bewust. We willen Boston, NYC en DC aandoen (cultuur) en eindigen met rondje Florida ivm 'overdoen' van onze huwelijksreis en fun in the sun voor onze jongens.
Van Boston naar NYC, en daarna naar Washington DC gaan we met openbaar vervoer. Geen auto nodig in die grote steden.
Van DC vliegen we naar of MCO of JAX waar we de auto ophalen. Dus no worries over one way fee.
Route kan/wil ik niet omgooien. Hotels zijn echt moeilijk te vinden voor deze maanden in Boston/NYC/DC, en veel is of al volgeboekt en daarbij idioot duur. Ik heb voor deze plekken, na heel intensief zoeken, voor ons goede hotels weten te boeken. Ik mag zeggen tegen concurrerende prijzen. Dat doen operators (die ik ook benaderd heb, zoals Tioga en WTC) me niet na
. Nu alleen die tickets nog !!
En ik bedoelde oprecht dat als iemand tips en tricks heeft ik me aanbevolen houd. Zo leer ik elke dag weer:-).
Tav onze trip.
One way Boston - Miami is bewust. We willen Boston, NYC en DC aandoen (cultuur) en eindigen met rondje Florida ivm 'overdoen' van onze huwelijksreis en fun in the sun voor onze jongens.
Van Boston naar NYC, en daarna naar Washington DC gaan we met openbaar vervoer. Geen auto nodig in die grote steden.
Van DC vliegen we naar of MCO of JAX waar we de auto ophalen. Dus no worries over one way fee.
Route kan/wil ik niet omgooien. Hotels zijn echt moeilijk te vinden voor deze maanden in Boston/NYC/DC, en veel is of al volgeboekt en daarbij idioot duur. Ik heb voor deze plekken, na heel intensief zoeken, voor ons goede hotels weten te boeken. Ik mag zeggen tegen concurrerende prijzen. Dat doen operators (die ik ook benaderd heb, zoals Tioga en WTC) me niet na

1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
- Marjolein1972
- Amerikafan
Die overigens reuze meevallen met bijboeken: € 10,-- voor stoelkeuze en € 20,- per koffer. Entertainment en maaltijden zitten bij Tap wel in.Terpies schreef:
TAP (Portugal) komt ook veel voor in de prijsvergelijkers, naar die hebben, bv net als TUI, afwijkende bagage voorwaarden, wat zoveel wil zeggen dat je ruim bagage altijd extra moet betalen, net als veelal entertainment, drinken/eten etc.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
terpies. Volgens mij hebben we het over tickets naar de westkust... misschien iets eerder moeten volgen? Nogmaals, data juli en agustig 2018. De schoolvakanties. En of je nu vanaf ams ,dus of brus vetrekt naar sfo lax of of lv.. prijs van 500 is dan voor mensen die in het hoogseizoen moeten een goede prijs
. Daar hebben wij het al de hele tijd over, uh een week of 2

2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
Inderdaad ik hang de vlag dan weer uit.Sab75 schreef:Terpies, die prijzen betreffen juli augustus 2018. Ik kan me voorstellen dat voor 500 euro de vlag uitgaat in die periode. Wij hebben voor de zomer van 2015 alleen kunnen boeken voor 1000 op. Dus ja...
Vorig jaar gingen we ook voor meer dan 900 pp.
Dit jaar de flashsale maar helaas door omstandigheden alsnog 350 euro meer kwijt.
Dus 500 in de zomer is voor mij echt een goede deal.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Je kunt geïrriteerd reageren, maar dat slaat nergens op...wees gewoon duidelijk wat je bedoelt, dat scheelt een hoop onduidelijkheid.Sab75 schreef:terpies. Volgens mij hebben we het over tickets naar de westkust... misschien iets eerder moeten volgen? Nogmaals, data juli en agustig 2018. De schoolvakanties. En of je nu vanaf ams ,dus of brus vetrekt naar sfo lax of of lv.. prijs van 500 is dan voor mensen die in het hoogseizoen moeten een goede prijs. Daar hebben wij het al de hele tijd over, uh een week of 2
In het geval van @marjolein1972 ging het om Boston/Miami, dus er lopen dingen door elkaar heen....
Maar als jij het zo wilt spelen, er wordt hier ook al een week of twee/drie aangegeven door diverse mensen dat in het geval van vliegen naar LA is een prijs onder de €500 voor juli/augustus prima mogelijk is. Misschien moet jij zelf even iets verder teruglezen.
€20 per koffer is per vlucht, dus heen en terug is €40 pp extra. Bij TUI kregen we een warme maaltijd, voor ontbijt moest extra betaald worden, ik weet niet hoe dat bij TAP is, maar het zijn additionele kosten, die in een prijsvergelijking wel mee moet nemen.Marjolein1972 schreef:Die overigens reuze meevallen met bijboeken: € 10,-- voor stoelkeuze en € 20,- per koffer. Entertainment en maaltijden zitten bij Tap wel in.Terpies schreef:
TAP (Portugal) komt ook veel voor in de prijsvergelijkers, naar die hebben, bv net als TUI, afwijkende bagage voorwaarden, wat zoveel wil zeggen dat je ruim bagage altijd extra moet betalen, net als veelal entertainment, drinken/eten etc.
ooooow Terpies heeft het over de oostkust.
Geen paniek, loos alarm.
Geen paniek, loos alarm.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
Ik heb het de hele tijd over vliegen naar LA, LV en SF... (op de specifieke vraag van Marjolein1972 had ik het over de oost kust)leonl schreef:ooooow Terpies heeft het over de oostkust.
Geen paniek, loos alarm.
Er waren in 2017 voor de schoolvakanties prima tickets naar LA/SF en LV te bestellen voor onder de €500 met goede vluchttijden.leonl schreef:Ik ben ook erg benieuwd hoe Terpies aan die prijzen komt.
Volgens mij is er geen paniek en wordt er niet geroepen dat het de geweldigste en goedkoopste tickets zijn, maar worden er prijzen gedeeld hier op het forum die de moeite waard zijn. Maar als jij prijzen voor in de zomervakantie=schoolvakantie tegenkomt van minder dan € 500,- dan hoop ik van harte dat je het hier in het forum deelt.
Kijk bv maar eens bij de posts op pagina 16 van dit topic. Prijzen in de flash sales van €320-€350 naar LA waren gewoon boekbaar voor juli en augustus 2017...
Laatst gewijzigd door Gast op 30 aug 2017, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjolein1972
- Amerikafan
Eens. Die moet je uiteraard meenemen in je vergelijking.Terpies schreef:€20 per koffer is per vlucht, dus heen en terug is €40 pp extra. Bij TUI kregen we een warme maaltijd, voor ontbijt moest extra betaald worden, ik weet niet hoe dat bij TAP is, maar het zijn additionele kosten, die in een prijsvergelijking wel mee moet nemen.
En ik zette er de subjectieve term 'valt wel mee' bij omdat ze in ons specifieke geval verwaarloosbaar zijn.
We reizen met handbagage heen en hooguit 1 koffer (met aankopen:-)) terug.
Dus weer een gevalletje van #eigenperspectief

1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
@marjolein1972: ik heb je PB gestuurd 

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Haha dit heb ik inderdaad ook meegemaakt in Londen! 45 min van tevoren pas een gate bekend maken en vervolgens meteen een Final Boarding Call er achteraan gooien. Konden we nog rennen ook en toen wij bij de gate kwamen waren ze dus al direct aan het boarden. Beetje vreemd maar wel gehaald gelukkigElianne schreef:My two cents worth over het overstappen op LHR :
Pas 45 minuten van te voren wordt de gate aangegeven van waar de vlucht gaat vertrekken.
Ik weet niet of dat een Engels fenomeen is, het viel ons eerder dit jaar ook op op Manchester en Birmingham.
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Beetje jammer deze discussie over prijzen, ik heb het ook al een paar keer gezegd, kijk nog even terug in dit topic eind september en november 2016, toen waren er flashsales/errorfares voor de bekende bestemmingen west en oostkust tussen de 300,- en 400,- in juli/augustus 2017. Ik heb toen zelf Hawaii voor ruim 500,- kunnen boeken voor half juli, wat normaal heel wat duurder dan LAX, LAS en SFO is.
Ik heb de laatste jaren niet meer uitgegeven dan 450,- in de schoolvakanties.
Da's een feit en geen welles/nietes. Dat sommige mensen hier aangeven er veel meer aan te hebben en willen uitgeven snap ik en moeten ze vooral zelf weten.
Maar het kon in het verleden echt voor minder dan de hier genoemde bedragen. Wel moet je bij een sale direct kunnen toeslaan en dat kan niet iedereen. En je moet geduld hebben en de tijd steken in verschillende route schema's want je moet flexibeler kunnen zijn met de vliegtickets, hotels, nationale parken boekingen etc.
Mijn 2 centen
Ik heb de laatste jaren niet meer uitgegeven dan 450,- in de schoolvakanties.
Da's een feit en geen welles/nietes. Dat sommige mensen hier aangeven er veel meer aan te hebben en willen uitgeven snap ik en moeten ze vooral zelf weten.
Maar het kon in het verleden echt voor minder dan de hier genoemde bedragen. Wel moet je bij een sale direct kunnen toeslaan en dat kan niet iedereen. En je moet geduld hebben en de tijd steken in verschillende route schema's want je moet flexibeler kunnen zijn met de vliegtickets, hotels, nationale parken boekingen etc.
Mijn 2 centen

- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
De echte aanbiedingen met lage prijzen hebben wij ook alleen voor de oostkust gehad voor het hoogseizoen/schoolvakantie, voor de westkust altijd meer betaald. Natuurlijk kun je wachten of er wat komt, maar dan moet je ook flexibel zijn. Ook een nadeel is dat je niet met je planning verder kunt en nu al hotels kunt vastleggen. Hotelprijzen stijgen ook. Zo vinden wij Dusseldorf een fijne luchthaven en boek ik ook liever rechtstreeks ipv een broker. Dan moet je dus kiezen wat jezelf een redelijke prijs vindt.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Harry had jij vorig jaar ook niet de tip met een stopover in Costa rica? Helaas had ik toen al geboekt anders had ik dat zeker gedaan. Wij hadden eind sept. 2016 vanaf Amsterdam 480 euro betaald, hoogseizoen, heen en terug overstap in Frankfurt van 2 uur met Lufthansa naar Denver, vonden wij een hele mooie prijs
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Misschien kunnen we dit topic gewoon houden waar het voor bedoeld is en dat is elkaar op de hoogte houden van prijzen en o.a. vragen hierover.
Laat ieder voor zích bepalen wat acceptabel is toch? En voor wat betreft voorgaande jaren en lagere ticketprijzen hierin geldt: resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst
.
Laten we elkaar vooral helpen aan supermooie tickets zodat we meer geld hebben om daar uit te geven
Laat ieder voor zích bepalen wat acceptabel is toch? En voor wat betreft voorgaande jaren en lagere ticketprijzen hierin geldt: resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst

Laten we elkaar vooral helpen aan supermooie tickets zodat we meer geld hebben om daar uit te geven

2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Voor mij geldt dat ik niet persé de laagste prijs hoef te hebben, maar wel graag wil weten in welke range die prijzen zich kunnen bevinden. En dan met name omdat ik doordat we eigenlijk al jaren de prijzen van tickets niet gevolgd hebben. Bovendien zijn wij altijd vrij laat met boeken geweest. De eerste grote VS-reis naar Florida en Canada werd in 1,5 maand in elkaar gedraaid. De tweede naar Hawaii in 2 maanden. Toen zaten wij niet aan het hoogseizoen vast en kregen wij aansluitend aan de meivakantie extra vrij. Dus een grote reis in het hoogseizoen is een nieuwe ervaring.
Omdat Yosemite ook op ons programma staat en we al ontdekt hadden dat we al te laat waren met een hotel boeken, heb ik nu wat meer vaart achter de planning gezet. En die vliegtickets zijn natuurlijk belangrijk om de planning rond te maken. We willen op donderdag of vrijdag vertrekken en kunnen daar niet mee naar voren schuiven. Schuiven we het naar achter, dan zullen er zeker dingen moeten sneuvelen. Dus net wat anderen ook aangeven, die tickets zijn wel belangrijk voor je planning. Campings e.d. kan pas een half jaar van te voren, dus daar heb ik minder haast mee en ik zoek op mijn dooie gemak naar leuke plekjes en wandelingen.
Ik schrok een beetje van alle reacties en ben het eigenlijk wel met Sab75 eens, iedereen kan toch voor zichzelf bepalen wat acceptabel is en daar spelen volgens mij meerdere factoren een rol bij.
Omdat Yosemite ook op ons programma staat en we al ontdekt hadden dat we al te laat waren met een hotel boeken, heb ik nu wat meer vaart achter de planning gezet. En die vliegtickets zijn natuurlijk belangrijk om de planning rond te maken. We willen op donderdag of vrijdag vertrekken en kunnen daar niet mee naar voren schuiven. Schuiven we het naar achter, dan zullen er zeker dingen moeten sneuvelen. Dus net wat anderen ook aangeven, die tickets zijn wel belangrijk voor je planning. Campings e.d. kan pas een half jaar van te voren, dus daar heb ik minder haast mee en ik zoek op mijn dooie gemak naar leuke plekjes en wandelingen.
Ik schrok een beetje van alle reacties en ben het eigenlijk wel met Sab75 eens, iedereen kan toch voor zichzelf bepalen wat acceptabel is en daar spelen volgens mij meerdere factoren een rol bij.
Ervaringen zijn altijd gebaseerd op dingen uit het verleden, dus die worden hier gedeeld. Jij roeptoetert zelf iets over dat ik langer moet teruglezen, maar ook deze ervaringen staan hier prima vermeld, dus ook voor jou terug te zoeken.Sab75 schreef: Laat ieder voor zích bepalen wat acceptabel is toch? En voor wat betreft voorgaande jaren en lagere ticketprijzen hierin geldt: resultaten uit het verleden zijn geen garanties voor de toekomst.
Wat jij er mee doet moet je zelf weten, dat zeg ik al diverse keren (en ik ben niet de enige die dit zegt).
Uit ervaringen in het verleden blijkt dat een ticket in de schoolvakanties voor onder de €500 naar de westkust prima mogelijk is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Klopt;)ina schreef:Harry had jij vorig jaar ook niet de tip met een stopover in Costa rica?
@pumi1000 ik heb vorig jaar 3 of 4 varianten van een route voor de eclips gemaakt en alle hotels 3 of 4 keer annuleerbaar op verschillende data geboekt, zodat ik meer keuze qua vliegtickets had. Hoop werk, en toen werd het uiteindelijk Hawaii

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20043 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties